مقایسه خودروها

بررسی معایب و مزایای جک s3 قبل از خرید این خودرو

آشنایی با خودروی جک s3

ما در این مطلب سعی داریم شما را به خودروی جدید جک اس 3 که محصول جدید کمپانی جک موتورز می باشد بیشتر آشنا کنیم.برخی دوستان تصمیم به خرید این خودرو دارند اما از مزایا و معایب s3 بی اطلاع باشند.با مطالعه ی این مطلب می توانند بهترین تصمیم را بگیرند.در ادامه آشنایی با خودروی جک s3 مطالب در رابطه با خود کمپانی اطلاعات فنی و نمای داخلی این خودرو گنجانده شده.

کمپانی جک موتورز

شرکت جک موتورز چین از معتبرترین کمپانی های خودروسازی چین است که با مشارکت شرکت کرمان موتور وارد ایران شد.از معدود شرکت هایی است که خودروهای چینی که وارد ایران کرد.توانست نظر مشتریان را به خود جلب کند.بیشتر خودروهای وارد شده از این کمپانی به ایران از نظر کیفیت فنی و ظاهری دارای استادارد های بالایی می باشد.البته برخی از مدلهای وارد شده با شکست رو برو شد و تعداد زیادی از این مدل ها را در خیابان نمی بینیم.از جمله این مدل ها خودروی جک جی 3 بود که در دو مدل هاچ بک و سدان وارد ایران شد و نتوانست موفق شود.

سایر محصولات کرمان موتور

خودروی جک جی 4 هم که به تازگی وارد شده نتوانسته نظرات مثبتی بگیرد و منتقدان زیادی دارد.اگر از طرفداران کمپانی جک موتورز باشید می دانید که در نمایشگاه های خودرویی هر سال مدل های زیادی به بازار عرضه میکند.شاید بتوانیم بگوییم معمولی ترین مدل ها توسط کرمان خودرو وارد ایران می شود.سایر محصولات این کمپانی خیلی زیبا تر از نمونه های وارد شده به ایران می باشد.از جمله مدلهای جذاب که وارد بازار ایران شده مدل جک s3 می باشد که شاید بتواند جانشین خوبی برای خودروی محبوب جک s5 باشد.

تصویر جک s3

اطلاعات فنی جک s3

در این قسمت اطلاعاتی راجع به حجم موتور و نکات فنی خودروی جک s3 به شما ارایه می کنیم.موتور به‌کار رفته در جک اس 3،1.5 لیتر قدرت پیشرانه ی موتور دارد.از توانی معادل 111 اسب‌بخار و گشتاوری برابر با 146 نیوتن‌متر است،به‌خصوص اگر آن را در کنار پیشرانه 2 لیتری (توربو) S5 بنشانیم،که به‌تنهایی 174 اسب‌بخار قدرت و 235 نیوتن‌متر گشتاور را از خود ارائه می‌دهد.در زمینه سیستم انتقال قدرت نیز انواع مدل‌های مختلف این خودرو از یک جعبه‌دنده 6 سرعته دستی و یا گیربکس خودکار CVT بهره می‌برند.جک اس 3 خود چین در سه مدل از نظر آپشن و موتور عرضه می‌گردد که در اینجا دو نمونه پایه (COMFORT) و فول (SMART) آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

جک s3 محصول جدید کرمان موتور که به زودی وارد بازار ایران میشود. از پیشرانه ‌ی 1.5 لیتری با قدرت 111 اسب بخار و گشتاور 146 نیوتن متر برخوردار است. در بخش سیستم انتقال قدرت نیز این خودرو از یک جعبه‌ دنده ‌ی 6 سرعته ‌ی دستی و یا گیربکس خودکار CVT بهره می ‌برد. در این قسمت از بررسی تخصصی کارکیتس carkits به شناخت هر چه بیشتر این محصول کرمان موتور می پردازیم.از لحاظ ایمنی این خودرو دارای استاندارد های بالا می باشد و در شرایط نسبتا خوبی قرار دارد. همان طور که سازندگان این خودرو ادعا کرده اند، 46 درصد از بدنه ‌ی آن از ورق ‌های فولادی مستحکم و 33 درصد آن نیز از فولاد گالوانیزه تشکیل شده است.

مدل پایه (COMFORT):

آینه‌های اتوماتیک همراه راهنمای LED  در پشت آن – فرمان برقی – چراغ‌های جلو LED به همراه سیستم روشنایی در روز (DAYLIGHT) – کامپیوتر سفر – قابلیت مات شدن آینه عقب داخل خودرو به‌صورت دستی – یخ‌زدای شیشه عقب – رینگ‌های 15 اینچی – شیشه‌های برقی به همراه ریموت – سیستم صوتی + رادیو + پورت USB و AUX – 4 عدد بلندگو – دو عدد ایربگ – میله‌های درون درب‌ها – قفل ایمنی کودک – ستون فرمان جاذب انرژی – سامانه‌های ایمنی ABS و EBD و BOS – سیستم ضد سرقت الکتریکی و…

مدل فول (SMART):

این تیپ جک اس 3 علاوه بر آپشن های موجود در تیپ های پایین تر از امکانات اضافی ذیل نیز بهره‌مند است:

ثابت نگه دارنده سرعت – رینگ‌های آلومینیمی 16 اینچی – آینه‌های برقی گرم شونده – سنسور عقب – باربند سقفی – فرمان چندکاره + MP5 + GPS + اتصالات بلوتوث + صفحه نمایشگر 7 اینچی- تهویه مطبوع اتوماتیک به همراه فیلتر گرده – 6 عدد بلندگو – آلارم ترمزدستی – پوشش چرمی فرمان – سیستم کنترل فشار باد تایرها ((TPMS – صندلی‌های چرمی – سامانه‌های ایمنی ESP، BA، TCS و HSA – سانروف برقی (گزینه اختیاری) در ادامه کلیپی نمای داخلی این خودرو برای شما به نمایش در می آید .

بررسی نکات  فنی و تجهیزات جکs3

در این قسمت از بررسی تخصصی کارکیتس به بررسی نکات فنی و تجهیزات جک s3 می پردازیم. همچنین در رابطه با قیمت خرید لوازم یدکی جک S3 نیز صحبت می کنیم.

تصویر jac s3

امکانات و آپشن های جک s3

تمامی مدل های این خودرو دارای دو کیسه س هوای استاندارد می باشد.همچنین سامانه‌های ایمنی ABS، EBD، ESP و TCS بر روی این خودرو نصب شده ‌اند.که کیفیت ایمنی را در s3 بالا برده اند.

از آپشن های جک S3 مى توان به آینه ‌های برقی به همراه راهنمای LED، فرمان برقی، چراغ ‌های جلوی LED، سیستم روشنایی در روز، کامپیوتر سفری، همچنین قابلیت مات شدن آینه عقب خودرو به صورت دستی، یخ ‌زدای شیشه عقب، سیستم صوتی به همراه 4 عدد اسپیکر در مدل معمولی و 6 بلندگو در مدل فول، در ضمن قفل ایمنی کودک، سیستم ضد سرقت الکتریکی، کروز کنترل (در مدل فول)، گرم‌کن آینه (در مدل فول)، سنسور دنده عقب، باربند سقفی (در مدل فول)، نمایشگر 7 اینچی‏GPS، بلوتوث، تهویه مطبوع اتوماتیک (در مدل فول)، پوشش چرمی فرمان (در مدل فول)، سیستم کنترل فشار باد تایرها TPMS (در مدل فول)، صندلی‌های چرمی و سانروف برقی اشاره كرد.و سایر لوازم مصرفی این خودرو را اینترنتی سفارش دهید .برای مشاهده سایر لوازم مورد نیاز خود به فروشگاه اینترنتی کارکیتس مراجعه فرمایید .لوازم یدکی خودروی جک s3 فعلا باید تلفنی سفارش دهید .

بررسی نکات  فنی و تجهیزات جک s3

این مطلب مخصوص طرفداران خودروی جک s3 می باشد.در این مطلب قصد داریم تا شما را معایب و مزایای جک s3 آشنا کنیم.کسانی که قصد خرید این خودرو را دارند بهتر است اول این مطلب را کامل بخوانند.شاید بتوانید تصمیم درستی برای خرید بگیرید.همچنین مقایسه کوچکی بین s3 و رقیب هم کلاس آن چری x22 انجام می دهیم.

 

تصویر jac s3

 

مزایای جک s3

این مدل از اس 3 که در بازار ایران وجود دارد نسل اول این خودرو می باشد.برای اولین نسل از یک خودرو می توان نمره قبولی به اس 3 دارد.آپشن هایی فراتر از حد انتظار روی این خودرو توقعات را بالا برده.اما با توجه به پلتفرم کراس اوور آن نمی توان اس 3 را قدرتمند دانست.هزینه نگهداری کم است.لوازم یدکی این خودرو در بازار پیدا می شود.افت قیمت اس 3 کم است.برای خانم ها بسیار مناسب است.فضای داخلی خودرو بسیار طراحی زیبایی دارد.این ها همه مزایای جک s3 می باشد.

بررسی معایب جک s3

از معایب جک s3 می توان می توان به زیربندی ضعیف این خودرو اشاره کرد.کمک های این خودرو بسیار ضعیف است و باعث صدای کوبش در این خودرو می شود.البته مشکل کوبش در جک s3 کاملا قابل حل است.جلوبندی اس 3 با خودروی جک جی 4 یکسان است.قدرت گیربکس در این خودرو کم است و دنده دستی است.موتور اس 3 فشار زیاد را تحمل نمی کند.طراحی ظاهری چنگی به دل نمی زند.در ادامه به بررسی این مشکلات رایج و معایب جک اس 3 می پردازیم.

مشکل در انتقال نیرو

یکی دیگر از معایب جک s3 رایجی که ممکن است دارندگان JAC S3 با آن مواجه شوند، مشکلات انتقال است. گیربکس جزء حیاتی هر وسیله نقلیه ای است که وظیفه انتقال نیرو از موتور به چرخ ها را بر عهده دارد. اگر گیربکس به درستی کار نکند، می تواند منجر به مشکلات مختلفی در عملکرد و قابلیت رانندگی خودرو شود.

مشکل در گیربکس اس 3

یکی از معایب جک s3 رایج مربوط به گیربکس که ممکن است دارندگان JAC S3 با آن مواجه شوند، لیز خوردن دنده ها است. این می تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد، مانند سطح پایین سیال، باندهای فرسوده انتقال، یا یک ماژول کنترل گیربکس معیوب. اگر متوجه شدید که JAC S3 شما در حال لیز خوردن دنده ها یا تردید در هنگام شتاب گیری است، توصیه می شود گیربکس را توسط یک مکانیک ماهر بررسی کنید.

یکی دیگر از مشکلات انتقال بالقوه ای که دارندگان JAC S3 ممکن است با آن مواجه شوند، تعویض سخت است. این می تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد، مانند سطح پایین مایع، قطعات گیربکس فرسوده، یا شیر برقی تعویض دنده معیوب. تعویض دنده سخت می تواند کنترل خودرو را دشوار کند و همچنین می تواند به مرور زمان به گیربکس آسیب برساند. اگر متوجه شدید که JAC S3 شما در حین تعویض دنده به شدت جابجا می‌شود یا صداهای غیرعادی ایجاد می‌کند، توصیه می‌شود که گیربکس را توسط یک مکانیک خبره بررسی کنید.

علاوه بر این مشکلات خاص مربوط به گیربکس، دارندگان JAC S3 ممکن است مشکلاتی را با مایع انتقال نیز تجربه کنند. با گذشت زمان، مایع گیربکس می تواند آلوده یا تخریب شود، که می تواند منجر به مشکلاتی در تعویض دنده، لیز خوردن دنده ها یا سایر مشکلات انتقال شود. توصیه می شود که روغن گیربکس در فواصل زمانی معینی که توسط سازنده مشخص شده است تعویض شود.

برای جلوگیری از مشکلات انتقال، دارندگان JAC S3 باید برنامه تعمیر و نگهداری توصیه شده سازنده را دنبال کنند، که شامل بازرسی های منظم و تعویض اجزای انتقال در صورت نیاز است. علاوه بر این، مالکان باید مراقب علائم غیرعادی یا چراغ های هشدار روی داشبورد باشند و آنها را سریعاً توسط یک مکانیک واجد شرایط بررسی کنند.

در نتیجه، در حالی که مشکلات انتقال می تواند برای دارندگان JAC S3 خسته کننده باشد، معمولاً می توان آنها را به راحتی با کمک یک مکانیک واجد شرایط تشخیص و تعمیر کرد. دارندگان JAC S3 با پیروی از برنامه تعمیر و نگهداری توصیه شده سازنده و توجه به علائم غیرمعمول یا چراغ های هشدار دهنده می توانند اطمینان حاصل کنند که وسیله نقلیه آنها برای سال های آینده قابل اعتماد و کارآمد باقی می ماند.

تصویر jac s3

مشکل در تعلیق و دلیل کوبش جک s3

از دیگر معایب جک s3 که ممکن است دارندگان JAC S3 با آن مواجه شوند، مشکلات سیستم تعلیق و فرمان است. سیستم تعلیق و فرمان وظیفه حفظ پایداری و کنترل خودرو در حین رانندگی را بر عهده دارد و هر گونه مشکل در این قطعات می تواند به طور قابل توجهی بر روی هندلینگ و ایمنی خودرو تأثیر بگذارد.

یکی از مشکلات رایج مربوط به سیستم تعلیق که ممکن است دارندگان JAC S3 با آن مواجه شوند، ساییدگی یا آسیب‌دیدگی استات است. پایه‌ها بخش ضروری سیستم تعلیق هستند که پشتیبانی و پایداری را برای قاب خودرو فراهم می‌کنند. اگر استارت آسیب ببیند یا فرسوده شود، می تواند منجر به جهش یا تاب خوردن بیش از حد در حین رانندگی و همچنین کاهش ثبات و کنترل شود. اگر متوجه شدید که JAC S3 شما بیش از حد می پرد یا در حین رانندگی احساس ناپایداری می کنید، توصیه می شود سیستم تعلیق را توسط یک مکانیک ماهر بررسی کنید.

مقایسه جک s3 با چری x22 mt

اگر قصد خرید خودروی چینی دارید باید ابتدا بودجه خود را تعیین کنید.تنوع پرداخت در شرکت های فروشنده خودروهای چینی حق انتخاب زیادی به مشتریان می دهد.اما باید کلاس خودروی مورد نظر را تعیین کنید.جک اس 3 یک کراس اوور است.در رده قیمتی این خودرو می توانید x22 mt بخریم.اما کدام بهتر است؟هردو دارای پیشرانه 1.5 می باشد.هردو دارای گیربکس 5 دنده دستی می باشند.اما فضای داخلی اس 3 حس بهتری به شما می دهد.در تست های فنی اس 3 توانسته ایکس 22 را شکست دهد.مصرف هردو یکسان است.هزینه نگهداری x22 بیشتر است.قطعات اس 3 در بازار بیشتر است.افت قیمت اس 3 در بازار کمتر است.شرایط پرداختی ایکس 22 در مدیران خودرو مناسب تر است.البته ایکس 22 مدل جدید در بازار موجود شده که بسیار متفاوت است.مدل فیس لیفت جک اس 3 تولید شده که خیلی زیباست اما به ایران نیامد.

آپشن های خودروی  جک s3

از آپشن های جک S3 مى توان به آینه ‌های برقی به همراه راهنمای LED، فرمان برقی، چراغ ‌های جلوی LED، سیستم روشنایی در روز، کامپیوتر سفری، همچنین قابلیت مات شدن آینه عقب خودرو به صورت دستی، یخ ‌زدای شیشه عقب، سیستم صوتی به همراه 4 عدد اسپیکر در مدل معمولی و 6 بلندگو در مدل فول، در ضمن قفل ایمنی کودک، سیستم ضد سرقت الکتریکی، کروز کنترل (در مدل فول)، گرم‌کن آینه (در مدل فول)، سنسور دنده عقب، باربند سقفی (در مدل فول)، نمایشگر 7 اینچی‏GPS، بلوتوث، تهویه مطبوع اتوماتیک (در مدل فول)، پوشش چرمی فرمان (در مدل فول)، سیستم کنترل فشار باد تایرها TPMS (در مدل فول)، صندلی‌های چرمی و سانروف برقی اشاره كرد.و سایر لوازم مصرفی این خودرو را اینترنتی سفارش دهید .برای مشاهده سایر لوازم مورد نیاز خود به فروشگاه اینترنتی کارکیتس مراجعه فرمایید .لوازم یدکی خودروی جک s3 فعلا باید تلفنی سفارش دهید .

قیمت خرید لوازم یدکی جک S3

با توجه به اینکه خودروی جک s3 به تازگی به بازار ایران راه پیدا کرده هنوز لوازم یدکی و مصرفی جک s3 در بازار زیاد نشده و کمی به سختی پیدا می شود.اما جای نگرانی نیست.چون خوشبختانه تامین قطعات این خودرو در فروشگاه کارکیتس انجام میشود.البته در حد قطعات مصرفی بدنه مانند

  • سپر جلوی جک s3 ,
  • سپر عقب جک s3 ,
  • مه شکن عقب جک s3 ,
  • پروژکتور جلوی جک s3 ,
  • چراغ خطر جک s3 ,
  • چراغ جلوی جک s3

و برخی لوازم موتوری مصرفی مانند فیلترهای جک s3 می باشد.البته این قطعات را باید تلفنی از فروشگاه سفارش دهید.بزودی این قطعات را می توانید اینترنتی از فروشگاه کارکیتس سفارش دهید در ادامه کلیپی از تست رانندگی خودروی جک s3 برای شما به نمایش در می آید تا بیشتر با این خودرو آشنا شوید.

مطلب پایانی

ما در این مطلب و سایر مطالب سایت کارکیتس سعی در افزایش دانش مشتریان در رابطه با خودروهای چینی داریم.برای همین مطالب فنی و مقایسه ای خودرویی برای شما منتشر می کنیم.معایب و مزایای جک s3 نیز از همین دسته مطالب می باشد.اگر شما قصد خرید خودرویی دارید یا مشخصات خودرویی را نمی دانید,در پایان همین مطلب نام خودرو را بنویسید.همچنین انتقادات و پیشنهادات خود را بیان کنید.در این صورت ما می توانیم خدمات بهتری به شما بدهیم.

[aparat id=”bqIBZ”]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *