مقایسه خودروها

بررسی نکات فنی و ظاهری برلیانس h330 و h320 موجود در بازار ایران

آیا برلیانس h330 ارزش خریدن دارد؟

در این مطلب قصد داریم مشخصات فنی خودروی برلیانس h330 را با هم بررسی کنیم. سوال بسیاری از شما این بوده که آیا برلیانس h330 ارزش خریدن دارد. برای یافتن پاسخ این سوال ابتدا باید مشخصات فنی این خودرو را بدانید. برای اینکه بدانید آیا برلیانس h330 ارزش خریدن دارد باید دو نکته را در کل مد نظر داشته باشید. اول اینکه ببینید لوازم یدکی برلیانس h330 ذر بازار به چه صورت است. آیا قطعات این خودرو موجود می باشد. دوم اینکه بازار فروش کارکرده ی این خودرو چگونه می باشد.

آشنایی با برلیانس h330

برلیانس H330 نمونه‌ی ارتقاءیافته‌ی برلیانس FSV است. این خودرو در سال ۲۰۱۳ توسط برلیانس رونمایی شد و به فروش خوبی دست یافت که شامل ۲۵ هزار دستگاه در سال ۲۰۱۳ و ۵۳ هزار دستگاه در سال ۲۰۱۴ است. H330  تنها با یک نوع پیشرانه و در کلاس سدان و هاچبک تولید می‌شود و خریداران حق انتخاب بین جعبه‌دنده‌ی دستی یا اتوماتیک دارند. برلیانس  H330 در رده‌ی قیمتی حدود ۵۰ میلیون تومان قرار می‌گیرد.

مشخصات فنی برلیانس H330 چیست؟

تنها پیشرانه‌ی در دسترس برای خودروهای H330 و H320  نسخه‌ی ۱.۵ لیتری است که حداکثر توان تولیدی این پیشرانه ۱۰۳ اسب‌ بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور تولیدی ۱۳۸ نیوتن‌متر در ۳۸۰۰ دور در دقیقه است. حجم دقیق این پیشرانه ۱۴۹۸ سی‌سی است که از نوع 4 سیلندر با آرایش خطی است و در مجموع ۱۶ سوپاپ وظیفه‌ی تخلیه‌ی دود و ورود ترکیب هوا و سوخت را بر عهده دارند. حداکثر سرعتی که برلیانس H330 با این پیشرانه و جعبه دنده‌ی اتوماتیک ۴ سرعته قابلیت دستیابی دارد، ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت است. وزن خالص این خودرو ۱۲۵۰ کیلوگرم است که نسبت به ابعاد خودرو کمی زیاد به نظر می‌رسد و می‌تواند عملکرد خودرو را تحت تأثیر قرار دهد.

آیا برلیانس h330 ارزش خریدن دارد

بررسی سیستم تعلیق برلیانس h330

سیستم تعلیق برلیانس H330 در جلو از نوع مک فرسون و در عقب سیستم نیمه مستقل با فنر پیچشی است. استاندارد آلایندگی پیشرانه‌ی این خودرو یورو ۵ و طبق اعلام شرکت سازنده، مصرف سوخت ترکیبی این خودرو ۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. حجم مخزن سوخت، ۵۵ لیتر است که با توجه به میزان مصرف سوخت، کافی به نظر می‌رسد. در کل با توجه به این مطالب به نظر می رسد که برلیانس h330 ارزش خریدن دارد.

لوازم یدکی برلیانس h330

حالا که با مشخصات فنی این خودرو آشنا شدید باید بدانید که لوازم یدکی برلیانس h330 در بازار به چه صورت می باشد. قطعات یدکی این خودرو رد فروشگاه کارکیتس موجود می باشد. می توانید از طریق لینک های زیر استعلام موجودی و قیمت لوازم یدکی انواع برلیانس را بگیرید.

نکات فنی و ظاهری درباره برلیانس h330

در ادامه مطالب قبلی در رابطه با بررسی خودروهای برلیانس امروز قصد داریم مدل دیگری از این کمپانی تازه تاسیس چینی را مورد بحث قرار دهیم . مدل h330  که یک خودروی سدان می باشد . این خودرو با طراحی ظاهری خود توانسته نظر هردو قشر جامعه یعنی جوانان و خانواده ها را به خود جلب کند . در ادامه به این خودرو از لحاظ فنی و ظاهری نگاه دقیق تری می اندازیم.نکات فنی و ظاهری درباره برلیانس h330

نکات فنی و ظاهری درباره برلیانس h330

نکات فنی و ظاهری درباره برلیانس h330

برلیانس H330 خودروی سواری صندوقداری دیگر از کمپانی برلیانس می باشد . این خودرو نسبت مدل h230  از طراحی ظاهری جذاب تری برخوردار است و می توان گفت از بین این دو مدل برلیانس h330  طرفداران بیشتری پیدا کرده . البته که از لحاظ قیمت خودروی h230 به صرفه تر است ولی برای کسانی که به دنبال ظاهری جذاب و به قولی به روز تر هستند خودروی h230  مناسب تر می باشد.

طراحی داخلی

اگر از لحاظ طراحی داخلی هم به این خودرو نگاه کنیم جذابیت های خاص خود را داراست مثلا کلید های کروز کنترل روی فرمان و برجستگی های روی درب و کلید های شیشه بالا بر که کرمی رنگ می باشد و جلوه ی زیبایی به داخل این خودرو داده همچنین داشبورد دو رنگ در داخل که زیبایی خاصی دارد . البته رنگ کرم به کار رفته در این خودرو چندان تناسبی با رنگ کرومی ندارد. افزون بر این دریچه های کولر این خودرو نیز کمی ساده طراحی شده اند با این حال این محصول رقیب سر سختی برای خودروهای داخلی مثل دنا یا پژو پارس است .

مشخصات فنی

برلیانس H330 از لحاظ موتوری نیز مشابه سایر مدلهای برلیانس طراحی شده ولی در مدل اتومات  قرار دادن گیربکس 4 سرعته اتوماتیک بر روی این خودرو در حالی در مدل های پایین تر از گیربکس 6 سرعته استفاده شده یک نقطه ضعف محسوب می شود.

امکانات و آپشنهای این خودرو

این خودرو با مصرف سوخت 6.4 لیتر برای مدل  دستی و 6.7 لیتر برای مدل اتوماتیک دارای مصرف سوخت پایینی نسبت به رقیبان ساخت داخل می باشد. به لحاظ ایمنی برلیانس H330 از دو کیسه هوای جلو، فرمان الکترونیکی، سیستم باز شدن خودكار دربها هنگام تصادف، ترمز ضد قفل ABS و سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD برخوردار است. هر دو مدل دستی و اتوماتیک این خودرو به سيستم تاشو براي صندلي عقب، تنظيم ارتفاع نور چراغ جلو، ميله ضربه گير درهاي جانبي، ميله فرمان جمع شونده، سيستم ضد سرقت موتور و صندلي عقب با قابليت پشتيباني ايزوفيكس مجهز شده اند. با این حال مدل اتوماتیک برلیانس H330 از تجهیزات اضافه ای نظیر سيستم ورود و استارت بدون كليد، قابليت تنظيم صندلي راننده در 8 جهت به همراه تنظيم گودي كمر، سنسور دنده عقب، سانروف برقي و بسته شدن پنجره ها با استفاده از ريموت كنترل برخوردار است.

بررسی خودروی H320

امروز در ادامه مطالب فنی و آشنایی بیشتر با انواع مدل های برلیانس که در ایران موجود است,به بررسی مدل دیگری از این خودرو که اتفاقا پر طرفدارترین و پر فروش ترین هم هست می پردازیم.خودروی برلیانس مدل h320  که با قیمتی رقابتی در بازار ایران وارد شد.توانست پس از سالها جای خودروی قدیمی و بی کیفیت پژو 206 را در دل جوانترها و طرفداران خودروهای هاچ بک ارزان قیمت بگیرد.بررسی فنی h320 در مطالب دیگری مفصل تر منتشر می شود.

بررسی فنی خودروی برلیانس H320

پیشرانه برلیانس h320

خودوی h320 اگرچه در پارس خودرو متوقف شد,اما صاحبان آن از کیفیت سواری راضی هستند.پیشرانه نصب شده روی آن 1.5 لیتر می باشد.اما با این وجود شتاب خوبی دارد.اما این خودرو هم مانند سایر خودروهای چینی ضعف موتوری دارد.برای اینکه این ضعف موتور باعث بروز هزینه های زیاد نشود باید سرویس های دوره ای مرتب را انجام دهید.این سرویس ها شامل تعویض به موقع روغن و فیلترجات می باشد.تقریبا باید هر 5 هزار کیلومتر این سرویس ها انجام شود.

نتیجه گیری

اگر بخواهیم خودروهای همرده از لحاظ قیمت و امکانات را با برلیانس h320 مقایسه کنیم,شاید از هر لحاظ چه ظاهری و چه فنی این خودرو سر تر باشد. شما هم می توانید نظرات خود را درباره ی این خودرو با ما در میان بگذارید تا کمک کنیم اگر کسی قصد خرید این خودرو را دارد با مزایا و معایب آن آشنا شود.هم چنین جهت مشاهده لوازم یدکی خودروی برلیانس h320 میتوانید از این لینک وارد شوید.در ضمن شما می توانید بررسی مدل دیگری از برلیانس را در همین سایت بخوانید.بررسی مدل برلیانس h230 نیز در همین سایت موجود است.

راهنمای استعلام قیمت لوازم یدکی برلیانس

راهنمای استعلام قیمت لوازم یدکی برلیانس

در این مطلب بنا به درخواست شما عزیزان, قصد داریم در مقداری در رابطه با کمپانی خودروسازی برلیانس و راهنمای استعلام قیمت لوازم یدکی برلیانس صحبت کنیم. در ادامه این مطلب در رابطه با تاریخچه ی کمپانی برلیانس , نحوه ی طراحی برلیانس h230 و راهنمای استعلام قیمت لوازم یدکی برلیانس بحث می کنیم.

تاریخچه ی کمپانی برلیانس

در چند سال اخیر استفاده از طراحان غربی به پدیده‌ای نوین در میان خودروسازان چینی درآمده است. به طور مثال، شرکت BAIC از مشاوره طراح پیشین کمپانی فراری به نام لئوناردو فیوراونتی (LEONARDO FIORAVANTI)، برای طراحی برخی مدل‌هایش بهره برده است و یا می‌توان شرکت جیلی را مثال آورد که طراحی خودروهای جدید خود را به پیتر هاربی (PETER HORBU )، رئیس تیم طراحی ولو سوئد، واگذار نموده است.

لوازم یدکی برلیانس h230

 

نحوه ی طراحی برلیانس h230

برلیانس H230 برای نخستین بار در آگوست سال 2012 میلادی پا به عرصه بازار نهاد. طراحی این خودرو کار دست طراحان ایتالیایی می‌باشد. در وب‌سایت این شرکت تنها به نام جیوجیارو (GIUGIARO) بسنده شده است؛ اما از آنجایی که این فرد در شرکت ایتال دیزاین مشغول به فعالیت است، می‌توان این حدس را زد که طراحی بدنه آن دست‌پخت همین موسسه است. شرکت برلیانس به مدت 5 سال نیز با موسسه پنین فارینا ایتالیا ارتباط تنگاتنگی داشته و برخی از مدل‌های جدید این شرکت، از جمله H33  و H530 و…. هم با همکاری این مجموعه طراحی شده‌اند. اما چندی پیش، شرکت برلیانس، رئیس تیم طراحی شرکت پنین فارینا را به استخدام خویش درآورد. آن فرد هم کسی نبود جز دیمیتری ویکدومینی (DIMITRI VICEDOMINI)، که از 15 سال تجربه کاری در این زمینه برخوردار است. نامبرده، پیش از این، رهبری تیم پنین فارینا را در طراحی خودروهایی همچون برلیانس BS4 نیز به عهده داشته است.

استعلام قیمت قطعات برلیانس

شما از طریق لینک های زیر می توانید موجودی و قیمت قطعات خودروی خودر را بگیرید. برای راهنمای استعلام قیمت لوازم یدکی برلیانس به سه دو روش جستجو قطعات از طریق سایت و استعلام تلفنی از فروشگاه می توانید اقدام نمایید.

لوازم یدکی برلیانس h220

لوازم یدکی برلیانس h230

لوازم یدکی برلیانس h230

لوازم یدکی برلیانس h330

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *