دانستنیهای مفید خودرویی کارکیتس

نکاتی که در هنگام خرید خودروی کارکرده باید رعایت کنید

اگر فردی هستید که قصد خرید خودروی چینی را دارید حتما این مطلب را تا انتها بخوانید تا شاید بتوانید با دید بازتری خودروی مناسب خود را انتخاب کنید.اکثر افراد که در ایران زندگی میکنند خرید خودرو و داشتن یک خودرو را جز لذتهای زندگی و وسیله ای واجب برای زندگی خود می دانند البته راجع به درست یا غلط بودن این عادات بحث نمیکنیم .اما در این مطلب می خواهیم به این دسته از افراد راهنمایی کنیم تا بتوانند با توجه به بودجه ی خود بهترین انتخاب را داشته باشند . هر فردی بسته به بودجه مورد نظر خود که در دست دارد انتخابهای گوناگونی از خودروهای کارکرده و صفر دارد . البته که عامه ی مردم بودجه ای زیر یک میلیارد تومان را در نظر می گیرند که در این صورت گزینه های موجود خودروهای ایرانی و چینی را می توان خرید .در مطلبی در رابطه با بهترین ماشین چینی تا یک میلیارد بحث کردیم.در این مطلب قصد داریم تا نکاتی که در هنگام خرید خودروی کارکرده باید رعایت کنید به شما یادآوری کنیم.

خرید خودروی کارکرده چینی

 

نکاتی که در هنگام خرید خودروی کارکرده باید به آن توجه کرد

هنگام خرید خودروی کارده توجه به دو نکته اساسی خیلی مهم است با رعایت این نکات در خرید خودرو می توانید حتی به چشم سرمایه گذاری به این خرید نگاه کرد و می توان علاوه بر لذت بردن از این خرید مقداری نیز سود کرد .نکته اول درباره خرید خودروی کارکرده این است که باید با کمی تحقیق در یابید که در بازار لوازم یدکی این خودرو چگونه است . آیا لوازم یدکی این خودرو در بازار براحتی یافت می شود یا نه ؟ باید بررسی کنید که نمایندگی ها یا فروشگاه های لوازم یدکی قطعات این خودرو را به طور کامل موجود دارند. این نکته ی بسیار مهم است و خیلی کم به این نکته توجه می شود .

نکته ی بعدی بحث افت قیمت و فروش خودرو است . با کمی جستجو در اینترنت و مقایسه قیمت خودروی نو و دسته دوم می توانید در یابید که اگر خواستید این خودرو را بفروشید چقدر قیمت آن افت می کند و آیا این خودرو در بازار طرفدار دارد؟اگر در هنگام خرید این دو نکته را رعایت کنید و با توجه به بودجه ای که در اختیار دارید و حق انتخاب هایی که دارید خودروی مناسبی انتخاب کنید.میتوانید علاوه بر لذت بردن از خرید مقداری هم در هنگام فروش خودرو سود کنید یا حداقل همان بودجه خرج شده را در دست داشته باشید.

خرید خودروی کارکرده چینی

نکاتی که در رابطه با خرید خودروی دسته دوم باید دانست:

خرید خودروی کارکرده و تشخیص رنگ شدگی : رنگ شدگی مجدد خودرو به دلیل ضربه های ناشی از عوامل مختلف مانند تصادف است که به بدنه وارد میشود مالک خودرو برای ترمیم مجدد آن تصمیم به رنگ کردن قسمت آسیب دیده می کند در صورتی که در هنگام معامله، شخص فروشنده به رنگ شدگی اذعان داشت که مشکلی پیش نخواهد آمد، اما در صورتی که مالک رنگ شدگی را انکار کرد، با انجام آزمایشات زیر صحت گفته او را بررسی کنید.

1ساده ترین آزمایش: رنگ

 

خرید خودروی کارکرده

ابتدا قبل از انجام هر آزمایش ، دور ماشین را نگاه کنید. به قسمت هایی مانند گلگیر، سپر، میانه در ها و جلوپنجره ماشین دقت بیشتر کنید تا هرگونه علائم رنگ دوباره را پیدا کنید. رنگ دوباره ممکن است پررنگ تر،‌کمرنگ تر و یا حتی قدری زبر تر از رنگ اصلی باشد. در صورتی که هیچ لکه رنگ غیر عادی وجود نداشت کار را تمام ندانید و به سراغ مراحل بعد بروید.

2آزمایش نوک انگشت

 

خرید خودروی کارکرده

هیچ کارگاه نقاشی و شخصی نمیتواند لبه های مهم را به خوبی دستگاه های کارخانه رنگ بزند. اما منظور از لبه های مهم کدام قسمت هاست. لبه های مهم عبارت اند از: گوشه کاپوت خودرو، لبه ی جلوی شیشه جلو، ستون های کابین و همچنین لبه در ها. نوک انگشتان خود را به آرامیدر این نقاط بکشید و در صورتی که احساس هرگونه زبری یا پستی و بلندی کردید، مطمئن شوید آن محل رنگ خورده است.

3آزمایش پیچ های کاپوت

 

خرید خودروی کارکرده

در کارخانه تولیدی پس از اینکه بدنه حاضر و آماده میشود قبل از نصب ادوات دیگر به اتاق اسپری رنگ رفته و تماما رنگ میشود. در صورتی که گلگیر ها یا کاپوت ماشین استفاده شده برای رنگ دوباره از خودرو باز شوند، اثراتی بر روی پیچ و مهره های متصل کننده آن به شاسی نمایان خواهد شد. برای بررسی این موضوع کاپوت را بالا زده و پیچ های نشان داده شده در تصویر را بازدید کنید. در صورتی هرگونه جای آچار یا رنگ متفاوت از رنگ اصلی بدنه مشخص بود، بدانید که آن قسمت برای صافکاری یا رنگ ترمیم شده است.

4آزمایش بررسی بافت بدنه

 

خرید خودروی کارکرده

بدنه ماشین را در همه شرایط نوری بررسی کنید. به هیچ عنوان هنگامی که نور عمود به بدنه خودرو موردنظر شما تابیده است انتخاب نکنید. نور عمود باعث پنهان شدن تمام فرورفتگی ها و برامدگی های بدنه میشود. سعی کنید هنگام غروب در نور مصنوعی خیابانها اقدام به معامله کنید. همچنین سعی داشته باشید که با زاویه کم به موازات طول خودرو آن را بررسی کنید تا تمام تغییرات در بافت بدنه را متوجه شوید.

5استفاده از آهنربا ها و دستگاه های مخصوص

 

خرید خودروی کارکرده

در بازار وسیله های مخصوصی برای نشان دادن رنگ شدگی خودرو موجود هستند. که این وسایل عموما گرانقیمت بوده و به کار افرادی که شاغل خرید و فروش و معامله خودرو نیستند، نخواهد آمد. اما در صورتی که قصد دارید یکی از این دستگاه ها خریداری کنید به یاد داشته باشیدکه این دستگاه علايم و نشانگر عدد دارد که پس از قرار دادن آن روی بدنه، یک عدد در نمایشگر ظاهر خواهد شد که نشانگر میزان قطر فلز خوذرو مورد نطر است.

در صورتی که عدد نمایشگر بین ۴-۷ mil باشد، رنگ خودرو مورد نظر در آن قسمت در حالت نرمال بوده و مشکلی ندارد.منظور از mil در آزمایش آخر، واحد میلیمتر نیست. mil در سیستم آمرکایی به معنای ۱ در ۱۰۰۰ اینچ است. با یک تبدیل واحد ساده میتوانید آن را به سیستم متریک یعنی میلیمتر و سانتی متر تبدیل کنید.

12 نکته در خرید خودروی کارکرده

در این قسمت با نمایش یک کلیپ شما را راهنمایی می کنیم تا بتوانید خودروی درست دوم و کارکرده سالم را خریداری کنید . دقت داشته باشید که این 12 نکته در خرید خودرو بسیار اساسی می باشد و حتما این نکات را چک کنید و بعد با مالک خودرو وارد معامله شوید . همچنین می توانید کانال ما را در آپارات و سایر شبکه های مجزی مانند اینستاگرام و تلگرام دنبال کنید و نظرات خود را در رابطه با خدمات ما در انتهای همین مطلب بیان کنید .

نکاتی در رابطه با قطعات بدنه خودروهای کارکرده

وقتی شما یک خودروی کارکرده می خرید باید مقداری خرج این خودرو کنید.در حقیقت باید هزینه برخی قطعات را از قیمت این خودرو کم کنید.خودروی کارکرده اگرچه قیمت کمتری نسبت به خودروی صفر دارد,اما هزینه قطعات مصرفی هم کم نیست.در مطلبی در رابطه با قطعات مصرفی در خودروهای چینی کامل صحبت کردیم.

باید بدانید این قطعات بهتر است تعویض شود.در غیر این صورت هزینه زیادی روی دست شما می گذارد.مثلا شما یک خودروی جک اس 5 کارکده می خرید.مالک قبلی قسم می خورد که کیت تسمه تایم تازه تعویض شده.اما بعد از کارکرد کمی تسمه تایم پاره می شود.در این لحظه شما حداقل 30 میلیون تومان قطعه می خرید.حدود 5 تا 10 میلیون هم باید اجرت مکانیک بدهید.این هزینه 10 برابر بیشتر از قیمت خردی کیت تسمه تایم می باشد.در ادامه به بررسی برخی قطعات بدنه در خودروهای چینی می پردازیم.

تشخیص کیفیت بدنه در خودروهای کارکرده

خودروهای کارکرده به احتمال زیاد دارای نقایصی در بدنه می باشد.البته بعضی خودروها حتی یک خال هم ندارند.کم پیدا می شود خودرویی که مشکل بدنه نداشته باشد.البته که قیمت بالاتری هم دارد.اما در ادامه به شناخت برخی قطعات بدنه که بیشتر مورد آسیب قرار می گیرد می پردازیم.

چراغ جلو خودرو

چراغ جلو در هر خودرویی از لازمه های اصلی می باشد.امروزه چراغ جلو خودرو علاوه بر شب در روز هم کاربرد دارد.در طراحی های امروزه خودرو یک چراغ رانندگی در روز به نام دیلایت هم قرار می دهند.این خودرو برای رانندگی در جاده و خیابان خیلی مناسب است.باعث می شود راننده خودرو جلویی شما در آینه به راحتی ببیند.اما با وجود پیشرفت تکنولوژی چراغ ها هم خیلی پیشرفته شده.امروزه چراغ خودرو فقط جلو راه را نشان نمیدهد.بیشتر تکنولوژی های استفاده شده در چراغ باعث بالا رفتن ایمنی خودرو می باشد.البته که باعث زیبایی خودرو هم شده.چراغ جلو موتور دار برای خودرو از جمله این تکنولوژی هاست.در ادامه به این موضوع می پردازیم.

تکنولوژی روز در چراغ جلو

با پیشرفت علم روز دنیا در زمینه خودروسازی چراغ های خودرو هم خیلی پیشرفت کرده.این پیشرفت به دلیل بالا بردن ایمنی در خودرو می باشد.دلیل دیگر این موضوع رقابت بین خودروسازان بزرگ دنیا می باشد.خودروساان برای قدرت نمایی هر ساله تکنولوژی های زیادی روی خودروهای خود نصب می کنند.در نمایشگاه های بزرگ دنیا این تکنولوژی ها نمایش داده می شود.خودروها روانه بازار می شوند.سالها بعد این تکنولوژی به خودروسازهای درجه دو فروخته می شود.مثلا امروزه چراغ خودروها موتور دار شده.منظور از موتور دار قرار دادن یک موتور کوچک پشت کاسه چراغ می باشد.این موتور در رانندگی به کمک راننده می آید و اتوماتیک در جهت فرمان چراغ را می چرخاند.حتی می تواند میزان نور را نسبت به روشنایی جاده تنظیم کند.مثلا وقتی وارد تونل می شود بعد از چند ثانیه چراغ روشن می شود.

تکنولوژی در چراغ جلوی خودروهای چینی

خودروسازان چینی امروزه سبک طراحی خود را پیدا کرده اند.اما هنوز در حال کپل برداری از تکنولوژی خودرو سازان طراز اول هستند.البته از حق نگذریم کپی های با کیفیتی هم دارند.در هر کمپانی لاین های تولید خودرو متفاوت است.یک لاین خودروهای لاکچری و دیکری خودروهای ارزان می باشد.در کمپانی جک موتورز هم همین است.خودرویی مانند جک جی 3 و جی 5 جزو خودروهای ارزان می باشند.برخی خودروهای لوکس این کمپانی مانند جک k7 به ایران راه یافته است.اما جک موتورز در در خودروهای ارزان خود هم آپشن نصب می کند.از جمله ساده ترین آنها نصب موتور در چراغ خودروها می باشد.اما در خودروهای لوکس خود انواع سنسور و موتورها را برای تنوع جاده نصب کرده.

چراغ جلو جک j5 موتور دار اصلی

خودروی جک جی 5 از جمله خودروهای موفق در بازار ایران می باشد.این خودرو از لحاظ زیبایی و آپشن توانست نظر بسیاری از مصرف کنندگان را به خود جلب کند و فروش خوبی در بازار داشت.اما مشکلی که وجود دارد تامین قطعات این خودرو از طرف کرمان موتور می باشد.مثلا اگر در حادثه ای چراغ جلو این خودرو آسیب ببیند و بخواهید این چراغ را در نماینگی تعویض کنید علاوه بر هزینه ی چراغ که تقریبا دو برابر قیمت بازار می باشد هزینه های جانبی دیگری را نیز متحمل می شوید.برای تشخیص کیفیت چراغ خودرو در هنگام خرید حتما مطالب ما را بخوانید.اگر قصد تعویض طلق چراغ خودرو را دارید,یا دلیل کدر شدن چراغ را نمی دانید سایر این مطالب را بخوانید.

تشخیص کیفیت گلگیر خودرو

گلگیر خودرو به دلیل اینکه قطعه ای فلزی است باید از فرم و مقاومت قابل قبولی برخوردار باشد.قطعات خودروهای چینی از کیفیت های مختلفی در بازار برخوردار هستند. این کیفیت ها مخصوصا در قسمت های قطعات بدنه ای مهم میباشد.زیرا در شکل و فرم خودرو تاثیر قابل توجهی دارد.قطعات بدنه وارداتی درجه 2 یا 3 که کیفیت پایین تری دارند.ممکن است که در روی کار سوار نشوند.کیفیت این قطعات هنگام نصب مشخص می شود.اما از روی برخی مشخصات ظاهری گلگیر با کیفیت قابل تشخیص است.

مشخصات ظاهری گلگیر با کیفیت

قطعات بدنه با کیفیت شاخصه هایی دارد که با توجه به این نکات به راحتی میتوانید کیفیت قطعه را تشخیص دهید . از جمله ی این نکات شکل ظاهری می باشد.مثلا در گلگیر جلو باید بدون موج و نیش روی گلگیر باشد همچنین باید آستر دار بوده که به رنگ طوسی روشن می باشد.حتما روی گلگیر را در نور بگیرید و صاف و یک دست بودن آن را در نور چک کنید.به همین دلیل در خرید قطعات بدنه دقت کنید و از قطعات وارداتی درجه یک یا شرکتی استفاده نمایید.

محل نصب گلگیر در خودرو

گلگیر از جمله قطعات فلزی در خودرو می باشد.این قطعه در قسمت جلوی خودرو بین سپر و درب موتور نصب می شود.البته به دیواره ی کناری خودرو,در سمت چپ و راست,کلاف می گویند.کلاف خودرو شامل ستون و رکاب و قسمت عقب دیواره که گلگیر عقب نام دارد.در هنگام تصادف اگر گلگیر عقب یا پالونی عقب صدمه ببیند,باید کامل عوض شود یا قسمت بریده شده آن از روی یک کلاف جایگزین شود.

پوسته داشبور کامل کامل خودروهای چینی

در خودروهای در تصادفات شدید که منجر به باز شدن ایربگ می شود,علاوه بر باز شدن ایربگ ( کیسه هوا ) پوسته داشبورد خودرو نیز به دلیل پاره می شود و باید پوسته کامل داشبورد تعویض شود.البته این نکته قابل ذکر است که در مدل های خودروهای چینی در ایران می باشد پوسته داشبورد های متفاوت دارند.در صورت لزوم تعویض باید به این موضوع دقت داشته باشید.هم چنین این نکته را در نظر داشته باشید که پوسته داشبورد کامل خودروهای چینی که تهیه می کنید حتما اصلی شرکت باشد و از اجناس استوک یا وارداتی در این قطعه به هیچ وجه استفاده نکنید.البته پوسته داشبورد بعضی خودروهای چینی در بازار نیست و باید استوک تهیه شود.البته قیمت پوسته داشبورد خودروهای چینی خیلی متغیر است.

چرا پوسته داشبورد باید نو باشد

دلیل این امر این است که با جا زدن پوسته داشبورد اگر جنس استوک و وارداتی استفاده کنید,اولا خوب جا نمی رود و بعد اینکه پس از مدت کمی تماما به سرو صدا می افتد و این امر سبب افت قیمت شدید خودرو می شود.

خرید خودروی کارکرده چینی

منظور از پوسته داشبورد کامل

در بازار لوازم یدکی پوسته داشبورد کامل شامل ایربگ ها نمی شود.اما اصطلاحا به آن پوسته کامل می گویند.شما باید ایربگ و یونیت ایربگ خودرو را جدا تهیه کنید.به دلیل پاره شدن داشبورد امکان تعمیر نیست.البته برخی با چسب آن را می چسبانند که اصلا ظاهر خوبی ندارد.شما می توانید قیمت پوسته داشبورد خودروهای جینی را از ما استعلام بگیرید.در مطالب دیگر نحوه عملکرد ایربگ خودرو را کامل توضیح دادیم.

اگر قصد خودروی چینی را دارید, پیشنهاد می کنم این مطلب را تا انتها مطالعه کنید. در این مطلب قصد داریم دید شما را نسبت به خرید خودروهای چینی مخصوصا خودروهای لیفان بازتر کنیم. برای خرید خودروی چینی باید به چند موضوع دقت داشته باشید. ما در این مطلب تمامی نکات مربوط را بررسی میکنیم. این نکات شامل افت قیمت خودرو های لیفان, قیمت خرید لوازم یدکی خودروهای لیفان و بازار خرید خودروهای کارکرده لیفان میباشد.

خرید خودروهای کرمان موتور

همان طور که می دانید خودروهای لیفان و جک توسط کرمان موتور وارد ایران شد. امروزه تنوع خودروهای چینی بسیار بالاتر از خودروهای داخلی می باشد. شما با هر بودجه و هر سنی می توانید خودروی مناسب را خریداری کنید. از مزیت های خرید خودروهای کرمان خودرو شرایط فروش منعطف می باشد. شما با پیش پرداخت کم و تعداداقساط بالا می توانید یک خودروی لیفان صفر کیلومتر بخرید. البته با خرید نقدی می توانید مبلغ خوبی تخفیف بگیرید.

خرید خودروی کارکرده چینی

افت قیمت خودروهای کرمان موتور

شاید این مطلب را زیاد شنیده باشید که خودروهای چینی مخصوصا لیفان افت قیمت زیادی دارند. این موضوع دلیل خاصی دارد. وقتی شما خودرویی را به صورت شرایظی و با اقساط بلند مدت خریداری می کنید, مبلغی به عنوان سود اقساط پرداخت می کنید. و این قیمت تمام شده خودرو را بالا می برد. وقتی قصد فروش دارید نمی توانید این مبلغ را با نفر بعدی حساب کنید. چون  نمایندگی در حال فروش اقساطی می باشد. و می توان مدل صفر کیلومتر را با شرایط خوب از نمایندگی خرید. برایهمین شما مجبورید زیر قیمت نمایندگی خودروی خود را قیمت گذاری کنید. دلیل افت قیمت خودروهای لیفان همین است.

بازار خرید خودروهای کارکرده کرمان موتور

بازار خرید و فروش خودروهای کارکرده لیفان و جک در ایران نوسان زیادی دارد. برخی مدل های لیفان کمی سخت به فروش می رسد. اما مدلهایی مانند لیفان ایکس 60 و لیفان 620 مدل 1800 بسیار پر طرفدار می باشد. البته که مدل های جدید لیفان مانند لیفان ایکس 70 هم بسیار زیبا و جوان پسند می باشد. البته مدل هایی هم در بازار هست که زیاد مشتری پسند نیست. پس قبل از خرید حتما این موضوع را مد نظر قرار دهید.البته خودروهای kmc امروزه در بازار قیمت بالایی دارد.این قیمت بالا باعث شده نوسان قیمتی هم زیاد باشد.خودروی تی 8 در بازار آزاد تا 3 میلیارد هم رفت.اما قیمت کارخانه یک میلیارد و 800 است.ولی کیفیت این خودروها نسبتا خیلی بهتر چینی های سری اول است.

قیمت خرید لوازم یدکی خودروهای کرمان موتور

موضوع بسیار مهم بعدی که هنگام خرید خودروی کارکرده چینی باید در نظر داشته باشید, قیمت خرید لوازم یدکی خودروهای لیفان و جک می باشد. اگر شما بهترین خودروی دنیا را هم که بخرید ولی لوازم یدکی آن موجود نباشد حتما به مشکل می خورید. حتی اگر این خودرو از مدلهای لوکس دنیا باشد. مثلا برای مدل لیفان x50 شما به سختی می توانید لوازم آن را در بازار یا نمایندگی پیدا کنید. ولی خودرویی مانند لیفان ایکس 60 چنین مشکلی ندارد. قطعات مربوط به آن در بازار به وفور و با هر قیمت و کیفیتی موجود می باشد.قیمت لوازم خودروهای kmc در بازار بسیار بالاست.مثلا قیمت دیسک و صفحه تی 8 را می توانید از فروشگاه استعلام بگیرید.سایر قطعات بدنه این خودرو هم قیمت بالایی دارد.البته که خیلی هم کمیاب است.

نتیجه گیری کلی برای خرید خودرو

ما در این سایت سعی داریم علاوه بر فروش قطعات خودروهای چینی, دید مشتریان نسبت به خودروهای چینی و کیفیت و قیمت لوازم یدکی این خودروها باز کنیم. اگر مطلبی که در رابطه با نکاتی که برای خرید خودروی کارکرده منتشر شده را مطالعه کنید به این موضوع پی می برید. می توانید قیمت قطعات مورد نیاز خود را از طریق فروشگاه اینترنتی استعلام بگیرید.اگر قطعه مورد نظر در فروشگاه نبود در ساعات کاری با دفتر در تماس باشید.همچنین از طریق چت آنلاین می توانید سوالات خود را بپرسید.

[aparat id=”P0rm4″]

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *