دانستنیهای مفید خودرویی کارکیتس

7 نکته در مورد افزایش بازدهی خودروهای چینی و کاهش مصرف

در این مطلب قصد داریم تا در رابطه با راه های کاهش مصرف سوخت خودروهای چینی و افزایش بازدهی در ین خودرو ها صحبت کنبم. بسیاری از مصرف بالا در خودروهای چینی شکایت دارند. اما نکته اصلی این است که رانندگی با خودروهای چینی روش خود را دارد. این خودروها با خودروهای ایرانی اروپایی و کره ای متفاوت است. برای افزایش بازدهی خودروهای چینی باید با این خودرو ها در ست راننگی کنید.ما برای افزایش بازدهی خودروهای چینی 7 روش را پیشنهاد می کنیم. با رعایت این اصول علاوه بر کاهش مصرف سوخت و افزایش بازدهی خودروهای چینی هزینه های جانبی هم کاهش می یابد.

روش های افزایش بازدهی در خودروهای چینی

رانندگی با سرعت مطمئنه


بهترین راه برای صرفه جویی در مصرف سوخت، کاهش سرعت است! مدر جاده ها روی سرعت 80 تا 90 کیلومتر کمترین مصرف بنزین را دارید.

همچنین از ترمزهای شدید و شتاب گیری سریع خودداری کنید. بررسی های علمی تخمین می زند که رانندگی با شتاب بالا، مصرف سوخت شما را 15 تا 30 درصد در سرعت بزرگراه و 10 تا 40 درصد در ترافیک توقف و حرکت افزایش می دهد.

در عوض، رانندگی با سرعت مطمئه و با آرامش را تمرین کنید و از کروز کنترل در سرعت های بزرگراه استفاده کنید تا سرعت خود را ثابت نگه دارید. (همچنین برای لاستیک، گیربکس، موتور و ترمز شما بهتر خواهد بود!)

افزایش بازدهی خودرو های چینی

تنظیم باد و بالانس لاستیک خودرو


لاستیک های کم و بیش از حد باد نه تنها یک خطر جدی ایمنی هستند، بلکه بر مصرف سوخت خودروی شما نیز تأثیر می گذارند. بررسی ها در زمینه ی انرژی تخمین می زند که سالانه 1.2 میلیارد گالن سوخت به دلیل کم باد کردن لاستیک ها هدر می رود. لاستیک هایی که به درستی باد می شوند می توانند مسافت پیموده شده بنزین شما را تا 3 درصد افزایش دهند و همچنین هندلینگ خودرو و سایش لاستیک را بهبود بخشند.

توصیه می کنیم فشار باد لاستیک خود را به طور منظم (حداقل یک بار در ماه) چک کنید تا مطمئن شوید که لاستیک های شما در فشار صحیح هستند.

گرم کردن موتور خودرو

چند دقیقه صبر کردن برای گرم شدن موتور قبل از رانندگی توصیه خوبی بود. اما با موتورهای مدرن و تزریق سوخت، این دیگر صادق نیست. موتور در واقع در هنگام رانندگی سریعتر از نشستن گرم می شود. پس نیازی نیست برای گرم شدن موتور در جا خودرو را ثابت نگه دارید.باید با دنده سنگین مدتی به آرامی رانندگی کنید. در این صورت موتور و روغن موتور به دمای مناسب می رسد.

و اگر توقف کردید و قرار است بیش از 30 ثانیه بنشینید، معمولاً بهتر است جلو بروید و ماشین را خاموش کنید. بسته به حجم موتور و استفاده از تهویه مطبوع، در حالت دور آرام می‌توانید از یک چهارم تا نیم باک بنزین در ساعت استفاده کنید. همچنین باعث آلودگی هوا و هدر رفتن پول می شود.

کاهش وزن خودرو

هرچه بار کمتیری در خودرو قرار دهید، باعث افزایش بازدهی خودروهای چینی می شود! محققان تخمین می زنند که هر 50 کیلوبار اضافی در ماشین شما حدود 1٪ مسافت پیموده شده بنزین را کاهش می دهد. و اگر در ماشین خالی شوید و از قفسه سقف یا باربر استفاده کنید، مسافت پیموده شده کمتری دارید.

حتی بدون بار، یک قفسه سقف یا باربر، مقاومت در برابر باد ایجاد می کند که مصرف سوخت را افایش می دهد. بنابراین، هنگامی که از سفر بزرگ بعدی خود برگشتید، ماشین را به طور کامل تخلیه کنید و به محض اینکه به خانه رسیدید، هر انبار اضافی را بردارید تا خودروی شما مصرف سوخت کمتری داشته باشد.

افزایش بازدهی خودروهای چینی

تهویه مطبوع را خاموش کنید


هوای سردی که از دریچه‌ها خارج می‌شود، مانند بهشت ​​در یک روز گرم است. اما استفاده از تهویه مطبوع در دمای بالا می تواند مصرف سوخت شما را تا بیش از 25 درصد افزایش دهد.

ممکن است فکر کنید پایین کشیدن پنجره ها جایگزین خوبی است، اما این همیشه درست نیست. رانندگی با سرعت بالا با شیشه پایین باعث ایجاد کشش می شود که همچنین مسافت پیموده شده با یک باک را کاهش می دهد.

به طور کلی، بهترین گزینه شما برای صرفه جویی در مصرف سوخت این است که وقتی برای اولین بار ماشین خود را روشن می کنید، پنجره ها را باز کنید و هنگام رانندگی با سرعت کمتر از 20 تا 40 کیلومتر در ساعت، آنها را باز نگه دارید. با این حال، هنگامی که به سرعت بزرگراه رسیدید، آنها را ببندی و تهویه مطبوع را روشن کنید.

سفرهای خود را برنامه ریزی کنید


برنامه سفر خود را به نحو احسن بچینید تا کمتر با موتور سرد رانندگی کنید. وقتی موتور گرم است، سوخت بسیار کارآمدتر است، بنابراین در نظر داشته باشید که به فروشگاه مواد غذایی، خشکشویی و پمپ بنزین بروید. به علاوه، وقتی از قبل برنامه‌ریزی می‌کنید، می‌توانید از زمان‌های شلوغ رفت‌وآمد دوری کنید و زمان کمتری را در ترافیک صرف کنید.

انجام سرویس های دوره ای منظم


برای افزایش بازدهی خودروهای چینی، از برنامه سرویس های دوره ای منظم پیروی کنید و چراغ‌های چک که به سرعت ظاهر می‌شوند را بررسی کنید. تعویض فیلترهای هوای کثیف، شمع های بد، روغن موتور قدیمی، ترمزهای فرسوده، سنسورهای اکسیژن بد، و سایر موارد تعمیر و نگهداری منظم به مصرف سوخت و عملکرد کلی خودرو کمک می کند. ما بارها روی سرویس دوره ای منظم تاکید کردیم. مطالب زیادی در این رابطه منتشر کردیم. جدول سرویس دوره ای هم برای شما قرار دادیم.

راه های دیگری برای افزایش بازدهی در خودروهای چینی


راه های زیادی برای افزایش بازدهی در خودروهای چینی می باشد. بیشتر این روش ها را برای شما بازگو کردیم. البته این روش ها برای هر خودرویی قابل استفاده است. اما در این قسمت به چند نکته تکمیلی اشاره می کنیم. استفاده از مکمل های سوختی برای خودروهای چینی ضروری است. سعی کنید هر یک باک در میان از مکمل سوخت یا بنزین سوپر استفاده کنید. حتما سعی کنید قطعات اصلی را جایگزین کنید. برای سرویس های دوره ای باید از فیلتر ها و روغن درجه یک استفاده کنید. در زمان تعویض کیت تایم حتما از کیت اصلی استفاده کنید. برای خرید قطعات مصرفی اصلی حتما به فروشگاه کارکیتس مراجعه نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *