دانستنیهای مفید خودرویی کارکیتس

اصلی ترین دلیل سوت کشیدن لنت خودروهای چینی

لنت عقب جک j5

دلیل سوت کشیدن لنت خودروهای چینی

در سال های گذشته به دلیل نبود خط تولید لنت ترمز در ایران تنوع کیفیت لنت ترمز بسیار پایین بود. از طرفی علم ساخت لنت ترمز و دستگاه های مربوط به تولید پیشرفت زیادی نکرده بود. برای همین کیفیت اغلب لنتها پایین بود. دلیل سوت کشیدن لنت خودروهای چینی در ابتدای امر چنین بود. اما امروز خط تولید لنت در ایران زیاد شده و لنت ترمزهای با کیفیت در بازار زیاد شده. ما در این مطلب قصد داریم دلیل سوت کشیدن لنت خودروهای چینی را بررسی کنیم.

دلیل سوت کشیدن لنت خودروهای چینی

انواع کیفیت لنت ترمز

ما در این سایت به طور مفصل درباره لنت ترمز با کیفیت صحبت کردیم. در بازار بالا ترین کیفیت لنت را لنت اصلی که فابریکی خود کارخانه می باشد دارد. این لنت ها را به نام شرکتی می شناسند. اما با توجه به عدم واردات کالا به داخل کشور لنتهای اصلی توسط کارخانه های خودروسازی چینی وارد نشد. اما نکته دیگر وجود لنت های وارداتی با کیفیت اصلی می باشد. این گونه لنت ها از لحاظ کیفی بسیار بالا و از لحاظ قیمتی از لنت اصلی پایین تر می باشد. البته که لنت های ایرانی نیز در بازار موجود می باشد. متاسفانه کیفیت لنتهای ایرانی به درجه مطلوبیت بالا نرسیده. اما از لحاظ قیمتی بسیار پایین می باشد.

دلیل سوت زدن لنت ترمز

این امر دلایل مختلفی دارد. اما سه دلیل اصلی می توان برای آن در نظر گرفت. مورد اول که دلیل اصلی می باشد خط دار بودن دیسک چرخ خودرو می باشد. به دلیل دیر عوض کردن لنت وقتی سرامیک لنت تمام می شود و به قسمت آهنی می رسد این قسمت آهنی روی دیسک چرخ خط می اندازد. خط برداشتن دیسک چرخ باعث می شود سطح صیقلی دیسک تاب بردارد و وقتی لنت جدید استفاده می کنید در هنگام ترمز به خوبی روی دیسک سوار نشود. این نامیزان بودن لنت و دیسک باعث ایجاد صدای سوت می شود. دلیل بعدی جنس سرامیک لنت می باشد. اگر جنس سرامیک خیلی سفت و سخت باشد در ابتدای نصب باعث ایجاد صدا می شود. دلیل بعدی نو بودن لنت ست. برخی لنت ها هنگامی که تازه تعویض می شود مقداری باید ساییده شوند تا سطح اولیه آن از بین برود.

خرید لنت ترمز بدون صدای سوت

ما در این فروشگاه لنت ترمزی که مشتری میدهیم بهترین کیفیت لنت را در بازار در مدل وارداتی دارد. برند اصلی این لنت ها H-PLUS یا اچ پلاس می باشد. کیفیت این مدل تضمین شده و خیال راحت می توانید این لنت را خریداری نمایید. لنت های موجود در فروشگاه در ادام برای شما قرار داد شده.در ادامه کلیپی از نحوه ی تعویض لنت خودرو برای شما به نمایش در می آید که به راحتی می توانید این کار را خود انجام دهید . البته اگر ابزار در دسترس داشته باشید . همچنین می توانید در فضای مجازی مانند سایت آپارات در کانال ما عضو شوید و سایر کلیپ های آموزشی را مشاهده نمایید .کافی است فقط نام کارکیتس در  این سایت جستجو کنید .

[aparat id=’A3LCB’]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *