مقایسه خودروها

فرق تیگو 5 جدید با قدیم چیست ؟

 دلیل تفاوت چری تیگو 5 جدید با قدیم

خودروی چری تیگو 5 در سال 95 توسط مدیران خودرو وارد بازار ایران شد. طراحی زیبای این خودرو باعث شد رقیب خودروهای کره ای بازار شود. قیمت بسیار مناسب و شرایط فروش خوب هم دلیل دیگری برای استقبال از این خودرو می باشد. اما در انتهای سال 96 مدل فیس لیفت تیگو 5 با نام تیگو 5 اکسلنت یا تیگو 5 نیو وارد  بازار شد. تغییرات در این خودرو در ناحیه ی چراغ ها و جلوپنجره و برخی آپشن های داخلی می شود. تفاوت چری تیگو 5 جدید با قدیم در قیمت لوازم یدکی تیگو 5 نیز می باشد. البته 90 درصد قطعات این دو مدل یکسان می باشند.هواداران خودروهای چینی شاد باشید – کراس اوور کامپکت چری تیگو 5 حتی بهتر شد! اولین بار این دستگاه بیش از چند سال پیش در اکتبر 2013 به فروش رسید. اصولاً حتی امروز نیز می توان آن را یک خودروی جدید در نظر گرفت.برای ایران این خودرو جدیدتر است، زیرا مونتاژ آن در بم در کرمان تابستان چند گذشته آغاز شد. چینی ها هنوز بیکار نیستند، بنابراین تصمیم گرفتند مجموعه ای از تغییرات را آماده کنند و فضای داخلی دستگاه را تازه کنند.

تفاوت تیگو 5 جدید

مقایسه نمای جلو تیگو 5

در نگاه اولی به نمای جلویی چری تیگو 5 جدید فیس لیفت 2017 متوجه تغییر چیدمان و تغییر نوع لامپ های جلویی خودرو خواهیم شد. جهت بروز شدن چراغها،یک نوار LED بصورت منحنی قاب چراغ را به دو قسمت تفکیک کرده است. همچنین زاویه قاب چراغ به سمتی که به جلو پنجره ختم می گردد به یک خط مورب تبدیل شده. همین تغییر کوچک باعث گردیده که جلو پنجره خودرو هم تغییر ظاهر دهد و طرفین آن بصورت مورب تا روی سپر امتداد یابد.از دیگر تغییرات چری تیگو 5 جدید نسبت نسل قبلی ،استفاده از یک سپر جلو به همراه چراغ های روزتاب افقی می باشد.قسمت سیاه رنگ زیر سپر جلو کمی پهن تر گردیده است  و چراغهای روزتاب از داخل چراغهای جلو به روی مه شکن ها تغییر مکان داده است.

در واقع، ما شاهد جلوپنجره و سپر جلویی کاملاً جدید با سبیل های روز هستیم. چراغ‌های جلو و عقب کمی تغییر کرده‌اند و صندلی‌ها و تریم‌های جدید را می‌توان در نمای داخلی آن مشخص کرد.حتی سیستم مالتی مدیا دارای صفحه نمایش 8 اینچی و هارد 20 گیگابایتی است. دارای تلفن همراه و رادیو، سیستم ناوبری، پخش کننده صوتی با قابلیت اتصال به تلفن همراه.وقتی برای اولین بار به چری تیگو 5 نگاه می کنید، متوجه می شوید که این خودرو مدرن و شیک است، به خصوص وقتی آن را با برادر بزرگتر خود که شخصیت قوی دارد مقایسه کنید. چراغ‌های جلو به شکل مستطیل نزدیک می‌شوند، به اندازه کافی فشرده به نظر می‌رسند و دارای اپتیک عدسی شکل با نور زیاد و نزدیک هستند.

تفاوت تیگو 5 جدید

در مورد چراغ های روشنایی در روز، آنها دارای پرکننده LED هستند و طراحی اصلی و زاویه ای دارند. جلوپنجره رادیاتور کاذب دارای قاب کرومی و پلاک نام شرکت است که کاملاً زیبا به نظر می رسد. سپر قوی که در زیر لبه آن محافظی از پلاستیک بدون رنگ وجود دارد – به خوبی گواه ویژگی های خارج از جاده Tiggo 5 است.«مه‌پاش‌ها» که جای خود را در سپر روی درج‌های منحصربه‌فرد و همچنین شیارهای ورودی هوا پیدا کردند، اضافی نبودند. کناره خودرو از امپراتوری آسمانی شبیه یک کراس اوور واقعی است. سطح کاپوت صاف بود، در وسط آن دو دنده دارد که از چراغ های جلو به ستون های سقف جلو می رود.تکرار کننده های نشانگر جهت روی آینه های دید عقب ظاهر شدند. بالها، همراه با درها، دارای سطوح “دمیده” هستند که یک آستانه پنجره به سمت عقب بالا می رود. قوس چرخ ها حضور آهنگری های موجی اصلی را دریافت کردند. خط سقف تا قسمت عقبی خط بدنه با حداقل برآمدگی پایین می رود. همه چیز اصلی و تازه به نظر می رسد. تمام نسبت های متقاطع صحیح مشاهده شد.

جلوی چری تیگو 5 دارای یک سپر چشمگیر است که همچنین دارای محافظ پلاستیکی است. لوله های اگزوز در اضلاع مختلف پخش شده اند و دارای نازل ذوزنقه ای هستند. لامپ های بزرگ مجهز به LED هستند. قسمت بالایی درب عقب مجهز به اسپویلر است که به چراغ توقف کمکی نیز مجهز شده است. علیرغم اینکه محفظه چمدان بزرگ است، باز شدن درب در پایین کمی گیر کرده است که ممکن است هنگام حمل و نقل محموله های بزرگ مشکلاتی ایجاد کند.به طور کلی، کراس اوور بالغ‌تر، جدی‌تر شده و وزن ثابتی دریافت کرده است. قادر است به راحتی بر آسفالت مسطح و صعب العبور غلبه کند. ظاهر خودرو واقعاً منحصر به فرد بود ، بنابراین یافتن ویژگی های مشابه با سایر کراس اوورها در آن آسان نیست.

مقایسه نمای عقب تیگو 5

به منظور همسان سازی چراغهای عقب با چراغهای جلو، یک نوار LED هم به قاب چراغ عقب چری تیگو 5 جدید افزوده شده است. همچنین خروجی اگزوز به طرز ماهرانه ای درون سپر عقب تعبیه  شده است. به طور کل باید گفت تغییرات اعمال شده باعث شده که نمای ظاهری چری تیگو 5 جدید را بسیار دلنشین تر و در عین حال تهاجمی تر کرده است.

مقایسه کابین تیگو 5 جدید و قدیم

تفاوت تیگو 5 جدید

 

نام چری تیگو را می توان به راحتی با خودروی معروف بازار روسیه چری تیگو FL اشتباه گرفت. با این حال، تقریباً هیچ لحظه مشابهی وجود ندارد، مگر در نام. با نگاهی به داخل ماشین بلافاصله متوجه می شوید که اینها ماشین های متفاوتی از امپراتوری آسمانی هستند. واضح است که تفاوت ها به اندازه ظاهر اساسی نیستند، اما همچنان قابل مشاهده هستند.اما این تنها تفاوت تیگو 5 جدید نیست.

مهمترین نکته برجسته، داشبورد داشبوردهای optitron بود که نمایشگر رایانه روی آن نصب شده بود. مجموعه چند رسانه ای بسیار پیشرفته است و دارای صفحه نمایشی در اندازه 7 اینچ و پشتیبانی از ورودی لمسی می باشد. امکان اتصال دستگاه‌های خارجی، گوشی‌ها یا تبلت‌های مختلف وجود دارد و همچنین می‌توان آن‌ها را نه تنها از طریق فندک و به کمک یک کانکتور جداگانه شارژ کرد.

همه اینها به شما امکان می دهد نه تنها سیستم موسیقی، بلکه تلفن، نقشه های ناوبری را نیز پیکربندی کنید. نمایشگر همچنین تصویر دوربین دنده عقب را نشان می دهد. این تغییرات روی کنسول مرکزی با پنل جلویی نیز تأثیر می گذارد. به گفته سازنده چینی، متریال به کار رفته در دکوراسیون داخلی، کیفیت بهتری داشته و در مورد خود مونتاژ نیز افزایش یافته است.

فاصله بین دو محور 100 میلی متر افزایش یافته است که باعث شده فضای آزاد در محفظه چمدان اضافه شود. فراموش نکرده ایم به مسافرانی که در ردیف دوم نشسته اند فضای پای بیشتری بدهیم. صندلی های عقب قابل تغییر هستند. کاناپه نصب شده به صورت طولی به گونه ای تنظیم می شود که کف اتاق بار صاف و فضای آن افزایش یابد.

این تغییر شکل با فشار ملایم چند دکمه انجام می شود. فضای داخلی خودرو ظاهر شیک خود را از دست نمی دهد و تصویر مدرن منحصر به فرد خود را دارد. برای تکمیل فضای داخلی 5 نفره از مواد با کیفیت اروپایی استفاده شده است. کیفیت پلاستیک استفاده شده افزایش یافته است.

سرنشینان جلو از حداکثر راحتی برخوردار هستند، با این حال سه نفری که پشت سرشان نشسته اند، به جز یک نفر متوسط، هیچ ناراحتی را احساس نمی کنند، زیرا ممکن است توسط تونل انتقال مختل شوند. کابین دارای محلول دو رنگ است که بسیار خوب است. عایق صوتی بهبود یافته داخلی لذت بخش است.

به عنوان مثال، فرمان چند منظوره، داشبورد شیک با روکش کرومی، که چند حلقه چاه را با صفحه و یک کامپیوتر داخلی یکپارچه می کند، کارکرد آسانی دارد. اکنون می توان با استفاده از کلید مناسب “شروع”، سیستم انتقال قدرت را راه اندازی کرد. محفظه بار 790 لیتر حجم دارد. این حجم به شما این امکان را می دهد که همه چیزهای لازم را برای سفرهای روزمره و همچنین بدون تلاش زیاد برای بارگیری مواد غذایی و سایر کالاها برای استراحت کشور قرار دهید.

کابین تیگو 5 جدید فیس لیفت کمترین تغییر ممکنه را تجربه کرده بطوریکه کمپانی چری فقط به افزایش سایز صفحه نمایش سیستم سرگرمی به 8 اینچ قناعت کرده است. تیگو 5 فیس لیفت از امکانات جدیدی نظیر آینه تاشو برقی بهره مند شده است.

پیشرانه تیگو 5 جدید 

نیروگاه بنزینی 2.0 لیتری چینی 138 اسب بخاری دارای 4 سیلندر پشت سر هم، سیستم تغییر فاز توزیع گاز، تزریق بنزین توزیعی و مکانیزم توزیع گاز با 16 سوپاپ می باشد. چنین موتوری شتاب تا 175 کیلومتر در ساعت را ممکن می کند.هنگام رانندگی در جاده، متوجه می شوید که قدرت موتور واقعاً کافی نیست و عایق صدا در بهترین حالت خود نیست. در آینده نزدیک لیست موتورها با موتوری که با بنزین کار می کند اما توربوشارژر است تکمیل می شود که حجم آن 1.6 لیتر خواهد بود. قادر به تولید 156 اسب خواهد بود.تفاوت تیگو 5 جدید با قدیم در پیشرانه نیست.

تفاوت تیگو 5 جدید

پیشرانه چری تیگو 5 جدید, مانند نسل فعلی یک موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با بیشینه قدرت 139 اسب بخار می باشد. توان این موتور توسط گیربکس 7 سرعته تیپ ترونیک به چرخهای جلو منتقل خواهد شد. مدیران خودرو برای چری تیگو 5 جدید مانند نسل قبلی گزینه جعبه دنده 5 سرعته دستی هم در نظر گرفته. شاسی این خودرو توسط شرکت آلمانی بنتلر، به نیت عملکرد خودرو به گونه ی SUV، با بهینه سازی اصول طراحی شاسی، طراحی گشته است, تا بالاترین نرخ آسایش و مانورپذیری را برای سرنشینان فراهم آورد.

رانندگی با چری تیگو 5

در ادامه بررسی فنی خودروهای چینی این بار کلیپی از تست رانندگی با خودروی چری تیگو 5 برای شما قرار می دهیم.تا بیشتر با این خودرو آشنا شوید.تست رانندگی چری تیگو 5 در این کلیپ در ایتالیا انجام شده.متخصصان خودرو در ایتالیا تمامی خودرو ها را تست می کنند.نظر کارشناسی خود را بیان می کنند.در این کلیپ از این خودرو خیلی تعریف کردند!به نظر شما تفاوت تیگو 5 جدید و قدیم در رانندگی است؟

آشنایی با نکات فنی تیگو 5

در مطالب قبلی به طور کامل راجع به نکات فنی تیگو 5 صحبت کردیم.فقط مطلب تکمیلی که باقی می ماند این است که چری تیگو 5 از لحاظ موتوری خیلی شبیه ام وی ام 530 می باشد.این را از قطعات مشترک موتوری زیادی که با هم دارند می توانید متوجه شوید.از طرفی از لحاظ جلوبندی خیلی به ام وی ام ایکس 33 شباهت دارد.البته که این یک نقطه ضعف هم به حساب می آید.چراکه موتور ام وی ام 530 برای خودرویی مثل تیگو 5 ضعیف است.اما اگر دنبال یک خودروی suv شهری می گردید تیگو 5 انتخاب خوبی می باشد.برای همین پر فروش تیرین شاسی بلند مدیران خودرو تا به امروز نام گرفته.اطلاعاتی که قبل از خرید تیگو 5 نیاز دارید در مطلب جداگانه قرار دارد.

قیمت لوازم یدکی تیگو 5

در این مطلب با تفاوت تیگو 5 جدید با مدل قدیم آشنا شدید.قیمت لوازم یدکی تیگو 5 در بازار کاملا به کیفیت قطعه بستگی دارد. قطعه اصلی روی این خودرو با لیبل چری اصلی به نام قطعات شرکتی اصلی در بازار موجود می باشد. قطعات وارداتی درجه یک, با بسته بندی جعبه کاهی در بازار موجود است. اما کیفیت قطعه داخل آن اصلی است . از مشخصه این قطعات کد فنی که روی قطعه خورده می باشد. کیفیت وارداتی درجه دو نیز بدون بسته بندی خاص و کد فنی روی قطعه می باشد.در صورتی که قطعه ی مورد نظر خود را در فروشگاه پیدا نکردید می توانید با فروشگاه تماس بگیرید.برای خرید اینترنتی لوازم یدکی خودروی خود و همچنین مشاهده ی محصولات فروشگاه مثلا لوازم یدکی جلوبندی مثل سیبک فرمان و غیره می توانید از طریق لینک وارد فروشگاه شوید.از شما درخواست میکنیم تا تجربه ی رانندگی با این خودرو را در زیر همین مطلب به اشتراک بگذارید تا سایرین بتوانند از این تجربه استفاده کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *