دانستنیهای مفید خودرویی کارکیتس

دلیل تنوع قیمت لوازم یدکی ام وی ام چری 315 در بازار ایران چیست

کیفیت لوازم یدکی ام وی ام چری 315

خودروی ام وی ام 315 با هدف رقابت با 206 وارد بازار ایران شد.اما نتوانست جای این خودرو را بگیرد.البته کیفیت ایمنی این خودرو به مراتب از 206 بهتر است.در مطلبی جدا به مقایسه ام وی ام 315 و پژو 206 پرداختیم.اما بحث اصلی ما در این مطلب تنوع قیمت لوازم ام وی ام 315 در بازار لوازم یدکی می باشد.در اینجا کامل در رابطه با کیفیت لوازم 315 و دلیل تنوع قیمت 315 در بازار بحث می کنیم.

نظر کارشناس کارکیتس در رابطه با 315

“ام وی ام 315” که جایگزین Chery Amulet شد – با نام مستعار Chery A13، Chery Fulwin 2 و ZAZ Forza – طراحی “آماتور” دارد. چنین خودرویی را نمی توان زیبا یا، زشت نامید – درست مانند بسیاری ازخودروهای چینی موجود در بازار ایران. شما نباید از این موضوع ناراحت باشید، زیرا وقتی بودجه برای خرید خودرو محدود است، عملاً به این موضوع فکر نمی کنید. ظاهر ام وی ام 315 یک دلیل خوب برای خوشحالی دارد. خوشحالم که از هیچ مدل محبوبی کپی نشده است و توسعه خود Chery Automobile است، علاوه بر این، با کمک متخصصان استودیوی معروف ایتالیایی Torino Design ایجاد شده است.

طراحی ظاهری 315

ام وی ام 315 شبیه یک سدان به نظر می رسد، اما در واقع یک لیفت بک است که به طرز شیوائی با درب محفظه بار همراه با شیشه عقب مانند خودروهای هاچ بک به آن اشاره می شود. صندوق عقب “چینی” 370 لیتر حجم دارد. چمدان، اما هنگامی که صندلی های ردیف 2 تا شوند، 1400 لیتر قابل توجه در آن قرار می گیرد که حمل و نقل هر چیزی را که دلتان می خواهد امکان پذیر می کند. تنها نکته منفی این است که پشت تاشو مبل عقب برجستگی بالای کف صندوق عقب ایجاد می کند که می تواند حمل و نقل لوازم خانگی بزرگ را دشوار کند.

ابعاد بدنه چری 315

در جلوی ام وی ام 315 مک فرسون کلاسیک با میله ضد رول قرار دارد که دست نخورده باقی می ماند و در عقب یک تیر نیمه مستقل روی 2 بازوی عقب قرار دارد. به گفته سازنده، هندسه و الاستوکینماتیک کل سازه دستخوش تغییرات خاصی شده است. در مقایسه با ام وی ام 315 خودروی 206 کوتاهتر است و طول آن به 4.269 متر می رسد و عرض آن تقریباً یکسان است – 1.686 متر در مقابل 1.682 متر برای سلف خود. فاصله چرخ ها از 2.468 متر به 2.527 متر و ارتفاع از 1.424 متر به 1.492 متر افزایش یافته است که نشان دهنده فضای بیشتر در کابین نسبت به Amulet است. مسیر عقب تغییر نکرده است و 1.422 متر است و مسیر جلو 19 میلی متر رشد کرده است – تا 1.448 متر.

سازگاری با شرایط ایران

هیچ سازگاری خاصی با شرایط ایران برای ام وی ام 315 ارائه نشده است. با این حال، مانند بسیاری از نمایندگان دیگر صنعت خودرو چین. دلیل آن ساده است: برای کسی سودآور نیست که ماشینی را برای کار در ایران آماده کند، که در کشور خود در چین در حجم بسیار بیشتری نسبت به کشور ما فروخته می شود. از این رو فاصله کمی وجود دارد: اندازه گیری نوار به شما اجازه دروغ گفتن نمی دهد، که کمتر از 140 میلی متر در زیر است، اگرچه سازنده ادعا می کند که فاصله از زمین 162 میلی متر است. و گرمایش به همین دلیل کافی نیست: اینجا فقط آینه های جانبی گرم می شوند و صندلی های جلو برای اینکه در زمستان آنقدر غم انگیز نباشد … خوب ، حداقل چرخ یدکی را فراموش نکردند و مجموعه ای از ابزار در صندوق برای شما قرار دادند.

راحتی سرنشین در 315

وقتی برای اولین بار وارد 315 می شوید، متوجه می شوید که این ماشین کاملاً از تناقضات طراحی شده است. از یک طرف، فضای داخلی آن برای یک کارمند بخش دولتی به خوبی طراحی شده است و لحظات خوشی مانند کنسول بالای سر با دکمه های روشنایی وجود دارد که بهتر از رنو مگان تکراری ساخته شده است. از سوی دیگر، فضای داخلی بدون بوی مشخصه بسیاری از “چینی ها” نیست، پلاستیک در همه جا “کم کیفیت” است، و صندلی در صندلی راننده، که با منسوجات نه با بالاترین کیفیت تزئین شده است، از ایده آل فاصله زیادی دارد.

انتقادات به فضای داخلی خودرو

انصافاً باید توجه داشت که بوی داخل کابین هنوز قابل تحمل است: می تواند بسیار بدتر باشد. کیفیت ساخت چنین خودروی ارزان قیمتی قابل قبول است. اتصالات و شکاف بین پانل ها یکنواخت است و به طور کلی همه چیز مرتب، زیبا و نجیب است. تصور کلی به دلیل پلاستیک سخت روی داشبورد کمی خراب می شود، اما برای پول کم نباید انتظار دیگری داشت. پس از آشنایی نزدیک تر، از چیزهایی که اغلب در مدل های مجلل مشاهده می شوند شگفت زده می شوید: به عنوان مثال، قفسه ای در زیر یک ضبط صوت رادیویی با روکش مخملی، که لازم است تا خرده کوچک ذخیره شده هنگام رانندگی صدا ایجاد نکند.

دو راهی انتخاب

چرا تصمیم گرفته شد که راحتی را فدای فضای پای اضافی برای سواران عقب کنیم؟ بعید است که هیچ یک از مسافران از پشتی کاملا عمودی مبل عقب خوششان بیاید، درست است؟ و ثانیاً چه لزومی داشت که صندلی راننده را از تکیه گاه جانبی و الزامی مانند تکیه گاه کمر محروم کرد؟ خوب، شما می توانید این واقعیت را ببخشید که ستون فرمان با خروج تنظیم نمی شود و موقعیت بیش از حد صندلی می تواند با دندان قروچه کردن به عدم انطباق با واقعیت های ایران نسبت داده شود، اما به طور جدی: چرا راننده باید بنشیند.

در جای درستش، مثل روی چهارپایه؟ به هر حال، اینجا مهم نیست که راننده ایرانی باشد یا چینی – چهارپایه در آفریقا نیز چهارپایه است. نه برای خودشان و نه برای غریبه ها – غم انگیز است. و تنها دو راه حل برای مشکل وجود دارد: یا مدل دیگری را انتخاب کنید، گرانتر (به عنوان مثال، آریز 6)، یا درک و بخشش تمام عیوب ذاتی تعداد قابل توجهی از کارکنان دولت.

گذراندن تست های ایمنی

به گفته نمایندگان چری، در سال 2011، ام وی ام 315 با موفقیت تست های صدور گواهینامه را در محدوده اتومبیل Dmitrovsky گذراند. همانطور که ممکن است حدس بزنید، سازنده ترجیح می دهد جزئیات این آزمایش ها را مخفی نگه دارد. در مورد تست‌های تصادف بدنام چینی C-NCAP که در شرایط سخت‌تر در مقایسه با تست‌های اروپایی Euro NCAP متفاوت است، ام وی ام 315 موفق شد 4 ستاره از 5 ستاره ممکن را در آنها کسب کند – بنابراین از رقبای محبوب خود Hyundai Sonata / NF، نیسان پیشی گرفت.

Tiida، Suzuki Swift و Mazda3 که اعتبار تست‌های C-NCAP را مورد تردید قرار می‌دهد. به خصوص با توجه به فروتنی تجهیزات “ایمن” “پاداش”: در “پایه” فقط دو کیسه هوا و یک دستیار الکترونیکی – EBD (سیستم توزیع نیروی ترمز) وجود دارد. دو کیسه هوای گران‌تر نیز وجود دارد – هر چند دوبل، “پیشرفته”. علاوه بر این، سنسورهای پارک و سیستم های ترمز ضد قفل نیز با هزینه اضافی ارائه می شوند. سیستم ترمز (ABS).

سیستم صوتی و پخش

در پیکربندی اولیه، فقط آماده سازی صدا با 2 بلندگو وجود دارد – به عبارت دیگر، چیزی در آنجا وجود ندارد. در اینجا گزینه‌های زیادی وجود ندارد: یک ضبط صوت رادیویی بخرید یا گوشی هوشمند خود را به نزدیک‌ترین جا لیوانی بچسبانید و موسیقی را با صدای کامل روشن کنید. نسخه برتر عملکرد بهتری دارد: به طور پیش فرض یک ضبط صوت رادیویی با پشتیبانی از MP3 و 6 بلندگو در کنسول مرکزی دارد. صدای او زیاد شاد نیست، اما کدام کارمند دولتی صدای عالی دارد؟ هیچ کس در اینجا، دوباره، زحمت خرید یک سیستم صوتی را به طور جداگانه به خود نمی دهد تا تمام نیازهای صاحب ماشین را برآورده کند.

نکات فنی چری 315

در محفظه موتور Bonus یک بنزین و نیم لیتری “چهار” SQR477F قرار دارد  که توسط Chery Automobile با همکاری شرکت اتریشی AVL ساخته شده است. این موتور 109 اسب بخار تولید می کند. در 6000 دور در دقیقه و 140 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه، دینامیک بسیار متوسطی را ارائه می دهد. اما موتور ضربه زننده است و با آرامش به بنزین 92 اشاره می کند و همچنین مقرون به صرفه است.

در جاده های بین شهری، به طور متوسط ​​6.5 لیتر مصرف می کند. برای 100 کیلومتر “مصرف میانگین” رسمی در شهر 8.6 لیتر در 100 کیلومتر و در بزرگراه – 5.3 لیتر در 100 کیلومتر است که با در نظر گرفتن بررسی های متعدد صاحبان خودرو، تفاوت چندانی با واقعیت ندارد. همراه با “چهار” یک گیربکس پنج سرعته دستی بدون رقیب است که گشتاور را به محور جلو منتقل می کند. لبته در مدل پلاس گیربکس اتومات قرار دارد.

Chery 315 یک خودروی مقرون به صرفه C + با بدنه لیفت بک است. اولین نسخه در سال 2008 منتشر شد. اولین نمایش Chery 315 در ایران در نمایشگاه اتومبیل مشهد 2010 برگزار شد و فروش آن تنها در تابستان 2011 آغاز شد.

پیکربندی و قیمت 315 پلاس اتومات  2020

چری 315 (2016-2017) بر اساس یک پایه کاملاً اصلاح شده از یک پایه شناخته شده ساخته شده است ، بنابراین ، از نظر فنی ، عملاً چیز جدیدی برای یافتن در آن وجود ندارد. اما طرحی که طراحان ایتالیایی استودیو طراحی تورینو روی آن کار کردند، کاملاً تازه بود.

از نظر بیرونی، لیفت بک شبیه یک سدان به نظر می رسد، اما درب صندوق عقب مانند خودروهای هاچ بک به همراه شیشه عقب باز می شود. در قسمت جلوی 315، می توانید رابطه با را مشاهده کنید که به دلیل ظهور هویت شرکتی خودروساز است. و اگرچه نمی توان این خودرو را خوش تیپ نامید، اما کاملاً مدرن و اصلی است.

315 چری (2015-2016) کوتاهتر از مدل قبلی خود بود که بر جادار بودن محفظه چمدان تأثیر گذاشت. اما هنوز فضای کافی برای مسافران در عقب وجود دارد – زانوها روی صندلی‌های جلو قرار نمی‌گیرند، اما موقعیت بالای صندلی با ارتفاع سقف کم به شما اجازه نمی‌دهد راحت بنشینید.

صندلی راننده فاقد پشتیبانی جانبی است که با این حال در اکثر رقبای مقرون به صرفه قابل ذکر است. به طور کلی فضای داخلی Cherie Bonus به سبکی آرام طراحی شده است. اجازه دهید هیچ لذت طراحی خاصی وجود نداشته باشد، اما پانل جلویی ساخته شده از مواد جامد و کیفیت ساخت خوب از پیشرفت جدی سازنده از پادشاهی میانه صحبت می کند.

فقط یک موتور برای Chery 315 وجود دارد. این یک واحد 16 سوپاپ بنزینی 1.5 لیتری است که به طور مشترک با شرکت اتریشی AVL ساخته شده است. این موتور با قدرت 109 اسب بخار، گشتاور 140 نیوتن متری تولید می کند و به خوبی از پایین می کشد.

یک گیربکس اتومات به صورت پشت سر هم با او کار می کند، اما یک دستگاه اتوماتیک برای این حالت زیاد مناسب نیست.

این خودرو در چندین کشور به طور همزمان نام های مختلفی دارد. با این حال، این امر مانع از آن نشد که خریدار به خاطر شایستگی و قیمت مقرون به صرفه اش به یاد بیاورد. چند سالی است که کامپکت چینی توانسته موقعیت های فروش خود را ثابت نگه دارد و طرفداران جدیدی را به اردوگاه خود جذب کند که به نوعی می توان آن را یک دستاورد برای محصولی از پادشاهی میانه دانست.

تاریخچه ی تولید چری 315

تاریخچه Chery 315 از سال 2008 آغاز می شود – این خودرو به عنوان بخشی از یکی از نمایشگاه های خودرو چینی با نام A13 به عموم مردم نشان داده شد و در همان سال وارد خط مونتاژ شد. این تازگی با طراحی غیرمعمول و تجهیزات غنی خود مخاطبان را به خود جذب کرد.

در فوریه 2010، تولید خودرو در اوکراین آغاز شد. این شرکت چینی توافق نامه ای را برای عرضه Cherie A13 با کارخانه خودروسازی Zaporozhye امضا کرد و واحدهای نیرو برای این مدل توسط یک شرکت در Melitopol ساخته شد. نکته قابل توجه این است که در بازار اوکراین این خودرو با نام ZAZ Forza شناخته می شود. در ایران، مدل تحت نام چری 315 قرار می گیرد.

پلت فرم Seat Toledo به عنوان پایه طراحی Cherie Bonus در نظر گرفته شد. پیش از این، این پایه قبلاً در مدل دیگری از نگرانی استفاده شده است – و عملاً بدون تغییر به خودروی جدید مهاجرت کرده است. یک سیستم تعلیق مستقل از نوع مک فرسون در محور جلو نصب شده است، در حالی که عقب برای یک پرتو نیمه مستقل قابل توجه است.

نظر مالک ام وی ام 315 درباره ی این خودرو

در اینترنت، می توانید نظرات بسیاری را از کسانی که تصمیم به استفاده از آن برای سفرهای روزانه دارند، بیابید.

من ام وی ام 315 را فقط به دلیل قیمت جذاب خریدم و انتظار نداشتم که “چینی” بتواند مرا با چیزی شگفت زده کند. با این حال، معلوم شد که آنقدرها هم بد نیست. به عنوان مثال، تهویه مطبوع حتی در +35 درجه کاملاً قابل تحمل کار می کرد و اپتیک سر به طور موثر جاده را در شب روشن می کند. سالن جادار که می تواند تا پنج نفر را در خود جای دهد، یک مکاشفه شد.

سیستم تعلیق ضعیف

عملکرد رانندگی را نمی توان جزو نقاط قوت مدل به حساب آورد. ماشین چینی رانندگی می کند و شتاب می گیرد فرقی نمی کند. اما می توانید به آن عادت کنید. بسیار غم انگیزتر این است که سیستم تعلیق جاده های بد را تحمل نمی کند و کمک فنرها حتی برای 30 هزار کیلومتر درست کار نمی دهند. مزاحمت دیگری که در حین کار با آن مواجه شدم، خوردگی بدنه بود. دومی با احتمال زیاد با رانندگی مکرر در جاده هایی که با معرف درمان می شوند اتفاق می افتد.

سیستم پخش خوب

برخی از پیشرفت ها نیز وجود دارد. به عنوان مثال، فرمان دارای یک لبه پلاستیکی لغزنده است و به همین دلیل مانور فعال برای آنها ناخوشایند است. مجبور شدم کمی تنظیم کنم – فرمان را با چرم محیطی سوراخ دار بپوشانم. گرفتن بعد از آن بسیار دلپذیرتر شد. علاوه بر این، به منظور سرگرمی در یک سفر طولانی، یک مجموعه چند رسانه ای با قابلیت پخش فایل های ویدئویی و موسیقی با فرمت های مختلف و همچنین با دوربین دید عقب نصب شد. با سیستم رسانه ای جدید، سالن نمایش پذیرتر و جالب تر به نظر می رسد.

تنوع کیفیت لوازم 315

در بازار لوازم یدکی برای ام وی ام 315 چهار مدل کیفیت وجود دارد.کیفیت اول مربوط به قطعات شرکتی اصلی می شود.این کیفیت همان قطعه فابریکی روی خودرو می باشد.بالاترین کیفیت و قیمت مربوط به این خودرو می باشد.کیفیت بعدی مربوط به وارداتی درجه یک می باشد.کیفیت وارداتی درجه یک همانند اصلی می باشد.این کیفیت به نام after market معروف است.کیفیت این قطعه بالاست اما قیمت بهتری دارد.کیفیت سوم وارداتی درجه دو می باشد که کیفیت پایینی دارد.این قطعه اصلا ارزش خرید ندارد.کیفیت بعدی قطعات ایرانی می باشد.قطعات ایرانی دارای کیفیت متفاوت می باشد.

قیمت لوازم 315

دلیل تنوع قیمت لوازم ام وی ام

همانطور که توضیح دادیم کیفیت قطعات متفاوت است. این تنوع به دلیل مواد اولیه استفاده شده می باشد. هرچه کیفیت مواد اولیه بالاتر باشد قیمت تمام شده بالاتر است. دلیل اختلاف قیمت قطعات همین است.البته برخی افراد سودجو قطعات درجه دو را به مشتری می دهند و پول اصلی را میگیرند.برای جلوگیری از این اتفاق باید سعی کنید از فروشگاه معتبر قطعات را خریداری کنید.اعتبار فروشگاه را می توانید از جواز کسب و سایر جواز ها چک کنید.ما در فروشگاه کارکیتس هم جواز کسب فروشگاه و هم نماد اعتماد الکترونیک را برای جلب اعتماد مشتری داریم.

نحوه خدمات ما در کارکیتس

فروشگاه لوازم یدکی خودروهای چینی کارکیتس با ارائه ی با کیفیت ترین لوازم یدکی مربوط به خودروهای چینی در نظر دارد برای رفاه حال مشتریان عزیز و صرفه جویی در وقت و هزینه تمامی محصولات را در فروشگاه اینترنتی کارکیتس قرار دهد تا مشتریان عزیز براحتی بتوانند قطعات مورد نیاز خود را بدون مراجعه به بازار و با قیمت بازار تهیه نمایند و همچنین از طریق پرداخت امن درگاه بانکی سامان وجه آن را پرداخت نمایند . علاوه بر این در نظر داریم در توضیحات محصول مورد نظر اطلاعات فنی راجع به قطعه را هم ارائه دهیم تا مشتریان عزیز علاوه بر خرید محصول در مورد خودرو هم دانستنی های مفیدی به دست آورند.از طریق لینک وارد فروشگاه شوید و قیمت لوازم یدکی ام وی ام چری 315 را مشاهده نمایید.

در رابطه با خرید قطعات ام وی ام 315

در فروشگاه اینترنتی کارکیتس سعی بر این است که مشتریان عزیز ضمن افزایش اطلاعات خودرویی براحتی بتوانند از طریق درگاه اینترنتی خرید امن خود را انجام دهند و در کمترین زمان ممکن سفارش خود را دریافت کنند.در ضمن تمامی قطعات با ضمانت تقدیم مشتریان میشود تا با خیال آسوده از خرید مطمئن باشند.در صورت نیاز به هرگونه مشاوره و هرگونه انتقاد یا پیشنهاد میتوانید با شماره های زی تماس حاصل فرمایید.

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “دلیل تنوع قیمت لوازم یدکی ام وی ام چری 315 در بازار ایران چیست

  1. عباس گفت:

    با سلام خدمت شما .از خوزستان بندرماهشهر هستم . من یک ام وی ام 315 s مدل 96 دارم علارغم محاسن این خودرو و رانندگی نرم و راحتش و موتور خوب ولی در عبور از موانع و دست اندازهای سمج ضربه مستقیم وارد اتاق میشود و کوبش شدید دارد البته رینگ 15 و فاق فابریک لاستیک 60 است که مقداری کم است . من تبلیغ کمک فنر های گازی روغنی رو در سایت شما دیدم اگر امکان دارد در صورت صحت مطلب تایید و توضیح دهید که این مورد تصمینی قابل رفع هست یا نه ؟ . سپاس گذارم

    1. لوازم یدکی کارکیتز گفت:

      با سلام
      متاسفانه خودروی ام وی ام در تمامی مدلهای خود در قسمت کمک ها مشکل دارد و صدای کوبش به علت این نقص بسیار آزار دهنده بوده البته صدای کوبش دلایل دیگری هم دارد اما در این خودروها 90 درصد مشکل از کمک می باشد این کمک های اصلاح شده ( طبق نظرسنجی از مصرف کنندگان این کمک ها ) توانسته این مشکل را حل کند و خوشبختانه تا کنون هیچ کدام مرجوع نشده البته توجه به این نکته هم داشته باشید که هر گونه تغییر توسط مالک در قسمت فنرلول ها مثل کاهش ارتغاع باعث کاهش کارایی می شود و این کمک ها در حالت استاندارد بهترین بازدهی را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *