مقایسه خودروها

تفاوت لیفان X60 جدید با مدلهای قدیم را کامل متوجه می شوید

تفاوت لیفان X60 جدید با مدلهای قبلی

با توجه به استقبال خوب از مدل جدید لیفان x60 در بازار تصمیم گرفتیم,مطلبی در رابطه با تفاوت لیفان X60 جدید با مدلهای قدیم برای شما منتشر کنیم. لیفان X60 جدید با گیربکس CVT چند سال از حضور آن در خیابان های کشورمان می گذرد. این خودرو به دلیل کمبود گزینه های SUV صفر کیلومتر در رنج قیمت آن فروش نسبتا موفقی را تجربه کرد. تعداد آن روز به روز در خیابان ها بیشتر و بیشتر شد. در مطلب دیگری معایب لیفان x60 را به طور کامل برای شما شرح دادیم. البته می توان گفت که سه مدل از لیفان ایکس 60 به کشور وارد شده.دومدل اول دنده دستی و مدل سوم دنده اتومات می باشد. مدل اتومات تمام ایرادات مدل های اولیه را برطرف کرده. از لحاظ ظاهری هم کمی تغییر داشته.در ادامه در این باره بحث می کنیم. معایب x60 جدید هم بررسی کردیم.

رقبای لیفان x60

یکی از رقبای نزدیک لیفان X60 در بازار هموطن آن یعنی ام وی ام X33 می باشد. اما چندیست که ام وی ام X33 جهت برتری جستن به رقیب نزدیک خود با ظاهری جدید وارد شده. این مدل با گیربکس CVT پا به میدان رقابت گذاشته. شاید اینگونه بتواند تنها کراس اوور دنده اتوماتیک صفر زیر 100 میلیون تومان را به خود اختصاص بدهد. اما در این بین لیفان هم بیکار نبوده و ماشین  X60 را با چند تغییر ظاهری و همچنین گیربکس CVT راهی بازار کرده است. شاید به رقیب هموطن خود برسد. البته می توان رقبای دیگری هم برای لیفان x60 در نظر گرفت. اگر از نظر کلاس خودرویی حساب کنیم,چری تیگو 5 و جک s5  هم رقابای سر سختی می باشد. اما در کل باید تمام معایب و مزایای x60 را در نظر بگیریم. سپس برای خرید این خودرو اقدام کنیم. تفاوت لیفان X60 جدید با مدلهای قبلی

تفاوت لیفان x60 جدید و قدیم

فیس لیفت لیفان X60 که در نمایشگاه بین المللی که از آن رونمایی شد، نسبت به مدل قبلی آن تغییرات چندانی نداشته است. در واقع می توان از مهمترین تغییرات آن به مجهز شدن به گیربکس CVT (اتومات) و همچنین تغییر جلو پنجره و اضافه شدن گارد و رکاب به صورت فابریک نام برد. هم چنین چراغ خطر عقب نیز تغییراتی داشته. این تغییرات ظاهر ایکس 60 را زیاد تغییر نداد. برای همین با استقبال زیادی روبرو نشد. در ادامه لیفان خودروی لیفان x70 را روانه بازار کرد. این خودرو از لحاظ ظاهری خیلی تغییر کرد. اما هنوز ما را یاد ایکس 60 می اندازد.

تفاوت x60 دنده هیلمنی با دنده معمولی چیست؟

خودروی لیفان ایکس 60 با دو مدل گیربکس دنده دستی در بازار ایران موجود است.مدل اول به گیربکس دنده معمولی و گیربکس مدل دوم به گیربکس دنده هیلمنی معروف است.تفاوت دنده معمولی و دنده هیلمنی چیست؟گیربکس دنده معمولی به گیربکس هایی گفته می شود که مانند همه خودروهای دنده دستی دنده عقب کنار دنده 5 جا می رود.گیربکس دنده هیلمنی به گیربکس هایی گفته می شود که دنده عقب با یک اهرم کنار دنده 1 جا می رود.مکانیزم این دو گیربکس با هم متفاوت است.در هنگام خرید دیسک و صفحه x60 حتما باید به این موضوع دقت کنید.

منظور از لیفان چپ دنده چیست؟

دوستان مکانیک اسم های مختلفی برای یک خودرو به کار می برند.یکی از نام هایی که به لیفان x60 گفته می شود لیفان چپ دنده است.هر وقت این نام را شنیدید تعجب نکنید.منظور از لیفان چپ دنده در واقع همان دنده هیلمنی است.به دلیل جا زدن دنده عقب سمت چپ این نام برای این خودرو به کار برده می شود.

منظور از لیفان دنده هیلمنی چیست؟

در زمان های گذشته خودرویی به نام هیلمن به بازار عرضه شد.این خودرو ب گیربکس دنده دستی بود.اما یک تفاوت عمده با سایر خودروها داشت.خودروی هیلمن یک دستگیره روی سر دنده داشت.هنگامی که می خواستید گیربکس را روی دنده عقب قرار دهید باید اهرم را نگه می داشتید.کلاچ را می گرفتید.سپس دنده را به کنار دنده یک جا می زدید.در این صورت خودرو در حالت دنده عقب قرار می گرفت.اما این مدل گیربکس زیاد مرسوم نشد و در سال های بعد روی برخی خودروها نصب شد.مکانیزم این گیربکس ها به گونه ای بود که قدرت بیشتری داشت و دنده ها خیلی نرم جابجا می شد.اما در سال های اخیر خودروهای لیفان ایکس 60 از این مکانیزم روی برخی مدل ها استفاده کردند.به خودروهایی با این مدل گیربکس خودروهای دنده هیلمنی می گویند.این خودروها به دنده آرژانتینی هم معروف است.مثلا به ایکس 60 دنده هیلمنی دنده آرژانتینی هم می گویند.

تفاوت گیربکس جدید و قدیم لیفان x60 چیست؟

در این قسمت به چند تفاوت در گیربکس جدید و قدیم لیفان x60 اشاره می کنیم.گیربکس لیفان ایکس 60 دنده و دنده هیلمنی در مکانیزم و برخی دنده برنجی ها و شفت های ورودی و خروجی می باشد.کیت کلاچ یا دیسک و صفحه این دو مدل هم با هم متفاوت است.گیربکس دنده معمولی بلبرینگ کلاچ و گیربکس دنده هیلمنی بلبرینگ کلاچ پمپی دارد.مزایای گیربکس دنده هیلمنی قدرت بیشتر و تعویض دنده خیلی نرم است.البته طول عمر دیسک و صفحه هم بیشتر است.ولی قیمت بالاتری دارد.باید در هنگام تعویض دیسک و صفحه بلبرینگ کلاچ پمپی هم باید تعویض شود.حتی اگر بلبرینگ قبلی سالم باشد.اما در کل می توان گفت هر دو مدل گیربکس کیفیت خوبی دارند.

نمای خارجی لیفان X60 جدید

در نمای خارجی لیفان X60 جدید اولین چیزی که به چشم می خورد تغییر جلو پنجره این خودروست. در مدل قبل این جلو پنجره شباهت زیادی به خودرو سانتافه داشت. همچنین از تغیرات چشم گیر دیگر اضافه شدن گارد های جلو و عقب با نوشته X60 بر روی آن هاست. لیفان X60 جدید تغییر چندانی در نمای جانبی خود نداشته است. همچنین در سایر بخش های لیفان X60 جدید تغییراتی به چشم نمی خورد. اما در نمای عقب نیز تغییراتی دارد. این تغییرات شامل چراغ های خطر جدید می باشد. این تغییرات به پگونه ای است که شما می توانید ایکس 60 قدیم خود را به مدل جدید ارتقا دهید.

نمای داخل لیفان X60 جدید با گیربکس CVT جدید

از دیگر تفاوت های x60 جدید با قدیم نمای داخل است. با ورود به داخل  لیفان X60 جدید با گیربکس  CVT جدید اولین چیز تغییر رنگ روکش صندلی هاست. بر خلاف روکش های تک رنگ مشکل مدل قبل، از روکش دو رنگ مشکی و قرمز در آن استفاده شده. این مساله باعث جدابتر شدن نمای داخلی این خودرو شده است. همچنین در دوخت روکش صندلی این خودرو از نخ قرمز استفاده شده است. همچنین در وسط کنسول یک مانیتور بزرگ لمسی با قابلیت های پخش DVD، رهیاب GPS و اتصال بلوتوث قرار گرفته است. همین تغییر مثبتی نسبت به مدل قبلی است. همچنین دوربین عقب آپشن دیگری است که به این خودرو اضافه شده است. تفاوت لیفان X60 جدید با مدلهای قبلی

موتور این خودرو همان موتور 1800 سی سی لیفان است. گیربکس لیفان X60 جدید با با همکاری ZF ساخته شده است. 80 درصد قطعات اصلی آن از بلژیک به چین ارسال می شوند. اگر قصد خرید خودروی لیفان ایکس 60 را دارید حتما مطلب معایب x60 را بخوانید.

معایب لیفان x60 جدید

تمام مدل های لیفان ایکس 60 معایب مشترکی دارند.این معایب به دلیل ضعف در جلوبندی می باشد.ضعف در جلوبندی باعث ایجاد صدای کوبش در خودرو می شود.اما به راحتی می توانید این مشکل را حل کنید.مطالب زیادی در این سایت در این باره منتشر کردیم.از دیگر معایب این خودرو ضعف در دنده cvt می باشد.دنده cvt این خودرو خیلی زود به مشکل می خورد و باید تعویض شود.موتور این خودرو برای تحمل این وزن کمی ضعیف است.برای همین خیلی زود واشر سر سیلندر آن می سوزد.علاوه بر مشکل موتوری در ایکس 60 گیربکس این خودرو هم زود به مشکل می خورد.تنها راه جلوگیری از این مشکلات انجام سرویس دوره ی منظم می باشد.شما باید هر 5 هزار کیلومتر روغن و فیلتر های این خودرو را تعویض کنید.ایکس 60 تسمه تایم ندارد.از کیت زنجیر تایم در موتور استفاده شده.در نتیجه نیازی به تعویض ندارد.اما باید بازبینی شود.

تامین قطعات یدکی لیفان x60

حالا که به تفاوت لیفان x60 جدید با قدیم پی بردید می توانید بفهمید که بسیاری قطعات این مدل ها یکسان است. امروزه در بازار خرید و فروش خودرو یکی از عوامل بسیار مهمی که در رابطه با انتخاب و خرید خودرو مطرح می باشد,بحث لوازم یدکی و جانبی آن خودرو می باشد. خوشبختانه لوازم یدکی خودروی لیفان ایکس 60 با وجود همه ی مشکلاتی که بر سر راه واردات قطعه می باشد,در بازار موجود می باشد. می توانید لوازم مورد نیاز این خودرو را در بازار تهیه کنید فروشگاه لوازم یدکی کارکیتس با تامین قطعات با کیفیت و درجه یک با مناسب ترین قیمت مخصوصا برای خودروی لیفان x60 سعی در جلب رضایت مشتریان دارد. از طریق این لینک می توانید قیمت لوازم یدکی ایکس 60 را در فروشگاه کارکیتس مشاهده نمایید.

خرید مستقیم قطعات

شما می توانید با مراجعه به قسمت فروشگاه و قسمت لوازم یدکی LIFAN X60 از موجودی و قیمت قطعات مطلع شوید . همچنین برای مشاهده یمی توانید با مراجعه به سایت فروشگاه لوازم یدکی کارکیتس می توانید از موجودی و قیمت سایر لوازم یدکی x60 مطلع شوید.می توانید از طریق لینک ها وارد فروشگاه شوید. در ادامه کلیپی از تست رانندگی خودروی لیفان ایکس 60 برای شما به نمایش در می آید.اگر قصد خرید این خودرو را دارید بتوانید با دید بازتری این خودرو را انتخاب کنید. [aparat id=”oDZ9i”] [/av_textblock]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *