دانستنیهای مفید خودرویی کارکیتس

راحت ترین نحوه ی تشخیص و رفع خرابی جلوبندی در خودروهای چینی

نحوه ی تشخیص خرابی جلوبندی

نحوه ی تشخیص خرابی جلوبندی در هر خودرویی کار سختی نیست.شما به راحتی و با مطالعه ی این مطلب می توانید متوجه شوید که خودروی شما در قسمت جلوبندی مشکل داد یا نه.این مطلب برای تمامی خودروها صدق می کند.اما ما در سایت کارکیتس به صورت تخصصی در رابطه با خودروهای چینی صحبت می کنیم.ما به مشتریان خود همیشه تاکید داریم تا سرویس های دوره ای را به صورت منظم رعایت کنند.یکی از این سرویس ها در رابطه با جلوبندی خودرو می باشد.اگر شما قصد خرید خودروی کارکرده دارید یا مدت زیادی است سرویس خودرویی انجام ندادید توصیه می کنیم این مطلب را بخوانید.

شناخت جلوبندی خودرو

قبل از شناخت مشکل جلوبندی ابتدا باید اجزای جلو بندی خودروی خود را بشناسید . تمامی خودروها تقریبا یک سیستم جلوبندی دارند . بروز مشکل در هر یک از این اجزا می تواند در کل جلوبندی مشکل ایجاد کند . جلوبندی خودرو شامل اجزای زیر می شود.

  • طبق (در دو سمت جلو چپ و راست و عقب چپ راست )
  • سیبک فرمان (جلو چپ و راست)
  • سیبک طبق (در روی هر طبق)
  • بوش طبق بزرگ (روی هر طبق)
  • بوش طبق کوچک ( روی هر طبق)
  • میل موجگیر (جلو چپ راست)
  • کمک فنر (جلو عقب چپ راست)
  • پلوس کامل
  • سر پلوس سمت چرخ (شاگرد یا راست)
  • مشعلی پلوس سمت گیربکس (سمت چپ یا راننده)

البته می توانیم در این دسته بندی ها دسته موتور ها را همقرار دهیم که با اینکه جزو جلوبندی نیست اما اگر خراب شود صداهایی شبیه خرابی قطعات جلو بندی ایجاد می کند .

نحوه ی تشخیص مشکلات جلوبندی

نحوه ی تشخیص خرابی جلوبندی

نشانه خرابی جلوبندی خودرو

هر یک از این اجزایی که نام بردیم در صورت خرابی مشکلاتی را برای خودرو ایجاد می کند . ما در اینجا به چند موردی که بیشتر اتفاق می افتد اشاره می کنیم .

  • اگر در هنگام رانندگی و گذشتن از دست اندازهای خیلی کوچک از سمت چرخ ها صدایی به گوش رسید مشکل از میل موجگیر یا سیبک فرمان است .در مطلبی در رابطه با تشخیص خرابی سیبک فرمان خودرو منتشر کردیم.در این مطلب به طور تخصصی در رابطه با نقش سیبک فرمان در خودرو صحبت شده.این مطلب مفید را از دست ندهید.
  • اگر در هنگام رانندگی فرمان خودرو منحرف شد مشکل از طبق یا سیبک طبق یا سیبک فرمان می باشد . البته لاستیک و چرخ ها بالانس نباشد همین اتفاق می افتد .می توانید در رابطه با نقش طبق در خودرو و علائم خرابی آن مطلب مربوطه را کامل مطالعه کنید.
  • اگر در هنگام حرکت خودرو وقتی در دنده یک قرار می دهید یک صدا ضربه مانند به گوش رسید احتمالا دسته موتور عقب یا چپ و راست مشکل دارد اگر دنده عقب این صدا به گوش رسید دسته موتور جلو به مشکل خورده . البته برخی صدا ها از کمک می تواند باشد که در خودروهای چینی به تعداد مشاهده شده.در سایت مطلبی تحت عنوان “چرا نباید با دسته موتور خراب رانندگی کنیم”برای شما منتشر شده.این مطلب خیلی به دانش فنی شما در رابطه با دسته موتور خودرو کمک می کند.
  • اگر فرمان خودرو را به چپ و راست بچرخانید و صدایی شنیدید مشکل از سر پلوس هاس .البته در برخی مواقع باید جلوبندی خودرو توسط جلوبندی کار ماهر چک شود .اما اگر در رابطه با سرپلوس و علائم خرابی سرپلوس در خودرو نمی دانید می توانید مطالب موجود در سایت را بخوانید.همچنین می توانید عواقب رانندگی با پلوس خراب را در سایت کارکیتس بخوانید.
  • از مشکلات شایع در جلوبندی خودروهای چینی می توان به خرابی در میل موجگیر اشاره کرد.میل موجگیر می تواند مشکلاتی را در فرمان خودروی شما ایجاد کند.در رابطه با خرابی میل موجگیر به طور کامل برای شما صحبت کردیم.
  • قرقری جعبه فرمان از جمله قطعاتی است که خیلی خراب نمی شود.اما اگر از جعبه فرمان خودرو صدایی شنیدید فورا سراغ قرقری فرمان بروید.در رابطه با قرقری فرمان هم مفصل برای شما صحبت کردیم.می توانید علائم خرابی قرقری فرمان را در سایت ما بخوانید.
تشخیص خرابی جلوبندی

تشخیص خرابی جلوبندی

نکته خیلی مهم

دوستان عزیز به این نکته بسیار توجه داشته باشید اگر خودروی شما به مشکل خورد حتما مشکل را با مکانیک مربوط به آن قسمت خودرو در میان بگذارید مثلا تعمیرکار بدنه و صافکار نقاش به هیچ عنوان از مشکل جلوبندی شما سر در نمی آورد . و مثلا اگر مشکل موتوری در خودرو مشاهده شد خودرو را پیش جلوبندی ساز نبرید . نکته دیگر اینکه خودرو را پیش کسی ببرید حتما یکبار خودروی شما را دست گرفته باشد . مثلا اگر مکانیکی خودروی ایرانی کار کند و شما خودروی چینی را پیش ببرید نمی تواند مشکل را برطرف کند . ما در آینده ی نزدیک قصد داریم تا مکانیک های ماهر در هر قسمت خودرو را به شما معرفی کنیم .

سفارش لوازم جلوبندی

در ادامه تعدادی از قطعات جلوبندی خودروهای چینی را که در این سایت می توانید تهیه کنید برای شما قرار می دهیم تا براحتی و امن بتوانید خرید خود را ثبت کنید.محصول جدید در سایت برای شما موجود کردیم که بسیار با کیفیت است.این محصول به درخواست بسیاری از دوست و با بهترین متریال ساحته شده.کیت کامل جلوبندی خودروهای چینی برای شما در فروشگاه قرار دارد.کیت جلوبندی کامل خودروهای چینی شامل تمامی قطعات مصرفی در جلوبندی می باشد.این مجموعه کیت شامل یک جفت سیبک طبق یک جفت سیبک فرمان بوش طبق ها یک جفت قرقری فرمان و لاستیک چاکدار ها می باشد.برای سرویس کامل جلوبندی می توانید از این کیت جلوبندی استفاده کنید.

کیت کامل جلوبندی برای چه خودروهایی مناسب است؟

کیت کامل جلوبندی برای افرادی که خودروی کار کرده خریدند و یا قصد سرویس کامل جلوبندی خودروی خود را دارند بسیار به صرفه است.این مجموعه با تخفیف برای شما قرار گرفته.اگر قطعات را تکی تهیه کنید هزینه بیشتری دارد.کیفیت این محصول بسیار بالاست.می توان کیفیت آن را با قطعات اصلی مقایسه کرد.البته برخی از این قطعات وارداتی و تعدادی دیگر ایرانی درجه یک است.قطعات ایرانی به صورت سفارشی با بهترین آلیاژ از تولید کننده معتبر سفارش داده شده.

نحوه ی سفارش

این لوازم نمونه ای از لوازم جلوبندی موجود در سایت می باشد . شما می توانید با توجه به خودروی خود در دسته مربوطه به لوازم آن دسته ی لوازم جلوبندی را انتخاب کرده و قطعه ی مورد نر خود را انتخاب کنید . مثلا برای خودروی ام وی ام 315 در فروشگاه خودروی 315 را انتخاب کرده و دسته لوازم جلوبندی ام وی ام 315 را انتخاب کرده و قطعه ی مورد نظر خود را سفارش دهید. در ادامه از شما عزیزان درخواست می کنیم مارا در شبکه های اجتماهی و مجازی دنبال کنید و در کانال ما در سایت آپارات عضو شوید و تمام کلیپ های آموزشی را مشاهده کنید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *