دانستنیهای مفید خودرویی کارکیتس

هر آنچه برای تشخیص دیسک و صفحه جی 5 اصلی لازم دارید

تشخیص دیسک و صفحه جی 5 اصلی

در همه خودروهایی که به گیربکس دستی مجهز هستند، بین موتور و گیربکس قطعه‌ای به نام صفحه کلاچ وجود دارد.صفحه کلاچ به راننده اجازه می‌دهد خودرو را از حالت سکون به حرکت در بیاورد و دنده‌ها را عوض کند.صفحه کلاچ روکشی سخت دارد ولی هر چند وقت یک‌بار ساییده و فرسوده می‌شود و باید آن را تعویض کرد.دیسک و صفحه جک j5 اصلی دارای کیفیت های متفاوتی می باشد.قیمت خرید دیسک و صفحه J5 اصلی متفاوت می باشد.علایم خرابی دیسک و صفحه j5 و تشخیص دیسک و صفحه جی 5 اصلی در ادامه بیان شده.

علایم خرابی دیسک و صفحه j5

در ادامه مطالبی برای شما عنوان می کنیم که می توانید بفهمید زمان تعویض دیسک و صفحه خودروی شما چه زمانی است. لایم خرابی دیسک و صفحه j5 نیز همانند سایر خودرو های با دنده دستی می باشد.طول عمر دیسک و صفحه با رانندگی صحیح رابطه مستقیم دارد.تکات زیر را مطالعه کنید و اگر زمان تعویض دیسک و صفحه می باشد با فروشگاه کارکیتس تماس بگیرید.

دیسک و صفحه j5

نکته اول

علائم یک صفحه کلاچ فرسوده را تشخیص دهید.فرسودگی صفحه کلاچ بیشتر خودش را زمانی نشان می‌دهد که وقتی گاز می‌دهید و سرعت می‍‌گیرید.حتی هنگامی که کلاچ را رها کرده‌اید،دور موتور به شدت بالا می‌رود. هنگامی که عادی رانندگی می‌کنید،اگر صفحه کلاچ سالم باشد، موتور و گیربکس را به هم قفل خواهد کرد،به این ترتیب دور موتور بستگی مستقیم به سرعت خودرو خواهد داشت و از حد معمول بالاتر نخواهد رفت.

نکته دوم

اطمینان حاصل کنید ایراد از خود کلاچ است.اگر خودروتان از کلاچ هیدرولیک بهره می‌برد،مدار هیدرولیک را هواگیری کنید.اگر کلاچ خودرو شما سیمی است، این امکان وجود دارد که سیم آن شل یا سفت شده باشد و کل گشتاور موتور را دریافت نکند.

مرحله سوم

صفحه کلاچ را در اولین فرصت ممکن تعویض کنید. بهتر است بدانید تعویض صفحه کلاچ کار پیچیده‌ای است و گاهی اوقات باید گیربکس را پایین آورد تا به صفحه کلاچ دسترسی پیدا کرد. حتی اگر خودتان دست به آچار باشید، بهتر است خودرو را نزد یک مکانیک خبره ببرید تا کار به درستی انجام بگیرد.

دیسک و صفحه j5

نحوه نصب صفحه کلاچ j5 : هر آنچه که مکانیک آماتور باید بداند

صفحه کلاچ وسیله مکانیکی است که به شما امکان تعویض دنده را در یک گیربکس دستی می دهد و با گذشت زمان ممکن است فرسوده شود. اگر متوجه شدید ماشین شما برای تعویض دنده مشکل دارد، وسیله نقلیه شما می لرزد، یا هنگام تعویض دنده اصلا دنده را عوض نمی کند، ممکن است زمان تعویض صفحه کلاچ فرا رسیده باشد. اگر مکانیک باتجربه ای هستید، ممکن است بتوانید خودتان این کار را انجام دهید، اما ممکن است بخواهید وسیله نقلیه خود را به تعمیرگاه خودرو ببرید تا مطمئن شوید که درست انجام شده است. برای کمک به شما، ما به چند سوال رایج در مورد اینکه چه چیزی برای قرار دادن صفحه کلاچ جدید در جای خود لازم است، پاسخ داده ایم.

آیا تعویض دیسک و صفحه جی 5 سخت است؟

یک مکانیک خانه با تجربه می تواند با ابزار مناسب این کار را انجام دهد. اگر هیچ تجربه ای در کار بر روی خودرو ندارید، کار را برای یک مکانیک دارای مجوز ببرید که می تواند مطمئن شود که درست و ایمن انجام می شود. شما باید بتوانید وسیله نقلیه را بالا بیاورید و بدانید که چگونه گیربکس را باز کنید. شما همچنین به ابزارهای خاصی مانند آچار گشتاور و چرخاننده چرخ طیار نیاز خواهید داشت.
به خاطر داشته باشید که اگر کار به درستی انجام نشود، می توانید به طور جدی به گیربکس خود آسیب وارد کنید. اگر شک دارید، یک مکانیک با تجربه آن را مدیریت کنید.

چگونه یک کیت کلاچ جی 5 با کیفیت بخرید ؟

صفحات کلاچ را می توان از مواد آلی، سرامیکی و فلزی ساخت. مواد ارگانیک دنده‌های شما را نرم‌تر تعویض می‌کنند، اما سریع‌تر از مواد فلزی فرسوده می‌شوند، و صفحات کلاچ سرامیکی ترکیبی یکنواخت از هر دو هستند. موادی را انتخاب کنید که با نیازهای شما مطابقت داشته باشد و با یک کیت کلاچ کامل همراه شوید که شامل صفحه  است که با کلاچ شما مطابقت دارد تا همه چیز به طور مداوم در یک راستا باشد.
شما همچنین می توانید صفحات فشار خود را سفارشی کنید، اما مهم است که آنها طوری طراحی شده باشند که روی صفحه کلاچ شما قرار بگیرند. برای یک گزینه ساده تر، صفحه کلاچ را انتخاب کنید که از ابتدا روی خودرو نصب بوده. بهترین کیفیت دیسک و صفحه j5 در فروشگاه کارکیتس موجود است.

چگونه به صفحه کلاچ j5 دسترسی پیدا کنید؟

خودرو را بلند کنید، میل محرک را بردارید و گیربکس را پشتیبانی کنید. برای بلند کردن وسیله نقلیه خود از جک گازی استفاده کنید و سپس پایه های جک را در زیر محورها قرار دهید تا وسیله نقلیه ایمن بالا بیاید. روغن گیربکس را تخلیه کرده و میل محرک را جدا کنید. اتصالات الکتریکی و پیچ و مهره های نگهدارنده گیربکس را بردارید و سپس از جک انتقال استفاده کنید تا آن را از مسیر خارج کنید تا به صفحه کلاچ دسترسی پیدا کنید. بسیار مهم است که وسیله نقلیه برآمده را با پایه های جک مناسب حمایت کنید تا سقوط نکند. این کار باید با ایمنی کامل انجام شود.

چگونه صفحه کلاچ قدیمی s5 را باز کنیم ؟

صفحه فشار را بردارید و صفحه کلاچ قدیمی را بیرون بیاورید. هنگامی که گیربکس را از سر راه خارج کردید، صفحه کلاچ را خواهید دید. با استفاده از آچار یا مته پیچ های نگهدارنده صفحه فشار را در جای خود بردارید و آن را بردارید. سپس، صفحه کلاچ را از شفت بلبرینگ خلبان خارج کنید.

چگونه صفحه کلاچ j3 را به شفت گیربکس وصل می کنیم؟

از یک ابزار راهنما برای قرار دادن صفحه کلاچ روی شفت بلبرینگ پیلوت استفاده کنید. ابزار راهنمای کلاچ، که به عنوان ابزار تراز کلاچ نیز شناخته می‌شود، یک ابزار فلزی استوانه‌ای شکل با شکاف‌هایی است که در مرکز کلاچ شما قرار می‌گیرد و یک حلقه در یک انتهای آن قرار می‌گیرد. ابزار راهنما را در مرکز کلاچ خود قرار دهید، سپس انتهای نازک‌تر ابزار را تا جایی که می‌تواند به درون محور محرک فشار دهید. ابزار تراز برای نگه داشتن کلاچ شما در فاصله کامل از جعبه دنده طراحی شده است. می توانید ابزارهای تراز را در فروشگاه ابزار فروشی محلی خود پیدا کنید.

جهت درست صفحه کلاچ j3 به کدام سمت است ؟

همیشه سمت صاف صفحه کلاچ را در مقابل موتور قرار دهید. به صفحه کلاچ خود نگاه کنید. فنرهایی را خواهید دید که از یک طرف بیشتر بیرون می آیند و طرف دیگر را کم و بیش صاف می کنند. طرف صاف در برابر انتقال در محفظه زنگ قرار دارد.

آیا می توانید فقط صفحه کلاچ s5 را تعویض کنید؟

بلبرینگ کلاچ صفحه کلاچ و دیسک را تعویض کنید. بلبرینگ کلاچ شما به کلاچ شما کمک می کند هنگام تعویض دنده آزادانه بچرخد و به مرور زمان مورد سوء استفاده قرار نمی گیرد. دیسک شما نیز باید با کشش زیادی مقابله کند و ممکن است شروع به خم شدن یا ترک خوردن کند. پمپ کلاچ به حرکت صفحه کلاچ شما کمک می کند هنگامی که روی پدال کلاچ را فشار می دهید و در نهایت ممکن است نشت کند یا مسدود شود. از آنجایی که هنگام تعویض صفحه کلاچ از قبل به اجزای داخلی دسترسی خواهید داشت، زمان عالی برای تعویض این قطعات نیز است. علاوه بر این، بسیاری از کیت های کلاچ با صفحات کلاچ و صفحات فشار مطابقت دارند. هر دو را به طور همزمان تعویض کنید تا کاملاً در یک ردیف قرار گیرند. پس در هنگام تعویض حتما پمپ کلاچ را هم چک کنید.

دیسک و صفحه j5

چگونه دیسک را به صفحه کلاچ s5 وصل می کنید؟

دیسک را نصب کنید و پیچ ها را به صورت متقاطع بچرخانید. کلاچ را با صفحه بپوشانید و با دست پیچ های نگهدارنده را در هر یک از شکاف ها قرار دهید. دفترچه راهنمای خود را بررسی کنید تا مشخصات گشتاور صفحه فشار خودروی خاص خود را بیابید و آچار گشتاور خود را مطابق با آن تنظیم کنید. 1 پیچ را بچرخانید، سپس پیچ را مستقیماً از آن بچرخانید. گشتاور را در یک الگوی متقاطع یا ستاره ای شکل ادامه دهید تا زمانی که همه پیچ ها سفت شوند. به عنوان مثال، اگر دفترچه راهنمای شما می گوید صفحه فشار شما باید تا 24 فوت پوند (3.32 کیلوگرم متر) گشتاور شود، آچار گشتاور خود را مطابق با آن تنظیم کنید. آچارهای گشتاور را می‌توانید در فروشگاه‌های سخت‌افزار و مغازه‌های لوازم خودرو پیدا کنید. هرگز از آچار بکس های بادی استفاده نکنید. این پیچ ها باید با دست تنظیم و بسته شود.

چگونه صفحه کلاچ s5 جدید را آزمایش کنیم ؟

حداقل (800 کیلومتر) رانندگی کنید تا صفحه کامل در جای خود جا بیفتد. صفحه کلاچ جدید شبیه رانندگی با یک موتور جدید است – شما حرکت می کنید و به آن زمان می‌دهید. (800 کیلومتر) یا بیشتر را به طور معمول رانندگی کنید. با رانندگی بسیار سریع یا کاهش شدید دنده، دور موتور را بالا نبرید یا به کلاچ خود فشار زیادی وارد نکنید. هنگامی که کلاچ درست کارکرد، می توانید شروع به دنده دادن به وسیله نقلیه خود کنید. اگر مشکلی دیدید خودرو را به آرامی به کنار جاده برانید.

هزینه نصب کیت کلاچ j3 چقدر است؟

هزینه متوسط بین 2 تا 3.5 تومان است. قطعات واقعی که شما نیاز دارید معمولا بین 1500 تا 3 تومن قیمت دارند. هزینه کار به طور کلی بسته به مدت زمان کار از حدود 500 تا 700 تومان است. مزیت نصب حرفه‌ای کلاچ این است که می‌توانید با دانستن اینکه کار درست انجام شده است خیالتان راحت باشد.

برند دیسک و صفحه جی 5 اصلی

در بازار کیفیت های مختلفی از دیسک و صفحه موجود می باشد. برندهای مختلفی با کیفیت های مختلف به فروش میرسد. بهترین کیفیت مربوط به دیسک و صفحه اصلی این خودرو می باشد. برند اصلی خودروهای جک AQBP می باشد. این برند تولید کننده قطعات اصلی خودروهای جک می باشد. خوشبختانه در بازار نمونه تقلبی این برند هنوز وارد نشده و می توانید با خیال راحت این برند را خریداری کنید. برندهای خوب دیگری در بازار موجود می باشد. از جمله آنها برند هانژی می باشد. این برند به طور تخصصی دیسک و صفحه تولید می کند. البته بیشتر خودروهای لیفان از این برند استفاده می کنند. متاسفانه تقلبی این برند در بازار مشاهده شده. در این فروشگاه هر دو برند با ضمانت اصلی به مشتری ارائه می شود.

خرید قطعه از کارکیتس

برای خرید دیسک و صفحه می توانید از لین زیر اقدام نمایید. لطفا سوالات خود را در نظرات این پست ثبت کنید تا سایرین هم از پرسش و پاسخ های مربوط استفاده نمایند. قیمت خرید دیسک و صفحه J5 با کیفیت های مختلف متفاوت می باشد.ما در فروشگاه کارکیتس قطعات با کیفیت شرکتی و یا وارداتی درجه یک به مشتریان ارائه می دهیم.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *