شاتون کی ام سی kmc t8
در ساختار خودرو قطعات زیادی وجود دارند. یک سری از این قطعات به صورت آپشن طی ادوار مختلف و با پیشرفت تکنولوژی به روی خودرو اضافه شدند. و یک سری قطعات جزو قطعات اصلی و بنیانی بودند. که از ابتدای تشکیل خودرو وجود داشته اند. بنا براین از قطعات اصلی حساب می شوند. موتور خودرو هم که قلب تپنده محسوب می شود. و از ارکان اصلی خودور می باشد. قطعات بنیانی و اصلی را در ود جای داده است. شاتون یکی از این قطعات می باشد. شاتون t8 قطعه ای فلزی و تشکیل شده از آلیاژ آهن می باشد. این قطعه واسطه بین پیستون ها و میل لنگ خودرو می باشند. در هر خودرو بسته به نوع و قدرت انجین خودرو که چه حجم سی سی را در خود جای داده است متغیر می باشد. مثلا در بعضی خودرو ها که سه سیلندر هستند تعداد شاتون هم 3 عدد می باشد. و در خودور ها با تعداد سیلندر بالاتر این عدد فرق می کند. در واقع در هر سیلندر یک شاتون قرار می گیرد. شاتون از یک طرف که سرگرد کوچک دارد به پیستون و از سر دیگر که بزرگ تر می باشد به میل لنگ متصل می شود. همچنین از قسمتی که به میل لنگ وصل شده در داخل هلالی جای قرار گیری یاتاقان می باشد. با حرکت موتور و دور گرفتن میل لنگ شاتون هم به حرکت در آمده و سبب حرکت پیستون ها می شود. شاتون خودرو به ندرت و خیلی کم خراب می شود. ولی در مواقعی با فشار آوردن زیاد و احتراق های شدید دیده شده که شاتون شکسته شده است. که این امر خطرناکی می باشد. چرا که سبب شکستگی بلوک سیلندر می شود. به نظر شما روش تشخیص خرابی شاتون t8 چگونه می باشد. و اینکه در چه مواقعی باید اقدام به تعویض شاتون نماییم.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.