دانستنیهای مفید خودرویی کارکیتس

آموزش تشخیص کیفیت لنت ترمز خودرو در هنگام خرید

تشخیص کیفیت لنت ترمز خودرو

تشخیص کیفیت لنت ترمز خودرو

ما در این مطلب قصد داریم در رابطه با تشخیص کیفیت لنت ترمز خودرو ها اطلاعاتی برای شما ارائه کنیم. از آنجایی که بحث جان انسان ها در میان است سیستم ترمز خودرو ها بسیار حیاتی و مهم است. خودرو سازی های مهم دنیا بسیار روی سیستم ترمز خودرو کار کرده اند. تا جایی که کمپانی خودرو سازی مانند مرسدس بنز هنگامی که خودروی جدید ارائه می دهد یکی از نقاط قوت خودروی خود را طراحی یا اصلاح سیستم ترمز خودروی جدید خود اعلام می کند. اما متاسفانه در کشور ما خودروهای ساخت داخل از ضریب کیفیت ایمنی بسیار پایینی برخوردارند. خودروهای ما هنوز با سیستم های دو دهه قبل خودرو سازی های دنیا در حال ساخت می باشد. جالب است بدانید دلیل بسیاری از تصادفات که باعث جان باختن افراد می شود همین مشکل ترمز خودروهاست. لنت ترمز خودروهای چینی دارای کیفیت های مختلفی می باشد.

سر تیتر مطالب

  • بهبود سیستم ترمز خودرو
  • چگونگی تشخیص کیفیت لنت ترمز خودرو
  • دلیل صدای لنت ترمز
  • خرید لنت ترمز با کیفیت

بهبود سیستم ترمز خودرو

اما با توجه به این شرایط ما باید تلاش کنیم تا این سیستم ایمنی پایین را بهبود ببخشیم.کاری که ما می توانیم برای خودروهای خود بکنیم این است که حداقل بهترین کیفیت لنت موجود در بازار را برای خودروی خود انتخاب کنیم . اما باید لنت ترمز خوب را بشناسیم. متاسفانه برخی از رانندگان به دنبال ارزانترین لنت موجود در بازار می گردند. البته این مطلب هم قابل بحث است که آیا لنت با قیمت بالا کیفیت خوبی دارد ؟ بسیاری از لنت های موجود در بازار هنگامی که تازه در بازار پخش شدند کیفیت بالایی داشتند. اما به مرور زمان این کیفیت کاهش پیدا کرد. البته برخی برند ها هنوز کیفیت بالایی دارند و حتی با توجه به ورود تکنولوژی های جدید صاحبان تولیدی این لنت ها دستگاه ها و متریال خود را بهبود دادند و لنت ترمز با کیفیت تری را به بازار ارائه کردند.

تشخیص کیفیت لنت ترمز خودرو

چگونگی تشخیص کیفیت لنت ترمز خودرو

در سال های قبل برخی از کشور های مختلف لنت ترمز با کیفیت وارد می کردند. اما وقتی که برند را در بازار جا انداختند و مشتریان زیادی پیدا کرد کیفیت لنت را پایین آوردند تا لنت ارزان تر از کشور مبدا بخرند. برای همین ما به شما توصیه می کنیم تا گول جعبه ی لنت را نخورید و سعی کنید لنت با کیفیت را بشناسید . به برند لنت زیاد توجه نکنید. البته که لنت های اصلی خودرویی مانند ام وی ام 315 در نمایندگی مدیران خودرو موجود می باشد و کیفیت بالایی دارد. اما مسیله این است که این لنت با قیمت بالایی فروخته می شود . برخی برند های لنت ترمز در بازار با همین کیفیت و با قیمت پایین تر به فروش می رسد. حال اگر شما بتوانید در هنگام خرید کیفیت لنت ترمز را تشخیص دهید می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

دلیل صدای لنت ترمز

برخی افراد فکر می کنند لنت ترمزی که به قولی صوت نکشد یعنی در بعد از نصب لنت جدید حرکت کنند و هنگام ترمز کردن صدای صوت ندهد لنت خوبی است. باید این نکته را به شما بگویم که این موضوع غلط است . مشکل صوت کشیدن لنت ترمز یا از دیسک ترمز است یا خود لنت . البته این مشکل را در بسیاری لنت ها حل کردند. شیاری که وسط لنت ترمز ایجاد می کنند مشکل صوت کشیدن را حل کرده و این امر موضوع قابل استنادی برای کیفیت لنت نیست.سرامیک لنت ترمز عامل اصلی برای شناخت کیفیت لنت ترمز می باشد. لنت ترمز خودروهای چینی نیز دارای کیفیت های مختلفی می باشد.

نحوه تعویض لنت ترمز در پارکینگ منزل

تعویض لنت ترمز خودرو کار زیاد سختی نیست.شما با کمی مهارت و ابزارهای مورد نیاز می توانید به راحتی در پارکینگ منزل لنت ترمز را تعویض کنید.اما در این قسمت کمی در رابطه با نحوه تعویض لنت ترمز توضیح می دهیم.مطلب کامل در رابطه با نحوه تعویض لنت ترمز منتشر کردیم.مطالعه این مطلب هم خالی از لطف نیست.

ابتدا باید با استفاده از جک خودرو را بالا ببرید.چرخ را باز می کنید و به سیلندر ترمز می رسید.سیلندر ترمز را به آرامی باز می کنید و خار آن را رها می کنید.شما به لنت دسترسی دارید.خیلی آرام لنت های قدیمی را از جای خود در آورید.این کار به راحتی انجام می شود.سپس باید لنتهای جدید را در جای خود قرار دهید.خار بست را در جای خود قرار دهید.چند بار ترمز بگیرید تا رگلاژ شود.سیلندر ترمز را ببندید.چرخ را درجای خود قرار دهید.پیچ چرخ را محکم ببندید.استارت بزنید و پدال ترمز را چند بار فشار دهید.

توجه کنید چون خودتان این کاررا انجام دادید باید مقداری به آرامی حرکت کنید.سپس ترمز کنید تا از درست بودن نصب مطمئن شوید.تبریک می گویم.شما توانستید لنت ها را تعویض کنید.

دلیل سوت زدن لنت ترمز

این امر دلایل مختلفی دارد. اما سه دلیل اصلی می توان برای آن در نظر گرفت. مورد اول که دلیل اصلی می باشد خط دار بودن دیسک چرخ خودرو می باشد. به دلیل دیر عوض کردن لنت وقتی سرامیک لنت تمام می شود و به قسمت آهنی می رسد این قسمت آهنی روی دیسک چرخ خط می اندازد. خط برداشتن دیسک چرخ باعث می شود سطح صیقلی دیسک تاب بردارد و وقتی لنت جدید استفاده می کنید در هنگام ترمز به خوبی روی دیسک سوار نشود. این نامیزان بودن لنت و دیسک باعث ایجاد صدای سوت می شود. دلیل بعدی جنس سرامیک لنت می باشد. اگر جنس سرامیک خیلی سفت و سخت باشد در ابتدای نصب باعث ایجاد صدا می شود. دلیل بعدی نو بودن لنت ست. برخی لنت ها هنگامی که تازه تعویض می شود مقداری باید ساییده شوند تا سطح اولیه آن از بین برود.در مطبی به طور کامل به برسی دلیل صدای سوت و نحوه برطرف کردن آن پرداختیم.

دلیل وجود بوی ماهی

از قدیم برای خرید لنت ترمز با کیفیت به یک نکته اشاره میشد.مکانیک های قدیمی اعتقاد دارند که لنت ترمز با کیفیت باید بوی ماهی بدهد.اما دلیل این امر چیست.؟

بوی ماهی در لنت به دلیل وجود برخی مواد و رزین آلی ارگانیک در لنت می باشد که پس از حرارت دیدن در فرآیند تولید لنت این بو را ایجاد می کنند. بدیهی است که لنت های ارگانیک به دلیل داشتن مقادیر بیشتری از این مواد این بو را هم بیشتر ایجاد می کنند.

انتخاب لنت مناسب برای خودرو خودروسازان با بررسی گزینه های مختلف، بهترین نوع لنت را که سازگار با دیگر قسمت های خودرو باشد برای آن انتخاب می کنند.بنابراین بهتر است که در هنگام تعویض لنت از لنت های با نوع مشابه و هم خانواده نمونه نصب شده توسط کارخانه استفاده شود.در مطلب جداگانه به برسی لنت با کیفیت و دلیل بوی ماهی در لنت پرداختیم.این مطلب جذاب را از دست ندهید.

نکاتی که باید برای افزایش عمر مفید لنت ترمز رعایت شود:

لنت خودرو از لوازم مصرفی خودرو است که با توجه به عواملی نظیر نحوه ی رانندگی فرد و جنس لنت باید بعد از مدتی تعویض شود. از طرفی با رعایت نکاتی میتوان عمر مفید لنت خودروهای چینی را افزایش داد. البته طول عمر لنت ترمز خودروهای چینی به عواملی مانند رانندگی افراد و سالم بودن دیسک چرخ یا کاسه چرخ بستگی دارد.

از جمله این موارد میتوان به نحوه ی صحیح رانندگی و اصلاح سبک رانندگی فرد اشاره کرد. رانندگی با سرعت مطمئنه باعث میشود کمتر ترمز کرده و از بروز مشکلات دیگر جلوگیری شود . لذا با رانندگی صحیح در جاده ها و خیابان ها و حرکت با سرعت مناسب برای رانندگی در مسیر نه تنها عمر لنت ترمز جلوی خودرو افزایش یافته ,بلکه باعث میشود عمر مفید سایر قطعات نیز افزایش یابد. که در مجموع منجر به سالم ماندن خودرو و کاهش هزینه های خودرو میشود .

دلیل تفاوت لنت عقب جک s5 چیست؟

لنت عقب خودروی جک s5 در دو مدل اتومات و دنده ای متفاوت می باشد. در حقیقت لنت عقب اس 5 دو مدل اتومات و دنده دارد.در هنگام خرید حتما مدل خودروی خود را به فروشنده اعلام کنید.  دلیل این امر تفاوت در دیسک چرخهای عقب این خودرو می باشد. در مورد کیفیت لنت ها هم که در مطالب  بسیار توضیح داده شده. نکته دیگر اینکه ما در فروشگاه لوازم یدکی کارکیتس با توجه به سفارش مشتری قطعه را ارسال می کینم. بدین صورت که قیمت کیفیت های مختلف قطعه را به مشتری اعلام می کنیم و قیمت می دهیم. مشتری تصمیم می گیرد که چه کیفیتی را با چه قیمتی خریداری کند.در رابطه با دلیل تفاوت لنت عقب جک اس 5 در مطلبی به طور تخصصی صحبت کردیم.

آیا بهتر است لنت ترمز و دیسک ترمز را همزمان عوض کنیم؟

این یکی از سوالات متداول است. پاسخ بله است.به عنوان مثال اگر خودرو نسبتا نو باشد و هنوز عمر دیسک زیادی باقی مانده باشد نیازی به تعویض دیسک های ترمز نیست. در صورتی که دیسک ها به طور نامساوی فرسوده شده باشند یا دچار خوردگی یا زنگ زدگی باشد، حتما باید تعویض شوند.به سطح دیسک ترمز یا چرخ ها نگاهی بیندازید. بر روی لبه های سطوح ترمز برآمدگی وجود دارد. اگر ترمزها در این شرایط باشند، قدرت ترمز به وضوح کاهش می یابد و حتی می تواند باعث صدای سوت ترمز شود.نیروی ترمز توسط لنت ترمز و دیسک چرخ یا ترمز ایجاد می شود. اگر یکی از این دو در شرایط بهینه نباشد، ترمز به خوبی عمل نمی کند.دیسک های چرخ یا ترمز در شرایط بد نه تنها باعث کاهش عملکرد ترمز می شوند بلکه باعث ایجاد صدای سوت ترمز نیز می شوند. کارشناسان کارکیتس توصیه می کنند دیسک ها و پدهای ترمز خود را همزمان تغییر دهید.در رابطه با خطرات ناشی از رانندگی با دیسک چرخ خراب در مطلب دیگری صحبت کردیم.

ویژگی ظاهری و بسته بندی لنت با کیفیت چیست؟

در هنگام خرید لنت حتما باید کیفیت لنت را از فروشنده بپرسید. لنت اصلی شرکتی که دارای بسته بندی مخصوص خودش می باشد. و قابل شناسایی است. اگر قصد خرید لنت وارداتی را دارید حتما سعی کنید وارداتی درجه یک باشد. اگر لنت ایرانی می خرید حتما توجه داشته باشید که از برندهای معروف یا نمایندگی فروش لنتهای ایرانی قطعه را خریداری کنید. ما در این فروشگاه با توجه به سفارش مشتری قطعه را ارسال می کنیم. هر کیفیتی که مشتری از ما بخواهد با بهترین قیمت به مشتریان پیشنهاد داده می شود.

اما لنت اصلی از لحاظ ظاهری و بسته بندی ویژگی هایی دارد.این ویژگی ها با جزییات برای شما شرح داده شده.با مطالعه مطلب ویژگی ظاهری لنت باکیفیت می توانید به راحتی لنت اصلی بخرید.

فرق لنت ترمز سیم دار و بدون سیم  چیست؟

فرق لنت ترمز سیم دار و بدون سیم در یک نکته می باشد. در بیشتر مدل های ام وی ام 530 و 550 یک آپشنی وجود دارد که راننده را از تمام شدن لنت ترمز با خبر می کند. یعنی یک چراغ چک وجود دارد که وقتی لنت ترمز رو به اتمام است آلارم می دهد. سیم لنت به سنسور این آپشن وصل می شود. می توانید این سیم را قطع کنید تا آلارم ندهد. اما بهتر است این کار را نکنید. در نظر داشته باشید لنت جلو و عقب در خودروهای چینی در برخی مدل ها با هم یکی است. مثلا همین لنت جلوی ام وی ام 530 با خودروی 550 یکی می باشد. در سایر مدل ها هم لنت مشترک زیاد به چشم می خورد.این ویژگی در برخی خودروها با سنسور abs وجود دارد.شما می توانید سنسور abs را جداگانه تعویض کنید.

بهترین برند لنت با کیفیت خودروهای چینی

امروزه در بازار لوازم یدکی لنت ترمز با برندهای مختلفی وجود دارد.جالب است بدانید که 80 درصد لنت ها ایرانی هستند.این لنت با نام هایی به ظاهر خارجی به مشتری عرضه می شود.اما تمام این برندها در خط تولید های ایران تولید و بسته بندی می شود.تعداد کمی برند وارداتی در بازار موجود است.البته قرار است خط تولید این برندها هم وارد شود.برند شرکتی اصلی هم در بازار کم شده.خود نمایندگی هم با کمبود مواجه است.مصرف کننده مجبور است قطعه شرکتی را با قیمت بیشتر از بازار خریداری کند.در مطلب دیگری در رابطه با این برندها و معرفی برندهای لنت ترمز موجود در بازار لوازم یدکی صحبت کردیم.

خرید لنت ترمز با کیفیت

ابتدا باید دسته بندی لنت ها را از نظر کیفیت و برند بشناسید.

  • دسته اول لنتهای شرکتی می باشد. این لنت ها توسط خود نمایندگی یا عاملان فروش این لنت ها به فروش می رسد. کیفیت این لنت ها همان کیفیت لنت فابریکی می باشد. البته قیمت این لنت ها در مقایسه با دسته های دیگر بالاتر می باشد.
  • دسته ی دوم لنتهای وارداتی درجه یک می باشد. این لنت ها دارای کیفیتی مشابه اصلی است. اما در مقایسه با لنت شرکتی قیمت پایین تری دارد.
  • لنتهای وارداتی درجه دو دسته ی سوم لنت ها می باشد. این لنتها قیمت و کیفیت پایینی دارند. اغلب این لنت صوت می کشند و یا سرامیک آنها به گونه ای است که زود تمام می شود.
  • دسته آخر لنت های ایرانی می باشد که با برند های مختلفی در بازار موجود می باشد. کیفیت این لنت ها در مقایسه با دسته ی سوم بالا تر است اما قیمت پایینی دارند. به شما پیشنهاد می کنیم اگر قصد خرید لنتهای وارداتی درجه 2 را دارید این کار را نکنید. به جای آن از لنتهای ایرانی استفاده کنید.

در ادامه برای شما لینک تعدادی از لنت ترمز های خودروهای چینی موجود در فروشگاه لوازم یدکی کارکیتس را قرار می دهیم. با کلیلک بر روی این لینک ها میتوانید از موجودی و قیمت لنت ترمز خودروی خود مطلع شوید. در صورتی که لنت ترمز مورد نظر را پیدا نکردید می توانید در ساعات کاری با فروشگاه تماس بگیرید. در غیر از ساعات کاری از طریق چت آنلاین سایت می توانید از موجودی و قیمت مطلع شوید.

اطلاع از آخرین اخبار

شما دوستان عزیز می توانید برای اطلاع از آخرین اخبار و فروش های فوق العاده فروشگاه کارکیتس ما را در شبکه های مجازی اینستاگرام و تلگرام دنبال کنید. هر ماه کد های تخفیفی مختلفی برای خرید قطعات در این کانال ها قرار داده می شود. همچنین برای دیدن کلیه کلیپهای آموزشی ما می توانید به کانال ما در سایت آپارات مراجعه نمایید. از شما درخواست داریم تا انتقادات و پیشنهادات خود را برای بهبود عملکرد خدمات در انتهای همین مطلب بیان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *