مقایسه خودروها

معایب 315 پلاس اتومات و تست فنی این خودرو در پیست آزادی

خلاصه مطلب معایب 315 پلاس اتومات

در این مطلب قصد داریم تا شما را با مزایا و معایب آخرین نسخه 315  یعنی همان 315 پلاس اتومات آشنا کنیم. در این مطلب قصد تخریب یا بالابردن این خودرو را نداریم. تست های فنی انجام شده قیمت این خودرو و آپشن هایی که دارد ملاک بررسی ما می باشد. در این مطلب به شما کمک می کنیم تا برای خرید این خودرو بهتر تصمیم بگیرید.نظرات خود را از تجربه رانندگی با خودروی 315 پلاس اتومات در زیر این مطلب بیان کنید.سایرین بتوانند انتخاب درستی از خرید خودروی چینی داشته باشند و شاید بتوان این ذهنیت منفی را از این خودروها برداشت. برای خرید لوازم یدکی 315 پلاس می توانید وارد فرشگاه شوید.

بررسی فنی 315 پلاس اتومات

در ادامه موفقیت خودروی ام وی ام 315 جدیدا مدل اتومات آن وارد بازار ایران شد.اغلب طرفداران ام وی ام 315 به گیربکس این خودرو ایراداتی می گرفتند.برای همین مدیران خودرو تصمیم گرفت نسخه جدید را با نام ام وی ام 315 پلاس اتومات وارد بازار ایران کند.خودروی 315 پلاس با همان ویژگی های قبل اما فقط چند تغییر وارد بازار شد.این تغییرات در گیربکس و کمی در ظاهر اتفاق افتاد.تغییرات ظاهری در قسمت جلوی این خودرو و در سپر و جلوپنجره اتفاق افتاد.البته که بسیار زیباتر شده.چراغ های رانندگی در روز هم جلوه ی ویژه ای به خودرو داده.اما تغییر اصلی در گیربکس این خودرو است.گیربکس اتومات چهار سرعته جدید روی این خودرو نصب شد. اما یک نکته اساسی در این بین وجود دارد. هر گیربکس اتوماتی خوب نیست. هم خوانی گیربکس و موتور باید به درستی انجام شود. یکی از معایب 315 پلاس اتومات عدم هم خوانی موتور و گیربکس است.

نظر کارشناس کارکیتس در رابطه با 315 پلاس اتومات

علیرغم ظاهر سدان، درب صندوق عقب همراه با شیشه عقب بالا می رود، بنابراین چری 315 نمونه نادری از هاچ بک اقتصادی است. در فضای داخلی هیچ افراط در طراحی وجود ندارد, همه چیز کم است، اما منطقی است. فضای داخلی در رنگ های مشکی و خاکستری ساخته شده است. پلاستیک سخت، دکمه های مربعی، چرخش های گرد. صفحه ابزار با رنگ قرمز مشخص شده است و یک دستگاه miniUSB را می توان به ضبط کننده رادیویی متصل کرد. تمام اپشن هایی که یک خودروی اقتصادی شهری لازم دارد در این خودرو موجود می باشد. به نظر می رسد به راحتی می توانید با این خودرو در ترافیک های سنگین شهری تردد کنید. شیشه را بالا بدهید. سیستم صوتی خوبی روی این خودرو نصب کردند. کیفیت صدا به نظر خوب می رسد. صندلی ها برقی تنظیم می شود. کولر خودرو باد خنک خوبی می زند. تست بخاری هم گرفتیم گرمایش خوبی دارد. به دلیل ساخت اتاق خوب در این خودرو هوا به خوبی در کل اتاق جریان دارد. در سرعت بالا و در پیچ ها به نظر امنیت خوبی دارد. کمی کوبش و خشکی در این خودرو احساس می شود. یکی از معایب 315 پلاس اتومات همین است. دنده ها با کمی تاخیر تعویض می شود. برای همین شتاب خوبی ندارد. اما در کفی به نظر می رسد سرعت خوبی بگیرد.

معایب 315 پلاس اتومات

تست راحتی داخلی 315 پلاس اتومات

صندلی راننده نه تنها به صورت افقی، بلکه به صورت عمودی نیز تنظیم می شود، ستون فرمان با زاویه (اما نه با خروج) قابل تنظیم است. در ردیف دوم جا برای پاها وجود دارد، اما سقف بالای سر مسافران قد بلند گیرمی کند. اگرچه خط سقف هاچ بک نسبتاً بلند است، اما به طور محسوسی عقب می نشیند. فضای داخلی به شما این امکان را می دهد که خودرو را به عنوان یک 5 نفره قرار دهید، البته بهتر است که در یک سفر طولانی با چهار نفر حرکت کنید. درب صندوق عقب پهن دسترسی آسان به محفظه بار آسانسور را فراهم می کند. در صورت نشستن کامل در مکان ها ظرفیت صندوق عقب – 370 لیتر. هنگام تا زدن پشتی صندلی های عقب (به طور جداگانه با نسبت 60/40)، فضای بارگیری به 1400 لیتر افزایش می یابد. بهنظر میرسد از 206 یا 207 بیشتر فضای سرنشین عقب داریم. اما هنوز کافی نیست. یکی از معایب 315 پلاس همین فضای کم عقب است.

فضای داخل 315 پلاس اتومات چقدر است؟

درست است ، پشت “دقیقا” روی زمین دراز نمی کشد اما فضای زیادی ندارید. Chery 315 پلاس اتومات مجهز به موتور 1.5 لیتری SQR477F و ظرفیت 109 لیتری است. حداکثر گشتاور موتور 16 سوپاپ به 140 نیوتن متر می رسد. همراه با آن یک گیربکس اتومات نصب شده است. سیستم تعلیق جلو مستقل است مانند مک فرسون و عقب نیمه مستقل با کمک فنرهای هیدرولیک. اما خشکی اتاق آزار دهنده است. به نوعی کمی دلسرد کننده است. شاید بتوان گفت 207 اتومات یک سر و گردن بالا تر از 315 باشد. اما 206 و سایر مدل های 207 پایین تر از 315 است. در کل فضای داخلی بهتری دارد. جادار تر است. آپشن های بیشتری دارد. ایمنی بالاتری دارد. اما مصرف کننده هم چنان خودروی ایرانی را در مقایسه با 315 پلاس اتومات ترجیح می دهد. یکی از معایب 315 پلاس موتور با قدرت متوسط نصب شده روی آن است.

آپشن های 315 پلاس اتومات چیست؟

315 در چهار سطح پایه، پایه پلاس، راحتی و لوکس در دسترس خواهد بود. تجهیزات اولیه شامل یک کیسه هوا، فرمان برقی، تهویه مطبوع، ایموبلایزر، قفل مرکزی و شیشه های برقی جلو می باشد. نسخه  با شیشه های برقی عقب، آینه های برقی و مه شکن های گرم شونده تکمیل شده است و در صندوق عقب  یک چرخ یدکی با اندازه کامل روی یک دیسک فولادی قرار دارد. البته مدیران خودرو فقط نسخه فول این خودرو را به بازار عرضه کرد. اما به نظر می رسد مصرف کننده زیاد از این خودرو خوشش نیامد. برای همین با توقف تولید مواجه شد. شاید 315 پلاس اتومات در رقابت با خودروهای ایرانی مانند 207 اتومات رقابت را باخت. اما واقعا ایمنی بیشتری دارد. البته یک نکته وجود دارد. آپشن در خودروهای چینی یک نمایش است. شاید با لیست بلند بالایی از آپش در خودروهای چینی مواجه شوید. اما نصف این آپشن ها یک اسم است. شاید به کار نیاید. آپشن های مصرفی هم خیلی زود کیفیت خود را از دست می دهد. این یکی از معایب 315 پلاس اتومات و سایر خودروهای چینی می باشد.

معایب 315 پلاس اتومات

تفاوت 315 پلاس اتومات با سایر مدلها چیست؟

نسخه Comfort درپوش های تزئینی روی دیسک های فولادی، ترمزهای ضد قفل (ABS) با توزیع نیروی ترمز (EBD)، صندلی های جلوی گرم شونده و سیستم صوتی با 4 بلندگو دریافت کرد. تجهیزات پیشرفته لوکس دارای رینگ های آلیاژی، سنسور پارک، سیستم صوتی با 6 بلندگو و سنسور پارک است. این خودرو دارای حداقل ایمنی اکتیو و غیرفعال راننده و سرنشینان است. در نسخه های پایه، تنها یک “کوسن” وجود دارد – جلو برای راننده. و تنها در تریم های Comfort و Luxury، دو کیسه هوای SRS جلو برای راننده و سرنشین جلو در نظر گرفته شده است. تغییر شکل قابل برنامه ریزی جلوی دستگاه حتی با برخورد شدید از جلو، نیروی ضربه را به شدت کاهش می دهد. اما این تفاوت ها زیاد به چشم مصرف کننده نیامد. شاید با ورود این همه خودروهای چینی که به قول برخی با بیل در آن آپشن ریخته اند این قابلیت ها کمی عادی و خنده دار است. به نظر شما دلیل شکست 315 پلاس اتومات در بازار ایران چیست؟

نتایج تست ایمنی 315 اتومات

نتایج آزمایش‌های تصادف نشان داد که تقویت‌کننده‌های عظیم سقف، بدنه و درها به شما امکان می‌دهند فضای زندگی را دست نخورده در تصادفات جاده‌ای حفظ کنید. جایزه طبق روش EuroNCAP تست “شوک” را رد نکرد، فقط نتایج آزمایش “liftback” مطابق با استانداردهای چینی C-NCAP شناخته شده است (این برنامه با شرایط نسبتاً خفیف مشخص می شود). کمی بعد نسخه ای با هاچ بک وجود داشت که نام خود را Chery Very دریافت کرد. هاچ بک کمی کوتاهتر از سدان ظاهر شد. طول 4139 میلی متر، عرض – 1686 میلی متر و ارتفاع – 1492 میلی متر است. حجم صندوق عقب 380 لیتر است، اما اگر پشت صندلی عقب را تا کنید – فورا به 1300 لیتر افزایش می یابد.

مزایای 315 پلاس نسبت به مدلهای قبلی

خودروی 315 شاهد تغییرات زیادی می باشد.این تغییرات اکثرا مثبت بوده.سیستم کنترل پایداری یا esp و فرمان برقی از تغییرات فنی جدید می باشد.سانروف و چراغ جلوهای اتومات و چراغهای رانندگی در روز و جلوپنجره بزرگ زیبایی خاصی به ظاهر آن داده.سنسور فشار باد از آپشنهای جدید 315 می باشد.اما داخل این خودرو نیز تغیرات زیادی کرده و زیبا تر شده.

معایب 315 پلاس اتومات چیست؟

اما با همه مزایای 315 پلاس اتومات این خودرو معایبی هم دارد.کیفیت پایین قطعات داخلی مانند داشبورد و سایر لوازم داخلی از معایب است.صدای کوبش و خشکی 315 که هنوز در این خودرو حس می شود اما قابل حل است.موتور و گیربکس کمی ضعیف است و شتاب خوبی به خودرو نمی دهد. قیمت لوازم یدکی 315 پلاس مخصوصا بدنه در بازار بالاست و کمیاب است. هزینه تعمیر گیربکس این خودرو خیلی بالاست. قیمت این خودرو در مقایسه با سایر خودروها زیاد است. این معایب 315 پلاس اتومات باعث شده استقبال خوبی از این خودرو نشود. حتی امروز با توقف تولید در مدیران خودرو موجه شد.

معایب 315 پلاس اتومات

قیمت 315 پلاس در بازار چند است ؟

قیمت 315 پلاس اتومات جدید از 430 تومان برای نسخه اصلی شروع می شود و گران ترین گزینه 450 تومان هزینه خواهد داشت. چهار مجموعه کامل در بازار ایران برای این مدل وجود دارد. قبلاً دارای تهویه مطبوع، کیسه هوای راننده، فرمان برقی، زنگ هشدار با قفل مرکزی، EBD، رایانه داخلی و لوازم جانبی تمام قدرت است. و گرانترین لوکس سیستم صوتی MP3 با شش بلندگو، ABS + EBD، سنسورهای پارک، کیسه هوای جلو و رینگ‌های آلیاژی 15 اینچی را اضافه می‌کند. البته مدیران خودرو این اعداد را برای پیش پرداخت خرید ارائه داد. اقساط بلند مدت 5 ساله می تواند کمی وسوسه کننده باشد. بازار خودروهای دسته دوم 315 خوب نیست. به عبارتی تا وقتی می شود خودروی صفر را با نصف قیمت به صورت پیش پرداخت تحویل گرفت چرا باید یکجا دو برابر پول نقد را به مدل کارکرده آن داد. البته به دلیل نوسان قیمت دلار در ایران این قیمت ها متغیر است. شاید در آینده خرید نقدی یک 315 کم کار به صرفه تر باشد.

نظر مصرف کننده در رابطه با 315 پلاس اتومات

چری 315 (2016-2017) بر اساس یک پایه کاملاً اصلاح شده از یک پایه شناخته شده ساخته شده است ، بنابراین ، از نظر فنی ، عملاً چیز جدیدی برای یافتن در آن وجود ندارد. اما طرحی که طراحان ایتالیایی استودیو طراحی تورینو روی آن کار کردند، کاملاً تازه بود.

از نظر بیرونی، لیفت بک شبیه یک سدان به نظر می رسد، اما درب صندوق عقب مانند خودروهای هاچ بک به همراه شیشه عقب باز می شود. در قسمت جلوی 315، می توانید رابطه با را مشاهده کنید که به دلیل ظهور هویت شرکتی خودروساز است. و اگرچه نمی توان این خودرو را خوش تیپ نامید، اما کاملاً مدرن و اصلی است.

315 چری (2015-2016) کوتاهتر از مدل قبلی خود بود که بر جادار بودن محفظه چمدان تأثیر گذاشت. اما هنوز فضای کافی برای مسافران در عقب وجود دارد – زانوها روی صندلی‌های جلو قرار نمی‌گیرند، اما موقعیت بالای صندلی با ارتفاع سقف کم به شما اجازه نمی‌دهد راحت بنشینید.

صندلی راننده فاقد پشتیبانی جانبی است که با این حال در اکثر رقبای مقرون به صرفه قابل ذکر است. به طور کلی فضای داخلی Cherie Bonus به سبکی آرام طراحی شده است. اجازه دهید هیچ لذت طراحی خاصی وجود نداشته باشد، اما پانل جلویی ساخته شده از مواد جامد و کیفیت ساخت خوب از پیشرفت جدی سازنده از پادشاهی میانه صحبت می کند.

فقط یک موتور برای Chery 315 وجود دارد. این یک واحد 16 سوپاپ بنزینی 1.5 لیتری است که به طور مشترک با شرکت اتریشی AVL ساخته شده است. این موتور با قدرت 109 اسب بخار، گشتاور 140 نیوتن متری تولید می کند و به خوبی از پایین می کشد.

یک گیربکس اتومات به صورت پشت سر هم با او کار می کند، اما یک دستگاه اتوماتیک برای این حالت زیاد مناسب نیست.

این خودرو در چندین کشور به طور همزمان نام های مختلفی دارد. با این حال، این امر مانع از آن نشد که خریدار به خاطر شایستگی و قیمت مقرون به صرفه اش به یاد بیاورد. چند سالی است که کامپکت چینی توانسته موقعیت های فروش خود را ثابت نگه دارد و طرفداران جدیدی را به اردوگاه خود جذب کند که به نوعی می توان آن را یک دستاورد برای محصولی از پادشاهی میانه دانست.

خرید لوازم یدکی ام وی ام 315 پلاس اتومات

شما عزیزان می توانید قطعات مورد نیاز خود را از قبیل لوازم یدکی بدنه . لوازم یدکی موتوری . لوازم یدکی جلوبندی برای ام وی ام 315 وارد فروشگاه کارکیتس شوید و با مناسبترین قیمت و بالا ترین کیفیت لوازم مورد نیاز خود را تهیه فرمایید. البته قطعات بدنه 315 پلاس اتومات کمی سخت پیدا می شود. اما قطعات جلوبندی و موتوری 315 در بازار زیاد است. فروشگاه کارکیتس تمام این قطعات را با کیفیت اصلی به مشتریان تحویل می دهد.

مطلب پایانی

دوستانی که خودروهای چینی می خرند باید یک سری نکات را رعایت کنند. سرویس دوره ای منظم یکی از واجبات در خودروهای چینی می باشد. اگر فردی هستید که سرویس دوره ای 5 هزارتا را بیهوده می دانید به هیچ عنوان سمت خودروهای چینی نروید. حتی اگر ارزان ترین خودروی چینی را بخرید باید این سرویس ها را رعایت کنید و انجام دهید. در مطلبی در رابطه با انجام سرویس دوره ای برای خودروهای چینی صحبت کردیم. همچنین می توانید با قطعات مصرفی در این خودروها آشنا شوید. در مطالب دیگر در رابطه با معایب 315 new و معایب ام وی ام 315 قدیم صحبت کردیم. همچنین در مطلبی تمام نکات فنی مدل های مختلف 315 را بررسی کردیم.در پایان از شما دوستان عزیز که تجربه سواری خودروهای چینی را دارید درخواست داریم تا این تجربه را در انتهای همین مطلب بیان کنید. تجربه شما به سایر دوستان کمک می کند تا انتخاب بهتری داشته باشند. همچنین به ما کمک می کنید تا مطالب بهتری منتشر کنیم.

 

نوشته های مشابه

1 دیدگاه در “معایب 315 پلاس اتومات و تست فنی این خودرو در پیست آزادی

  1. ناشناس گفت:

    من قبلا پژو ۲۰۶ داشتم اما رد کردم ام وی ام ۳۱۵ خریدم با یکم تقویت جلو بندی و کمک هاش سواریه خیلی خوبی ازش میگیرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *