دانستنیهای مفید خودرویی کارکیتس

پنج نشانه خرابی کاتالیزور خودروهای چینی از زبان کارشناس کارکیتس

عملکرد کاتالیزور در خودروهای چینی

در این مطلب در رابطه با نشانه و علائم خرابی کاتالیزور خودروهای چینی بحث می کنیم. کبد بخش مهمی از آناتومی انسان است. وظیفه اصلی آن سم زدایی مواد شیمیایی و متابولیزه کردن داروها در خونی است که از دستگاه گوارش می آید تا از تمیز و سالم بودن آن قبل از اینکه به بقیه بدن شما برسد اطمینان حاصل شود. کبدها طوری طراحی شده اند که تا آخر عمر دوام بیاورند، اما اگر با چربی های ناسالم مسدود شوند، ممکن است از کار بیفتند. کاتالیزور خودروهای چینی عملکرد مشابهی را برای ماشین شما انجام می دهد.

کاتالیزور که بخش مهمی از سیستم آلایندگی خودرو شما است، طراحی شده‌اند تا در طول عمر خودرو دوام بیاورند، اما در صورت گرفتگی ممکن است از کار بیفتند. وقتی این اتفاق می‌افتد – که اغلب برای ماشین‌های قدیمی‌تر اتفاق می‌افتد – گازهای اگزوز وسیله نقلیه شما نمی‌توانند از گلویی اگزوز عبور کنند. این بدان معناست که این گازها نمی توانند از عقب خودرو خارج شوند و نمی توانند از جلو نیز خارج شوند و در نهایت باعث خرابی موتور می شوند زیرا ترکیب مناسبی از سوخت و هوا وجود ندارد.

نشانه خرابی کاتالیزور

نشانه خرابی کاتالیزور خودروهای چینی

در مطالب دیگر در رابطه با عملکرد کاتالیزور خودروهای چینی صحبت کردیم. همچنین در رابطه با هزینه تعمیر و هزینه نصب کاتالیزور بحث کردیم. اما در این مطلب در رابطه با نشانه های خرابی کاتالیزور خودروهای چینی مواردی را ذکر می کنیم. یکی از علائم نارسایی کبد خواب‌آلودگی یا مشکل در بیدار شدن و رفتن در صبح است. گرفتگی مبدل کاتالیزوری می‌تواند همین اثر را روی خودروی شما داشته باشد و روشن کردن آسان خودرو را دشوار کند.

سخت روشن شدن خودرو

یک کاتالیزو مسدود شده گازهای خروجی اگزوز را در خودروی شما نگه می دارد و باعث می شود موتور در اثر افزایش فشار اگزوز خاموش شود. اگر ماشین شما در ابتدا خوب به نظر می رسد، اما بعد شروع به کندوپاش یا توقف می کند، می تواند نشانه ای از خرابی کاتالیزور است.

مصرف بالای سوخت خودرو

آیا متوجه شده اید که مسافت پیموده شده بنزین شما به خوبی قبل نیست؟ ناگهان اتفاق افتاد؟ این می تواند یکی دیگر از علائم خرابی کاتالیزور باشد. هر چه موتور شما اکسیژن کمتری دریافت کند، سخت‌تر کار می‌کند. هر چه سخت تر کار کند، سوخت بیشتری مصرف می کند. هرچه سوخت بیشتری مصرف کند، مسافت کمتری را با یک باک طی می کند. این به نظر منطقی است.

روشن شدن چراغ چک خودرو

بدن شما به شما می گوید که کبد شما چه زمانی به مشکل خورده، و چراغ هشدار خودرو شما را در صورت بروز مشکل به شما اطلاع می دهد. اگر خودروی شما در سال 85 یا بعد از آن ساخته شده است دارای یک سیستم عیب یابی داخلی است که سلامت کاتالیزور را به طور خودکار آزمایش می کند. چراغ چک موتور می تواند توسط حسگرهای نسبت هوا به سوخت فعال شود که تعیین می کند آیا لوله اگزوز شما آلودگی بیش از حد تولید می کند یا خیر.

رد شدن در آزمون معاینه فنی خودرو

از آنجایی که مبدل کاتالیزوری بخشی از سیستم آلایندگی خودرو شما است، منطقی است که تست آلایندگی ناموفق خودرو نشانه ای از مبدل کاتالیزوری معیوب باشد. درست همانطور که منطقی است که اگر آنزیم های کبدی شما در آزمایش خونی که توسط پزشک انجام می شود از بین رفته باشد، این نشانه ای از نارسایی کبد است. در ایران، شما باید سالانه تست آلایندگی خودرو خود را انجام دهید.

از آنجایی که مبدل کاتالیزوری جزء اصلی مسئول انتشار آلاینده های سالم خودرو است، آزمایش به شما اطلاع می دهد که آیا درست کار می کند یا خیر. مشکلاتی که ممکن است باعث شکست شما درآزمون معاینه فنی شوند عبارتند از افزایش سطح انتشار کربن، ضد یخ یا روغن موتور آلوده یا هر یک از علائم دیگر ذکر شده در بالا.

شتاب ضعیف خودرو

در نهایت، اگر وقتی که پای خود را روی پدال گاز می گذارید، وسیله نقلیه شما به درستی شتاب نمی گیرد، می تواند نشانه دیگری از گرفتگی مبدل کاتالیزوری شما باشد. کاهش عملکرد یا راندمان موتور یک نشانه ضعف است، زیرا نشانه دیگری از گیر افتادن اگزوز در جلوی مبدل کاتالیزوری است. اگر وقتی می‌خواهید شتاب بگیرید، وسیله نقلیه شما کاملاً تکان می‌خورد یا متوقف می‌شود، احتمالاً به این دلیل است که سوختی به موتور نمی‌رسد.

علت این امر می تواند مسدود شدن مبدل کاتالیزوری باشد. خبر خوب این است که همانطور که می‌توانید نارسایی کبد را درمان کنید، اگر زودتر به آن مبتلا شوید، می‌توانید به طور بالقوه یک مبدل کاتالیزوری گرفتگی را پاک کنید، اگر آن را قبل از آسیب رساندن به سایر اجزای ماشینتان برطرف کنید.

نشانه خرابی کاتالیزور

خرید کاتالیزور خودروهای چینی

کاتالیزور خودروهای چینی بسیار حساس است. البته این قطعه بسیار گران است. دلیل این امر فلزات استفاده گران در کاتالیز است. اما متاسفانه برخی قطعه غیر اصلی را با قیمت بالا به مشتری می فروشند. داخل کاتالیز را با گچ پر می کنند و فلزات را جدا می کنند. این قطعه اصلا به درد نمی خورد. البته باید دقت کنید که کاتالیز را در مکانیکی معتبر نصب کنید. کشاهده شده برخی مکانیک های غیر معتبر این قطعه اصلی را با قطعه غیر اصلی تعویض کردند. شما می توانید کاتالیزور اصلی خودروهای چینی را از فروشگاه کارکیتس خریداری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *