دانستنیهای مفید خودرویی کارکیتس

رانندگی با پلوس خراب چقدر هزینه روی دست شما می گذارد ؟

وظیفه پلوس در خودرو چیست؟

در ادامه ی بررسی قطعات جلوبندی خودرو امروز به بحث شناخت پلوس می رسیم.در این مطلب می خواهیم این قطعه را بشناسیم و علت خرابی پلوس را بررسی کنیم.این قطعه در خودرو بسیار مصرفی می باشد.در مطالب بعدی نحوه ی تعویض پلوس و تست خرابی پلوس با شما صحبت می کنیم.اما باید بدانیم پلوس چیست و چه وظیفه ای دارد.در این پست به شناخت پلوس و سرپلوس می پردازیم و در پست های بعدی به نشانه های خرابی سر پلوس و نحوه ی تعویض سر پلوس می پردازیم.همچنین اگر هزینه های ناشی از رانندگی با سر پلوس خراب را نمی دانید حتما مطالب داخل سایت را بخوانید.

اجزای پلوس چیست ؟

پلوس از جزای زیادی تشکیل شده پلو کامل از میل پلوس سمت چرخ و پلوس سمت گیربکس تشکیل شده.خود سر پلوس ها از چند قسمت تشکیل شده.سر پلوسی که به چرخ خودرو وصل می شود سر پلوس سمت راست یا سر پلوس چرخ نامیده می شود که شامل کله پلوس گردگیر پلوس بست پلوس می شود.کله پلوسی که به گیربکس وصل است شامل سه شاخ پلوس گردگیر پلوس بست گیربکس و مشعلی پلوس می شود. خرابی در هر یک از این قطعات باعث بروز مشکل در کارکرد کل پلوس می شود.

از اصلی ترین قطعات جلوبندی در هر خودرویی پلوس می باشد.پلوس یک قطعه ی بزرگ که بین دو چرخ جلو و یا عقب کشیده می شود که خود شامل چندین قطعه ی اصلی دیگر می شود.وظیفه ی پلوس در خودرو انتقال نیروی محرکه تولید شده توسط موتور خودرو که به گیر کس انتقال داده شده را به چرخ ها انتقال می دهد.بیشتر خودرو ها تک دف می باشد و به این مفهوم است که قدرت نیرو محرکه موتور توسط دفرانسیل فقط به دو چرخ جلو یا دو چرخ عقب انتقال پیدا می کند.

از این رو خودرو ها به دو دسته ی دف عقب و دف جلو تقسیم می شوند.در خودروهای دف عقب نیرو به چرخهای عقب انتقال پیدا می کند.عامل حرکت خودرو چرخ های عقب می باشد. اما در خودروهای دف جلو این نیرو به چرخهای جلو انتقال می یابد.چرخ های جلو خودرو را به حرکت در می آورد.

رانندگی با پلوس خراب

فرق خودروهای دفرانسیل جلو با دفرانسیل عقب

خودروهای دفرانسیل جلو و دیفرانسیل عقب هر کدام طرفداران خود را دارد.البته که هرکدام از این خودروها مزیت ها و معایب خاص خود را دارد.مزیت خودروهای دیفرانسیل عقب قدرت شتاب گیری بالا هندلینگ بالا تر و قدرت حمل بار بیشتری دارد.اما در عوض به دلیل وجود گاردن برای انتقال قدرت به چرخ عقب وزن بالا تر فضای اتاق کمتر و مصرف سوخت بیشتری دارد.اما خودروهای دیفرانسیل جلو  دارای فضای بیشتر برای طراحی وزن کمتر مصرف کمتر و البته مناسب برای راه های برفی می باشد.

نقش پلوس در خودرو های دو دفرانسیل

البته برخی خودروها دو دیفرانسیل می باشد.اما باید به صورت دستی یا اتومات به این وضعیت در بیایند.زیرا در حالت دو دف فعال اصطکاک و مصرف سوخت بسیار بالا می رود و به خودرو آسیب می زند.حالا که با ساز و کار انتقال نیرو به چرخ ها آشنا شدید باید با اجزای تشکیل دهنده ی پلوس آشنا شوید.

 

رانندگی با پلوس خراب

خرید سر پلوس خودروهای چینی

ما در این فروشگاه پلوس و سر پلوس های خودروهای چینی را با بهترین کیفیت به دست مشتریان می رسانیم در ادامه می توانید عکس این قطعات را در پیج اینستاگرام ما مشاهده نمایید.همچنین می توانید سرپلوس موجود در فروشگاه را در زیر همراه با لینک خرید مشاهده نمایید.تمامی کلیپهای آموزشی ما در کانال آپارات کارکیتس موجود می باشد.در انتهای همین مطلب کیلیپی از نحوه ی عملکرد پلوس برای شما به نمایش در می آید.

رانندگی با پلوس خراب در خودروهای چینی

تا این جای کار با پلوس ها و قطعات تشکیل دهنده ی آن و علائم خرابی آن آشنا شدید. در این مطلب می خواهیم راجع به رانندگی با پلوس خراب در خودروهای چینی و معایب و هزینه های آن برای شما صحبت کنیم.همچنین نحوه تعویص سر پلوس را برای شما توضیح می دهیم.در رابطه با علت خرابی سرپلوس نیز بحث می کنیم.هزینه تعمیر سرپلوس هم بستگی به شما دارد.در انتها نیز کلیپی از تعویض این قطعه برای شما نمایش می دهیم.توجه داشته باشید که تعویض این قطعه نیاز به ابزار و مکان مناسب برای تعویض و همچنین تجربه نیاز دارد.اما شما نیز می توانید این کار را انجام دهید.اگر هم نخواهید انجام بدهید حداقل با سازوکار تعویض آن آشنا می شوید.هزینه تعمیر سرپلوس تازه خراب شده خیلی کمتر از هزینه سرپلوسی است که مدتی با آن رانندگی کردید.

رانندگی با پلوس خراب

صدای خرابی بلبرینگ پلوس

برخی رانندگان هستند که توجهی به سر و صدای خودرو ندارند.نکته ی مهم در این رابطه این است که خودرو در حالت عادی نباید سر و صدایی داشته باشد.در نتیجه اگر صدایی از خودرو در حال رانندگی شنیده شد پس حتما مشکلی به وجود آمده.چه بهتر که با دانستن برخی اطلاعات فنی در رابطه خودرو بتوانیم بفهمیم ایراد خودرو از کجاست.تا بتوانیم فورا آن را بر طرف کنیم.پلوس خراب نشانه هایی به شما می دهد.اگر در هنگام دور زدن صدای کوبش در جلوبندی به گوش رسید احتمالا پلوس خراب شده.برای فهیمدن سمت آن باید فرمان را تا انتها به چپ یا راست بچرخانید.صدا در هر سمتی باشد پلوس همان سمت خراب شده.صدای خرابی بلبرینگ پلوس یک تق تق دائمی از سمت جلوی خودرو است.این صدا در حال حرکت به گوش می رسد.تنها راه رفع صدای بلبرینگ پلوس تعویض کاسه نمد پلوس و سر پلوس خودرو می باشد.

علت خرابی پلوس در خودرو چیست؟

علت خرابی پلوس زیاد است.اما شما با یاد گیری این موارد می توانید هزینه های جانبی دیگر را نیز کاهش دهید.دلیل اول دنده دادن نادرست به خودرو می باشد.مثلا نباید از دنده 4 به دنده 2 بیایید.در خودروهای اتومات در حالت دستی نیز به همین صورت است.دوم اینکه پیچ های پلوس باید سفت باشد.اگر این پیچ ها شل باشد پلوس در جای خود بازی می کند و خورد می شود.دریفت کشیدن با ترمز دستی باعث خرابی سرپلوس ها می شود.در خودروهای دنده دستی اگر کلاچ را خیلی سریع ول کنید که خودرو بپرد پلوس خراب می شود.اگر خودروی سنگین تری را بکسل کنید پلوس می برد.روشن کردن خودرو در حال حرکت هم باعث خرابی پلوس می شود.هیچ کدام از این کارها برای خودرو مفید نیست.علاوه بر دلیل خرابی پلوس باعث خرابی در سایر قطعات نیز می شود.

رانندگی با پلوس خراب چه عواقبی دارد؟

با وحود ایراد در خودرو در ابتدا به طور قطع می توانیم با آن رانندگی کنیم.اما هرچه بیشتر با خودرویی که مشکل فنی هرچند کوچک داشته باشد در آینده می تواند مشکل زیادی برای خودرو ایجاد کند.هزینه ی سنگینی باید برای رفع آن پرداخت.مثلا در مورد پلوس و رانندگی با پلوس خراب باید این نکته را برای شما بازگو کنیم.پلوس از یک سمت به گیربکس و از سمت دیگر به چرخ متصل است.با توجه به نقش پلوس در خودرو می توانیم بفهمیم که مشکلاتی را برای گیربکس و سایر قطعات جلوبندی ایجاد می کند.

خطر بریدن پلوس در خودرو

اگر با وجود مشکل پلوس به رانندگی ادامه دهید بسیار خطرناک است.در سرعت بالای 50 کیلومتر احتمال دارد پلوس ببرد.در صورت بریدن پلوس فرمان از کنترل خارج می شود.چرخ جلو کامل کج می شود.جلوی خودرو می خوابد و خودروی شما امکان حرکت ندارد.وقتی پلوس خودرو می برد امکان دارد به گلدانی گیربکس هم صدمه بزند.بسیار مشاهده شده پوسته گیربکس هم شکسته.هزینه تعمیر شما چندین برابر می شود و تا هفته ها خودرو ندارید.این اتفاق در سرعت های بالا خطر جانی دارد و بسیار خطرناک است.

هزینه تعمیر پلوس چقدر است؟

هزینه تعمیر تمام لوازم خودرو بستگی به شما دارد.اگر قطعه ای خراب باشد و فورا به تعمیرگاه مراجعه کنید هزینه تعمیر آن خیلی کمتر است.اما اگر اینقدر با خودروی خراب رانندگی کنید که دیگر قادر به حرکت نباشد,علاوه بر هزینه تعمیر همان قطعه یقینا قطعات دیگر هم آسیب دیده و باید عوض شود.در مورد پلوس هم همین است.در صورتی که شاید مشکل سر پلوس با تعویض گردگیر پاره شده ی آن کامل برطرف شود.اما در صورتی که مشکل را رفع نکنیم روغن گریس داخل پلوس تخلیه می شود.پلوس بدون گریس کار میکند و پس از مدتی خار های داخل پلوس روی هم ساییده می شود و از بین می رود.اگر خیلی خوش شانس باشید و به موقع به تعمیرگاه مراجعه کنید مشکل با تعویض سر پلوس حل می شود.در غیر این صورت مجبور به تعمیر اساسی جلوبندی و تعویض کامل پلوس که هزینه ی زیادی دارد می شوید.

رانندگی با پلوس خراب

رفع لقی پلوس در خودرو

اگر در تست خرابی پلوس احساس کردید پلوس خودرو لق شده تنها یک راه دارید.برای رفع لقی پلوس باید به جلوبندی ساز مراجعه کنید.باید جلوبندی خودرو کاملا مورد بررسی قرار بگیرد.اگر به موقع مراجعه کرده باشید تنها با تعویض سه شاخ پلوس یا گردگیر پلوس مشکل حل می شود.اما اگر پشت گوش بیندازید شاید مجبور به تعویض پلوس کامل شوید.توصیه می کنیم حرابی خودروی خود را فوری رفع کنید.در غیر این صورت هزینه زیادی برای تعمیر می پردازید.باید وقت زیادی هم برای تعمیر بگذارید.

بالا بردن اطلاعات فنی

باید با بالا بردن اطلاعات فنی خود مشکلات خودرو را به سرعت بفهمیم و آن را هرچه سرعتر رفع کنیم.در ادامه شما را دعوت می کنیم تا کلیپی در باره پلوس خودرو را تماشا کنید با دیدن این کلیپ متوجه می شوید پلوس از چه قسمت هایی تشکیل شده و جای قرار گرفتن آن در جلوی خودرو را به نمایش می گذارد.ما با جمع آوری کلیپ های آموزشی برای شما و قرار دادن آنها در انتهای مطالب مرتبط سعی در بالا بردن اطلاعات فنی شما داریم.البته که اگر قصد دارید خودروی خود را خودتان تعمیر کنید علاوه بر دانش فنی نیاز به ابزار و فضای مناسب و تجربه ی کافی دارید.ولی این کار نشدنی نیست و می توانید برخی از تعمیرات را خودتان انجام دهید.برای شناخت کامل پلوس می توانید این مطلب را بخوانید.

خرید پلوس برای خودروهای چینی

برای مشاهده ی تمامی کلیپ های آموزشی موجود در سایت می توانید به سایت آپارات مراجعه نمایید و با عضویت در کانال کارکیتس در آپارات تمام کلیپ ها را یکجا تماشا کنید. همچنین می توانید ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید تا با محصولات جدید ما آشنا شوید و از تخفیفات ما استفاده کنید. درباره مطالب موجود در سایت و خدمات اینترنتی ما هم اگر پیشنهاد یا انتقادی دارید می توانید در انتهای همین مطلب بیان کنید و ما را در بهبود خدماتمان یاری کنید. در انتها چند مطلب مرتبط با پلوس خودرو که در سایت منتشر شده را برای شما قرار می دهیم و همچنین چندین محصول مرتبط که در سایت موجود است را قرار می دهیم تا بتوانید به راحتی و با امنیت بالا قطعه ی مورد نظر را سفارش دهید.

[aparat id=’C83b2′]

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *