دانستنیهای مفید خودرویی کارکیتس

سرویس گیربکس اتومات در خودروهای چینی به چه صورت است؟

ما همیشه در مطالب خود سعی بر آموزش فنی برای شما داریم.اما در این مطلب قصد داریم تا شما را با یکی از مراحل سرویس و نگهداری گیربکس خودروهای چینی آشنا کنیم.خودروهای چینی باید سرویس های دوره ای منظمی داشته باشند.شما به عنوان صاحب خودرو باید به این نکات دقت کنید.همان طور که همیشه گفتیم رانندگی و نگهداری از خودروهای چینی با هر خودرویی متفاوت است.در این مطلب می فهمید سرویس گیربکس اتومات در خودروهای چینی به چه صورت است؟در این مطلب با فلاش گیربکس یا شستشوی گیربکس با مایع فلاش آشنا می شوید.باید بدانید این کار با سرویس تعویض روغن گیربکس متفاوت است.البته ما در این سایت مطالب زیادی در رابطه با سرویس های دوره ای خودروهای چینی منتشر کردیم.

سرویس دوره ای گیربکس چیست؟

سرویس یا فلاش گیربکس یک سرویس خودرویی است که در آن مایع قدیمی گیربکس از گیربکس خارج می شود و با مایع تمیز و تازه جایگزین می شود. گیربکس های اتوماتیک قطعات بسیار پیچیده ای دارند. اکثر خودروهای امروزی مجهز به گیربکس اتوماتیک هستند، اما تعداد کمی از مردم می دانند که چگونه کار می کنند. داخل جعبه دنده شامل نوارها، چرخ دنده ها، کلاچ ها و گذرگاه های مایع مختلف است. گیربکس در خودروهای مدرن در ارتباط دائمی با کامپیوتر خودرو است. کامپیوتر یا ecu خودرو بر اساس میزان دور در دقیقه، فشار روغن گیربکس، سرعت شما و سایر عوامل به گیربکس می گوید که چه زمانی باید دنده را تغییر دهد. روغن گیربکس اتوماتیک شما یک قطعه مهم از این پازل است.این فلاش گیربکس باعث تمیز کاری قطعات داخلی می شود.اما بسته به کارکرد خودرو دارد.شما در هر زمانی مجاز به انجام این کار نیستید.

عملکرد روغن گیربکس در خودروهای چینی

مایع گیربکس شما به روغن کاری و عملکرد صحیح این قطعات کمک می کند. با افزایش سن مایع انتقال، قرار گرفتن مداوم در معرض گرما و اصطکاک باعث از بین رفتن تاثیر آن می شود. وقتی خراب می شود دیگر نمی تواند کار خود را به درستی انجام دهد و باید با روغن جدید جایگزین شود.پس همیشه به کارکرد خودرو دقت کنید.

فلاش انتقال این وظیفه را انجام می دهد. گیربکس شما به یک ماشین فلاشینگ متصل است که تمام مایع قدیمی را از گیربکس خارج می کند. در عین حال، سیال جدید را برای جایگزینی سیال قدیمی به گیربکس پمپ می کند. این فرآیند پمپاژ سیال قدیمی و پر کردن مجدد آن با مایع انتقال جدید، فلاش انتقال نامیده می شود. از آنجایی که به تجهیزات خاصی نیاز دارد، انجام این کار به تنهایی می تواند چالش برانگیز باشد. اکثر مردم ترجیح می دهند یک مکانیک واجد شرایط این خدمات را انجام دهند.

سرویس گیربکس اتومات

معایب انجام فلاش گیربکس یا سرویس انتقال با دستگاه

هنگامی که زمان انجام یک سرویس انتقال فرا می رسد، فلاش تنها گزینه موجود نیست. برخی از افراد فلاش های انتقال را دوست ندارند زیرا معتقدند که برای انتقال شما مضر هستند و ما در ادامه این مقاله به معایب فلاش گیربکس با دستگاه می پردازیم. بنابراین، چه گزینه های دیگری وجود دارد؟

یک تعویض ساده روغن گیربکس راه دیگری برای وارد کردن مایع گیربکس جدید به خودروی شماست. این روند کمی دشوار تر است و همچنین دارای معایبی است. برای یک تعویض ساده روغن، باید ظرف گیربکس را از خودرو خارج کنید. به جای استفاده از فشار برای خارج کردن سیال قدیمی از گیربکس، ظرف را بردارید و اجازه دهید مایع قدیمی با استفاده از گرانش از سیستم خارج شود. برخی از گیربکس ها حتی دارای یک پلاگین تخلیه هستند که از نیاز به برداشتن تابه جلوگیری می کند.

هنگامی که مایع تخلیه شد، باید فیلتر گیربکس را نیز تعویض کنید. سطح تماس سینی گیربکس را به خوبی تمیز کنید، روی یک واشر جدید بلغزانید و دوباره سینی گیربکس را وصل کنید. طبق دفترچه راهنمای مالک خود، مطمئن شوید که از مشخصات گشتاور مناسب برای پیچ و مهره های سینی استفاده می کنید. سفت کردن بیش از حد این پیچ ها می تواند باعث آسیب شدید شود. هنگامی که ظرف دوباره وصل شد، باید گیربکس خود را با روغن جدید پر کنید. همیشه سطح روغن روی میله اندازه گیری خود را در حالی که ماشین گرم و روشن است بررسی کنید.

یکی از ایرادات عمده در مورد تغییر روغن سیستم این است که تمام روغن قدیمی از سیستم خارج نمی شود. بیشتر آن روغن حتی پس از تخلیه سیال در مبدل گشتاور باقی می ماند. اکثر تخمین ها بیان می کنند که تنها حدود 60-70 درصد از مایع قدیمی با انجام یک تغییر مایع حذف می شود. بسیاری از افراد تصمیم می‌گیرند تا چند هفته بعد دوباره تعویض مایعات را انجام دهند تا اطمینان حاصل شود که تمام مایع جایگزین می‌شود.

هزینه سرویس روغن گیربکس

هزینه سرویس روغن گیربکس خودروهای چینی چقدر است؟ فلاش گیربکس خیلی گران نیست. این سرویس معمولاً در یک تعمیرگاه معتبر فقط حدود 500 تومان هزینه دارد. یک مکانیک مجرب می تواند این کار را در حدود 30 دقیقه انجام دهد. یکی از مواردی که تأثیر قابل توجهی بر هزینه کار دارد این است که وسیله نقلیه شما به چه مقدار روغن گیربکس اتوماتیک (ATF) نیاز دارد. هرچه ماشین شما به روغن بیشتری نیاز داشته باشد، قیمت سرویس بالاتر خواهد بود.

مایع گیربکس اتوماتیک حدود لیتری 100 تا 200 تومان است، اما برخی از خودروها به 16 لیتر مایع نیاز دارند. به علاوه، بسیاری از خودروها به نوع خاصی از ATF نیاز دارند که حاوی مواد افزودنی و شوینده‌های ویژه باشد تا از مشکلات انتقال جلوگیری شود. مکانیک باید خطوط کولر انتقال را بردارد و آنها را به دستگاه فلاشینگ وصل کند. سپس دستگاه تبادل سیال را انجام می دهد. این سرویس معمولاً تحت گارانتی قرار نمی گیرد، مگر اینکه مشکلی در انتقال وجود داشته باشد که به آن نیاز داشته باشد.

هزینه های تعویض روغن گیربکس خودروهای چینی اغلب می تواند گرانتر از شستشو باشد و این به این دلیل است که تعویض مایع به زمان و تلاش بیشتری نیاز دارد. همچنین باید یک فیلتر جدید برای تعویض فیلتر و یک واشر سینی گیربکس جدید خریداری کنید. ممکن است مجبور باشید حدود 1 میلیون تومان برای تعویض روغن گیربکس در تعمیرگاه خودرو بپردازید.

فاصله زمانی مناسب برای سرویس گیربکس اتومات

هر چند وقت یک بار به سرویس گیربکس اتومات نیاز خواهید داشت؟ پاسخ به وسیله نقلیه خاص شما بستگی دارد و دفترچه راهنمای مالک شما فاصله زمانی تعمیر و نگهداری را برای این سرویس خاص مشخص می کند. در صورت شک، همیشه می توانید از نمایندگی خود در مورد برنامه تعمیر و نگهداری خودرو خود سوال کنید.

همانطور که گفته شد، اکثر وسایل نقلیه هر 50 تا 60 هزارتا به این خدمات تعمیر و نگهداری نیاز دارند. انتظار بیش از حد می تواند باعث ایجاد آلودگی ها و کثیفی شود و احتمال مشکلات برای گیربکس را افزایش دهد. گیربکس اتومات شما نه تنها پیچیده است بلکه گران است. انجام این تعمیر و نگهداری پیشگیرانه می تواند به شما کمک کند از تعمیرات پرهزینه گیربکس در جاده جلوگیری کنید.

ایرادات سرویس شستسوی گیربکس اتومات

شما از افرادی خواهید شنید که ادعا می کنند شستشو و سرویس گیربکس برای وسیله نقلیه شما وحشتناک است. اما وقتی به درستی انجام شود، این درست نیست. به طور گسترده پذیرفته شده است که گیربکس اتومات خودروی شما نیاز به تعویض منظم روغن دارد. تا زمانی که صاحب وسیله نقلیه این سرویس را به موقع انجام دهد، شستشو نباید مشکلی ایجاد کند.

با این حال، مواردی وجود دارد که سرویس شستشوی گیربکس ممکن است ایده خوبی نباشد. این معمولاً زمانی است که برای انجام این سرویس خودروی شما بیش از حد کار کرده. هنگامی که آلاینده‌ها در سیستم جمع می‌شوند، یک شستشوی گیربکس می‌تواند آن زباله‌ها را به گذرگاه‌های کوچک انتقال فشار دهد و باعث انسداد شود. این خیلی بد است! اگر ماشین شما مدت زیادی را بدون سرویس سپری کرده است، احتمالاً باید تعویض روغن گیربکس را در نظر بگیرید. در بیشتر موارد، اگر مایع گیربکس شما بیش از 60 هزارتا مسافت طی کرده، برای جلوگیری از مشکلات احتمالی، به جای شستشو، تعویض روغن را انتخاب کنید.

مطلب پایانی

روغن گیربکس شما باید به طور مرتب تعویض شود تا سیستم گیربکس شما در طول عمر وسیله نقلیه شما به درستی کار کند. فلاش گیربکس یک راه عالی برای انجام این کار است و همچنین کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که تمام مایع قدیمی از سیستم حذف می شود. شستشوی گیربکس با مایع زیاد گران قیمتی نیست زیرا اکثر مراکز خدمات تعویض روغن این کار را با قیمتی حدود 300 تومان انجام می دهند. اگر ماشین شما بیش از 60 هزارتا مسافت طی کرده است، پس باید به شستشو با مایع فلاش فکر کنید – به خصوص اگر متوجه شده اید که گیربکس شما مانند گذشته تغییر نمی کند.

سرویس گیربکس اتومات

آیا سرویس گیربکس اتومات با مایع فلاش لازم است؟

تعویض روغن در گیربکس اتوماتیک شما ضروری است. برخی ممکن است استدلال کنند که آیا شستشوی گیربکس بهتر است یا یک تعویض ساده روغن برای انجام این کار. هنگامی که به درستی انجام شود، فلاش گیربکس ایمن است و نباید مشکلی برای وسیله نقلیه شما ایجاد کند. اگر ماشین شما 60 هزارتا یا بیشتر مسافت کار کرده، احتمالاً زمان انجام این سرویس تعویض روغن فرا رسیده است.

چگونه متوجه می شوید که آیا به فلاش گیربکس اتومات نیاز دارید؟

اگر روغن گیربکس شما بیش از 25 هزارتا روی آن مسافت طی کرده، زمان شستشوی گیربکس فرا رسیده است. به طور مشابه، وقتی مایع گیربکس خود را بررسی می کنید، ممکن است متوجه شوید که تیره به نظر می رسد یا بوی سوخته روی میله می دهد. در این صورت باید فورا فلاش را انجام دهید. در برخی موارد، حتی ممکن است متوجه لغزش یا عقب افتادن گیربکس خود بین شیفت ها شوید. این می تواند نشان دهنده نیاز به شستشوی مایع نیز باشد.

خطرات انجام ندادن فلاش یا سرویس گیربکس اتومات چیست؟

عدم تعویض روغن گیربکس می تواند عواقب منفی زیادی داشته باشد. اول، انتقال شما ممکن است شروع به لغزش کند یا بین شیفت ها تردید کند. مایع قدیمی و کثیف همچنین می تواند به باندها و کلاچ های داخل جعبه دنده آسیب برساند. در نهایت، عدم انجام این سرویس می تواند منجر به شکست کامل انتقال در صورت عدم مراقبت برای مدت طولانی شود. پس از آن شما با قبض گران قیمت بازسازی یا جایگزینی گیربکس روبرو خواهید شد. بسیاری از مردم می پرسند، “هزینه فلاش گیربکس چقدر است؟” فقط با حدود 300 دلار، که بسیار ارزان تر از بازسازی گیربکس است زیرا تصمیم گرفتید مایع را عوض نکنید!

فلاش گیربکس اتومات خوب است یا بد؟

در بیشتر موارد، فلاش یا سرویس گیربکس اتومات خوب است! شما می خواهید روغن آلوده قدیمی را از سیستم جدا کنید و آن را با روغن تازه و جدید جایگزین کنید. اگر روغن موجود در گیربکس شما فرسوده شده است، ممکن است به جای آن تعویض روغن را انتخاب کنید. شستشوی سیستمی که تا این حد پیش رفته است می‌تواند به طور بالقوه زباله‌ها و آلاینده‌ها را به مکان‌هایی در داخل دستگاه انتقال دهد که به آنها تعلق ندارند. این می تواند مشکلات مهم تری در انتقال شما ایجاد کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *