دانستنیهای مفید خودرویی کارکیتس

نظر کارشناس فنی کارکیتس درباره بهترین زمان تعویض روغن

فیلتر روغن

چند کیلومتر می توان بدون تعویض روغن رانندگی کرد


در ابتدا باید به این سوال پاسخ دهید.کدام گزینه را انتخاب می کنید؟ پرداخت زیر یک میلیون تومان برای تعویض روغن یک ساعته یا پرداخت چندین میلیون تومن برای تعمیر موتور که چند روز طول می کشد؟ تعویض روغن انتخاب بدیهی است، اما این همان ریسکی است که وقتی زمان تعویض روغن خودرو را به تعویق می اندازید. بهتر است شانس خود را در مورد مدت زمانی که می توانید بدون تعویض روغن ادامه دهید امتحان نکنید. ممکن است وقت گذاشتن برای انجام آن سنگین به نظر برسد. اما اگر به طور منظم روغن را تعویض نکنید، متور خودرو بسایر فرسوده می شود. اهمیت سرویس های دوره ای خودرو خیلی زیاد است. همچنین جدول سرویس های دوره ای را برای شما قرار دادیم. با توجه به این جدول خودروی خود را سرویس کنید.

اهمیت تعویض روغن چه اندازه است؟


تعویض مکرر روغن برای حفظ بهترین عملکرد خودروی شما ضروری است. وظیفه اصلی روغن موتور این است که قسمت های مختلف موتور خودروی شما را به خوبی روغن کاری کند. همانطور که روغن در موتور به گردش در می آید، لایه ای محافظ بین قطعات متحرک موتور ایجاد می کند، گرما را از موتور می گیرد و ذرات کثیفی و فلز را می برد. با گذشت زمان، قرار گرفتن در معرض گرما، هوا و رطوبت باعث می شود روغن خودروی شما کارایی کمتری داشته باشد. ذرات کثیفی فیلتر روغن را مسدود می کنند و اکسیداسیون روغن را غلیظ می کند و به لجن تبدیل می شود.

ذرات موجود باعث فرسودگی بخش هایی از موتور می شود که روغن باید از آن محافظت کند، که دلیلی بر خرابی موتور و تعمیر کامل آن می شود. پس می بینید که وقت گذاشتن برای تعویض روغن ارزشش را دارد.تعویض فیلتر روغن هم به اندازه تعویض روغن موتور مهم است.در مطلبی در رابطه با بهترین زمان تعویض فیلتر روغن خودرو صحبت کردیم.پیشنهاد می کنیم این مطلب را از دست ندهید.

زمان تعویض روغن

چرا تعویض روغن خودرو بسیار ضروری است؟


اگر روغن را تعویض نکنید چه اتفاقی می افتد؟ خودرویی که مسافت طولانی را با روغن کثیف میرود, امکان دارد موتور قفل کند. پیستون ها داخل سیلندر خشک شده و دیگر حرکت نمی کند. اگر این اتفاق بیوفتد با تعمیر موتور کامل انجام شود.

این به این دلیل است که وقتی روغن موتور به لجن تبدیل می شود، گرما را از موتور خارج نمی کند یا قطعات موتور را روغن کاری نمی کند. از آنجایی که تمام قطعات متحرک در حرارت زیاد فلز روی فلز ساییده می شوند، پیچ خورده و فرسوده می شوند.

واشر سر سیلندر در ابتدا می سوزد. در ابتدا وقتیی سوییچ را می چرخانید صدای کوچکی می شنوید. اما خودرو استارت نمی خورد. در این صورت موتور سوخته و باید کامل عوض شود.

زمان تعویض روغن خودرو


شاید این توصیه قدیمی را شنیده باشید که هر 3 ماه یا 5 هزار کیلومتر یکبار روغن را تعویض کنید. اما این دیگر به سادگی درست نیست!با تمام پیشرفت‌ها در طراحی موتور و فناوری روغن مصنوعی، و کیفیت پایین روغن موتور های موجود در بازار ایران باید خیلی به موقع روغن را عوض کنید. حتی اگر ب خودرو رانندگی نمی کنید بعد از سه ماه روغن را عوض کنید. البته روی قوطی بعضی روغن ها راهنمای زمان تعویض روغن وجود دارد.اما در ایاران زیاد به این ثوصیه دقت نکنید.

بسیاری از خودروهای مدرن مجهز به سیستم نظارت بر عمر روغن موتور هستند که به شما اطلاع می‌دهد که چه زمانی باید روغن را تعویض کنید. هر سیستم کمی متفاوت است، اما، اساسا، سیستم نظارت بر عمر روغن، مسافت پیموده شده و عادت های رانندگی شما را برای محاسبه مدت زمان ماندگاری روغن شما ارزیابی می شود.در سایت کارکیتس مطلبی در رابطه با تشخیص زمان تعویض روغن موتور برای شما منتشر شده.مطالعه ی این مطلب تکمیلی خالی از لطف نیست.

زمان تعویض روغن

توصیه سازندگان خودرو در رابطه با ر وغن موتور

با این حال، به خاطر داشته باشید که اکثر سازندگان توصیه می کنند هر سال 4 بار روغن را تعویض کنید، صرف نظر از اینکه چند کیلومتر رانندگی کرده اید. درست است – حتی اگر از آخرین تعویض روغن خود فقط 1000 کیلومتر رانده باشید، باز هم باید هر 3 ماه یکبار روغن را تعویض کنید.

هر وقت برای تعویض روغن خودرو مراجعه می کنید روی جدل زیر علامت بزنید و یادداشت می کنیم که سازنده خودروی شما چه نوع روغنی را توصیه می کند و هر چند وقت یکبار آن را تعویض کنید. سپس، هر بار که برای تعویض روغن وارد می شوید، با این کار اصلا زمان تعویض روغن خودرو را فراموش نمی کنید.

بسایری از روغن فروش ها 6 هزار کیلومتر را برای تعویض بعدی پیشنهاد می کنند.اما شما سعی کنید هر 5 هزارتا هم روغن و هم تمام فیلتر های خودو را عوض کنید.این کار برای خودروهای چینی واجب استو

شاید این تعویض روغن کمی وقت شما را بگیرد اما در عوض از وقوع فاجعه جلوگیری می کنید. خودرو برای تعمیر موتور شاید نزدیک به دو ماه بخوابد. البته هزینه با هزینه ای سر سام آور. در انتها کلیپی از روش سرویس های دوره ای خودرو قرار می دهیم. کاملا باید با همین روش پیش بروید.

خرید لوازم برای سرویس های دوره ای خودرو

تاکید ما همیشه بر انجام سرویس های دوره ای می باشد. ما نکات مهم دیگر استفاده از قطعات اصلی در این سرویس هاست.شما باید قطعات اصلی را جایگزین کنید. در غیر این صورت می توانید خسارت شدیدی به خودرو بزنید.رعایت این نکته بسایر ضروری است. برای خردی قطعات اصلی برای سرویس های دوره ای خودرو های چینی می توانید به ما سفارش دهید.می توانید وارد فروشگاه کارکیتس شوید و تمام قطعات مصرف خودروی چینی خود را سفارش دهید.

همان طور که می دانید پیشنهاد ما به مشتریان انجام سرویس های دوره ای منظم برای خودرو می باشد.اما در سرویس 5 هزارتا باید تمام فیلتر ها و روغن تعویض شود.ما در سایت کارکیتس مطالبی در رابطه با شناخت فیلتر هوای با کیفیت و نحوه ی تعویض فیلتر هوا و نقش فیلتر کابین در خودروهای چینی صحبت کردیم.این مطالب آگاهی شما را در نگهداری از خودرو و سرویس های دوره ای و جلوگیری از افت قیمت خودروهای چینی افزایش می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *