دسته موتور عقب چپ ام وی ام 315 mvm
دسته موتور چپ 315 و بررسی دسته موتورهای لاستیکی، موضوعی است که باید به دقت مورد توجه قرار گیرد. اگر دسته موتورهای لاستیکی پاره شوند، به راحتی میتوان خط برش را در قسمت لاستیکی آنها مشاهده کرد. در خودروهای دیفرانسیل عقب، با کمی بازی دادن به گیربکس و موتور، امکان آزمایش خرابی دسته موتور و دسته گیربکس وجود دارد.
در مورد دسته موتور عقب چپ ام وی ام 315 (MVM)، نکات زیر حائز اهمیت است:
1- دسته موتورهای لاستیکی با پاره شدن از محل پیچ خود جدا میشوند و اگر از نوع هیدرولیکی باشند، در صورت معیوب شدن دچار نشتی روغن خواهند شد. این قطعات معمولاً در بالای موتور قرار دارند و به راحتی قابل معاینه هستند.
2- یکی از آشکارترین عیبها زمانی بروز میکند که دسته موتور یا دسته گیربکس دچار پارگی شود؛ لرزشهایی که حین کار احساس میشود به کل اتاق منتقل شده و مخصوصاً در نزدیکی دور موتورها با بیشترین گشتاور محسوستر است. این لرزشها را میتوان با نگاهی دقیق به دسته دنده نیز مشاهده کرد.
3- علاوه بر این، رها کردن کلاچ باعث وارد آمدن ضربه و تکان به کل مجموعه خواهد شد چراکه لگد موتور به خوبی گرفته نمیشود. همچنین اگر مشکل ناشی از خرابی دسته گیربکس باشد، لرزش کلاچ زیر پا کاملاً مشهود خواهد بود.
باید توجه داشت که در خودروهایی با گاردان، این لرزشها ممکن است ناشی از تاب برداشتن گاردان یا خرابی چهارشاخها باشد. اما هزینه تعمیر و تعویض دستههای نگهدارنده نسبتاً کمتر از هزینه تعمیرات مربوط به گاردان است. بنابراین توجه به وضعیت این قطعات نه تنها برای امنیت خودروی شما مهم است بلکه میتواند هزینههای آینده را نیز کاهش دهد.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.