دانستنیهای مفید خودرویی کارکیتس

11 اصل مهم که درهنگام خرابی توربو شارژ خودرو که باید بدانید

 علت خرابی توربو شارژ

مواردی که در هنگام نصب توربو شارژ باید رعایت کنید تا توربو آسیب نبیند بسیار مهم می باشد.زیرا برخی از کوتاه بودن طول عمر توربوی خودروی خود و یا توربوی تازه نصب شده شکایت دارند.در کل باید بدانید خودرویی که توربو شارژ دارد باید سرویس ها به صورت منظم انجام شود.مثلا خرابی توربو جک s5 زیاد اتفاق می افتد که قابل پیشگیری می باشد.البته دلیل خرابی توربو s5 عدم رسیدگی به خودرو می باشد.انجام سرویس های دوره ای باعث افزایش طول عمر توربو می شود.هزینه تعمیر توربو شارژ s5 خیلی بالاست.لوازم توربو جک S5 در بازار خیلی سخت پیدا می شود.در مطلبی در رابطه با

عملکرد توربو شارژ در خودرو

توربوشارژر که به عنوان بوستر نیز شناخته می شود، یک سیستم اضافی است که توسط سازندگان خودرو برای افزایش قدرت موتور استفاده می شود. معمولاً از توربوها برای ارائه همان سطح قدرت در اتومبیل های کوچکتر استفاده می شود که معمولاً در اتومبیل های بزرگتر یافت می شود.تقریباً همه سازندگان اکنون یک مدل توربوشارژ را در خط تولید خود ارائه می دهند. این بدان معناست که آنها می توانند موتورهای کوچکتری را ارائه دهند که بازدهی یکسانی را تولید کنند و در عین حال راندمان سوخت را نیز افزایش دهند. به عنوان مثال، فورد موتور 1.6 لیتری بنزینی قدیمی خود را با واحد 1.0 لیتری توربو اکوبوست جدید جایگزین کرده است.

افزایش طول عمر توربو

در خودورهای چینی که از توربو شارژ استفاده شده به علت قدرت کم موتور توربو ها حتما باید سرویسهای دوره ای توربو را انجام دهید. از جمله سرویس های دوره ای این توربو ها تعویض منظم روغن و تمیز کردن شلنگ های رفت و برگشتی و تعویض فیلتر ها مخصوصا فیلتر روغن می باشد.حتما به این نکته توجه کنید که تمامی این کار ها در سرویس ها باید با هم و به ترتیب انجام شود.ذراتی که در روغن می باشد باعث خرابی توربو شارژ می شود.مواردی که هنگام نصب توربو باید رعایت نمایید در ادامه آمده.

خرابی توربو شارژ

مواردی که هنگام نصب توربو باید رعایت نمایید.

  • برطرف کردن نقص فنی در مسیر های هوا رسانی و روغن رسانی که که احتمالا باعث خرابی توربو شارژ قبلی شده
  • پاک کردن مسیر هواکش تا توربو شارژو تعویض فیلتر هواکش
  • بازدید لوله های رفت و برگشت روغن به توربو شارژ
  • تعویض روغن
  • پر کردن کانال های روغن توربو شارژبا روغن تمیز قبل از نصب
  • شستن اینتر کولربا تینر فوری در سه مرحله
  • عدم نصب بر روی موتور های که کمپرس روغن دارندیا روغن کم می کنند.
  • اگر موتور تازه تعمیر می باشدو کانال های روغن خالی از روغن می باشد در چند مرحله و چند ثانیه موتور را استارت زده تا روغن کاملا به توربو شارژ برسد.
  • تنظیم پمپ گازوییل و سوزن ها در موتور های دیزلی
  • حتما در زمان نصب واشرهای رفت و برگشت روغن به جای چسب از گیربکس استفاده شود.
  • اطمینان از عدم وجود پلیسه باقی مانده در روغن بر اثر خرابی توربو شارژ قبلی

توربو چگونه کار می کند؟

برای اینکه موتور خودرو نیرویی تولید کند که چرخ ها را به حرکت در می آورد، سوخت و هوا را با هم ترکیب می کند. توربوها با استفاده از اگزوز برای چرخاندن پمپ هوا (یا کمپرسور) هوای بیشتری را به مخلوط اضافه می کنند.

سپس پمپ هوا هوای اضافی را به داخل سیلندرهای موتور می فرستد و به آنها اجازه می دهد در هر ثانیه سوخت بیشتری بسوزانند و قدرت بیشتری نسبت به یک واحد تنفس معمولی تولید کنند.

توربوها با سرعت های فوق العاده بالا (تا 250000 دور در دقیقه) کار می کنند که به این معنی است که تحت فشار و دمای بسیار زیاد کار می کنند. به طور معمول، یک توربوشارژر با سیستم های خنک کننده برای خنک کردن روغن و هوای گرم جفت می شود.

علائم خرابی توربو

تعدادی از علائم وجود دارد که می توانید به آنها توجه کنید تا متوجه شوید که آیا توربو شارژ شما خراب شده بدین شرح است.کم شدن قدرت موتور,صدای زوزه ی موتور,دود اگزوز و نشتی روغن توربو

کم شدن قدرت موتور

اگر متوجه شدید که خودروی شما مثل سابق شتاب نمی‌گیرد یا به ورودی شما کند واکنش نشان می‌دهد، ممکن است نشانه‌ای از خرابی توربو شما باشد. به طور مشابه، یک خودروی توربو شارژ که برای حفظ سرعت‌های بالا تلاش می‌کند یا نمی‌تواند به سرعت‌هایی که یک بار می‌توانست دست پیدا کند، ممکن است دچار خرابی توربو شود.

نشتی روغن توربو

گاهی امکان دارد شلنگ های توربو خراب شود.شلنگ های ورودی و خروجی آب و روغن به توربو حتما باید مورد بررسی قرار گیرد.گاهی امکان دارد این لوله ها دجار پوسیدگی و خرابی شود.دلیل نشتی روغت توربو هم همین است.پس حتما در سرویس های دوره ای این لوله ها و شلنگ ها را چک کنید.

سوت کشیدن توربو

یکی از مزایای  توربوشارژر این است که در واقع موتور را ساکت تر می کند زیرا صدای ورودی هوا را خفه می کند. با این حال، اگر شروع به شنیدن صدای بلند و زوزه کند – کمی شبیه دریل دندانپزشک یا آژیر پلیس یا صدای سوت کشیدن این یک علامت بالقوه خرابی توربو است. با جدی‌تر شدن عیب، صدا بدتر می‌شود. اگر متوجه زوزه ای از موتور خود شدید، باید از یک مکانیک حرفه ای استفاده کنید تا ماشین شما را ببیند.

علت سوت کشیدن توربو اغلب مشکل در کارتریج توربو می باشد.گاهی با مراجعه ی به موقع به تعمیرگاه می توانید از خرابی توربو جلوگیری کنید.گاهی با تعویض کارتریج توربو درست می شود.اما اگر دیر به مکانیک مراجعه کنید مجبور می شوید توربو را کامل تعویض کنید.

دود اگزوز

هنگامی که روغن به سیستم اگزوز نشت می کند، هنگام سوختن دود آبی/خاکستری متمایز تولید می کند. این می تواند ناشی از ترک در محفظه توربو یا آسیب دیدن آب بندی داخلی باشد. اگر این علامت ناشی از توربوشارژر باشد، احتمالاً با افزایش دور موتور در مدت کوتاهی پس از دور آرام، این دودهای تغییر رنگ یافته را مشاهده خواهید کرد.

علت کار نکردن توربو چیست؟

نشانه های خرابی نوربو را توضیج دادیم.اما علت کار نکردن توربو تنها به عدم سرویس دوره ای منظم بستگی دارد.همان طور که بارها گفتیم,خودروهای مجهز به توربو خزج بالایی دارند.به اسن دلیل که شما باید از بهرین روغن و فیلتر و بنزین برای خودروی خود استفاده کنید.روغنی که در موتورهای توربو دار استفاده می شود کیفیت بالاتری دارد و رقیق تر است.حتما باید از مکمل های بنزین در خودرو استفاده کنید.حتما باید هر 5 هزار تا کل فیلتر ها و روغن را تعویض کنید.اگر از پس این کار بر نمی آیید اصلا خودروی توربو دار نخرید.

توربو جک s5

تشخیص خرابی توربو

عیب‌یابی رایانه در اکثر خودروهای مدرن قادر به تشخیص عیوب توربو است و چراغ چک موتور روی داشبورد ظاهر می‌شود تا راننده را مطلع کند.با این حال، چراغ چک موتور صرفاً نشان دهنده خرابی توربو نیست – شما به یک مکانیک حرفه ای برای انجام بررسی های بیشتر برای تشخیص ماهیت دقیق مشکل موتور نیاز دارید.

راهنمای خرید توربو شارژ

توربو شارژ در بازار با کیفیت های مختلفی موجود می باشد. کیفیت اصلی این قطعه با نام تجاری (بورگ وارنر ) می باشد که روی خود خودرو نیز همین مارک نصب شده. اما برند های دیگری از جمله برند adp که ساخت کشور ترکیه می باشد هم با قیمت کمتر و کیفیت خوب موجود می باشد. البته هر کیفیتی هم که باشد اگر موارد بالا را رعایت نکنید حتما دچار مشکل می شوید. چون توربو شارژ هیچ گونه ضمانتی بعد از فروش ندارد. برندی که در خود نمایندگی ها با قیمت بسیار بالا روی خودروهای جک می اندازد همین برند بورگ وارنر می باشد. حتما مطلب چند اشتباه رایج در خرید توربو شارژ s5 را در همین سایت مطالعه نمایید. با توجه به هزینه تعمیر توربو شارژ  اگر توربوی نو استفاده کنید بهتر است.لوازم توربو در بازار خیلی سخت پیدا می شود.

نقش توربو در خودرو

در گذشته مطلبی در رابطه با نقش توربو در موتور خودرو  و چند اشتباه رایج در خرید توربو شارژ جک s5 منتشر کرده بودیم برای آشنایی بیشتر با توربوی خودرو می توانید این مطلب را مطالعه نمایید. همچنین برای خرید توربو شارژ s5 از طریق لینک زیر اقدام نمایید. عکسهای توربو شارژ جک اس 5 در اینستاگرام ما موجود می باشد. می توانید در کانال آپارات ما نیز عضو شوید تا از کلیپ های آموزشی بهره ببرید.

دلیل تفاوت قیمت توربو شارژ خودرو

در مطالب قبل راجع نقش توربو شارژ در موتور خودرو برای شما صحبت کردیم. در این قسمت قصد داریم درباره ی مصرفی ترین توربو شارژ در خودروهای چینی صحبت کنیم. ما در این مطلب راجع به خودروی جک s5 و مقداری از معایب موتوری این خودرو و حتی راجع به دلیل تفاوت قیمت توربو شارژ جک اس ۵ این خودرو صحبت می کنیم.

تعمیر توربو شارژ

این قطعه اگر خراب شود بهتر است که کامل تعویض شود. اما تعداد محدودی تعمیرکار هستند که می توانند این توربو را تعمیر کنند. البته از هر 10 توربو که برای تعمیر می رود نصف آن قابل تعمیر نیست. برای همین بهتر است کامل تعویض شود. توربو جک s5 همانند سایر قطعات دارای کیفیت های مختلفی می باشد. البته توربو شارژ اصلی شرکتی کرمان موتور در بازار موجود نیست. اما بسته به برند توربو کیفیت و قیمت متفاوت است. قیمت توربو شارژ جک اس ۵  در این تاریخ از 3 میلیون تا 5 میلیون به فروش می رسد.

خرابی توربو شارژ

چند اشتباه رایج در هنگام خرید توربو شارژ 

ما در مجموعه ی خود قصد داریم تا با توجه به نیاز مشتریان کالای خود را عرضه کنیم. گاهی مشتریان از ما درخواست کالای ارزان می کنند و کیفیت کالا برایشان زیاد مهم نیست.اما برخی دیگر درخواست کالای با کیفیت و با قیمت مناسب دارند.ما در فروشگاه کارکیتس با توجه به نیاز و درخواست مشتریان کالای مورد نظر را پیشنهاد می دهیم.توربو شارژ جک s5 از آنجایی که با کیفیت و قیمت های مختلف در بازار موجود می باشد ما به مشتری پیشنهاد می دهیم و مشتری است که درخواست می کند چه کالایی بخرد.

اما چند اشتباه برای خرید توربو جک s5 اتفاق می افتد که باعث خسارت به مشتری می باشد.

  • اول اینکه به تعمیرگاه غیر تخصصی مراجعه می کنند.تعمیرگاه اقدام به خرید توربو بی کیفیت می کند.و بعد از مدت کمی دوباره به مشکل بر می خورید.جالب اینکه در برخی مواقع نیاز به خرید توربو نیست و با سرویس توربو مشکل حل می شود.
  • دوم اینکه خود صاحب خودرو اقدام به خرید می کند.با توجه به تنوع کیفیت قطعه در بازار امکان خرید قطعه نا مرقوب بسیار بالاست.با توجه به اینکه توربو شارژ ضمانت ندارد فرد به مشکل مب خورد.
  • سوم اینکه به دلیل نصب نا درست توربو با کیفیت در همان ابتدا دچار مشکل می شود.برای همین مطلب “11 اصل مهم که در نصب توربو شارژر جک s5 باید بدانید” را حتما مطالعه نمایید.

آیا هنوز هم می توانید با توربو خراب رانندگی کنید؟

اگر فکر می کنید توربو شما خراب شده است، بهتر است ماشین را متوقف کرده و خرابی آن را بررسی کنید. خروج دود از قطعه کاملاً غیرقابل انکار است، اما اگر مطمئن نیستید، ورودی را بردارید و شفت را بررسی کنید. باور کنید یا نه، می‌توانید بدون توربو رانندگی کنید، اما احتمالاً تماس برای بالابر بازیابی ایمن‌تر است.

اگر تصمیم گرفتید با یک توربو خراب رانندگی کنید، ابتدا اتصال را از فعال کننده زباله جدا کنید و سپس از یک سیم برای باز نگه داشتن آن استفاده کنید تا مسافت لازم برای رسیدن به مکانیک را طی کنید. با دریچه گاز راحت حرکت کنید زیرا ضایعات نمی تواند فشار کامل اگزوز را تحمل کند. اگر تصمیم به رانندگی با توربو سوخته دارید و بیش از 50 کیلومتر در ساعت نروید، حتماً مراقب سطح روغن خود باشید.

سخن پایانی

توجه داشته باشید که وقتی توربو شما از کار بیفتد، قطعات داخل اینترکولر پایین می‌آیند و سیل‌های روغن از کار می‌افتند. متأسفانه موتور واقعاً می تواند با این روغن کار کند و می تواند با حداکثر دور در دقیقه کار کند تا زمانی که تمام روغن تمام شود و در این مرحله موتور مسدود می شود. اگر توربو شما خراب شد، اینترکولر، جعبه هوا و تمام لوله ها را بردارید تا آسیب قابل توجهی به موتور شما وارد نشود.البته، اگر به سرعت وارد عمل شوید، می‌توانید توربو خود را خودتان تغییر دهید – در زمان و هزینه تعمیر گران‌قیمت گاراژ صرفه‌جویی می‌کنید.

در ادامه از شما درخواست داریم تا با عضویت در شبکه های اجتماعی ما ما را همراهی کنید. همچنین می توانید با عضویت در کانال سایت آپارات ما از کلیپ های فنی و آموزشی دیدن نمایید. لیست چند کالای موجود در سایت کارکیتس در زیر آمده اگر قطعه ی مورد نظر خود را در این لیست پیدا نکردید یا به فروشگاه اینترنتی مراجعه کنید و تمامی قطعات را مشاهده کنید و همچنین می توانید با فروشگاه ما تماس بگیرید.

 

نوشته های مشابه

28 دیدگاه در “11 اصل مهم که درهنگام خرابی توربو شارژ خودرو که باید بدانید

  1. زهرا رحیمی گفت:

    سلام من یک جک اس ۵ دارم وقتی به ماشین گاز میدم یک صدای اضافه ای به گوش می رسه امکانش هست مشکل از توربو باشه؟

    1. alinaderi گفت:

      به احتمال زیاد سرویس دوره ای خودروی شما خیلی عقب افتاده و کارتریج توربو شما داره خراب میشه اگر شانس بیارید با تعویض روغن و تمام شلنگ های توربو این مشکل حل بشه.اگر نه باید توربو رو عوض کنید.

  2. ناصری گفت:

    سلام برند توربو شارژ اصلی که خود کرمان خودرو برای مشتری میبنده چه برندیه ؟

    1. alinaderi گفت:

      در نمایندگی کرمان خودرو توربو با جعبه جک موتورز موجود دارند اما داخلش همین مارک بورگ وارنره که می تونید به راحتی چک کنید.اما تقریبا سه برابر قیمت خود برند بورگ وارنر با جعبه بورگ وارنر براتون فاکتور میشه که بازم به راحتی می تونید استعلام بگیرید.

  3. امیر گفت:

    سلام خسته نباشید
    واشر منیفولد دود ماشین اس 5 سوخته از موتور بی دود می یاد
    توربو هم از اون روز صداش عوض شده
    با تعویض واشر صدای توربو خذف می شه یا نه

    1. alinaderi گفت:

      سلام ارادت این نشانه هایی که می فرمایید فقط مربوط به واشر بغل اگزوز نمیشه حتما به مکانیکی ماهر و معتبر مراجعه کنید. در صورت رفع مشکل در همین قسمت به ما هم اطلاع بدید تا از تجربیات شما استفاده کنیم.

  4. ناشناس گفت:

    سلام چطور بفهمیم توربو کار میکنه یا نه مثلا به من گفت میکانیک که توربو عمل نمیکنه فن ماشین جک چرا آنقدر زیاد کار میکنه خاموش میکنم فن هنوز داره کار میکنه دو دقیقه بد خاموش میشه خودش

    1. alinaderi گفت:

      سلام خرابی توربوی جک اس 5 چند نشانه داره که به راحتی می تونید چک کنید.بارز ترین نشانه صدای زوزه از موتور حودرو و کم توانی مشهود خودرو در سرعت میباشد.می توان گفت وقتی توربو خراب میشه خودرو قادر به حرکت با سرعت بالای 60 تا نیست.در رابطه با فن هم باید چند نکته رو چک کنید.چون به احتمال زیاد دمای موتور خیلی بالا رفته که فن دایم داره کار میکنه.با توجه به مشاهدات باید خیلی زود به تعمیرگاه مراجعه کنید.امکان داره مشکل از ترموستات خودرو یا توربو باشه.

      1. ناشناس گفت:

        اینکه فن بعد از خاموش شدن همچنان کار میکنه، با یه دیاگ زدن و رفع ارور برطرف میشه

        1. alinaderi گفت:

          روشن بودن فن خودرو بعد از خاموش شدن خودرو امر طبیعیه مشکلی نیست و نیاز به تعمیر و دیاگ زدن نیست.

  5. Mory گفت:

    سلام جک دنده ای s5 در دنده های ۳ به بالا و دور موتور دو و نیم ماشین دل میزنه و کم میاره چراغ چک هم روشن شده دلیل چی میتونه باشه از وقتی تعویض روغنی رفتم و فیلتر بنزین تعویض کردم این نفاق افتاده

    1. alinaderi گفت:

      سلام
      با توجه به نشانه هایی که می فرمایید احتمال زیاد مشکل از خرابی توربو خودروی شماست.اگر مشکل از توربو باشه ظاهرا مشکل با تعویض کارتریج توربو برطرف میشه.البته باید تعیرکار ماهر این کار را انجام دهد.اما احتمال جواب دادن این کار 50 درصد است.اگر با تعویض کارتریج توربو مشکل حل نشد باید توربو اس 5 کامل تعویض شود.البته نحوه تعویض توربوی جک اس 5 باید مو به مو درست انجام شود.در همین سایت مطلب 11 اصل مهم در نصب توربو موجود است.اما این تنها یک نظر سطحی است و ایراد اصلی رو باید تعمیرکار ماهر موتوری بدهد.

    2. ناشناس گفت:

      شمعها رو تعویض کنید

      1. alinaderi گفت:

        اگر قرار باشه توربو عوض شه بهتر چندین قطعه مصرفی هم مثل شمع و وایر تعویض بشه.

  6. ناشناس گفت:

    سلام خسته نباشید من اصلا ماشینم شتاب نداره

    1. alinaderi گفت:

      سلام ارادت
      شتاب نداشتن ماشین دلایل زیادی داره.انجام ندادن سرویس دوره ای منظم کثیف بودن فیلتر ها استفاده از روغن و بنزین بی کیفیت خراب بودن سنسور دور موتور و یا خرابی توربو همه دلیل این اتفاق شده.تک تک این موارد باید جداگانه مورد بررسی قرار بگیره.بهتره اول توربو چک بشه بعد تمام فیلترجات و روغن ها تعویض شه.بنزین سوپر به اندازه یک باک بزنید.روغن بهتره 10-40 کاسترول باشه.بعد از انجام هر مورد شتاب رو چک کنید.اگر حل نشد باید دیاگ بزنید تا کاتالیزور و سنسور ها چک بشه.

  7. احمد گفت:

    سلام توربو ماشین سرخ میکنه میشه بفرمایید مشکل از چیه

    1. alinaderi گفت:

      سرخ شدن توربو خودرو دلایل متعددی داره به زودی در همین مطلب اطلاعات تکمیلی براتون میزاریم.

  8. Azad گفت:

    سلام خسته نباشین ببخشید جناب یه جک s5 دارم هنگامی ک صب روشن میکنم ی دود ابی از اگزوز میزنه بیرون نه روغن کم میکنه نه هم روغنش سیاه میشه و همچنین توربو جوریه که انگار فقط تو دور موتور ۲ تا ۳ تو مداره و صدای زوزه هم میده تو سربالایی ها کم میاره شتابشم خیلی کم شده بنظرتون مشکل از توربوئه؟؟

    1. alinaderi گفت:

      سلام ارادت به احتمال زیاد به دلیل استفاده از روغن و بنزین بی کیفیت و سرویس دوره ای دیر به دیر باعث شده کارتریج توربو خراب بشه باید هرچه سریعتر به مکانیکی معتبر و یا نمایندگی مراجعه کنید.البته باید باز موتور برسی بشه شاید واشر سر سیلندر و واشر درب سوپاپ هم نیاز به تعویض داشته باشه.در کل نباید با این ماشین رانندگی کرد.البته دقت کنید قیمت توربو در نمایندگی 4 برابر بازار هست.

  9. فرزاد بنی بشر گفت:

    سلام
    صدای بلند توربوشارژ اس 5 نیوفیس عادی است ؟ صدای بلندتری از موتور دارد و وقتی ماشین را خاموش می کنی مثل خاموش کردن موتور هواپیما است و در دنده عقب هم صدا مقداری بیشتر است
    امکان دارد این صدا رفع و یا کم بشود ؟
    ضمنا خودرو را تازه گرفتم و کمتز از 1500 کارکرد دارد
    ممنون

    1. alinaderi گفت:

      سلام
      این صدا اصلا عادی نیست خیلی سریع به نمایندگی مراجعه کنید تا توربو بیشتر به مشکل نخورده

  10. عباس گفت:

    سلام و خسته نباشید. جک s5 دارم. ارور epc میداد که بررسی کردم دیدم سوکت ناک کامل سرجاش نبود. ولی قبل از پاک کردن خطا متوجه شدم که منیفولد سرخ شده. بعد از پاک کردن خطا مقداری رانندگی کردم و باز منیفولد رو چک کردم خیلی کم رنگ حرارت داشت. قبلش حرارت به ورودی توربو هم رسیده بود. میخواستم بدونم ممکنه بخاطر خطای ناک سرخ شده باشه ؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    1. alinaderi گفت:

      سلام ارادت سرخ شدن منی فولد چند دلیل داره.یکی ازین دلیلا خرابی سنسوره که قرار جلوی فشار بار زیادی رو بگیره .به اتمال زیاد مشکل از همون سنسور بوده اگر تجربه جدید دارید به ما هم بگید استفاده کنیم ممنون از لطفتون

      1. امیر گفت:

        من ماشین جک اس فایو نیو فیس دارم ، با توجه به نبود بنزین سوپر بنظرتون باید مکمل بنزین بریزم داخل باک یا لازم نیست؟
        اگه لازم هست بنظرتون چه مکملی بریزم؟

        1. alinaderi گفت:

          زمانی باید از مکمل استفاده کنید که یک باک پر بنزین زده اید.بهتره هر دو باک یک بار مکمل اضافه کنید.بیشتر ازین مقدار آسیب میزنه به موتور.حتما حتما سرویس دوره ای هزارتا رو رعایت کنید و تمام فیلترها و روغن موتور رو عوض کنید. برند خاصی نمیتونیم معزفی کنیم.اما بهتره از پمپ بنزین مکمل نخرید.

  11. عباس گفت:

    سلام
    خودرو ام بطور عجیبی آب کم کرده بود
    وقتی متوجه شدم که ۶۰ کیلومتر باهاش راه رفتم … چک چشمک زد و دمای موتور رفت بالا
    یه مشکل دیگه هم این بود که وقتی دنده میزاشتم ماشین حرکت نمیکرد و گاز میخورد
    خاموش رو شن کردم راه رفت
    بعد خنک شدن آب ریختم تا مسیری طی کنم … حدود ۴ لیتر آب ریختم
    حرکت کردم دمای موتور به آرامی بالا میرفت و وسط وایستاد
    بعد پارک کردن دیدم موتور پت پت میکنه … انگار موتور تک کار میکنه…
    حسابی تو خرج افتادم ؟ توربو سوخته؟

    1. alinaderi گفت:

      سلام
      به نظر میاد علاوه بر توربو خیلی چیزای دیگه هم سوخته. الان یک سری دوستان باز میان میگن ماشین چینی بده. شما با بنز هم این کار رو می کردی موتور می سوخت ایشالا که با یک تعمبر موتور ساده مشکل رفع بشه. دوستان ما تاکید زیادی روی سرویس های دوره ای داریم اگر ماشین سرویس دوره ای به موقع داشت هیچ وقت اینجوری نمی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *