مقایسه خودروها

معایب لیفان X60 را قبل خرید این خودرو بدانید

مزایا و معایب لیفان X60

با توجه به استقبال خوب از خودروی لیفان مطلبی در رابطه با مزایا و معایب X60 منتشر می کنیم. این مطلب برای افرادی که قصد خرید x60 را دارند بسیار مفید است. در انتها در رابطه با قیمت خرید لوازم یدکی لیفان ایکس 60 نیز بحث می کنیم. امیدواریم در انتهای این مطلب بتوانید با دید باز درباره خرید این خودرو تصمیم بگیرید. در این مطلب به طور کامل با مشکلات شایع در x60 آشنا می شوید. در رابطه با معایب و مزایای لیفان x60 کامل صحبت می کنیم. در مطالب دیگر این سایت در رابطه با تفاوت لیفان x60 جدید اتومات و قدیم صحبت کردیم.

آشنایی با لیفان ایکس 

به گزارش خودرویی سایت کارکیتس خودرو لیفان X60 در سال ۲۰۱۰ میلادی به وسیله ی خودروسازی لیفان (اولین خودروی کمپانی لیفان در سال ۲۰۰۵ میلادی در نمایشگاه شانگهای چین) رونمایی گردید,طراحی و ساخته شد. X60 لقب اولین خودروی شاسی بلند لیفان را به دوش بکشد.  لیفان X60 بعد از سال ۲۰۱۰ تا به امروز چند بار با فیس لیفت جدید توسط این کمپانی به بازار ارائه گردید. لیفان ایکس۶۰ در ایران به وسیله ی شرکت خودروسازی کرمان موتور مونتاژ شد تا به وسیله ی کرمان موتور  به بازار ایران وارد شود.

لیفان X60 به یک موتور 1.8 لیتری بنزینی با قدرت 133 اسب بخار مجهز شده است. از جانب. این برای یک سواری سنجیده و آرام کافی است. آن دسته از مالکانی که بیشتر از خودرو می خواهند، موتور را تغییر می دهند. در عین حال یکی از مزیت های اصلی موتور لیفان X60 مصرف متوسط در شهر است که می توانید در هر 100 کیلومتر 10 لیتر برانید. اما همه اینها به سبک رانندگی، نوع رانندگی، گیربکس نصب شده بستگی دارد: گیربکس دستی پنج سرعته یا CVT.

به طور کلی، X60 شبیه کراس اوور تویوتا RAV-4 CA30 است که تا سال 2013 تولید می شد. لیفان از نظر قابلیت اطمینان و ویژگی های فنی نسبت به همتای ژاپنی خود پایین تر است. نظر طرفداران و منتقدان در ادامه گفته شده.

مزایا و معایب لیفان X60

هرگز نمی توان از آن انتظار یک شاسی بلند واقعی را داشت. برای اولین بار لیفان X60 به صورت گیربکس دستی به بازار ایران وارد شد. بعد از مدتی(در سال ۲۰۱۵ میلادی)با گیربکس اتوماتیک (CVT)هم به بازار عرضه شد. سپس لیفان X60 در سال ۲۰۱۶ با فیس لیفت جدید(فقط جلو پنجره و چراغ ها تغییراتی داشته است و همچنین چراغ های عقب)وارد ایران شد.

آشنایی دقیق با موتور لیفان x60


این شرکت چینی موتور چهار سیلندر خطی لیفان X60 LFB479Q را به عنوان توسعه منحصر به فرد خود ارائه می دهد که به طور مشترک با شرکت انگلیسی ریکاردو ساخته شده است. در واقع، این یک نمونه اولیه از تویوتا ICE 1ZZ-FE است. موتور ژاپنی روی Avensis، Corolla، Matrix، Celica قرار گرفت. از این نظر قابل اعتماد به نظر می رسد، اما با رانندگی بیش از 150 هزار کیلومتر، شروع به روغن سوزی می کند: رینگ موتور، دریچه های اگزوز، شکاف های بین پیستون و دیواره های سیلندر خراب می شود. حتی خرابی کاتالیست نیز شایع است. برای جلوگیری از چنین مواردی، باید قوانین تعمیر و نگهداری را دنبال کنید سرویس های دوره ای منظم را انجام دهید و با بنزین سوپر سوخت گیری کنید.

اگر سوخت بی کیفیت استفاده کرده اید، توصیه می کنیم از مکمل سوخت اصلی استفاده کنید. این عدد اکتان بنزین را افزایش می دهد، تشکیل و مصرف کربن را به حداقل می رساند و در برابر خطاهای موتور محافظت می کند. موتور را بررسی کنید، که اغلب هنگام سوخت گیری با بنزین با درجه اکتان زیر 93 روشن می شود. چنین خطایی می تواند منجر به تغییر در برنامه مدیریت موتور شود.

چه چیزی در مورد گیربکس لیفان X60 قابل توجه است؟


برای کراس اوور لیفان X60، یک گیربکس دستی پنج سرعته و یک اتوماتیک چهار سرعته موجود است. گیربکس دستی کاملاً بادوام است، اگرچه رانندگی تهاجمی، رانندگی در زمین های ناهموار، تغییر نابهنگام روغن می تواند عمر آن را کاهش دهد. علائم خرابی گیربکس با یک زوزه مشخص، مشکلات در تعویض دنده، صداهای خارجی  آشکار می شود. اگر مشکلات فوق به دلیل سایش مکانیکی طبیعی باشد، استفاده از سرویس گیربکس کمک خواهد کرد. این کار عمر چرخ دنده ها را زیاد می کند، عمر قطعات را افزایش می دهد، سایش موجود را کم می کند و تعویض دنده را روان تر می کند.

نسخه های اتوماتیک از CVT محبوب Punch Powertrain استفاده می کنند. روغن موجود در آن باید در مسافت پیموده شده 60 هزار کیلومتر تعویض شود. و برای ترمیم و جلوگیری از خرابی، توصیه می شود سرویس دوره ای مخصوص گیربکس داشته باشید.

خودروهای چینی را می توان به شایستگی «نماد دوران» دانست. یکی از نمایندگان برجسته این دوره قطعاً لیفان ماشین X60 است که به “برادر نامشروع” RAV4 معروف تبدیل شد. این کراس اوور به دلیل ظاهر دلپذیر و قیمت پایین به سرعت جایگاه خود را در بازار داخلی اشغال کرد.

طرح کلی لیفان x60


از اکتبر 2012، مونتاژ کراس اوور در روسیه در کارخانه Derways، در شهر Cherkessk آغاز شد. در تمام مدت عمر خود، این خودرو تنها یک بار در سال 2015 مورد بازسازی مجدد قرار گرفت. در نتیجه، خودرو دارای CVT، آسترهای قوس چرخ، جلوپنجره رادیاتور بهتر و همچنین تغییرات جزئی در قسمت عقب شد.

این مدل تنها با دیفرانسیل جلو، با موتور 1.8 لیتری (128 اسب بخار) و حداکثر گشتاور 162 نیوتن متر تولید می شود. سیستم تعلیق برای خودروهای شاسی بلند سنتی است: جلو – مک فرسون، عقب سه پیوند مستقل. ترمزهای تمام چرخ ها دیسکی هستند و در هر جاده ای کاملاً مؤثر هستند. ابعاد مدل: طول – 4405 میلی متر، ارتفاع – 1690 میلی متر، عرض – 1790 میلی متر، فاصله – 179 میلی متر. محفظه چمدان 405 لیتر است و اگر ردیف عقب صندلی ها را جمع کنید به 1750 لیتر افزایش می یابد. بدنه بادوام است و از فولاد کم آلیاژ ساخته شده است. لیفان X60 مجهز به سیستم گرمایش صندلی برای سرنشینان جلو، شیشه عقب و آینه های بغل است.

با توجه به گزینه خرید این مدل کارکرده، لازم است تمامی مزایا و معایب خودرو را با جزئیات در نظر گرفت و همچنین به بررسی دام های احتمالی پرداخت.

نظر طرفداران لیفان x60


موتور Lifan X60 کاملا قابل اعتماد و شایسته هر ستایش است. این یک موتور تویوتا 1ZZ-FE کمی تغییر یافته است. تا 120-130 هزار کیلومتر هیچ شکایتی در مورد آن وجود ندارد، پس از بسته به سرویس دوره ای دارد. بعد از 160 هزار شاید افزایش مصرف روغن اما با تعویض رینگ ها این کاستی اصلاح می شود.
شاسی ساخته شده برای جاده های ایران به لطف سیستم تعلیق، لیفان X60 بدون هیچ شکایتی از جاده های خاکی ناهموار عبور می کند. اما به دلیل عدم وجود سیستم چهار چرخ محرک، حومه شهر شاید کمی به مشکل بخورید. لاستیک ها مشخصات بالایی دارند و کشش عالی را ارائه می دهند. ترمزهای دیسکی در ترکیب با ABS به وضوح به پدال ترمز پاسخ می دهند. سیستم تعلیق تحت پوشش گارانتی یک ساله یا تا رسیدن به مسافت 30000 کیلومتر است.
یک ماشین زمستان اردبیل را کاملاً تحمل می کند ، از دمای منفی 25 درجه شروع می شود ، اما برای مدت طولانی گرم می شود ، گاهی اوقات می توانید به کار خود برسید و ماشین تازه گرم شده است. اما بی عیب و نقص کار می کند.
از نظر کیفیت لوازم داخلی نمره قبولی می گیرد. آینه جانبی های بزرگ رانددگی را خیلی آسوده تر می کند.
مزیت اصلی کراس اوور قیمت رقابتی در مقایسه با سایر خودروها می باشد.

نظر منتقدان لیفان x60


یکی از مشکلات این خودروی چینی جعبه دنده است. هنگام خرید یک x60 دست دوم، باید با دقت به سر و صدای اضافی گوش دهید و به وضوح تعویض دنده توجه کنید. احتمال خرید گیربکسی با چرخ دنده های فرسوده، شفت ها و دنده های خراب بسیار زیاد است. گیربکس را نمی توان پیش بینی کرد، موارد مکرر تعویض گیربکس در 50 هزار کیلومتر وجود دارد.
مشکلات گیربکس هنگام بررسی رنگ آمیزی در پس زمینه به چشم نمی آید. در ابتدا، از کارخانه، لایه LKP بسیار نازک است، روی درب 55-60 میکرون است و به ندرت می تواند به 70-80 میکرون برسد. یک خودروی سه ساله در حال حاضر نشانه‌هایی از زنگ زدگی را نشان می‌دهد و نه تنها در شهرهای بزرگ، جایی که جاده‌ها یک معرف مداوم هستند، بلکه در سراسر ایران نیز وجود دارد. زنگ زدگی به سرعت در گلگیرها، پایین در و لبه های قوس چرخ ظاهر می شود، سپس کل درب عقب و ستون های جانبی را می پوشاند. به طور کامل، زنگ زدگی در خودروهای پنج ساله قابل مشاهده است.
اغلب در اتومبیل های دست دوم این مدل مشکلات درب وجود دارد. هنگام خرید باید شیشه درهای جلوی خودرو را از نظر کج بودن بررسی کرد. مواردی وجود دارد که تنظیم کننده های پنجره نیاز به رگلاژ دارند.
عایق صدا در این خودرو جالب نیست. صدا از قوس چرخ ها، موتور و وسایل نقلیه عبوری در نزدیکی بیرون می آید. بنابراین قبل از خرید ماشین، باید بودجه کار اضافی در عایق صدا را محاسبه کنید.
صندلی های جلو راحت ترین جا نیستند، پروفیل عملا وجود ندارد، و پشتیبانی جانبی با عملکردهای آن مقابله نمی کند، در نتیجه، هنگام پیچیدن، بدن بسیار متشنج است. همچنین جای تعجب است که فقط صندلی راننده عملکرد گرمایشی دارد.
پس از تجزیه و تحلیل بررسی های صاحبان این خودرو در دوره 3 تا 5 ساله، مشکلات رایج نیز عبارتند از: ضعیف بودن دستگیره درها، خرابی سیستماتیک سنسور ABS جلو، پایه های تثبیت کننده یا دسته موتور ها، تعداد زیادی تراشه، صدای جغجغه درب عقب، شیشه روی چراغ های مه شکن به طور سیستماتیک می ترکند و کوبش جلوبندی زیاد است.

ابعاد لیفان X60

x60 شباهت بسیار زیادی به تویوتا راوفور و هیوندای سانتافه  هردو نسل قبل دارد. لیفان ایکس۶۰ دارای طول،عرض و ارتفاع (به ترتیب)۴۳۲۵ ۱۷۹۰ و ۱۶۹۰ میلی متر است. فاصله ی بین دو محور لیفان X60 برابر با ۲۶۰۰ میلی متر می باشد. حجم صندوق عقب لیفان X60 در حالتی که صندوق عقبش در سر جای خود قرار دارد ۴۰۵ لیتر و در زمانی که صندلی ها را می خوابانیم به ۴۳۵ لیتر می رسد. لیفان ایکس۶۰ دارای سواری بسیار خشکی است و دارندگان این خودرو از استهلاک بالای آن گلایه مند هستند.

نمای داخلی لیفان ایکس 60

طراحان لیفان ایکس ۶۰ در نمای داخلی و بر روی رودری و صندلی این کراس اوور از چرم مصنوعی بهره برده اند.متاسفانه خریداران لیفان ایکس ۶۰ از صفحه سرعت سنج این خودرو گلایه مندند. شتاب این خودروی کراس اوور شهری کمپانی لیفان برابر است با ۱۳٫۲ ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی آن هم برابر با ۱۰٫۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. در زیر به بررسی محاسن و معایب لیفان X60 خواهیم پرداخت.

معایب لیفان x60 چیست؟

در این قسمت در رابطه با معایب لیفان x60 البته باید بدانید هر خودرویی با هر کیفیتی معایبی دارد.به توجه به سلیقه ی خود باید تصمیم بگیرید که این خودرو مناسب شما می باشد یا نه. در ضمن در نظر داشته باشید اگر خودروی کارکرده خریدید یک سری سرویس ها را باید برای آن انجام دهید. هزینه این سرویس ها را باید در نظر بگیرید. شاید مقداری زیاد باشد.در ادامه به معایب ایکس 60 اشاره می کنیم.مشکلات شایع ایکس 60 نیز در ادامه گفته شده.

۱-کیفیت ساخت پایین:

متاسفانه شرکت کرمان موتور در امر مونتاژ دیگر مثل سابق خوب عمل نمی کند. محصولات این شرکت خودروساز ایرانی به هیچ وجه کیفیت ساخت خوب و مناسبی را ندارند. البته مواردی هم دیده شده که به طور شانسی خودرویی از این کمپانی با کیفیت ساخت خوب ارائه شده است. لذا این امر در تمامی محصولات کرمان موتور جز نقاط ضعفش به حساب نمی آید. که شرکت کرمان موتور سعی در جبران این ضعف کرده و به مشتریان خود خدمات پس از فروش می دهد که ضعفها را جبران کند.

مزایا و معایب لیفان X60

۲-استهلاک بالا:

استهلاک بالا در اکثر خودروهای چینی عیب محسوب شود. چرا که بیشتر آنها بعد از مدتی افت کیفیت و همچنین افت قیمت زیادی را تجربه می کنند و لیفان X60 هم از این قاعده مستثنا نیست.

۳-کشش نامناسب پیشرانه:

بی شک لیفان X60 خاصیت آفرودی ندارد. در دو مدل دستی و اتوماتیک این خودرو دیفرانسیل جلو است. لیفان X60 شما را در جاده های خاکی در برابر دیگر شاسی بلندها ناامید می کند. این خودرو در زیر کاپوتش از یک موتور معروف بهره می برد. معروف از آن جهت که در چند محصول لیفان این موتور جا خوش کرده است. موتوری که با کمک و همیاری کمپانی ریکاردو بریتانیا ساخته شده. تاکنون در چندین خودروی کمپانی لیفان مورد استفاده قرار گرفته است.

این موتور قادر به تولید ۱۳۱ اسب بخار قدرت است،دور موتور این شاسی بلند ۶۰۰۰ دور دقیقه است،موتور لیفان X60 دارای ۱۶۸ نیوتن متر گشتاور است.این در حالی است که دور موتور این خودرو ۴۲۰۰ دور دقیقه است،باید گفت که وزن این خودرو با موتورش تناسب خوبی ندارد و شاید همین امر هم باعث کم بودن شتاب این خودرو شده است،شتاب لیفان ایکس ۶۰ تقریبا ۱۳ ثانیه برآورد شده است و حداکثر سرعتش هم ۱۷۰ کیلومتر در ساعت می باشد. این موتور در واقع روی کرولا 2005 هم نب شده.

۴- مواد بی کیفیت در داخل کابین:

بیشتر افرادی که پا به داخل کابین لیفان X60 گذاشتند,بر این عقیده اند که با ورود به داخل کابین این خودرو شاهد بهره گیری از متریال بد و بی کیفیت است. استفاده از پلاستیک خشک و چرم مصنوعی نمونه ای از این متریال بد در کمپانی لیفان است. مهندسین لیفان X60 با کمی تلاش موفق شدند که کابین لیفان X60 را به مانند نسل قبل تویوتا راوفور در بیاورند. شباهت خاصی بین کابین این دو خودرو وجود دارد. البته فقط از لحاظ چیدمان و طراحی و این شباهت در متریال رخ نداده است.

مزایای لیفان x60

اما در ادامه می خواهیم به مزایای لیفان x60 بپردازیم. در مقایسه با خودروهای داخلی این مزایا می تواند ایکس 60 را برای خریدار جذاب تر کند.

۱-طراحی به روز خودرو:

همان طور که مشخص هست و در ابتدا گفتم,این خودرو دارای کپی کاری های زیادی هست.ولی خوب در کل باید گفت که طراحی لیفان X60 به روز و قابل قبول است و می توان به آن نمره خوبی را داد.مثلا بهره بردن طراحان لیفان از یک جلو پنجره که از جنس کروم است و ترکیب آن با چراغ هایش جلوه خاصی را به نمای جلو این خودرو داده است.از دیگر نکات خوب و قابل ذکر در طراحی لیفان X60 آینه های بغل است که سایز و شکل خوبی را دارد.

مزایا و معایب لیفان X60

به اعتقاد خیلی ها شرکت کرمان موتور به نسبت دیگر خودروسازان و نمایندگی های موجود در ایران در زمینه ی خدمات پس از فروش بهتر عمل می کند،و عملکرد این خودروساز در زمینه ی رفع عیب های مونتاژی و تامین قطعات بسیار خوب است،البته ناگفته نماند که هموطنانی هم هستند که با نظر من مخالف هستند و در کامنت ها از عملکرد بد برخی نمایندگی های این کمپانی گلایه دارند،

3-قیمت لوازم یدکی مناسب

شاید نکته بسیار مهم در خرید خودرو قیمت لوازم یدکی این خودرو در بازار می باشد. قیمت خرید لوازم یدکی لیفان ایکس 60 در بازار نسبت به خودروهای داخلی بسایر مناسب تر است. البته باید به کیفیت قطعات نیز دقت کنید. نباید از قطعات بیکیفیت و ارزان برای خودرو استفاده کنید. تا جایی که می شود از قطعات شرکتی استفاده کنید.البته الان قطعات شرکتی لیفان در بازار کم شده.ولی قطعات با کیفیت اصلی در این فروشگاه موجود می باشد. در ادامه لیست قطعات موجود در فروشگاه برای شما قرار داده شده.

مشکلات شایع در لیفان x60 چیست؟

در خودروی لیفان x60 مشکلات شایعی وجود دارد.حتما قبل از خرید خودروی دسته دوم این خودرو این مسائل را چک کنید.بیشترین مشکلی که در این خودرو مشاهده شده,ایراد دنده cvt می باشد.نشانه خرابی دنده cvt بسیار مشخص است.اگر خودروی خود را وقتی سرد است روشن می کنید و صدای خش خش از موتور به گوش میرسد احتمالا دنده cvt خراب شده.البته بعد مدتی این صدا کمتر می شود.اگر دیر برای تعمیر مراجعه کنسد باید کیت زنجیر تایم این خودرو را هم عوض کنید.در بدترین حالت سوپاپ ها خراب می شود و موتور باید کاملا تعمیر شود.

ایراد در گیربکس لیفان x60

همان طور که گفتیم لیفان x60 گیربکس ضعیفی دارد.به دلیل جنس آلمینیومی پوسته گیربکس زود ترک می خورد و روغن گیربکس تخلیه می شود.البته اگر گردگیر مشعلی پلوس پاره شود هم روغن گیربکس تخلیه می شود و دنده های داخلی خرد می شود.در هنگام خرید ایکس 60 کارکرده حتما باید گیربکس را چک کنید.در صورتی که این خودرو را خریدید حتما روغن واسکازین گیربکس را عوض کنید.اگر دنده دو بد جا رفت دنده های داخلی به مشکل خورده و باید گیربکس باز شود.این مشکل در تمام مدل های ایکس 60 شایع است.

مصرف سوخت بالا در لیفان ایکس 60

اگر احساس می کنید خودروی شما مصرف بنزین بالایی دارد,اول سنسور اکسیژن آن را چک کنید.بعد از آن حتما منبع کاتالیزور را چک کنید.لیفان ایکس 60 دو عدد سنسور اکسیژن می خورد.سنسور بالایی که به سنسور سیم کوتاه معروف است.سنسور اکسیژن پایینی که به کاتالیزور وصل می شود.به سنسور سیم بلند معروف است.البته امکان دارد سفال داخل کاتالیزور کثیف شده باشد که باید سرویس شود.امکان دارد داخل کتالیزور کاملا تخلیه شده باشد که باید عوض شود.در خرید کاتالیزور خیلی دقت کنید.چون امکان دارد کاتالیزور با مواد ضایعاتی پر شده باشد.چون سفال داخلی آن جنس خاصی دارد.

صدای کوبش در داخل اطاق

خودروهای چینی مناسب راه های ایران نیستند.این خودروها زیربندی ضعیفی دارند.خودروهای شاسی بلند چینی اغلب مشکل کوبش دارند.دلیل این موضوع استفاده از کمک های روغنی روی این خودروها می باشد.البته قطعات زیربندی این خودرو ها هم زیاد قوی نیست.ولی مشکل اصلی این کوبش همین کمک ها هستند.ما در فروشگاه کارکیتس مشکل کوبش و خشکی لیفان ایکس 60 را حل کردیم.می توانید مطلب مربوط به کوبش را در همین سایت مطالعه نمایید. در رابطه با آشنایی با لیفان x60 اتومات هم می توانید مطالب ما را بخوانید.

برعکس تصور افراد جامعه مبنی بر بی کیفیت بودن قطعات و لوازم چینی,باید بدانید که اینگونه نیست.در چین انواع قطعات و لوازم با کفیت های مختلف موجود می باشد.بستگی دارد وارد کننده چه کیفیتی را از کارخانه درخواست کند.اکثر افراد قصد دارند تا ارزان ترین قطعه را از چین وارد کنند.اما این قطعات ارزان کیفیت پایینی دارد.اما اگر شما در چین قطعات با کیفیت خریداری کنید با وجود پرداخت مبالغ بالا تر جنس بهتری دریافت می کنید.

خودروی لیفان x60 از جمله خودروهایی بود که در چند مدل وارد بازار ایران شد. این خودرو در دو مدل دنده معمولی و دنده آرژانتینی و دنده اتومات در بازار ایران موجود می باشد. از این خودرو نمی توان توقع یک خودرو برای مسیر های سخت انتظار داشت. اما برای مصرف شهری خوب است. اگر برای این خودرو از قطعات اصلی و با کیفیت استفاده کنید می توانید سالها روی آن حساب کنید. خرید قطعات با کیفیت لیفان x60 یکی به تجربه ی خرید صاحب خودرو و دوم به فروشنده بستگی دارد. اما بد نیست در رابطه ی کیفیت خودروی لیفان x60 هم کمی بدانید.

کیفیت خودروی لیفان x60

لیفان ایکس 60 نیز معایب و مزایایی دارد.اکثر افراد در ایران تصور می کنند که خودروهای چینی از کیفیت خوبی برخوردار نیستند و فکر می کنند اگر خودروی چینی بخرند مشکلات زیادی برای تامین قطعات مورد نیاز خواهند داشت. اما واقعیت امر این است که خودروهای چینی اگر به تحت فشار رانندگی بد قرار نگیرند خودروهای خوبی هستند . برخی از صاحبان این خودروها فکر می کنند چون خودرویی مانند لیفان ایکس 60 سوار شده اند می توانند به این خودرو در جاده یا کوه ها فشار بیاورند و یا چون این خودرو شاسی بلند می باشد می توانند از راه های صعب العبور گذر کنند.البته با کمی تغییرات که باعث تقویت خودرو می شود این امر امکان پذیر است اما باید بپذیریم که خودرو های چینی خودروهایی با ظاهر و آپشن های خوب هستند و بیشتر فانتزی هستد و اگر به خوبی با آنها رانندگی کنید می توانید بدون مشکل آنها را سالها سوار شوید .قیمت لوازم یدکی لیفان ایکس 60 نیز نسبت به سایر خودروها زیاد بالا نیست.

تامین قطعات با کیفیت لیفان x60

از لحاظ لوازم یدکی نیز تا به الان مشکلی برای تامین قطعات در بازار نبوده و در خیلی زمانها حتی از خودروهای ایرانی نیز در دسترس تر بوده اند.فروشگاه کارکیتس با ایجاد فروشگاه اینترنتی خود قصد دارد تا با شفاف سازی قیمت قطعاتی با کیفیت بالا به مشتریان تحویل دهد. اما شما می توانید به صورت حضوری و تلفنی هم قطعه را سفارش دهید.

 

آیا لیفان x60 دنده معمولی با مدل دنده هیلمنی تفاوت دارند؟

این دو مدل از لحاظ موتوری و جلوبندی با هم تفاوتی ندارند.اما از لحاظ گیربکسی کاملا به هم متفاوت است هر کدوم یکسری معایب و مزایا دارند که کاملا توضیح میدیم.

لیفان x60 مدل اتومات چه مزایایی دارد؟

با توجه به ایراداتی که به گیربکس های لیفان دنده دستی وارد بود,در مدل اتومات سعی شده این ایرادات برطرف بشه.البته گیربکس های اتومات چینی هنوز نتونسته توجه ها رو به خودش جلب کنه.هنوز خیلی به نسبت خودرو ضعیفه و جای کار داره.

راهکار کاهش مصرف سوخت لیفان x60

برای کاهش مصرف سوخت لیفان x60 فقط یک را وجود دارد.انجام سرویس های دوره ای خودرو هر 5 هزار کیلومتر باید انجام شود.در این سرویس ها باید تمام فیلتر ها و روغن عوض شود .همچنین باید روغن گیربکس چک بشه.سلامت جلوبندی خودرو و میزان باد لاستیک ها هم حتما باید بررسی بشه.سعی کنید یک باک در میان از بنزین سوپر در خودرو استفاده کنید.

13 دیدگاه در “معایب لیفان X60 را قبل خرید این خودرو بدانید

  1. ناصری گفت:

    من جزو اولین نفرات لیفان x60 خرید اونموقع واسه کوچکترین قطعه همه جا رو می گشتم اما الان خیلی بهتر شده قطعاتش تو بازار هست

    1. alinaderi گفت:

      البته هنوز قطعات اصلی تو بازار سخت پیدا میشه اما درسته لوازم ایکس 60 تو بازار زیاد شده قیمت قطعاتم مثل ماشین ایرانیا می مونه

  2. مریم اکبری گفت:

    من بین خرید لیفان x60 با تیگو ۵ موندم نمیدونم کدوم بهتره لطفا اگه کسی اطلاعاتی داره راهنمایی کنه ممنون میشم

    1. alinaderi گفت:

      بسته بودجه ای که دارید خوب ایکس 60 ارزون تره اما ظاهر تیگو 5 بهتره البته قیمت لوازم ایکس 60 خیلی مناسب تره خودم شخصا تیگو 5 رو می پسندم.

  3. علی حبیبی گفت:

    اگر ظاهرش رو جوان پسند تر میکردند خیلی ماشینه خوبی بود چون من از سواریش راضی بودم اما ظاهرش دلمو زد فروختم

    1. alinaderi گفت:

      به نظرم این ایراد تو لیفان x70 برطرف شده ظاهر ماشین خشن تر رو جوان پسند تر شده

  4. مرجان خسروی گفت:

    من یه ایکس ۶۰ مدل دنده هیلمنی گرفتم به قدری صدای کوبش داخل اطاق بود که مجبور شدم بفروشمش

    1. alinaderi گفت:

      همه ماشین چینی ها مشکل کوبش دارن ولی قابل حله چیزی نیست که به خاطرش ماشین رو بفروشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *