دانستنیهای مفید خودرویی کارکیتس

هزینه تعویض دریچه گاز در خودروهای چینی چقدر است؟

دریچه گاز چیست؟

در خودروهایی با موتورهای بنزینی، دریچه گاز بخشی از سیستم ورودی هوا است که مقدار هوایی را که به داخل محفظه احتراق موتور جریان می یابد، کنترل می کند. دریچه گازکه شامل یک صفحه دریچه گاز (شیر پروانه ای) است که روی یک شفت می چرخد. هنگامی که پدال گاز به پایین فشار داده می شود، صفحه دریچه گاز باز می شود و هوا را به موتور می دهد. هنگامی که پدال گاز آزاد می شود، پروانه بسته می شود و به طور موثر جریان هوا را به داخل محفظه احتراق خفه می کند. این فرآیند به طور موثر سرعت موتور و در نهایت سرعت خودرو را کنترل می کند. در این مطلب قصد داریم تا در رابطه با هزینه تعویض یا سرویس دریچه گاز خودروهای چینی مانند لیفان x60 صحبت کنیم.

نحوه کار دریچه گاز x60 و سایر خودروهای چینی

بدنه دریچه گاز که معمولاً بین فیلتر هوا و منیفولد ورودی قرار دارد، حاوی سیستم دریچه گاز ظریفی است که یکی از اجزای کلیدی سیستم جرقه را کنترل می کند: جریان هوا. بخشی از فرآیند اتمیزه کردن، جریان هوا به تنظیم نسبت مخلوط هوا به سوخت لازم برای احتراق موتور کمک می کند. تنظیم کننده اولیه فشار دریچه گاز به شکل سنسور دمای بدنه دریچه گاز است که دمای مخلوط هوا و سوخت وارد شده به سیستم تزریق سوخت خودروی شما را اندازه گیری می کند. این تنظیم ضروری به جرقه ها کمک می کند تا بیشترین بازده سوخت را ایجاد کنند.

تا حد زیادی توسط سوپاپ پروانه ای به نام صفحه دریچه گاز کنترل می شود، جریان هوا توسط راننده از طریق فشار دادن روی پدال شتاب داخل وسیله نقلیه تنظیم می شود. این به یک سنسور روی بدنه دریچه گاز واکنش نشان می دهد که به آن می گوید اجازه می دهد هوای بیشتری وارد محفظه احتراق شود و توان خروجی را افزایش دهد. این به نوبه خود باعث می شود خودرو سریعتر حرکت کند.ابته این کار در خودرویی با دریچه گاز سیمی به صورت آنالوگ انجام می شود.لیفان 620 مدل 1600 به این صورت است.

تعویض دریچه گاز

زمان تعویض دریچه گاز 315 و دیگر خودروها

بدنه دریچه گاز بخشی از موتور است که هوا را با سوخت مخلوط می کند تا احتراق انجام شود. تعدادی از علائم وجود دارد که اغلب به دلیل نقص در این قسمت است، از جمله توقف مکرر بدون دلیل، مشکلات در پاسخگویی پدال گاز و تردید در هنگام گاز دادن که اصطلاحا به آن کپ کردن می گویند. البته حتما باید مکانیک ماهر در این باره نظر دهد. ولی با مشاهده این نشانه ها می توان حدث زد مشکل از دریچه گاز یا سنسور یا سیم دریچه گاز است.

نحوه تعویض دریچه گاز 110 و تمام خودروهای چینی

قبل از تعویض کامل دریچه گاز، همیشه توصیه می شود که این قسمت تمیز و عاری از کثیفی باشد. اگر بعد از فرآیند تمیز کردن متوجه شدید که همچنان با مشکلات شتاب مکرر خودرو خود مواجه هستید، تعویض دریچه گاز قدم بعدی است. با توجه به اتصالات پیچیده روی بدنه دریچه گاز همراه با روشی که برای اطمینان از ایمن بودن این قطعه لازم است، تنها در صورت داشتن دانش مکانیکی خوب توصیه می کنیم این کار را انجام دهید.

مرحله اول : شلنگ را از بدنه دریچه گاز خارج کنید

با اطمینان از خاموش بودن موتور، کاپوت را باز کنید و محفظه فیلتر هوا را پیدا کنید. وقتی این قسمت را پیدا کردید، با استفاده از دست خود خرطومی هواکش را جداکرده و ادامه آن را به دقت دنبال کنید تا به گیره اتصال آن به موتور برسید. این دریچه گاز است. در مرحله بعد شلنگ را ادریچه گاز به آرامی باز کنید.

مرحله دوم : هواکش را جدا کنید

محفظه فیلترهوا را از موتور خارج کنید و مراقب باشید که خرطومی و مجاری که هوای تمیز را به قطعه می رسانند را جدا کنید. در مرحله بعد، منبع برق را در کنار هر کابل سنسور دیگری که به قطعه متصل است، جدا کنید، به عنوان مثال در خودروهای جدیدتر ممکن است سنسوری وجود داشته باشد که دمای ورودی هوا را کنترل می کند، که باید آن را نیز جدا کرد.

مرحله سوم : کنترل هوا و موقعیت دریچه گاز را غیرفعال کنید

هنگامی که هواکش را خارج کردید، کنترل هوا را که باید در دو طرف بدنه دریچه گاز قرار گیرد، غیرفعال کنید. هنگامی که دریچه گاز آزاد است، باید بتوانید حسگر موقعیت دریچه گاز را جدا کنید، مطمئن شوید که سرب ها به خوبی از محل دریچه گاز دور هستند.

مرحله چهارم : کابل های دریچه گاز را بردارید

با استفاده از دستان خود، به آرامی بدنه دریچه گاز را تا حد کامل باز کنید. این باید به شما شلی کافی بدهد تا کابل‌های دریچه گاز را یکی یکی جدا کنید. همچنین ممکن است تعدادی کابل آب به بدنه دریچه گاز متصل باشد. در این صورت قبل از برداشتن شیلنگ ها، گیره های شلنگ را با استفاده از انبردست بردارید.

مرحله پنجم : بدنه دریچه گاز را باز کنید

چهار پیچ و مهره را که بدنه دریچه گاز را در جای خود در مقابل منیفولد ورودی وصل می‌کنند، قرار دهید و با استفاده از یک سوکت آن‌ها را باز کنید. سپس بدنه دریچه گاز را با دقت از روی منیفولد ورودی بلند کنید و مراقب باشید که آب بندی بین قطعات دست نخورده باقی بماند.

مرحله ششم : بدنه دریچه گاز جدید را نصب کنید

درزگیر را با دقت در جای خود نگه دارید، بدنه دریچه گاز جدید را در جای خود قرار دهید و با استفاده از چهار پیچ آن را به منیفولد ورودی وصل کنید. هنگامی که اینها به اندازه کافی در برابر اتصال قرار گرفتند، کابل‌های دریچه گاز را وصل کنید. به عنوان آخرین مرحله، باید قبل از اتصال شیلنگ، هواکش را در جای خود قرار دهید.

مرحله پایانی

پس از تعویض قطعه چک زیر را به عنوان تست نهایی انجام دهید. موتور را روشن کنید و ماشین را برای تست رانندگی ببرید. در هنگام بازگشت، اجازه دهید موتور حدود دو دقیقه در دور آرام کار کند و به مشکلات موجود در دور آرام گوش دهید و از صاف بودن آن اطمینان حاصل کنید. اگر اینطور نیست، ممکن است مشکلات اضافی در سراسر موتور شما وجود داشته باشد.

هزینه تعویض دریچه گاز لیفان ایکس 60

هزینه تعویض دریچه گاز با توجه به مشکل آن متفاوت می باشد. گاهی تنها با سرویس دریچه گاز مشکل حل می شود. در نتیجه نیازی به تعویض دریچه گاز نیست. گاهی فقط سنسور دریچه گاز باید عوض شود. هزینه تعویض سنسور دریچه گاز نیز با توجه به قیمت سنسور متفاوت است. گاهی باید سیم گاز که به دریچه وصل است تعویض شود. باید بدانید بعضی خودروها دریچه گاز برقی دارند. اما در برخی دیگر دریچه با سیم که به پدال گاز وصل است باز و بسته می شود. اما باید بدانید این قطعه بهتر است به صورت کامل عوض شود. زیرا خیلی مشاهده شده با تعویض سنسور و سیم هم مشکل حل نشده. پس بهتر است کامل عوض شود. هزینه تعویض دریچه گاز بستگی به مکانیکی که به آن مراجعه می کنید متفاوت است. به دلیل حساسیت این قطعه هزینه تعویض دریچه گاز بین 300 تا 600 هزار تومان میشود. البته هزینه خرید قطعه جداست.

خرید دریچه گاز با کیفیت برای j5 و سایر خودروهای چینی

همانطور که گفتیم دریجه گاز دو مدل برقی و دستی دارد. مدل برقی نیاز به تعویض و سرویس ویژه دارد. اما مدل دستی بیشتر نیاز به سرویس و پاک سازی دارد تا تعویض. خودروی لیفان 620 مدل 1600 به صورت دستی است.اما خودرویی مانند لیفان x60 دریچه برقی دارد. همانطور که می دانید قطعات برقی ضمانتی ندارد. پس باید حتما خودرو را به یک برقکار ماهر نشان دهید. بعد از تشخیص دقیق مشکل برق با دستگاه دیاگ حتما آن رار فع کنید. سپس اقدام به خرید دریچه گاز کنید. بسیار مشاهده شده مشکل از دریچه گاز نبوده و مکانیک بی تجربه به اشتباه ایراد را تشخیص داده. برای همین صاحب خودرو یک هزینه بی خود برای خرید دریچه کرده. هیچ فروشگاهی قطعات برقی را مرجوع نمی کند. این امر برای احترام به حقوق همه مصرف کنندگان است. برای خرید دریچه گاز با کیفیت اصلی برای خودروهای چینی می توانید به فروشگاه کارکیتس مراجعه نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *