دانستنیهای مفید خودرویی کارکیتس

رفع مشکل خرابی سر پلوس در خودرو

خرابی سر پلوس در خودروهای چینی

خرابی سر پلوس در خودروهای چینی اکثرا به خاطر پاره شدن گردگیر پلوس ها خرابی مشعلی و یا خرابی سه شاخ پلوس می باشد. در مطالب بعدی به شما آموزش می دهیم چگونه می توانید پلوس خراب را تشخیص دهید و نحوه ی تعویض آن را به شما آموزش می دهیم. اما قبل از آن باید نکاتی در رابطه با شناخت کله پلوس ها در نظر داشته باشید.در مطالب دیگر با وظیفه پلوس در خودرو آشنا شدید.

شناخت سر پلوس در خودروهای چینی

در این مطلب قصد داریم به طور کلی درباره شناخت پلوس و سر پلوس در خودروهای چینی صحبت کنیم. البته در این مطلب به طور مفصل در رابطه با علایم خرابی سر پلوس ها و دلیل خرابی سرپلوس ها صحبت می کنیم.

سر پلوس چیست؟

سر پلوس قطعه ای فلزی است که  در قسمت جلوبندی خودرو قرار دارد که به چرخ ها متصل شده است. سر پلوس که جزوی از پلوس (پلوس کامل) می باشد که در دو سمت خودرو قرار دارد که هر پلوس دو سمت دارد سمت چرخ و سمت گیربکس. که از دو طرف به گیربکس متصل شده است که وظیفه آن گرفتن نیرو از جعبه دنده و انتقال آن به چرخ ها می باشد. پلوس ها از اجزای مختلف تشکیل شده اند که نگهداری مناسب باعث سالم ماندن پلوس می شود از اجزای تشکیل دهنده پلوس گردگیر پلوس می باشد که در طورت پاره شدن و خرابی این قطعه گردوخاک وارد پلوس می شودو سر پلوس را صدمه می زند.

شناخت سرپلوس در خودروهای چینی

علائم خرابی سر پلوس چیست؟

1-استفاده نادرست از ترمز و ترمز دستی

2-درست دنده ندادن به خودرو اصطلاحا تقه زدن به ماشین که همان ضربه زدن به خودرو در موقع رها کردن کلاچ به صورت نادرست می باشد

3-روشن کردن خودرو در حالت خاموش و با دنده

از کجا بفهمیم پلوس خراب شده است؟

تست این کار به این صورت می باشد که فرمان را تا انتها چرخانده و اگر صدای تق تق از هر سمت آمد پلوس همان سمت خراب می باشد . سرپلوس لیفان 620 مدل 1800 با 30 خار از محصولات شرکت لیفان می باشد که توسط فروشگاه اینترنتی  کارکیتس به فروش اینترنتی می رسد. همچنین شما میتوانید با خریداین کالا از فروشگاه خودتان ضمن اطمینان از اصالت و دقیق بودن کالا و گارانتی شدن آن خرید سریع و آسانی راهمراه با قیمت مناسب تجربه کنید.

انواع سر پلوس در خودرو

کاملا با سیستم  پلوس در خودرو آشنا شدید.داخل کله پلوس ها چه سمت چرخ چه سمت گیربکس چندین دنده وجود دارد . این دنده ها که به نام خار شناخته می شود عامل تمایز کله پلوس ها با هم می شود. هر خودرویی با توجه به سال تولید خود ممکن است چند مدل کله پلوس داشته باشد. مثلا خودرویی مثل ام وی ام 315 دو مدل کله پلو با خار های متفاوت از لحاظ تعداد در سمت چرخ دارد دو مدل مختلف سمت گیربکس. پس برای تعویض سر پلوس ها ابتدا باید آن را از خودرو باز کنید. سپس خارهای آن را بشمارید. مثلا سر پلوس سمت چرخ ام وی ام 530 تعداد 30خار دارد. در ادامه کلیپی از نحوه ی جداسازی سر پلوس از روی خودرو و نحوه ی تعویض آن برای شما به نمایش در می آید.

خرابی سرپلوس در خودروهای چینی

دلیل تعویض مشعلی پلوس چیست؟

  • اولا این مورد را توجه داشته باشید با خراب شدن قطعه ای از پلوس لازم به تعویض کل پلوس نیست مگر در شرایط خاص مانند وقتی که تصادف شدید رخ داده و میل پلوس کج شده. یا وقتی که در بازار مشعلی پلوس موجود نیست و باید کل پلوس عوض شود.
  • اما معمول ترین خرابی مربوط به پارگی در قسمت گردگیر ها می باشد که باعث می شود گریس موجود در پلوس تخلیه شود . اگر به موقع گردگیر را عوض نکنید مجبور به تعویض سر پلوس می شوید.
  • گاهی سه شاخ پلوس که داخل کوزه های سرپلوس می باشد و شامل چند بلبرینگ می شود خراب می شود.
  • گاهی خارهای موجود در مشعلی پلوس از بین می رود و باید عوض شود.

تشخیص خرابی سر پلوس در خودرو چگونه است؟

تشخیص خرابی سر پلوس در خودرو چگونه است؟ این کار از چند طریق و به راحتی قابل شناسایی است . ما این نکات را به شما آموزش می دهیم اما در کل باید جلوبندی ساز ماهر نظر کارشناسی بدهد . ولی می توانید حدس بزنید سر پلوس خودروی شما خراب است یا نه.معمول ترین راه برای شناسایی خرابی سر پلوس این است که باید فرمان را تا انتها به سمت راست یا چپ بچرخانید . البته با سرعت بسیار کم باید این کا را انجام دهید چون در حالت درجا نباید فرمان را چرخاند . اگر فرمان را تا انتها چرخاندید و صدای ضربه به گوش رسید سر پلوس سمت چرخ به مشکل خورده . اگر در خلاف جهت یعنی سمت چپ یا سمت راننده تا انتها چرخاندید . صدا به گوش رسید باید مشعلی پلوس سمت گیربکس را چپ کنید.

خرابی سرپلوس در خودروهای چینی

چک کردن خودرو قبل از سوار شدن

البته باید به شما گوش زد کنم هنگامی خودرو را برای مدت زیادی در جایی پارک میکنید حتما چند چیز را چک کنید .توجه به این نکات ساده باعث جلوگیری از بروز خسارات بیشتر به خودرو می شود. حتما قبل از سوار شدن زیر خودرو را چک کنید که روغن ریزی یا آب ریزی نداشته باشد. چون اگر گردگیر پلوس پاره شده باشد روغن گریس موجود در آن در زیر ماشین کنار چرخ ها یا روی دیسک ها می چکد.رانندگی با پلوس خراب عواقب زیادی دارد که کامل توضیح دادیم.

خرید انواع پلوس و سر پلوس و مشعلی پلوس

در فروشگاه لوازم یدکی خودروهای چینی کارکیتس سعی داریم علاوه بر آموزش فنی برای مشتریان به آنها کمک کنیم تا مشکلات فنی خودروی خود را بشناسند و سپس با آموزش شناخت قطعه ی با کیفیت بتوانند قطعه ی درست و با کیفیت را تهیه کنند. البته که ما به مشتریان قطعاتی که بالا ترین کیفیت بازار را دارند ارادئه می دهیم اما قصد ما این است در کل اطلاعات فنی مشتریان را بالا ببریم.در ادامه چند مورد از پلوس ها و سرپلوس های موجود در فروشگاه را قرار می دهیم تا به راحتی و با امنیت پرداخت کامل بتوانید قطعهی مورد نظر خود را اینترنتی سفارش دهید. اگر قطعه ی مورد نظر شما در لیست زیر نبود می توانید با فروشگاه و همکاران فروش ما تماس بگیرید.

شما مشتریان عزیز می توانید سرپلوس خودروی خود را از لیست زیر انتخاب کنید یا می توانید در قسمت فروشگاه سایت قطعه مورد نظر را جستجو کنید. در زیر لیست پلوس ها و سر پلوس های موجود در فروشگاه قرار داده شده.همچنین می وانید برای مشاهده عکس قطعات وارد پیج اینستاگرام ما شوید. تمامی کلیپهای آموزشی ما نیز در کانال آپارات ما قرار دارد.

فروشگاه ما در فضای مجازی

همچنین از شما دعوت می کنیم تا برای مشاهده ی تمام کلیپهای آموزشی و فنی در رابطه با خوردو در کانال کارکیتس در آپارات عضو شوید . ما را در شبکه های اجتماعی همراهی کنید. همچنین نظرات خود را در رابطه با مطالب سایت و نحوه ی خدمات اینترنتی ما در زیر همین پست با ما در میان بگذارید تا بتوانیم خدمات خود را بهبود ببخشیم.

[aparat id=’0ATdr’]

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *