دانستنیهای مفید خودرویی کارکیتس

دو روش ساده برای افزایش طول عمر دیسک و صفحه خودروهای چینی

سوال بسیاری از مشتریان از ما در رابطه با افزایش طول عمر دیسک و صفحه خودروهای چینی می باشد.این سوال به عوامل زیادی بستگی دارد که دو مورد آن بسیار اساسی می باشد.مورد اول کیفیت دیسک و صفحه خودروهای چینی و مورد دوم نحوه ی رانندگی افراد با خودرو می باشد.برای افزایش طول عمر تمامی قطعات باید این دو مورد را مد نظر داشته باشید. در ادامه به علائم تمام شدن دیسک و صفحه خودروهای چینی و تشخیص دیسک و صفحه اصلی خودروهای چینی وافزایش  طول عمر دیسک و صفحه خودروهای چینی می پردازیم.

سر تیتر مطالب موجود در این مطلب

  • ساختار دیسک و صفحه خودروهای چینی
  • منظور از کیت کلاچ چیست و چگونه کار می کند؟
  • علائم تمام شدن دیسک و صفحه خودروهای چینی
  • تشخیص دیسک و صفحه اصلی خودروهای چینی
  • بهترین مارک دیسک و صفحه 620 چیست؟
  • دلایل تمام شدن صفحه لیفان x60  چیست؟
  • آیا تعویض دیسک و صفحه j5 سخت است؟
  • علائم تمام شدن دیسک و صفحه x33 چیست؟
  • میانگین هزینه تعویض کلاچ چقدر است؟

ساختار دیسک و صفحه خودروهای چینی

در همه خودروهایی که به گیربکس دستی مجهز هستند،بین موتور و گیربکس قطعه‌ای به نام صفحه کلاچ وجود دارد.صفحه کلاچ به راننده اجازه می‌دهد خودرو را از حالت سکون به حرکت در بیاورد و دنده‌ها را عوض کند.صفحه کلاچ روکشی سخت دارد ولی هر چند وقت یک‌بار ساییده و فرسوده می‌شود و باید آن را تعویض کرد.در ادامه به علائم خرابی دیسک و صفحه خودروهای چینی و تشخیص دیسک و صفحه اصلی خودروهای چینی می پردازیم.

منظور از کیت کلاچ چیست و چگونه کار می کند؟

قبل از تشخیص مشکلات کیت کلاچ خود، مهم است که بفهمید کلاچ چیست و چگونه با قوای محرکه خودرو شما کار می کند. کلاچ یک جزء مکانیکی در یک وسیله نقلیه یا سایر وسایل مکانیکی است که یک پیشرانه یا گیربکس را بین چندین شفت چرخان درگیر و جدا می کند.

کلاچ این دو شفت را به هم متصل می‌کند و به هم این امکان را می‌دهد که با هم قفل شوند و با سرعت یکسان بچرخند، یا با سرعت‌های مختلف جدا شوند و بچرخند. در اکثر خودروها، کلاچ بین موتور و میل محرک اصلی قرار می گیرد و گشتاور و قدرت را از موتور به چرخ ها تعدیل می کند. گشتاور به سادگی هر نیروی اعمال شده در فاصله است. با فوت پوند یا نیوتن متر اندازه گیری می شود.

شما در ماشین خود به دیسک و صفحه نیاز دارید زیرا موتور همیشه می چرخد، اما چرخ های ماشین شما اینطور نیستند. برای اینکه ماشین خود را بدون توقف موتور متوقف کنید، به راهی برای جدا کردن چرخ ها از موتور نیاز دارید. از طریق اصطکاک چرخ فلای موتور و دیسک کلاچ، می توانید موتور در حال چرخش خود را با یک گیربکس که گاهی می چرخد ​​و برعکس، درگیر کنید.

علائم خرابی دیسک و صفحه کلاچ زمانی رخ می دهد که کلاچ را درگیر نمی کنید. فنرهای کلاچ صفحه فشار را به دیسک کلاچ فشار می دهند. این به چرخ لنگر فشار می آورد و موتور را به محور ورودی گیربکس قفل می کند و باعث می شود هر دو با سرعت یکسان بچرخند.

افزایش عمر دیسک و صفحه

علائم تمام شدن دیسک و صفحه خودروهای چینی

در ادامه به بررسی علائم خرابی دیسک و صفحه خودروهای چینی می پردازیم.در صورت مشاهده ی موارد زیر حتما نسبت به تعویض دیسک و صفحه خودروی خود اقدام نمایید.زیرا در غیر این صورت امکان دارد به گیربکس و دنده ها و شفت های گیربکس خودروی خود آسیب وارد کنید.هزینه تعمیر گیربکس امروزه بسیار بالا می باشد.حتما این سه نکته را مد نظر داشته باشید.

نکته اول

علائم یک صفحه کلاچ فرسوده را تشخیص دهید.فرسودگی صفحه کلاچ بیشتر خودش را زمانی نشان می‌دهد که وقتی گاز می‌دهید و سرعت می‍‌گیرید، حتی هنگامی که کلاچ را رها کرده‌اید،دور موتور به شدت بالا می‌رود.هنگامی که عادی رانندگی می‌کنید،اگر صفحه کلاچ سالم باشد،موتور و گیربکس را به هم قفل خواهد کرد،به این ترتیب دور موتور بستگی مستقیم به سرعت خودرو خواهد داشت و از حد معمول بالاتر نخواهد رفت.

نکته دوم

اطمینان حاصل کنید ایراد از خود کلاچ است.اگر خودروتان از کلاچ هیدرولیک بهره می‌برد،مدار هیدرولیک را هواگیری کنید.اگر کلاچ خودرو شما سیمی است،این امکان وجود دارد که سیم آن شل یا سفت شده باشد و کل گشتاور موتور را دریافت نکند.

مرحله سوم

صفحه کلاچ را در اولین فرصت ممکن تعویض کنید.بهتر است بدانید تعویض صفحه کلاچ کار پیچیده‌ای است.گاهی اوقات باید گیربکس را پایین آورد تا به صفحه کلاچ دسترسی پیدا کرد.حتی اگر خودتان دست به آچار باشید،بهتر است خودرو را نزد یک مکانیک خبره ببرید تا کار به درستی انجام بگیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *