دانستنیهای مفید خودرویی کارکیتس

دلیل مصرف زیاد بنزین خودروهای چینی

دلیل مصرف زیاد بنزین خودرو

با افزایش قیمت بنزین که دغدغه ی اصلی این روزهای مردم است,یکی از مهمترین عواملی که باید رعایت کرد سرویس های به موقع خودرو می باشد. این کار باعث می شود تا مصرف سوخت خودرو به حد زیادی کاهش یابد.اولین کاری که در این رابطه باید به آن توجه کنیم این است که بفهمیم دلیل مصرف زیاد بنزین خودروهای چینی چیست.

کاهش مصرف سوخت خودروهای چینی کار سختی نیست.برای اینکه بدانید خودروی شما چه مقدار می سوزاند باید هنگامی که چراغ بنزین خودرو روشن می شود و برای بنزین زدن به پمپ بنزین مراجعه کردید,بعد از بنزین زدن کیلومتر خودروی خود را صفر کنید و تا روشن شدن دوباره چراغ چک بنزین خودرو کیلومتر را چک کنید.مصرف سوخت خود را محاسبه کنید.با مقایسه این عدد با مصرفی که کارخانه برای خودرو مشخص کرده متوجه مصرف بالاتر خودرو می شوید .

دلیل مصرف زیاد بنرین خودروهای چینی

روشهای کاهش مصرف سوخت

عوامل زیادی در افزایش مصرف سوخت موثر است.ما در این مطلب به چند نکته اشاره می کنیم تا با بررسی آنها تا حد زیادی به مصرف سوخت کارخانه نزدیک می شوید. برای افزایش بازهی خودروهای چینی هم مطالب دیگری منتشر کردیم.

1- تاثیر درب باک در کاهش مصرف

طبق یک تحقیق سهل انگاری در بسته شدن درب باک بنزین عامل تبخیر 147 میلیون گالن بنزین در دنیا بوده.یکی از دلایل اصلی در بروز عدم تطابق میان مسافت طی شده و بنزین باقی مانده در باک همین موضوع می باشد.

2- درجا کار کردن خودرو

از درجا کار کردن خودرو پرهیز نمایید اگر نیازی به رانندگی با خودرو ندارید و نیازی نیست خودرو حرکت کند.می توانید خودرو را خاموش کنید.در روزهای سرد که خودرو را تازه روشن میکنید برای گرم کردن خودرو با دنده یک حرکت کنید.تا بالا آمدن آمپر آب با دنده سنگین و به آرامی به حرکت ادامه دهید.این کار باعث می شود گیربکس نیز آسیب نبیند.

3-رانندگی پر گاز و ترمز های شدید

با این سبک رانندگی بنزین با فشار بالا به موتور پمپاژ می شود و احتراق در موتور به درستی انجام نمی شود و باعث بالا رفتن مصرف می شود.همچنین ترمز های شدید پی در پی به موتور فشار آورده و مصرف بالا می شود.

4-تعویض دوره ای فیلترهای خودرو

یکی از عواملی که بسیار بر مصرف سوخت خودروهای چینی و سایر خودروها تاثیر گذار است فیلترهای خودرو است.فیلترهای کثیف باعث می شود قدرت موتور کاهش یابد و راننده برای سرعت بیشتر گرفتن بیشتر پدال گاز را فشار دهد و مصرف به شدت افزایش می یابد.پیشنهاد ما این است که در دوره های معین تمامی فیلترها را باهم تعویض کنید حتی اگر یکی از آنها هنوز کامل از بین نرفته باشد.

5-تنظیم باد لاستیک خودرو

هرچه باد لاستیک کم باد تر باشد مصرف بالا تر می رود البته که هر چهار چرخ باید فشار باد یکسانی داشته باشد که این فشار باد استاندارد در دفترچه راهنمای خودرو قابل مشاهده می باشد.

6-کاتالیزور خودرو را حتما چک کنید

در رابطه با کاتالیزور خودروهای چینی و سایر خودرو ها در آینده ی نزدیک مفصل بحث می کنیم.اما در این حد بدانید یکی از تاثیر گذارترین عوامل در مصرف سوخت و آلاینگی هوا همین کاتالیرور خودرو می باشد.با مراجعه به تعمیرگاه در هنگام تعویض روغن و فیلتر می توانید,از تعمیرکار درخواست کنید تا کاتالیز خودرو را هم چک کند.در ادامه یاد آور می شویم مهمترین عامل در کاهش مصرف سوخت فرهنگ صحیح رانندگی و صبر و جوصله در هنگام رانندگی می باشد.اگر می خواهید به اهمیت این موضوع پی ببرید می توانید با محاسبه ی مصرف سوخت خود با رعایت تمامی موارد رانندگی صحیح به این کاهش مصرف سوخت پی ببرید.

دلیل مصرف زیاد بنرین خودروهای چینی

دلیل مصرف زیاد بنرین خودروهای چینی

نکته ی اصلی

البته که امروزه در جامعه ما فرهنگ رانندگی بسیار بالا رفته ولی چیزی که خیلی مهمتر است استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی برای انجام کارهای روزمره می باشد.در کاهش هزینه و صرفه جویی در وقت بیشترین تاثیر را داشته.کسی که از حمل و نقل عمومی استفاده می کنید گرانی بنزین کمترین تاثیر را در افزایش هزینه هایش دارد.

محصولات فروشگاه کارکیتس

ما در فروشگاه لوازم یدکی خودروهای چینی کارکیتس سعی بر ارائه ی محصولات و خدمات با کیفیت داریم و با انتشار مطالب مفید خودرویی سعی در کاهش هزینه های شما را داریم.در ادامه به چند قطعه ی مصرفی خودرو از قبیل فیلترجات که برای سرویس های دوره ای خودرو مفید است اشاره می کنیم و شما با یک کلیلک می توانید این محصولات را سفارش دهید.همچنین از شما در خواست می کنیم تا با عضویت در کانال آپارات ما از کلیپ های آموزشی و فنی خودروها دیدن فرمایید.نظرات خود را در رابطه با این مطلب در انتهای همین مطلب برای ما به اشتراک بگذارید تا در روند بهبود خدمات به ما کمک کنید.سایر قطعات موجود در فروشگاه لوازم یدکی کارکیتس را میتوانید از داخل فروشگاه اینترنتی کارکیتس جستجو کنید.اگر نتوانستید قطعه ی مورد نظر خود را پیدا کنید می توانید با همکاران قسمت فروش ما تماس بگیرید.

[aparat id=’dIVv3′]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *