دانستنیهای مفید خودرویی کارکیتس

3 نشانه خرابی میل تعادل خودروهای چینی و هزینه تعمیر میل تعادل

در رابطه با نقش میل تعادل در خودرو بیشتر بدانید

در این مطلب عملکرد میل تعادل (یا میله ها) روی خودروهای چینی شما را توضیح خواهیم داد. اصطلاحات دیگری که ممکن است برای این قسمت شنیده باشید عبارتند از میله تثبیت کننده، میله ضد نوسان یا میله ضد غلت. میل تعادل با میل موجگیر متفاوت است. اکثرا ان دو قطعه را اشتباه می گیرند. همه این اصطلاحات از هدف میل تعادل و اینکه چگونه می تواند برای رانندگی و هندلینگ وسیله نقلیه شما مفید باشد، ناشی می شود. در ادامه می توانید علائم و نشانه خرابی میل تعادل خودروهای چینی و هزینه تعمیر و تعویض میل تعادل را بدانید.

منظور از میل تعادل چیست ؟

میل تعادل یک میله فولادی توپر یا توخالی است که با گیره ها و بوش های غیرفلزی به قاب ماشین شما متصل می شود. انتهای میله ها هر کدام به طور متقارن در یک زاویه تقریبی قائم به خط مرکزی میله خم می شوند و با پیوندهای کوتاه به عناصر تعلیق خودرو متصل می شوند. اطلاعات بیشتر در مورد این پیوندها در یک لحظه همانطور که سیستم تعلیق به سمت بالا و پایین حرکت می کند، پیوندها میله را متناسب با حرکات تعلیق می پیچند.

میل تعادل خودرو

چه قطعاتی به میل تعادل وصل است ؟


همانطور که در بالا ذکر شد، اتصالات انتهای میله را به سیستم تعلیق متصل می کنند. این اتصالات به طور کلی شامل اتصالات انتهایی خود میل تعادل می شوند که به هر پیوند اجازه می دهد تا خود را با انتهای میله و با عنصر تعلیقی که به آن متصل است هماهنگ کند. در برخی از طرح ها، انتهای پیوند با اتصالات بوش لاستیکی خود تراز به میله متصل می شود.

نقش میل تعادل در 530 و خودروهای چینی چیست ؟

من مطمئن هستم که در حین رانندگی، نحوه چرخش ماشین شما به بیرون از هر گوشه ای را تجربه کرده اید. به چپ بپیچید، ماشین به سمت راست خم می شود. به راست بپیچید، به سمت چپ متمایل می شود. هر چه سریعتر رانندگی کنید، ماشین بیشتر به یک گوشه خم می شود. این رفتار، حتی اگر خیلی افراطی نباشد، معمولاً می تواند خطرناک باشد.

همچنین می‌تواند بر روی هندلینگ خودرو تأثیر منفی بگذارد، زیرا خم شدن و حرکت همراه آن سیستم تعلیق، تراز هر تایر را با سطح جاده تغییر می‌دهد. لاستیک هایی که به چپ یا راست متمایل می شوند، چسبندگی پایینی به کف جاده خواهند کرد. اگر ماشینتان در پیچ زیاد خم شود، نمی‌توانید با سرعت زیادی از هر گوشه دور بزنید.

این اثرات نامطلوب حمل و نقل را می توان تا حدی با یک میل تعادل که به درستی طراحی شده است کاهش داد. و اکثر خودروهای ساخته شده امروز حداقل یک و به احتمال زیاد دو مورد از این سیستم های هوشمند را در خود جای می دهند. یکی در جلو و دیگری در عقب قرار خواهد گرفت. نقش میل تعادل در خودروهای امروز انکار ناپذیر است. به خاطر این فشار زیادی که تحمل می کند خرابی در آن اتفاق می افتد. دلیل خرابی میل تعادل در ادامه گفته شده.

میل تعادل در خودروی 620 چگونه عمل می کند ؟

در یک پیچ، همانطور که ماشین خم می شود، هر میله نوسانی نیرویی به سمت پایین روی سیستم تعلیق که در قسمت بیرونی پیچ قرار دارد وارد می کند. و نیروی یکسانی به سمت بالا به سیستم تعلیقی که در قسمت داخلی پیچ قرار دارد اعمال می شود. این ترکیب نیروها می تواند قابل توجه باشد و به حفظ وضعیت تراز خودرو در هنگام پیچیدن کمک می کند.
میله‌های نوسانی که به‌درستی طراحی شده‌اند، می‌توانند تقریباً به طور کامل اثر خم شدن یا چرخش را هنگام چرخش خودرو از بین ببرند. این یک مزیت بسیار قابل توجه است. و میله‌های نوسانی این کار را انجام می‌دهند در حالی که سیستم تعلیق را کمی سفت‌تر از حالتی است که میله‌های نوسانی وجود نداشت.

میله های چرخشی به ویژگی های هندلینگ خودروی شما کیفیتی به نام «مقاومت در برابر غلتک» اضافه می کنند. و این کیفیت را می توان با سفتی میله در هر انتهای خودرو تنظیم کرد.

طراحان خودرو عمداً مقاومت غلتشی خودرو را از جلو به عقب کالیبره می‌کنند تا به بهبود کیفیت هندلینگ آن کمک کنند. با اینکه راننده این قطعات را نمی بیند، اما فرمان پذیری پاسخگو و رفتار صاف خودرو در پیچ ها به طور کلی برای اکثر رانندگان لذت بخش و الهام بخش است.

علائم خرابی میل تعادل در 315 و سایر خودروهای چینی

همانطور که گفتیم فشار زیادی روی میل تعادل و اتصالات مربوط به آن وارد می شود. برای همین از قطعات مصرفی خودرو محصوب می شود. پس از مدتی این قطعه خراب می شود. در اینجا سه نشانه کلیدی وجود دارد که وقتی میل تعادل ها فرسوده شدند، به آنها توجه خواهید کرد. باید به علائم خرابی میل تعادل خیلی دقت کنید.

شماره 1 – شنیده شدن صدا در پیچ ها

در هنگام رانندگی به خصوص هنگام عبور از یک پیچ، صدای تق تق در سطح پایین مشاهده می شود. اتصالات خود تراز در انتهای هر میله شل شده اند. این صدا ها می توانید با تعویض بوش ها بر طرف شود.

شماره 2 – سر و صدا هنگام عبور از دست اندازها


اگر به علامت بالا توجه نشود، پیوند میله موجگیر می تواند از تعلیق یا انتهای میله جدا شود. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، هنگامی که خودرو از روی دست انداز عبور می‌کند، صدای تق تق بلندی شنیده می‌شود. این صدا می تواند از قسمت های دیگر جلوبندی باشد. اما به هر باید به صداهایی که از خودرو می شنوید دقت کنید. با این کار خیلی زود قطعه خراب تعویض می شود. در وقت و هزینه هم به شدت صرفه جویی می کنید.

شماره 3 – عدم تعادل در هنگام رانندگی


هنگامی که علائم و نشانه خرابی میل تعادل ظاهر می شود، ممکن است در هندلینگ خودروی شما اختلال ایجاد شود. میزان لغزش هنگام رانندگی در یک پیچ ممکن است به میزان قابل توجهی افزایش یابد زیرا میله دیگر کار خود را انجام نمی دهد.

اگر اهل رانندگی پر شتاب با خودروی خود هستید و دائم دریفت می کشید یقینا به این موارد توجه نمی کنید. البته همانطور که می دانید خودروهای چینی اصلا برای این مورد مناسب نیست.

این علائم باید در اسرع وقت برطرف شوند. ماشین را می توان برای چند روز با یک جلوبندی خراب راند. هنگام پیچیدن باید کمی سرعت خود را کاهش دهید. و شما باید تعمیرات لازم را بدون تاخیر انجام دهید. اصلا نباید این ایراد را پشت گوش بیندازید. این کار بسیار خطرناک است.

میل تعادل خودرو

مشکلات دیگری که برای میل تعادل جیلی امگرند به وجود می آید


میله تعادل با دو گیره که هر کدام با مواد غیرفلزی مانند لاستیک سخت یا پلاستیک فشرده پوشانده شده اند به چارچوب یا ساختار زیر بدنه خودرو متصل می شود. این ماده می تواند فرسوده شود و سپس میله شل می شود.

در زمان های مختلف رانندگی، به ویژه در سطح جاده ناهموار، صدای تق تق تولید می کند. همچنین یک میل تعادل شل می تواند به سمت چپ یا راست بلغزد و اجازه دهد که پیوندها با نقاط اتصال تعلیق ناهماهنگ شوند. این می تواند صدای تق تق زیادی ایجاد کند.

چه چیزی باعث می شود که بوش های میل تعادل x33 خراب شوند؟


مانند بسیاری از چیزهای دیگر در زندگی، بوش های میل تعادل به سادگی به دلیل فشار فرسوده می شوند. بوش معمولاً دارای گردگیر لاستیکی هستند تا از ورود آب و خاک به قسمت‌های داخلی اتصال جلوگیری کنند. این گردگیر معمولاً ابتدا خراب می شود و سپس شن و ماسه جاده و آب وارد مفصل بوش شده و آن را فرسوده می کند.

طول عمر میل تعادل 110 و سایر خودروهای چینی چقدر است؟


میل های ارائه شده توسط سازنده در خودروی جدید شما برای مدت طولانی دوام خواهند داشت. عمر مفید 150 هزارتایی غیرعادی نیست. قطعات جایگزین، اگر شرکتی (ساخته شده توسط شرکت سازنده ماشین شما) نباشند، معمولاً به این اندازه دوام نمی آورند. ومیل تعادل های وارداتی بی کیفیت حتی بیشتر مستعد عمر کوتاه تر هستند.

اگر تعمیر را توسط یک تعمیرگاه خصوصی انجام می دهید، عاقلانه است که مشخص کنید لینک های جایگزینی که نصب می کنند شرکتی اصلی باشد. قیمت آنها چند صد تومان بیشتر از قطعات وارداتی خواهد بود، اما عمر طولانی تری خواهند داشت.

هزینه تعویض میل تعادل در x60 و خودروهای چینی

به ندرت پیش می آید که کل نوار نوسان و قطعات مرتبط نیاز به تعویض داشته باشند. اما اگر اینطور باشد، هزینه ها می تواند تا 700 تومان برای قطعات و حدود 300 تومان برای کار برای میله جلو یا عقب باشد. با هر خودروی با کارایی بالا ساخت خارجی، این هزینه به احتمال زیاد بالاتر خواهد بود.

میل تعادل خودرو


هزینه تعویض لینک نوار نوسانی

جایگزینی بوش ها هزینه بسیار کمتری نسبت به جایگزینی کل مجموعه میل تعادل دارد. هر میل دارای دو بوش است. وقتی یکی از کار افتاد، هر دو باید جایگزین شوند.

این تعمیر با بوش های اصلی شرکتی با کیفیت بالا حدود 300 تا 400 تومان برای قطعات و 200 تومان برای کار هزینه خواهد داشت. در صورت استفاده از قطعات شرکتی ممکن است هزینه قطعات بیشتر باشد. و اگر وسیله نقلیه شما یک مدل جدید گران قیمت خودروهای چینی است، انتظار هزینه های بالاتری را برای این کار داشته باشید.ه زینه تعویض بوش از حدود 500 تومان برای قطعات و حدود 200 تومان برای نیروی کار متغیر است. این امر جایگزینی دو بوش در میله جلو یا عقب را پوشش می دهد.

آیا یک تعمیرکار می تواند این کار را انجام دهد؟


بله، یک مکانیک جلوبندی ساز خوب می تواند هم کار تعویض میل تعادل و هم تعویض بوش را انجام دهد. بزرگترین چالشی که ممکن است با آن روبرو شوید، حذف قطعات قدیمی است، به خصوص برای خودرویی که زندگی خود را در آب و هوای شمالی گذرانده است.

در آن مناطق، نمک فراوانی به جاده های زمستانی اعمال می شود. آسیب ناشی از خوردگی می تواند بسیاری از بست های شاسی و تعلیق را برای جدا کردن بسیار دشوار کند. زیر ماشین خود را به نوار و قطعات مرتبط با آن نگاه کنید. قبل از اینکه خودتان این کار را انجام دهید وضعیت مهره ها و پیچ ها را ارزیابی کنید. در این مطلب علائم و نشانه خرابی میل تعادل را کامل توضیح دادیم.

خرید میل تعادل اصلی برای x60 و سایر خودروها

ما در فروشگاه کارکیتس تاکید زیادی بر کیفیت قطعات داریم. برای همین شاید این فروشگاه برای کسانی که دنبال قطعات ارزان می باشند کمناسب نباشد. اما این اختلاف قیمت بی دلیل نیست. شما با این کار بیشتر صرفه جویی می کنید تا هزینه. فکر کنید یکمیل تعادل x60 بی کیفیت را کمی ارزان تر خریدید. بعد از نصب ( اگر به درستی نصب شود ) احساس می منید خودرو هنوز گیج است. دوباره به جلوبندی ساز مراجعه می کنید و اجرت چک کردن می دهید. جلوبندی ساز میله را تایید نمی کند و می گوید مشکل دارد. دوباره هزینه می کنید و میله جدید می خرید. دوباره اجرت می دهید. و کلی وقت تلف کردید.

علاوه بر خرید قطعه اصلی باید یک مکانیک با تجربه خودروی شما را دست بگیرد. زیرا بسیار مشاهده شده که جلوبندی ساز بی تجربه چندین بار خودرو را باز و بست کرده تا بفهد ایراد از کجاست. البته ما در این مطالب به افزایش آگاهی شما کمک می کنیم تا به راحتی ایراد را متوجه شوید. برای خرید میل تعادل اصلی خودروهای چینی می توانید به فروشگاه معتبر کارکیتس سفارش دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *