دانستنیهای مفید خودرویی کارکیتس

چند اشتباه مرگبار در زمان تعویض تسمه تایم خودروهای چینی

سوالی که برای بسیاری از صاحبان خودرو پیش می آید زمان تعویض تسمه تایم خودروهای چینی و یا کیت تایم است. تسمه تایم حسایت ویژه ای دارد. خسارت ناشی از پاره شدن ناگهانی تسمه تایم برای خودرو بسیار سنگین است. ازین رو قصد داریم تا مطلب کاملی در این باره برای شما منتشر کنیم تا بتوانید به موقع از این خسارت پیشگیری کنید. اما در ابتدای امر باید اطلاعاتی درباره ی نقش تسمه تایم در خودرو و شناخت تسمه تایم با کیفیت داشته باشید.اگر سوالی در رابطه با این موضوع دارید یا تجربه ای در این باره دارید در انتهای این مطلب برای ما بنویسید.

فیلم تعویض تسمه تایم

کیت تایم خودروهای جک در دو بسته بندی در فروشگاه کارکیتس موجود می باشد.هم در بسته بندی جک موتورز هم در بسته بندی پاور گریپ.اطمینان داشته باشید که هردو دارای کیفیت اصلی می باشند.در حقیقت قطعات موجود در هر بسته بندی یکسان و اصلی می باشد.در ادامه فیلم تعویض تسمه تایم تیگو 5 ,ایکس 33 ,530 و 550 برای شما به نمایش در می آید.در این کلیپ به میزان حساسیت کار تعویض تسمه تایم اشاره شده.حتی میزان نیروی وارده برای تایم کردن تسمه مهم است.همان طور که مشاهده می کنید اگر این کار به درستی انجام نشود باعث پاره شدن تسمه تایم می شود.برای همین تسمه تایم ضمانت ندارد.50 درصد پارگی های تسمه تایم به دلیل نصب غلط است. 

[aparat id=’vHgi3′]

سر تیترهای این مطلب

  • بهترین مارک کیت تایم برای خودروهای چینی چیست؟
  • تسمه تایم چیست؟
  • زمان تعویض تسمه تایم
  • شناخت تسمه تایم با کیفیت
  • اشتباهات مرگبار در زمان تعویض تسمه تایم
  • خرید تسمه تایم خودروهای چینی
زمان تعویض تسمه تایم

بهترین مارک کیت تایم خودروهای چینی چیست؟

بهترین مارک کیت تایم خودروهای چینی برند پاورگریپ یا همان گیتس می باشد.کمپانی پاور گریپ سابقه طولانی در تولید تسمه و کیت تایم تمام خودروهای دنیا دارد.این کمپانی سالهاست که با ولکس واگن کار می کند.همان طور که می دانید تسمه تایم یا سایز استاندارد دارد.برای همین اگر شماره تسمه را بدانید می توانید هر برندی را برای تسمه بخرید.برند های موجود در بازار دانگیل و دایکن و سایر برندها می باشد.اما اگر جنس اصلی بخواهید باید به دنبال برند پاور گریپ بگردید.برند پاور گریپ امروزه به صورت تقلبی هم در بازار موجود می باشد. در ادامه نحوه شناخت تسمه با کیفیت را به شکا آموزش می دهیم.

برند پاور گریپ اصل به صورت کیت تایم یعنی همراه با محموعه بلبرینگ ها می باشد.حتی خودروهای ایرانی مانند پژو 206 یا رنو ال 90 هم از کیت تایم پاور استفاده می کنند.در خودروهای چینی هم به همین صورت است.حتی شرکت های اصلی مانند کرمان موتور و مدیران خودرو از همین کمپانی کیت تایم سفارش می دهند.

با توجه به سردرگمی مشتریان برای خرید کیت تایم اصلی خودروهای چینی ما در فروشگاه کارکیتس تصمیم گرفتیم از کمپانی پاور گریپ کیت تایم تمام خودروهای چینی را با کیفیت اصلی برای شما سفارش دهیم.همان طور که در عکس زیر مشاهده می کنید این کیت به صورت یک پک کامل به شما ارائه می شود.تمام قطعات موجود اصلی و با تاریخ جدید است.سعی داریم این پک را برای تمام خودروهای چینی موجود کنیم.اما در حال حاظر برای خودروهای جک اس 5 و جک جی 5 و خودروهای ام وی ام 530 و 550 و ایکس 33 و تیگو 5 و ایکس 22 موجود می باشد.

تسمه تایم چیست؟

همان طور که از اسم این قطعه پیداست یک تسمه می باشد. وظیفه ی اصلی آن ارتباط و حرکت دادن میل لنک و میل سوپاپ و تنظیم زمان صحیح باز و بسته شدن سوپاپ‌ها را بسته به موقعیت پیستون دارد. همان طور که اشاره شد تسمه تایم در سیسنم پیشرانه خودرو نقش بالایی دارد. البته که در برخی خودرو ها این تسمه به زنجیر تبدیل شده که عمر بسیار بالایی دارد و نیازی به تعویض زنجیر تایم نیست مگر در تعمیر کامل موتور. البته در قریب به 95 درصد خودروها از تسمه تایم استفاده شده.

اما کیت تایم شامل قطعات دیگر هم می شود.بلبرینگ های تایم هم نقش اساسی در موتور خودرو دارند.تا جایی که خود بلبرینگ خراب باعث پاره شدن تسمه تایم می شود.برای همین ما اصرار داریم که باید کیت تایم به صورت کامل تعویض شود.در خودروهای چینی 50 درصد پارگی تسمه تایم به دلیل خرابی بلبرینگ ها می باشد.در مطلب برای شما توضیح دادیم که چگونه بلبرینگ تایم باعث پاره شدن تسمه تایم می شود.

 

زمان تعویض تسمه تایم خودروهای چینی
زمان تعویض تسمه تایم خودروهای چینی

زمان تعویض تسمه تایم

زمان تعویض تسمه تایم در خودروهای چینی مانند ام وی ام 315, 530, 550, x22 ,x33, جک s5 ,j5 تماما مثل هم است.در تمام این خودروها برای بار اول در 60 هزار کیلومتر و بار دوم هر 40 هزارتا باید کیت تسمه تایم عوض شود.مکانیزم تسمه تایم به گونه ای است که شامل یک یا چند بلبرینگ برای تنظیم کردن سرعت چرخش و درست کار کردن پیشرانه خودرو می شود. اصطلاحا به کیت تایمینگ شناخته می شود. کیت تایم مجموعه ی کاملی از این بلبرینگ ها و تسمه تایم است. اما در مورد زمان تعویض تسمه تایم باید به این مسأله توجه کنید که خودرو چند کیلومتر حرکت کرده. در هر وسیله ی سواری برای اولین بار بعد از 60 هزار کیلومتر باید تسمه تایم تعویض شود. از بعد از آن باید قبل از 40 هزار کیلومتر تسمه تایم را چک و نو کنید. سفت کن تایم ها هم از دیگر عوامل پاره شدن تسمه تایم می باشد. پس توصیه می کنیم در زمان تعویض تسمه تایم کیت تایم کامل را تعویض کنید.

خودروهای دارای توربو مانند جک اس 5 خیلی حساس تر هستند.برای همین توصیه اکید ما اول استفاده از کیت تایم اورجینال و دوم تعویض کامل کیت تایم اس 5 می باشد.البته سایر خودروهای چینی هم خیلی حساس هستند.شما نباید با این خودروها مانند خودروهای ایرانی برخورد کنی.برخی مکانیک ها فقط تسمه تایم را تعویض می کنند.اگر می خواهید 40 هزار کیلومتر را با استرس پاره شدن تسمه تایم طی کنید فقط تسمه تایم را تعویض کنید.

شناخت تسمه تایم با کیفیت

امروزه در بازار اجناس تقلبی زیادی وجود دارد اما نکته ای که باید خریدار بداند این است که خود فرد باید کیفیت قطعه خریداری شده را تشخیص دهد. نکات کوچک و مهمی برای خریدن کیت تسمه تایم خودرو در نظر گرفته شده که با یک نگاه می توانید متوجه کیفیت تسمه تایم بشوید. در درجه ی اول سعی کنید تسمه تایم اصلی یا به عبارتی شرکتی خریداری کنید چون تسمه تایم اصلی خودروهای چینی تسمه ایست که خود لیبل شرکت چری یا لیفان و جک روی بسته ی آن قرار دارد. در تصویر زیر کیت تسمه تایم ام وی ام تیگو 5 و 550 و X33 , 530 قرار دارد.

زمان تعویض تسمه تایم خودروهای چینی

دوم اینکه روی برخی تسمه ها تاریخ تولید دارد . باید این تاریخ بروز یا نزدیک باشد. سومین نکته و نکته ی اساسی این است که شیار پشت تسمه را که مشاهده می کنید نباید دارای پوسیدگی یا حتی یک بریدگی حتی خیلی ریز باشد. باید از فروشنده درخواست کیت تسمه تایم خودروهای چینی اصلی را داشته باشید و این نکته را گوش زد کنید. در خرید بلبرینگ های تایم  هم دقت لازم را داشته باشید زیرا اگر تسمه ی اصلی هم استفاده کنید و بلبرینگ ها مقداری زدگی داشته باشد باعث پارگی تسمه می شود. سطح بیرونی سفت کن تایم که تسمه روی آن قرار می گیرد را لمس کنید تا زدگی نداشته باشد.

اشتباهات مرگبار در زمان تعویض تسمه تایم

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در هنگام رانندگی تسمه تایم خودرو پاره شده باشد.اما این موضوع فقط با رعایت نکاتی قابل پیشگیری است.شا باید اقداماتی انجام دهید تا جلوی این اتفاق پر هزینه را بگیرید.در ادامه به تمام این مسایل و تمام اشتباهات شما در رابطه با خرید تسمه و کیت تایم خودروهای چینی اشاره می کنیم.

اشتباه اول : عدم توجه به کیلومتر تعویض تسمه تایم

بسیاری از افراد فقط به خودرو بنزین می زنند و توجهی به زمان تعویض و سرویس خودرو نمی کنند.اگر خودروی چینی دارید باید به کیلومتر کارکرد خودرو خیلی دقت کنید.شما مجاز نیستید بیشتر از 5 هزار تا با خودروی خود رانندگی کنید.باید در راس 5 هزارتا برای سرویس دوره اقدام کنید.حتما باید روغن و تمام فیلتر ها تعویض شود.باید تمام بلبرینگ های تایم و تسمه توسط مکانیک بازدید شود.اگر قطعه ای فرسوده شده فورا آن را تعویض کنید.در سرویس 40 هزارتا باید کیت تسمه تایم را کامل تعویض کنبد.

اشتبه دوم : مراجعه به مکانیک بی تجربه

بسیاری از افراد شناختی نسبت به کار مکانیک ندارند.باید دقت کنید برای انجام سرویس های خودرو مکانیک متخصص همان قسمت را داشته باشید.مثلا برای تعویض کیت تسمه تایم خودروی خود نباید به جلوبندی ساز یا باطری ساز مراجعه کنید.حتما باید فرد مکانیک تعمیرکار موتور خودروهای چینی باشد.برخی مکانیک ها تمامی کارهای خودرو را انجلم می دهند و به مشتری نه نمی گویند.مراقب این افراد باشید.

اشتباه سوم : خرید کیت تایم ارزان و بی کیفیت برای خودرو

هر خودرویی برای افزیش بازدهی و داشتن کیفیت باید با قطعات اصلی و با کیفیت کار کند.برخی افراد وقتی زمان تعمیر و سرویس خودرو می رسد احساس فقر مطلق می کنند.واقعیت اینجاست که اگر قطعه اصلی نخرید حداقل 15 برابر باید برای تعمیر موتور هزینه کنید.خرید کیت تایم اصلی خودروهای چینی خیلی سخت نیست.اما می توانید به ما اطمینان کنید و کیت تایم اصلی خودروهای چینی را از فروشگاه کارکیتس سفارش دهید.

زمان تعویض تسمه تایم

اشتباه چهارم : تعویض تکه ای کیت تایم خودروهای چینی

گاهی برخی افراد در سرویس 40 هزارتای تسمه تایم  به مکانیک مراجعه می کنند و مکانیک می گوید فقط تسمه را تعویض کنید.شاید در ابتدا به نظر برسد مکانیک به فکر جیب شماست.اما یقین کنید اینگونه نیست.در خودروهای چینی باید کیت تایم به صورت کامل تعویض شود.حتی اگر تسمه ها و بلبرینگ ها سالم باشد.پس حتما به این موضوع دقت کنید و بعد از خرید کیت تایم اصلی به مکانیک گوش زد کنید که تمام بلبرینگ ها و تسمه تعویض شود.برای اطمینان از وی قطعات تعویضی را درخواست کنید.مثلا برای تعویض کیت تایم جک s5 شما باید 6 تکه داغی قطعه دریافت کنید.

اشتباه پنجم : خرید کیت تایم ضمانت دار

برخی افراد به دنبال کیت تایم ضمانت دار هستند.از این رو هر فروشنده ای کوچکترین ضمانتی به این افراد می دهند فوری خرید می کنند.اما بهتر است بدانید بیشتر این ضمانت ها وعده ای پوچ است.باید بدانید بیشتر این افراد در صورت پاره شدن تسمه تایم خودرو اگر بتوانید ثابت کنید تنها یک تسمه تایم به شما میدهند.هیچ فروشنده ای هزینه ای بابت تعمیر موتور به شما نمیدهد.اما نکته بعدی این است که کیت تایم اصلی 40 هزارتا به راحتی و بدون دردسر کار می کند.پس با خیال راحت از کارکیتس کیت تایم خود را سفارش دهید.

خرید تسمه تایم خودروهای چینی

ما در فروشگاه لوازم یدکی خودروهای چینی با ارائه ی محصولات با کیفیت قصد داریم تا ضمن کسب رضایت مشتری هزینه های ناشی از استفاده از قطعات بی کیفیت را کاهش دهیم. از دوستانی که این مطلب را مطالعه میکنند درخواست میکنیم تا با ارائه ی پیشنهاد و انتقادات خود ما را در ارائه ی خدمات بهتر یاری کنید. می توانیدمطلب مورد نظرخود را در قسمت  با ما به اشتراک بگذارید. همچنین در خواست داریم تا در شبکه های مجازی و کانال آپارات ما که فیلم های آموزشی زیادی برای شما قرار دادیم همراهی کنید. در ادامه به چند محصول اصلی که در فروشگاه موجود است اشاره می کنیم و شما می توانید با یک کلیک سفارش خود را ثبت کنید.

زمان تعویض تسمه تایم خودروهای چینی

در عکس کیت تایم اصلی جک j5 برای شما قرار داده شده.این کیت تایم اورجینال است و همان کیفیتی است که نمایندگی برای شما تعویض می کند.اما جالب است بدانید این کیت را نمایندگی برای شما تعویض نمی کند.چون برای آن صرفه اقتصادی ندارد و بهتر است به مکانیک مجرب مراجعه کنید.همچنین می توانید کیت تسمه تایم خودروهای ام وی ام 530 ,550 ,ایکس 33 و تیگو 5 و جک اس5 و کیت زنجیر تایم لیفان ایکس 60 و 620 مدل 1800 را از ما سفارش دهید.

مطالب مرتبط با تسمه تایم

ما در این سایت قصد آموزش به مشتریان را داریم.از این رو سعی می کنیم درباره یک مطلب اطلاعات جامعی ارائه کنیم.درباره تسمه تایم شما می توانید مطالب “چند واقعیت که درباره کیلومتر تعویض تسمه تایم نمیدانید” و “راهنمای نحوه ی تعویض تسمه تایم خودرو برای افراد فنیمکانیزم تسمه تایم ر خودروهای چینی را مطالعه نمایید.

کیت تایم های موجود در فروشگاه گارکیتس

کیت تسمه تایم خودروهای چینی از محصولاتی است که فروشگاه کارکیتس اقدام به واردات آن کرده و از محصولات درجه یک و دست اول در بازار است.در سفارش کیت تایم خودروهای چینی از چین کیفیت اصلی و یا A++ در نظر گرفته شده.قصد ما این است که شما قطعه اصلی روی خودرو را با قطعه ی اصلی دیگری تعویض کنید و اطمینان داشته باشید که دقیقا قطعات با کیفیت اصلی می خرید.کیت تسمه تایم جک s5 و کیت تایم جک j5, کیت تایم خودروهای چری تیگو 5 و چری ایکس 33 و ام وی ام 530 و 550 از کیت تایم های درجه یک موجود در فروشگاه کارکیتس می باشد.کیت تایم خودروهای چری در یک پک به نام پک تایم پاور گریپ به فروش می رسد.عکس این محصول در بالا قرار دارد.اما کیت تایم جک s5 , j5 در جعبه جک و با کیفیت اصلی برای شما قرار دارد.عکی های این پک هم در مطلب قرار دارد.با خیال راحت کیت تایم خود را از ما سفارش دهید.

 

نوشته های مشابه

76 دیدگاه در “چند اشتباه مرگبار در زمان تعویض تسمه تایم خودروهای چینی

  1. Asal گفت:

    اطلاعاتتون عالی بود
    ممنونم

    1. لوازم یدکی کارکیتس گفت:

      ممنون از شما دوست عزیز

      1. Rb گفت:

        سلام خسته نباشید من برلیانسh330 دارم دیشب در حین حرکت ماشینم خاموش شد و امدادخودرو آمد گفت تایم رد کرده لطف میکنید بگید یعنی چی تایم رد کرده و چه باید بکنم ممنون میشم

        1. alinaderi گفت:

          سلام ارادت
          خودروی برلیانس زنجیر تایم دارد اما دنده میل سوپاپ ها امکان خرابی دارد که باعث میشود خودرو سر تایم نباشد اگر به موقع تشخیص داده بشه با تعویض دنده ها مشکل حل میشه اما اگر به موقع سرویس نشه باعث خرابی شدید در موتور میشه

    2. صفرعلی موگویی گفت:

      عالی بود

  2. مهدی گفت:

    عالی بود توضیح هاتون مرسی

    1. لوازم یدکی کارکیتس گفت:

      ممنون از لطف شما

    2. مهران محمدی گفت:

      زمان تعویض تسمه تایم ام وی ام ۳۱۵ فقط باید تسمه عوض شه یا قطعات دیگه ای هم داره ؟ ممنون میشم جواب بدید

      1. alinaderi گفت:

        کیت تایم ام وی ام 315 شامل دو تکه می شه.یکی تسمه تایم و دیگری بلبرینگ تایم با پایه.البته بلبرینگ تایم 315 قدیم با مدل جدید فرق داره.بلبرینگ مدل قدیم به هردو می خوره اما بلبرینگ 315 مدل جدید به 315 مدل قدیم نمی خوره

  3. ناشناس گفت:

    سلام ممنون از اطلاعات خوب وعالی

  4. میلاد گفت:

    عالی بود

    1. لوازم یدکی کارکیتس گفت:

      ممنون از لطف شما

  5. بردبار گفت:

    عالی بود.

  6. فرشاد گفت:

    سلام در چه کیلومتری باید تسمه تایم لیفان ایکس۶۰را عوض کنیم

    1. لوازم یدکی کارکیتس گفت:

      با سلام خودروی لیفان ایکس 60 تسمه تایم نداره از کیت زنجیر تایم استفاده می کنه و نیازی به تعویض نیست مگر در مواقع تعمیر موتوری

      1. ناشناس گفت:

        سلام هایما مدل 98 (58 هزار کارکرد) دارم. تسمه تایم داره یا زنجیر؟؟

        1. alinaderi گفت:

          سلام هایما s7 زنجیر تایم داره که برای تعمیر موتور اساسی باید کیت زنجیر تایمش رو تعویض کنید در غیر این صورت نیاز به تعویض نداره

  7. ناصری گفت:

    باسلام وخسته نباشید،ممنون از توضیحات وراهنماییهاتون

    1. لوازم یدکی کارکیتس گفت:

      سلام ممنون که مطالب ما رو مطالعه می کنید

      1. پارچه باف گفت:

        سلام با عرض سلام و خسته نباشید ممنون از این همه راهنمایه خوبتون

        1. alinaderi گفت:

          سلام ارادت
          ممنون که برای مطالعه مطالب سایت وقت میگذارید

  8. امین اشرف گفت:

    سلام
    ممنون از اطلاعات ارزنده شما
    خودرو لیفان ایکس ۵۰ دنده تسمه تایم داره یا زنجیر؟

    1. alinaderi گفت:

      ممنون از اینکه مطالب ما رو مطالعه می فرمایید. لیفان ایکس 50 در مدل دنده ای تسمه تایم داره

  9. اکبر گفت:

    سلام من ام وی ام ۰اا مدل ۸۹ دارم میخواستم بدونیم تسمه تایم رو در چند کیلومتر عوض کنم

    1. alinaderi گفت:

      سلام تمامی خودروها اگر صفر کیلومتر باشند برای بار اول روی 65 هزار کیلومتر و از سری دوم به بعد هر 45 هزار کیلومتر باید تسمه تایم و بلبرینگ تایم اصلی عوض شود.

  10. حسن مرادی گفت:

    سلام، تسمه تایم خودرو ام وی ام x22 کی عوض کنم بهتره، تو 80000کیلومتر برای بار اول خوبه یا نه؟

    1. alinaderi گفت:

      سلام تعویض تسمه تایم هر خودرویی به جز خودروهایی که زنجیر تایم دارند برای بار اول در 70 هزار کیلومتر و در دفعات بعدی نهایتا هر 50 هزار کیلومتر باید عوض شود. توجه کنید که در دفعات دوم کیت تایم کامل عوض شود بهتر است.

  11. سیاوش گفت:

    با سلام و عرض ادب.پاره شدن تسمه تایم در x50 به موتور آسیب میزند یا نه؟ با تشکر .

    1. alinaderi گفت:

      با سلام پاره شدن تسمه تایم هر خودرویی آسیب خیلی زیادی به موتور می زند و باید کل لوازم موتوری تعویض شود پس بهتر است برای باره اول روی 7 هزار کیلومتر و از باره دوم به بعد روی 40 هزار کیلومتر تسمه عوض شود و بهتر است کیت تایم کامل عوض کنید.

  12. محمد گفت:

    سلام ماشین من x33sاتومات هستش مدل اخر ۹۶ برج ده هستش تا الانم ۳۰هزار بیشتر نرفته ایا لازم هست تشمه تایمش عوض بشه ؟؟

    1. alinaderi گفت:

      تسمه تایم علاوه بر کیلومتر کارکرد به سال تولید هم بستگی داره.تاریخ تسمه باید جدید باشه.در این موارد که خودرو کارکرد پایینی داره اما زمان زیادی از تولید میگذره بهتره تسمه تایم تکی رو تعویض کنید.اما حتما در نظر داشته باشید که هم تسمه اصلی باشه هم مکانیک خیلی مجرب

  13. محمد گفت:

    سلام ماشین من ام وای ام مدل اخرای ۹۶ برج ۱۰ هستش تا الان ۳۰هزار رفتم لازم هست الان عوض کنم یا بزارم ۶۰ هزار؟

    1. alinaderi گفت:

      سلام بهتره روی 50 هزار تا عوض شه البته باز به مکانبک هم نشون بدید که پوسیده نبودن تیمه رو چک کنه

  14. سیدمجید موسوی گفت:

    سلام ام وی ام x22مدل۹۷دارم23۶زار کارکرد میباشد آیا نیاز به تعویض تسمه تایم میباشد؟

    1. alinaderi گفت:

      سلام
      چنانچه مطالب مربوط به تعویض تسمه تایم رو مطالعه کرده باشید عرض کردیم خدمتتون که خودرو بار اول در 60 هزار تا نهایت 70 هزار کیومتر و در بار دوم به بعد هر 40 هزار تا تسمه تایم و بلبرینگ ها باید عوض شه

    2. ناشناس گفت:

      تسمه تایم دوتا بازده داره کیلومتری ۶۰هزاربازده زمانی سه سال هرکدام شدبایدتعویض بشه

    3. Ali گفت:

      تسمه تایم دوتا بازده داره کیلومتری ۶۰هزاربازده زمانی سه سال هرکدام شدبایدتعویض بشه

      1. alinaderi گفت:

        بله درسته برای همین روی تمام قطعات کیت تایم فروشگاه ما تاریخ هم درج شده

  15. Maryam گفت:

    سلام من ام وی ام ۳۱۵ مدل ۹۶ خریدم و ۱۳۰ تا رفته اما نمیدونم نفر قبلی کی تسمه تایم عوض کرده چطور میشه فهمید که رمانش رسیده یا هنوز میشه استفاده کرد

    1. alinaderi گفت:

      سلام ارادت
      در زمان خرید خودروی دسته دوم نکات زیادی را باید رعایت کنید.اما به طور خلاصه اگر صاحب قبلی قسم خورد که لوازم مصرفی مخصوصا تسمه تایم رو همین دیروز عوض کرده و از تسمه تایم اصلی استفاده کرده باز شما این قطعات را عوض
      هزارتا و دومی در کنید.اگر خودرو 130 هزار تا کار کرده باشه باید دو بار تسمه تایم عوض کرده باشه.یکی در 70 هزار تا و بعدی در 130 تا.اما شما حتما باید کیت تایم رو عوض کنید.در هنگام خرید خودروی دسته دوم شما باید مبلغی رو برای تعویض همه قطهات مصرفی مثل تسمه تایم کنار بگذارید.

  16. ضیا گفت:

    باسلام خودرو ایکس۲۲زنجیر داره یا تسمه تایم داره؟ممنون

    1. alinaderi گفت:

      سلام ارادت خودروی x22 مدل دنده ای تسمه تایم و یک سفت کن تایم با پایه داره.

  17. نوید گفت:

    باسلام
    بنده تیگو ۵دمدل مرداد۹۷ دارم و تا الان ۱۷۰۰۰ کیلومتر رفتم، متاسفانه به معاینه ۲ ساله هم نرسیدم، به نظر شما چه موقع کیت تایم را تعویض کنم. ممنون

    1. alinaderi گفت:

      تسمه تایم قسمت مهم موتور خودروست.تسمه برای بار اول باید روی 60 هزارتا عوض شه اما اگر مدت زمان زیادی روی خودرو نصب شده باشه و هنوز به این کیلومتر نرسیده باید به یک مکانیک برای سرویس موتور خودرو مراجعه کنید.حتما بدید تسمه رو بازبینی کنه.شاید بهتر باشه تسمه عوض شه.چون علت پارگی تسمه تایم پوسیدگی در اثر زمان هم هست. مخصوصا در مناطقی با آب و هوای خیلی گرم.

    2. Mahmoud Reza Javadpour گفت:

      سلام و خسته نباشيد
      خودروي من ايكس ٣٣اس هست و با يك صدا از داخل موتور متوجه شدم كه در قسمت تسمه تايم دچار مشكل شده و خيلي با احتياط بردم تعميرگاه.
      علاوه بر بيمت عجيب كيت تايم بدون اجرت، ميگفت بلبرينگ ها خورد شدند و…. الان ميگه اسكاني ها بايد عوض بشه.
      ممكنه نظرتون در اينباره رو بفرمائيد و نهايتا بفرمائيد كه هزينه نرمال قطعات و كارمزدش چقدره؟
      ميشه يك مكانيك وارد و مورد تاييد معرفي كنيد؟

      1. alinaderi گفت:

        سلام ارادت قیمت کیت تایم شرکتی به دلیل افزایش قیمت توسط مدیران خودرو به حدود 6 میلیون و نیم تا 7 تومن می رسه.اما کیت تایم پاور گریپ اصلی با قطعات اورجینال هم موجوده که قیمت خیلی مناسب تری داره. البته خدود 1 تومن هم اجرت تعویضشه. برای انتخاب مکانیک با فروشگاه تماس بگیرید.

  18. غزاله اکرمی گفت:

    من ام وی ام x22 دارم نمیدونم x22 زنجیر تایم داره یا تسمه تایم ؟اگه تسمه تایم داره کیت تسمه تایم x22 چه قطعاتی داره ؟

    1. alinaderi گفت:

      ایکس 22 تسمه تایم داره کیت تایم کامل x22 شامل سه تیکه یعنی تسمه و سفت کن تایم و بلبرینگ تایم می شه

  19. امیر گفت:

    بهترین مارک کیت تایم s5 چه برندیه ؟ از کجا بفهمیم کیت تایم s5 که خریدیم شرکتیه اصلیه یا نه ؟؟

    1. alinaderi گفت:

      بهترین مارک کیت تایم s5 همون جک موتورزه که به صورت جدا جدا خوده نمایندگی برای مشتری عوض میکنه شامل 6 تیکه میشه.اما برند های با کیفیت اصلی هم موجوده که به نام پاور گریپ داخل یک پک (بسته ) به فروش میرسه.کیقیت دیگه ای هم هست که مثل جک موتورز با همون بسته بندی و کد های فنی داخل فروشگاه موجوده که خیلی برای مشتری اقتصادی تره.تمامش داخل فروشگاه موجوده

  20. زهرا گفت:

    من جک j5 مدل دنده دستی دارم کیت تایم جی ۵ دنده ای چه زمانی باید عوض شه ؟

    1. alinaderi گفت:

      جک جی 5 دنده دستی کیت زنجیر تایم داره که باید در هنگام تعمیر موتور اساسی باید عوض شه.اما جی 5 اتومات تسمه تایم داره و باید کیت تسمه تایم کامل عوض شه.

  21. بهزاد گفت:

    سلام وقت بخیر من لیفان 620 دارم چندروز پیش یهو یه صدای عجیب از سمت موتور اومد و این صدا موقع گاز خوررن ماشین قطع میشه ولی موقع درجا کار کردن صدای بلند تق تق از موتور میاد.پیش مکانیک بردم یکی میگه از استکان تایپیت هست یکی میگه از زنجیر تایم حالا بنظر شما میتونه ازچی باشه

  22. ع.ح گفت:

    سلام بنده mvm x33s دارم مدل 99 و20هزار راه رفتم واسه سرویس 20هزار رفتم نمایندگی گفت باید کیت تسمه تایم عوض کنم گفتم دیر تر انجام میدم.ایا نیازه عوض کنم یا 50هزار عوض کنم ؟ ممنون

    1. alinaderi گفت:

      اگر مکانیک تشخیص به تعویض کیت داده باید حتما این کار رو انجام بدید.احتمالا خرابی در بلبرینگ ها و یا پوسیدگی در تسمه تایم مشاهده شده

  23. ع.ح گفت:

    لطفا قیمت کیت mvm x33s چنده؟با جازدن چقدر میشه؟ممنون

    1. alinaderi گفت:

      برای استعلام قیمت می تونید به قسمت فروشگاه سایت مراجعه کنید.اجرت تعویض تسمه تایم بسته به خود تعمیرگاه متفاوت است.اما به طور تقریبی یک سوم قیمت قطعه اجرت تعویض داره.

  24. حسین سلطانی گفت:

    اولاًاینهااکثراًتبلیغ جهت فروش لوازم یدکیه،چراکه اصلی ترین لوازمهافقط درنمایندگیهای مجازپیدامیشه وبس،دوماًمن دوبارمن درسالهای97و99دودستگاه جکS5اتومات داشتم البته باراول(یکدستگاه مدل 97رودرکیلومتر89هزارومدل99رودرکیلومتر106هزارتعویض نمودم،درحالیکه درهردوخودروهردوتسمه هاش یعنی کوچک وبزرگ حداقل 20هزاردیگه کارمیکرد)سوماًاستهلاک تسمه تایم درخودروهای دنده واتومات بسیاربسیارمتفاوت میباشدکه دراین موردهیچ اشاره ای نشده است،پس بنابراین مواظب تبلیغات لوازم فروشها بیشترباشید

    1. alinaderi گفت:

      سلام
      پیام این دوستمون چون چند نکته داشت لازم دونستم خیلی کامل پاسخ بدم تا سایر دوستان هم چند نکته آموزشی رو یاد بگیرن.
      نکته اول : سایت کارکیتس در طی این 7 سال که راه اندازی شده بیشتر جنبه آموزشی داشته تا فروشگاهی برای اثبات میتونید 280 مطلب آموزشی سایت رو بخونید.
      نکته دوم : ما همیشه روی این موضوع تاکید داریم که سیستم تعمیر و نگهداری خودروهای چینی با تمام خودروهای دنیا فرق دارد.شما اگر خودروی چینی دارید باید هر 5 هزارتا روغن و تمام فیلتر ها رو عوض کنید حتی اگر سالم باشه.هر 40 هزارتا باید کیت تایم کامل تعویض بشه حتی اگر تمامش سالم باشه.ما تمام سرویس های خودروهای چینی رو برای شما در مطالب توضیح دادیم.
      نکته سوم : قیمت کیت تایم اصلی جک s5 در مقایسه با هزینه پاره شدن تسمه تایم جک اس 5 هیچ است. پس هیچگاه مثل این دوستمون به اینکه بالای 100 هزارتا بدون تعویض تسمه تایم رانندگی کردید افتخار نکنید.
      نکته چهارم : تمام مطالب این سایت برگرفته از منابع معتبر و اصلی می باشد و مثلا اگر ما تاکید روی 40 هزارتا داریم به خاطر این است که خود کارخانه سازنده روی این عدد تاکید دارد.
      نکته آخر : دوستان گول هیچ تبلیغی را نخورید و حتما تحقیق کنید میتئانید از خود ما هم مشاوره خرید بگیرید . در آخر گول افرادی مانند این دوستمون هم تعدادشون کم نیست نخورید چون کار یک بار میشه و کلی هزینه روی دستتون میمونه و اگر خودروی چینی دارید باید چینی سواری رو یاد بگیرید

    2. ناشناس گفت:

      واقعا از اینکه آگاه کردین ممنون منم نمیدونستم و متاسفانه سریع اعتماد کردند خیلی زودتر عوض کردم

  25. پارسا گفت:

    درود و سپاس بابت راهنمایی و مطالب ارزنده تون، من جک j5 مدل ۹۳ دارم که ۸۳ هزار کارکرد داره، با توجه به اینکه ماشین ۹ سال کارکرده آیا نیاز به چک کردن و تعویض زنجیر تایم هست؟

    1. alinaderi گفت:

      سلام ارادت ممنون از لطفتون
      خودروهایی که زنجیر تایم دارند نیازی به تعویض کیت تایم ندارند.البته در سرویس دوره ای 150 هزارتا باید واشر سرسیلندر و تمام واشر ها و کاسه نمدهای موتور و اویل پمپ تعویض شود.بهتر است در این سرویس کیت زنجیر تایم هم تعویض کنید.

  26. منیر اسفندیاری گفت:

    سلام و با تشکر از مطالب مفیدتون ، من جک S5 اتوماتیک مدل ۹۶ دارم و ۵۲ هزار کیلومتر کارکردش هست ،، روی چه کیلومتری باید کیت تسمه تایم عوض کنم؟

    1. alinaderi گفت:

      سلام ارادت ممنون از لطفتون
      شما باید روی کیلومتر 60 هزارتا کیت تسمه تایم ماشین رو تعویض کنید.توجه داشته باشید که عمر مفید تسمه تایم 3 ساله و بعد 3 سال حتی اگر خودرو کم کار هم که باشد بهتر است کیت تایم تعویض شود.توجه کنید که در ماشین های چینی تعویض تسمه تمی اشتباهه و بلبرینگ تایم ها هم باید هم زمان تعویض بشه.حتی اگر مکانیک گفت که بلبرینگ سالمه شما کیت تایم عوض کنید.

  27. رامتین گفت:

    سلام.ام وی ام 110 چهارسیلندر تسمه تایم پاره کنه سوپاپ کج میکونه یا مثل پراید مدل پایین ها فقط خاموش میشه و به سوپاپ و سر سیلندر آسیب نمیزنه؟

    1. alinaderi گفت:

      دوست عزیز تنها ماشینی که تسمه تایم پاره می کنه و سوپاپ کج نمیکنه فقط پراید مدل پایینه تمام ماشین های دنیا تسمه تایم پاره کنه باید تعمیر موتور اساسی بشه .

  28. محمود گفت:

    سلام من ایکس ۳۳ مدل ۹۳ دارم اشتباهی کردم به حرف مکانیکم فقط تسمه عوض کردم اولش مشکلی نبود اما بعد یک هفته صدای غرش اضافی از قاب تسمه میاد مکانیک هم یکبار تسمه رو سفت تر کرد صدا تقریبا قطع سد ولی بعد یک روز دوباره صدا میده خواهشا راهنمایی کنید که این صدا علت چی هستش چون حقیقت دیگه نمیخوام ببرم پیش اون مکانیک
    سپاسگزارم

    1. alinaderi گفت:

      سلام ارادت به نظر میاد مشکل از سفت کن تایم باشه .عمر قطعات کیت تسمه تایم در خودورهای چینی 60 هزار تا بیشتر نیست.اما برخی مکانیک ها به دلیل شناخت کم از خودروی چینی و به نوعی فکر جیب مشتری را کردن فقط تسمه تایم رو عوض می کنند.اما این کار چنان هزینه ای روی دست مشتری می گذارد که کار به تعویض سر سیلندر می رسد.دوستان عزیز در خودروهای چینی باید کیت تسمه تایم کامل تعویض شود.مکانیک های عزیز این خودروها مثل خودروهای ایرانی نیست.بلبرینگ های تایم خودروهای چینی بیشتر از 60 تا 70 هزارتا کار نمیکنه.خودش باعث پاره شدن تسمه تایم می شه.به نظرم این دوستمون باید کیت تایم رو کامل تعویض کنه .

  29. ح.نجار گفت:

    سلام ضمن تشکر لطفا راهنمایی بفرمایید که اتومبیل جک S5 من تحویل شده در سال 1395 است
    و حدود 30.000 کیلومتر نیز بیشتر کار نکرده آیا لازم است کیت تایم تعویض بشه؟
    در خصوص لاستیک ها نیز همینطور نزدیک به 70 درصد سلامت دارد آنها چطور ؟
    باید چکار کرد؟

    1. alinaderi گفت:

      سلام ارادت
      تسمه تایم یک عمر مفید داره و به خاطر الیاف به کار رفته در آن بعد از مدتی دچار پوسیدگی داخلی میشه بهتره کیت کامل تعویض شه چون بعد مدتی باید دوباره به خاطر تعویض بلبرینگ ها به تعمیرگاه مراجعه کنید.لاستیک هم به همین صورته دچار پوسیدگی خیلی گوچک میشه.این مسئله در سرعت های خیلی بالا مشکل ساز میشه اما برای استفاده شهری مشکلی پیش نمیاد و نیازی به تعویض لاستیک نیست

  30. محمد محمدی گفت:

    سلام
    دستمزد تعویض تسمه تایم ام وی ام 315 چقدره ؟
    فقط تسمه تایم
    ممنونم اگه جواب بدین

    1. alinaderi گفت:

      سلام دستمزد تعویض تسمه تایم و کیت تایم تفاوتی با هم نداره جون در هر دو باید قسمتی از قطعات موتوری باز شه.بعد از تعویض هم باید توسط تعمیرکار عملیات تایم کردن انجام شه.برای همین بهتره کیت تایم تعویض کنید کنید.اجرت تعویض بین 1 تا 2 تومن بسته به خدمات مکانیکی متغیره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *