دانستنیهای مفید خودرویی کارکیتس

تنها راه رفع صدای بلبرینگ کلاچ خودرو چیست؟

سر و صدای بلبرینگ کلاچ خودرو


آیا صدایی از گیربکس خودروی خود را میشنوید؟ این صدای بسیار عجیبی است که نمی دانید واقعاً چه اتفاقی می افتد زیرا دنده به راحتی عوض می شود. اما اجازه دهید به شما بگویم که احتمالاً صدای صفحه کلاچ یا بلبرینگ کلاچ خودروی شما می باشد. در این مطلب قصد داریم تا در رابطه با گیربکس دستی و مشکلات این مدل گیربکس صحبت کنیم. از مشکلات شایع در گیربکس دستی صدای بلبرینگ کلاچ می باشد. در مطلب دیگری در رابطه با تعویض بلبرینگ کلاچ کامل صحبت کردیم.

منظور از گیربکس دستی چیست؟


همانطور که از نام آن مشخص است، گیربکس دستی یک جعبه دنده خودرویی است که اگر می خواهید با دنده بالاتر یا پایین تر بروید، باید دنده ها را به صورت دستی عوض کنید.این تفاوت گیربکس دستی با گیربکس اتوماتیک است. در مدل اتومات شما دو پدال دارید – یکی گاز و یک پدال ترمز. در خودروهای گیربکس دستی، شما سه پدال دارید. منظور از این سه پدال گاز، پدال ترمز و پدال کلاچ می باشد. پدال کلاچ چیزی است که وظیفه تعویض دنده را انجام می دهد.

مکانیزم تعویض دنده فشار دادن و رها کردن پدال کلاچ می باشد. با فشار دادن و رها کردن پدال کلاچ، کلاچ خودرو را درگیر و آزاد می‌کنید. این برخلاف خودکارهایی است که در آنها مبدل گشتاور دارید. در گیربکس های دستی، صفحه کلاچ، فلایویل، دیسک و بلبرینگ کلاچ دارید.کیت کلاچ چیزی است که با هم درگیر و جدا می شود. این قطعات با گذشت زمان یا استفاده نادرست دچار فرسودگی می شود. اگر دنده را بد تعویض می کنید، احتمالاً به زودی صفحه کلاچ خود را می سوزانید. همچنین بسیار اتفاق افتاده که بلبرینگ کلاچ دچار مشکل می شود و صدای بدی را ایجاد می کند.

رانندگی با گیربکس دستی

به همین دلیل است که برای افزایش طول عمر دیسک صفحه خود هنگام یادگیری رانندگی با گیربکس دستی، همیشه باید سعی کنید کلاچ و بلبرینگ خود را بیش از حد داغ نکنید. این می تواند سایر قطعات را خراب کند.

کلاچ ها معمولاً زمانی که نو هستند 50 هزار کیلومتر طول عمر دارند. اما اگر از آنها برای مسابقه یا با تعویض نادرست سو استفاده کنید، این طول عمر را به چند هزار مایل کاهش خواهید داد.

هزینه تعویض کیت کلاچ بالاست. این هزینه بالا به این دلیل است که برای تعویض باید کل گیربکس خودرو باز و بسته شود. هزینه تعویض بلبرینگ کلاچ هم به همین دلیل بالاست.

مزایا و معایب گیربکس دنده دستی

گیربکس های دستی بسیار جالب تر از مدل اتومات می باشد. زیرا شما آزادی تعویض دنده ها را در هر دور موتوری که می خواهید دارید. می‌توانید دنده‌های کوتاه، دنده را پایین بیاورید و از عملکرد ماشین خود لذت ببرید. من شخصاً یک گیربکس دستی دارم و لذت بیشتری از رانندگی می برم.

اما به همین دلیل است که گیربکس های دستی دارای قطعات بیشتری هستند که برای کار ضروری هستند مانند کلاچ، فلایویل، صفحه فشار و بلبرینگ کلاچ.

اگر پدال کلاچ را فشار دهید کلاچ جدا می شود. هنگامی که پدال کلاچ را رها می کنید، کلاچ درگیر می شود و دنده های شما را به سمت بالا یا پایین تغییر می دهد. خیلی ساده است. به همین دلیل گیربکس های دستی بهترین هستند زیرا بسیار ساده هستند. شما مبدل گشتاورمکانیزم پیچیده ندارید. این باعث می شود قیمت قطعات بسیار مقرون به صرفه باشند و رانندگی واقعاً سرگرم کننده باشند.

بسیاری از مردم از آنها متنفرند زیرا یادگیری آنها دشوار است، اما در زندگی باید از چالش ها لذت ببرید. یادگیری رانندگی دستی یکی از آنهاست. حتی اگر یادگیری آن بسیار پیچیده است، در تلاش دوم متوجه آن خواهید شد.این امر از معایب گیربکس های دستی می باشد.

در این مطلب قصد داریم تا در رابطه با نصب بلبرینگ کلاچ توضیحات کاملی ارائه دهیم.البته باید دقت داشته باشید نصب بلبرینگ کلاچ به تخصص و تجربه و ابزار کافی نیاز دارد.اما در این نطلب به طور کلی با روند این کار آشنا می شود.اما در ابتدا باید علائم خرابی بلبرینگ کلاچ رابدانید.بعد از تشخیص درست می توانید اقدام به تعویض و نصب بلبرینگ کلاچ خودروی خود نمایید.در مطالب دیگر در رابطه با خرابی بلبرینگ کلاچ و صدای بلبرینگ کلاچ کاملا توضیح دادیم.اما در این قسمت باز به اختصار مطالبی قرار می دهیم. همچنین مطلب بهترین زمان تعویض دیسک و صفحه را بخوانید.

تشخیص خرابی بلبرینگ کلاچ

برای اینکه مطمئن شوید که بلبرینگ کلاچ خودروی شما از کار افتاده است، می توانید آزمایشاتی را برای عیب یابی این مشکل انجام دهید و متوجه شوید که آیا بلبرینگ کلاچ خودرو واقعاً مشکل دارد یا خیر. اکنون می خواهیم توضیح دهیم که چگونه می توانید این کار را انجام دهید.

برای انجام این کار، باید خودرو را روشن کنید.. وقتی روی پدال کلاچ فشار می دهید، باید سعی کنید به صداها گوش دهید. ماشین خود را در دنده یک قرار دهید و کلاچ را رها کنید. اگر صدای عجیب و غریبی وجود دارد، احتمالاً مشکل بلبرینگ کلاچ یا صفحه کلاچ دارید.

بنابراین، برای درک بهتر اینکه کدام یک از آنها خراب شده است، باید پدال کلاچ را تا انتها نگه دارید و سپسدنده ر خلاص کنید. اگر صدا همچنان وجود دارد، صفحه کلاچ شما تمام شده است. و اگر سر و صدا در این مورد ناپدید شود، بلبرینگ کلاچ خراب است.

فرض کنید هنگامی که در حالت دنده خلاص هستید، هنگام رها کردن پدال کلاچ برای درگیر کردن کلاچ، صدای بلبرینگ وجود دارد. اما پس از آن صدا از بین می رود، پدال فشرده می شود. این معمولاً به دلیل شکستگی یاتاقان شفت ورودی انتقال ایجاد می شود.

این راهنمای ساده به شما کمک می کند تا این مشکل را تشخیص دهید و امیدوارم قطعه خراب را به درستی تشخیص دهید. برای درک این مشکل و تشخیص آن باید گوش های خوبی داشته باشید. حتی اگر شما آن را تشخیص دادید، باید گیربکس کار ماهر گیربکس را سرویس کند.تنها با باز کردن پوسته گیربکس خودرو دلیل اصلی مشخص می شود.اما با این اطلاعات می توانید به قطعه خراب نزدیکتر شوید. این کار باعث کاهش هزینه های شما در تعمیر خودرو می شود.

تعویض بلبرینگ کلاچ

نکاتی که قبل از تعویض بلبرینگ کلاچ باید رعایت کنید

همانطور که اشاره کردیم این کار ساده ای نیست. در قسمت بعد، مراحل تعویض بلبرینگ کلاچ به طور کامل گفته می شود. برای انجام این مراحل حتما به این مسائل دقت کنید.
قبل از شروع، این شغل بسیار پیچیده است و معمولاً یک کار دو نفره است. این به این دلیل است که تعداد زیادی پله وجود دارد و بسیاری از قطعات باید قبل از رسیدن به یاتاقان از ماشین جدا شوند. یاتاقان ممکن است کوچک باشد، اما نیاز به کار زیادی دارد تا از ماشین بیرون کشیده شود و با یک بلبرینگ جدید جایگزین شود.

حتما باید بلبرینگ با کیفیت خریداری کنید.از آنجایی مراحل انجام این کار زمان بر و سخت است حتما باید با قطعه اصلی جایگزین شود.اگر از قطعه بی کیفیت استفاده کنید بعد از نصب متوجه می شوید قطعه به درستی کار نمی کند.باید دوباره کل گیربکس را باز و بسته نمایید. این کار هزینه زیادی برای شما دارد.

مراحل تعویض بلبرینگ کلاچ خودرو

در ابتدای این بخش توصیه اکید داریم اگر تجربه و ابزار کافی ندارید این کار را انجام ندهید. تعویض بلبرینگ کلاچ به تخصص کافی نیاز دارد. برای همین ما همیشه توصیه می کنیم برای تعویض بلبرینگ کلاچ حتما باید به گیربکس کار ماهر مراجعه کنید. نکته اصلی بعدی خرید بلبرینگ کلاچ اصلی می باشد. در کل کار اصولی این است که دیسک و صفحه و بلبرینگ کلاچ با هم عوض شود. اما گاهی بلبرینگ کلاچ به دلیل کیفیت ضعیف زود تر از دیسک و صفحه خراب می شود.

مرحله اول

مرحله اول شامل جداکردن گیربکس ماشین است. برای جدا کردن گیربکس، باید خودرو را به وسیله جک گازی بالا ببرید. یا ترجیحاً با آسانسورمکانیکی خودرو کاملا از زمین جدا می شود. سپس باید از بست زنجیری که گیربکس را نگه می دارد استفاده و به آرامی آن را پایین بیاورید. آن رابه آرامی روی زمین بگذارید. جداکردن گیربکس ضروری است و بدون آن نمی توانید این کار را انجام دهید.

مرحله دوم

اکنون باید محل بلبرینگ کلاچ را پیدا کنید. بلبرینگ درست بعد از دوشاخ قرار دارد. بلبرینگ روی پوسته در مرکز گیربکس نصب شده است.

مرحله سوم

بلبرینگ قدیمی باید به راحتی جدا شود و در صورت گیر کردن فقط به یک ضربه مختصر با یک چکش لاستیکی نیاز دارید تا شل شود. اگر بلبرینگ قدیمی باشد، احتمالاً بدون گریس باقی مانده است و بیرون کشیدن آن دشوارتر خواهد بود. پس حتما به این موضوع دقت کنید و ضزبه ی بی جا به گیربکس نزنید.

مرحله چهارم

حالا باید بلبرینگ جدید را چرب کنید و پوسنه و دوشاخ کلاچ که بلبرینگ روی آن سوار شده است را چرب کنید. این مسئله خیلی مهم است زیرا گریس بلبرینگ کلاچ شما را سالم نگه می دارد و از عمر مفید آن را زیاد می کند. نه تنها این بلبرینگ، بلکه هر بلبرینگی که روی ماشین خود نصب می کنید، همیشه بهتر است قبل از نصب آن روی ماشین، مقدار زیادی گریس روی آن بمالید.

مرحله پنجم

از آنجایی که بلبرینگ را گریس کاری کردید، اکنون زمان نصب مجدد است. بلبرینگ را در جهت درست نصب کنید و پوسته گیربکس را در جای خود قرار دهید. مطمئن شوید که تمام پیچ ها را سفت کرده اید و همه چیز به درستی وصل شده است. نکته اصلی این اصل پیچ های گیربکس به هیچ عنوان نباید با آچار بکس بادی سفت شود.حتما باید با دست پیچ ها سفت و تنظیم شود.

هزینه های تعویض بلبرینگ کلاچ

بلبرینگ کلاچ قطعه نسبتاً ارزان و مقرون به صرفه ای است. خرید آن می تواند حدود 200 تا 400 هزارتومان هزینه داشته باشد. اگر کیت کلاچ را به این قیمت اضافه کنید، 2 تا 3 میلیون تومان برای شما هزینه خواهد داشت. کیت کلاچ ها نسبتا گران هستند. بنابراین، صفحه کلاچ خود را نسوزانید. در مجموع، برای قطعات می تواند به 3 میلیون تومان هزینه قطعه برای یک ماشین معمولی مسافرتی برسد. اگر یک ماشین با بلبرینگ پمپی دارید، قیمت کیت کلاچ کمی گران‌تر خواهد بود.

اما این فقط هزینه برای خرید قطعه است.اجرت نصب را هم باید در نظر بگیرید. اجرت نصب این کار می تواند گران باشد. این کار چند ساعت زمان می برد. و این خیلی سریع جمع نمی شود. بسته به مکانیکی که ماشین خود را به آن می برید، می تواند هزینه زیادی برای تعمیر آن داشته باشد.

به همین دلیل است که توصیه می کنیم دیسک و صفحه با بلبرینگ را هم زمان عوض کنید. انجام آن در دراز مدت بسیار ارزان تر خواهد بود. تصور کنید بلبرینگ خود را عوض کنید و کلاچ بعد از چند ماه از کار بیفتد. گیربکس باید دوباره بیرون بیاید و دوباره پول مکانیکی و اجرت نصب ابید بپردازید.

صدای بلبرینگ کلاچ

چگونه از خراب شدن صفحه کلاچ جلوگیری کنیم؟


برای جلوگیری ازخرابی صفحه کلاچ خودرو، باید نکات درست رانندگی را بیاموزید. زمانی که دنده ها را تعویض می کنید زمان کمتری را روی پدال کلاچ بگذرانید. هرچه زمان کمتری را پدال را پایین نگهدارید، صفحه کلاچ کمتر آسیب می بیند و احتمالاً آسیب می بیند.

بسیاری از مردم فکر می کنند که این کار درست است، اما اینطور نیست. وقتی پدال کلاچ را فشار می دهید، دنده را عوض کرده و کاملا رها کنید. هرچه پاهای خود را بیشتر فشار دهید، بار بیشتری روی کلاچ و صفحه وارد می شود. این منجر به آسیب و سایش احتمالی آن می شود.

خطرات رانندگی با صفحه کلاچ خراب

رانندگی به این شکل با کلاچ خراب توصیه نمی شود. از آنجایی که صدای صفحه کلاچ را می شنوید به این معنی است که باید این مورد را بررسی کنید. اگر کل صفحه کلاچ از کار بیفتد، نمی‌توانید دنده‌ها را تعویض کنید و در نهایت گیر می‌افتید و نمی‌توانید ماشین خود را به اطراف حرکت دهید.

خرید بلبرینگ کلاچ و کیت کلاچ اصلی

ما در فروشگاه لوازم یدکی کارکیتس همیشه بر کیفیت بالای قطعات تاکید داریم. دلیل این امر کاهش هزینه های ناشی از قطعات بی کیفیت است. خرید بلبرینگ کلاچ و کیت کلاج اصلی کار دشواری نیست.اما گاهی برخی افراد سودجو قطعات طرح اصلی را به جای اصلی می فروشند.ما در فروشگاه کارکیتس ضمانت اصالت کالا داریم.یعنی قطعه با کیفیت درخواستی مشتری به دستش می رسد.برای خرید بلبرینگ کلاچ و کیت کلاچ اصلی خودروهای چینی می توانید در فروشگاه جستجو کنید.اگر قطعه را پیدا نکردید در ساعات کاری با فروشگاه تماس بگیرید.

بلبرینگ کلاچ گیربکس چیست؟


بلبرینگ کلاچ یکی از ضروری ترین بخش های فرآیند تعویض دنده است. این بلبرینگ تعویض دنده و شفت ها را ممکن می کند و شما می توانید بدون زحمت دنده عوض کنید.بلبرینگ کلاچ سالم باعث می شود که رهاسازی کلاچ بسیار آسان به نظر برسد.

بلبرینگ رها کننده کلاچ یا همان بلبرینگ کلاچ معمولاً یک بلبرینگ تماس زاویه ای از نوع رانش است و روی یک صفحه قرار می گیرد.

این بلبرینگ کلاچ بر روی توپی یا پوسته گیربکس نصب می شود. این بلبرینگ کاملاً متناسب با دو شاخ کلاچ گیربکس شما ساخته شده است. دو شاخ کلاچ قسمتی است که از داخل پوسته گیربکس بیرون زده است.

این بلبرینگ روی چنگال آزاد کننده یا همان دو شاخ نصب می شود. بنابراین، هنگامی که کلاچ را درگیر و باز می کنید. این چنگال به داخل و خارج حرکت می کند.

صدای بلبرینگ کلاچ

هنگامی که کلاچ را درگیر می کنید، دو شاخ کلاچ را به انگشتان فنر دیافراگم می برد. این عمل باعث می شود که صفحه کلاچ می چرخد ​​و حرکت چرخشی انگشتان فنر را در برابر حرکت خطی چنگال جذب می کند.

اگرچه توضیح آن پیچیده به نظر می رسد، ابتدا باید ببینید که این بلبرینگ چگونه عمل می کند. در آپارات، تعداد زیادی فیلم آموزشی در مورد این موضوع وجود دارد و می توانید به وضوح عملکرد صفحه کلاچ را با جزئیات ببینید و درک کنید.در انتهای این مطلب یک کلیپ کامل قرار دادیم.

این بلبرینگ اساساً تمام کارهای سخت درگیر کردن و جدا کردن کلاچ را انجام می دهد. این باعث می شود که آن را به یک بخش اساسی که ماشین شما را به جلو می برد تبدیل کند. به همین دلیل است که وقتی صدای بلبرینگ کلاچ را می شنوید، باید فورا به گیربکس کار ماهر مراجعه نمایید. اگر این کار را به تعویق بیندازید، می تواند به کل گیربکس شما آسیب برساند. در پایان، اگر فوری اقدام نکنید ممکن است برای رفع این مشکل بسیار گران تمام شود.

علائم خرابی بلبرینگ کلاچ چیست؟


مانند سایر قطعات خودروی شما، بلبرینگ کلاچ نیز در هنگام خراب شدن علائمی را ایجاد می کند. همه ما در مورد صدای بلبرینگ کلاچ می دانیم. اما در این قسمت، ما قصد داریم تمام علائمی را که در هنگام بروز مشکل درصفحه کلاچ و بلبرینگ در خودروی خود خواهید داشت، پوشش دهیم.

چگونگی رفع صدای آزاردهنده بلبرینگ کلاچ


صدای بلبرینگ کلاچ رایج‌ترین علامت خرابی بلبرینگ است که نشان می دهد مشکل در گیربکس خود دارید. این صدا معمولاً زمانی ظاهر می شود که کلاچ را درگیر می کنید. وقتی پا را روی زمین می گذارید، بلبرینگ صداهای عجیب و غریب تولید نمی کند. سپس کلاچ را رها می کنید، این صداها دوباره ظاهر می شوند. به این ترتیب می توانید این موضوع را تشخیص دهید.رفع صدای بلبرینگ کلاچ فقط با تعویض آن ممکن است.اما نشانه هایی برای تعویض وجود دارد که بررسی می کنیم.

صدای بلبرینگ کلاچ مانند صدای جیرجیر است که به سرعت خاموش و روشن می شود. ما در اینجا در مورد میلی ثانیه صحبت می کنیم. با شنیدن آن، تشخیص آن بسیار آسان است.

این مشکل برای شما بسیار آزاردهنده است. و شما فکر خواهید کرد که مشکلی جدی در گیربکس شما وجود دارد. اما نباید وحشت کنید و روی رانندگی تمرکز کنید. اجازه ندهید چیزی مانند صدای بلبرینگ کلاچ حواس شما را پرت کند.

صدای بلبرینگ کلاچ

احساس لرزش در هنگام رانندگی


این یک علامت فوری است که نشان می دهد مشکل صفحه کلاچ یا بلبرینگ دارید. وقتی کلاچ را فوراً فشار می دهید، لرزش و صدا ایجاد می شود. این لرزش ها و صداها تا زمانی که پدال کلاچ را با شدت بیشتری فشار دهید و شروع به درگیر شدن کلاچ کنید ادامه می یابد.

هنگامی که فشار بیشتری به پدال کلاچ وارد می کنید و آن را به سمت زمین فشار می دهید، تمام ارتعاشات به طور همزمان از بین میرود. این لرزش ادامه دارد تا زمانی که کلاچ را با پای خود رها کنید. هنگامی که کلاچ را رها می کنید، دوباره صدای صفحه و لرزش شروع به ظاهر شدن می کند.

اینها می توانند کمی آزاردهنده باشند. با این حال، این نشانه ها به شما می گویند که با وسیله نقلیه خود مشکل دارید و این مستلزم حل آن در سریع ترین زمان ممکن است. اطمینان حاصل کنید که برای بررسی بیشتر این موضوع و پیدا کردن مشکل، با مکانیک گیربکس کار ماهر صحبت کنید

مشکلات تعویض دنده


مشکلات تعویض دنده ممکن است زمانی که یاتاقان پرتاب بدی دارید نیز ظاهر شود. این مشکل زمانی آشکارتر خواهد شد که صفحه تقریباً تمام شده باشد و کار خود را به درستی انجام ندهد. این مشکل می تواند باعث شود وقتی اهرم دنده خود را در دنده حرکت می دهید احساس مقاومت کنید.

برخی از صداهای عجیب و غریب ممکن است ظاهر شوند مانند چیزی در داخل گیربکس در حال شکستن یا همه چیز خراب است. اما این مقاومت و صداهای فلزی به این دلیل ظاهر می شوند که کلاچ شما کاملاً درگیر نمی شود. این سردرگمی بیشتری ایجاد می کند، زیرا فکر می کنید همه چیز در داخل خراب است. اما شما نباید وحشت کنید. اگرچه اگر به زودی به این مشکل رسیدگی نکنید، ممکن است برخی از مشکلات تعویض دنده ظاهر شود و ممکن است به گیربکس خود آسیب برسانید.

به همین دلیل است که وقتی با برخی از این مشکلات دست و پنجه نرم می کنید، بهترین کار این است که این مشکل را در اسرع وقت حل کنید. شما نمی خواهید در پایان قیمت دو برابری بپردازید

سفت شدن کلاچ خودرو


کلاچ سفت نیز می‌تواند یکی از علائمی باشد که در صورت شکستگی بلبرینگ کلاچ شما می‌توانید آن را تجربه کنید. این به این دلیل است که بلبرینگ داخل آن شکسته است و روغن کاری مشابهی ندارد. این بدان معنی است که اصطکاک زیادی دارد و صفحه کلاچ بیشتر آسیب می بیند. این باعث می شود کلاچ شما سفت تر و سفت تر شود.

وقتی بلبرینگ فرسوده دارید فشار دادن پدال کلاچ بسیار سخت تر خواهد بود. و در نهایت وقتی بلبرینگ کاملاً از بین می‌رود، به نقطه‌ای می‌رسید که دیگر نمی‌توانید کلاچ را جدا کنید. از آنجایی که نمی‌توانید کلاچ را جدا کنید، نمی‌توانید ماشین را برانید و دنده را عوض کنید. احتمالا، و اگر بتوانید گیربکس خود را وارد دنده دوم کنید، ممکن است بتوانید با سرعت 40 کیلومترتعمیرگاه بروید.

اگر قادر به رانندگی با ماشین خود نیستید، باید با یدک کش تماس بگیرید تا ماشین شما را به تعمیرگاه ببرد. رانندگی با چنین خودرویی بسیار خطرناک است.

صدای بلبرینگ کلاچ

خرابی کلاچ


همانطور که گفتیم. نباید پای خود را دائم روی پدال کلاچ فشار دهید. در بدترین حالت، کلاچ شما شروع به دود می کند و فرسوده می شود. وقتی کلاچ از کار می‌افتد، می‌توانید این موضوع را با ابر دودی که ایجاد می‌کند و ناتوانی خودرو در حرکت هنگام سوار کردن آن به دنده تشخیص دهید.همچنین بوی بدی به مشام میرسد.

بوی وحشتناکی مانند تخم مرغ فاسد است. اما خیلی بدتر هنگامی که با خرابی کلاچ مواجه می شوید دیر یا زود متوجه آن خواهید شد. قبل از اینکه بدتر شود و باعث شود ماشین شما قادر به حرکت نباشد، باید آن را اصلاح کنید.

اگر بلبرینگ کلاچ خراب است و صفحه کلاچ شما تقریباً تمام شده است، بهتر است این کار را به طور کامل انجام دهید. یعنی دیسک و صفحه و بلبرینگ را کامل عوض کنید.از آنجایی که گیربکس کامل باید بیرون کشیده شود. بهترین کار این است که همه این قطعات را به یکباره تعویض کنید. در پایان روز برای شما بسیار ارزان تر خواهد بود. اینگئنه شما یک بار اجرت پرداخت می کنید.

مطلب پایانی در رابطه با صدای بلبرینگ


در این مطلب، در مورد بلبرینگ کلاچ و صفحه کلاچ موارد زیادی را گفتیم. شما مطالب زیادی در مورد آن، علائم اصلی خرابی و همچنین نحوه عیب یابی این موضوع یاد گرفتیم.

مهم‌ترین نشانه‌ ی خرابی که احساس خواهید کرد، صدایی است که وقتی پا را روی کلاچ قرار می‌دهید. اگر صدای جیر جیر وجود دارد، می دانید که مشکلی وجود دارد و باید به آن رسیدگی شود.

سپس، ما به طور کامل توضیح دادیم که چگونه می توانید این کار را انجام دهید. به یاد داشته باشید که این یک کار دو نفره است و اگر تجربه ندارید برای انجام این کار به یک دست دیگر نیاز خواهید داشت.

و در آخر، ما توضیح داده ایم که چگونه می توانید کلاچ و بلبرینگ خود را حفظ کنید و از سایش زودرس خودداری کنید. همان طور که می دانید پیشگیری بهتر از درمان است.

توصیه جدی آخر


از آنجای یکه گیربکس باید باز شود, بهتر است قطعات داخلی بازبینی و سرویس شود. اگر دیسک و صفحه در حال تمام شدن است، بهتر است آن را به طور کامل تعویض کنید. پس از چند ماه دیگر نمی خواهید این کار را انجام دهید. همچنین با این کار از پرداخت دوبار به مکانیک ها جلوگیری می کنید. زیرا اجرت باز و بست گیربکس خیلی بالاست.

خرید بلبرینگ کلاچ و کیت کلاچ اصلی

در مطالب دیگر سایت در رابطه با بهترین زمان تعویض دیسک و صفحه صحبت کردیم.اما نکته مهم خرید کیت کلاچ اصلی و بلبرینگ کلاچ اصلی برای خودرو می باشد.همانطور که می دانید اجرت تعویض دیسک و صفحه و بلبرینگ بالاست. پس باید از قطعات اصلی استفاده کنید. چون امکان دارد دوبار پول اجرت بدهید.ما در فروشگاه کارکیتس فقط قطعات اصلی شرکتی یا وارداتی با کیفیت اصلی به مشتری ارائه می دهیم.برای خرید قطعه به فروشگاه ما مراجعه نمایید.

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “تنها راه رفع صدای بلبرینگ کلاچ خودرو چیست؟

  1. حامد گفت:

    به اصل سوال جواب دادا نمی‌شود همش حاشیه های آن را بررسی میکنید

    1. alinaderi گفت:

      سلام ارادت اگر سوالاتون تو مطلب پاسخ داده نمیشه یا توضیحات کافی نیست می تونید در انتهای همون مطلب سوال خودتون رو بپرسید. کارشناس فنی خیلی زود جواب سوال شما را می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *