رادیاتور آب کی ام سی kmc t8
در همه موتور های احتراقی و درون سوز به دلیل عملیات جرقه زنی و احتراق سوخت حرارت تولید می شود. و این حرارت را باید از موتور دفع کرد. و به نحوی موتور را خنک کرد. در خودرو این کار توسط فن رادیاتور و خوده رادیاتور انجام می شود. رادیاتور در همه خودرو ها وجود دارد. رادیاتور آب در خودرو های قدیمی از جنس مس بود. چرا که فلز مس عمل خنک کنددگی و دفع گرما رابهتر انجام میدهد. ولی امروزه به علت گران شدن قیمت فلزات در ساخت رادیاتور آب از آلمنیوم استفاده می شود. اندازه رادیاتور آب بسته به حجم موتور تغییر میکند. و در هر خودرویی متفاوت می باشد. رادیاتور آب از یکسری لوله که داخل رادیاتور هست تشکیل شده. داخل این لوله ها گردش آب انجام می شود. غیر از این لوله ها در وسط رادیاتور پره هایی کار شده است. که از لای این پره ها هوا عبور میکند. باید توجه داشت که چون آلمنیوم فلز نرم می باشد این پره ها زیاد مقاوم نیستند. همچنین پره های رادیاتور آب نباید خم شوند. چرا که از عبور هوا جلو گیری میکنند.و عملیات خنک کنندگی نوسط هوا به سختی انجام می شود. همچنین باید توجه داشت که چون لوله های داخل رادیاتور خیلی باریک هستند باید آب مخصوص رادیاتور استفاده کرد. چرا که اگر از آب معمولی استفاده شود موجب گرفتگی و رسوب آب داخل رادیات میشود. و ایجاد گل در داخل راه آب میکند. و اصطلاحا موجب گرفتگی رادیات می شود. همیشه قبل از استارت زدن باید آب داخل رادیاتور چک شود تا از سطح مورد نظر کمتر نباشد. رادیاتور آب t8 به طور تقریببی 8 لیترآب در خود جای میدهد. البته در خودرو جک کی ام سی t8 منبع انبساط وجود دارد. که از آنجا سطح آب رادیاتور مورد بررسی قرار میگیرد. البته به این نکته توجه داشته باشید که حتما در داخل رادیاتور ضد یخ وجود داشته باشد. چرا که در صورت نبود مایع ضد یخ در فصل سرما موجب ترکیدگی رادیاتور آب می شوذ. به نظر شما رادیاتور آب t8 تقویت میشود. و به نظر شما چند لیتر آب در رادیاتور آب t8 قرار میگیرد.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.