دانستنیهای مفید خودرویی کارکیتس

5 نشانه خرابی سنسور کیلومتر در خودروهای چینی

سنسور کیلومتر یا سنسور سرعت چیست؟

سنسور سرعت خودرو (VSS) معمولاً به عنوان سنسور کیلومتر یا سنسور سرعت شفت خروجی نیز شناخته می شود. این یک سنسور کوچک است – معمولاً در جایی روی گیربکس نصب می شود – که با اندازه گیری چرخش چرخ دندانه دار روی شفت داخل گیربکس، سرعت حرکت وسیله نقلیه شما را تعیین می کند. سنسور کیلومتر سیگنال های ولتاژ پایین تولید می کند که به یک یا چند کامپیوتر رله می شود که به آنها ماژول های کنترل گفته می شود. خرابی سنسور کیلومتر در خودروهای چینی می تواند چیزی بیش از عملکرد سرعت سنج را تحت تأثیر قرار دهد. سیستم های کنترل موتور و گیربکس هر دو به داده های ارائه شده توسط سنسور کیلومتر برای انجام تنظیمات لازم برای کارآمد بودن وسیله نقلیه شما متکی هستند. بسته به وسیله نقلیه، سایر سیستم ها (مانند کروز کنترل) نیز ممکن است بر این داده ها تکیه کنند.

به عبارت دیگر، خرابی سنسور کیلومتر خودروهای چینی به طور بالقوه می تواند توانایی شما در رانندگی ایمن وسیله نقلیه خود را کاهش دهد. بنابراین، ایده خوبی است که بدانید نشانه های خرابی سنسور کیلومتر در خودروهای چینی چیست؟

5 نشانه رایج خرابی سنسور کیلومتر x60 و سایر خودروهای چینی

خرابی سنسور کیلومتر در x60 سایر خودروهای چینی به راحتی قابل تشخیص است. برای همین ما این نشانه ها در ادامه قرار دادیم تا به راحتی بتوانید عیب یابی کنید. اما برای اطمینان بیشتر باید خودرو را به یک کارشناس برق خودرو نشان دهید.

خرابی سنسور کیلومتر


مشکلات انتقال اطلاعات در داخل سنسور

اطلاعات سرعت خودرو که توسط سنسور کیلومتر رله می شود توسط ماژول کنترل انتقال (TCM) یا ماژول کنترل پیشرانه (PCM) برای تعیین زمان تعویض دنده استفاده می شود. بنابراین، خرابی سنسور کیلومتر یا سنسور سرعت تأثیر مستقیمی بر عملکرد گیربکس اتوماتیک خواهد داشت.یکی از رایج ترین نشانه های سنسور سرعت بد، عملکرد غیرعادی گیربکس اتوماتیک است. اگر VSS معیوب باشد، گیربکس ممکن است علائمی مانند تعویض تاخیری، تعویض سخت و عملکرد محدود دنده را نشان دهد.

خوانش نامنظم سرعت سنج


بسیاری از خودروها از سنسور کیلومتر یا سنسور سرعت به عنوان ورودی اولیه برای عملکرد سرعت سنج استفاده می کنند، به این معنی که خرابی سنسور کیلومتر می تواند باعث شود سرعت سنج یک خواندن نامنظم ایجاد کند – یا اصلاً خواندن نشود. وسیله نقلیه شما بدون سرعت سنج کار می کند. با این حال، ندانستن سرعتی که می‌روید، رانندگی نا امنی برای شما ایجاد می کند.

از کار افتادن کروز کنترل


به طور معمول، کروز کنترل وسیله نقلیه شما به محض اینکه نمی تواند اطلاعات را از سنسور کیلومتر دریافت کند، به طور خودکار توسط PCM غیرفعال می شود. این به این دلیل است که سیستم به داده های سنسور نیاز دارد تا ماشین شما را با سرعت ثابت نگه دارد. شما می توانید به راحتی مشکل خرابی سنسور کیلومتر j5 اتومات را به همین راحتی تشخیص دهید.

عدم کاربرد کلاچ مبدل گشتاور یا دبل کلاچ s5 و سایر خودروهای چینی اتومات


کلاچ مبدل گشتاور با سرعت از پیش برنامه ریزی شده فعال می شود. بدون اطلاعات دقیق از سنسور کیلومتر خودرو، مبدل گشتاور گیربکس نمی تواند کلاچ را اعمال کند و یک پیوند مکانیکی بین موتور و گیربکس ایجاد کند. این می تواند باعث سر خوردن، افزایش مصرف سوخت و گرمای بیش از حد گیربکس شود. مخصوصا در خودروهای اتومات چینی مانند j5 و s5 این خیلی مشکل ساز است.

روشن شدن چراغ چک s5 و سایر خودروها


چراغ چک موتور وسیله نقلیه شما می تواند توسط PCM به دلایل بی شماری روشن شود که یکی از آنها خرابی سنسور کیلومتر است. شما باید وسیله نقلیه خود را به یک دستگاه دیاگ متصل کنید تا تأیید کنید که آیا کد خطا به یک نقص سنسور سرعت اشاره دارد یا خیر. چراغ‌های هشدار دیگری مانند چراغ‌های ABS و سیستم‌های کنترل کشش نیز ممکن است روی داشبورد ظاهر شوند. باید این کار توسط متخصص برق خودرو انجام شود. گیربکس کار یا تعمیرکار موتور خودرو قادر به انجام این کار نیست.

علت از کار افتادن سنسور کیلومتر j5 چیست؟

هر قسمتی از خودرو که خراب می شود دلیل خاصی دارد. رایج ترین آن فرسودگی قطعات است. عمر مفید قطعه که تمام شود باید آن را تعویض کنید. در خودروهای چینی مانند لیفان x60 لیفان 620 520 یا خودروهای جک j5 s5 s3 این قطعه بسیار مصرفی است. البته باید دقت کنید در برخی خودروها مانند لیفان 620 سنسور کیلومتر مدل 1800 با مدل 1600 متفاوت است. در خودروی جک j5 سنسور کیلومتر مدل اتومات با مدل دنده دستی متفاوت است. پس در هنگام خرید سنسور کیلومتر حتما به این موضوع دقت کنید.

خرابی سنسور کیلومتر


خطای الکتریکی داخلی در سنسور کیلومتر 620


یک سنسور کیلومتر 620 که در داخل آسیب دیده باشد می تواند منجر به سیگنال خروجی غیرعادی یا عدم وجود سیگنال شود. به طور معمول، سنسور را می توان با یک ولت متر دیجیتال یا اسیلوسکوپ آزمایش کرد. اگر مشکوک هستید که سنسور کیلومتر 620 شما خراب شده از یک مکانیک برقکار قابل اعتماد کمک بگیرید تا بتوان آن را آزمایش کرد و در صورت نیاز جایگزین کرد. ما همیشه در مطالب خود توصیه می کنیم به متخصص همان قسمت مراجعه کنید.

آسیب به خود سنسور


ممکن است سنسور سرعت آسیب ببیند یا ترک بخورد. همچنین، بخش پلاستیکی سنسور ممکن است پس از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض عناصر شکننده شود. قسمت مغناطیسی سنسور نیز ممکن است به مرور زمان فرسوده و آسیب ببیند. همان طور که گفتیم سنسور کیلومتر خودروهای چینی یک قطعه مصرفی است. در خودروهایی مانند لیفان x60 , 620 مدل 1800 سنسور کیلومتر مغناطیس است و چرخ دنده ندارد. اما سنسور کیلومتر خودروهایی مانن لیفان 1600 و یا جک j5 دنده ای این سنسور دارای چرخ دنده می باشد. به دلیل اینکه این قطعات دائم درحال کار هستند زود فرسوده می شود.

عدم انجام سرویس های دوره ای


عدم انجام سرویس های دوره ای منظم خودرو می تواند خطر خرابی سنسور کیلومتر خودروهای چینی را افزایش دهد. در صورتی که پیکاپ مغناطیسی و/یا چرخ دندانه دار به شدت در مخزن، به ویژه آلاینده های مایع انتقال قدیمی پوشیده شوند، این دستگاه نمی تواند خوانش صحیحی داشته باشد. برای همین در هر سرویس می توانید این سنسور را هم بازدید کنید.

خطرات رانندگی با سنسور کیلومتر خراب در ام وی ام 530 و سایر خودروها


در حالی که از نظر فنی امکان کارکرد وسیله نقلیه بدون سنسور کیلومتر خودرو که به درستی کار کند، به شدت ممنوع است. یک سنسور کیلومتر معیوب می‌تواند بر جنبه‌های مختلف عملکرد خودرو تأثیر منفی بگذارد – به همین دلیل است که بهتر است در اسرع وقت یک سنسور کیلومتر 530 خراب را جایگزین کنید.

اگر هر یک از علائم ذکر شده در بالا را مشاهده کردید، فوراً وسیله نقلیه خود را نزد مکانیک ببرید – یا خودتان مشکل را حل کنید (اگر کمی فنی هستید). این امر ایمنی مداوم شما را در جاده تضمین می کند و به جلوگیری از آسیب های پرهزینه موتور و گیربکس کمک می کند. عدم جایگزینی سنسور کیلومترخراب می تواند بر هر دوی این سیستم ها تأثیر بگذارد زیرا آنها اطلاعات لازم را که برای عملکرد بهینه نیاز دارند، ندارند. این تعمیرات نه تنها میلیون ها تومان برای شما هزینه خواهد داشت، بلکه تعمیر آنها نیز می تواند دشوارتر باشد و وسیله نقلیه شما را برای مدت طولانی تری در تعمیرگاه بماند.

تعویض سنسور کیلومتر 315 خراب و سایر خودروهای چینی

همان طور که گفتیم خرابی سنسور کیلومتر 315 می تواند بر اثر مشکلات برقی باشد. برای همین قبل از خرید و نصب سنسور کیلومتر 315 جدید باید نکاتی را رعایت کنید. نکته اسای اول خرید سنسور کیلومتر اصلی و با کیفیت می باشد. این امر بسیار مهم است. باید خرید خود را از فروشگاه معتبر انجام دهید. ما در فروشگاه کارکیتس تمامی قطعات را با کیفیت شرکتی یا وارداتی مشابه اصلی به مشتری ارائه می دهیم. مطلب بعدی مراجعه به متخصص برقکار است. باید متخصص برقکار معتبر با دستگاه دلیل خرابی سنسور کیلومتر قبلی را پیدا کند. احتمال دارد خرابی به دلیل نوسان برق خودرو باشد که باید درست شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *