دانستنیهای مفید خودرویی کارکیتس

اجرت تعویض کیت کلاچ یا دیسک و صفحه چقدر است؟

میانگین هزینه تعویض کلاچ


هزینه یا اجرت تعویض کلاچ در خودروهای چینی چقدر است؟ مانند تمام تعمیرات خودرو، هزینه ای که برای تعویض کلاچ می پردازید به برند و مدل وسیله نقلیه شما بستگی دارد. با این حال، ما در اینجا به میانگین هزینه ها در خودروهای چینی موجود در ایران خواهیم پرداخت. به طور متوسط، شما می توانید انتظار داشته باشید که حدود 400 هزار تومان برای تعویض کلاچ خودرو خود بپردازید. بسته به وسیله نقلیه شما و تعمیرگاهی به آن مراجعه می کنید، هزینه می تواند از 300 تا 600 هزارتومان متغیر باشد. نمایندگی تقریباً همیشه گرانتر از یک تعمیرگاه مستقل خودرو این هزینه را می گیرند. انجام این کار معمولاً به یک مکانیک با تجربه چند ساعت زمان نیاز دارد.

بنابراین، اجرت تعمیرکار برای این کار معمولاً بین 300 تا 500 تومان است. قطعات مورد نیاز برای تعویض کیت کلاچ در اکثر موارد حدود 1.5 تا 3 میلیون تومان برای شما هزینه خواهد داشت. اگر کلاچ به شدت فرسوده شده باشد و به سایر قسمت‌ها آسیب رسانده باشد، هزینه کار را افزایش می‌دهد.

نحوه عملکرد کلاچ خودروهای چینی


اگر وسیله نقلیه شما دارای گیربکس اتوماتیک است، احتمالاً هرگز به نحوه عملکرد کلاچ فکر نکرده اید. با این حال، حتی گیربکس های اتوماتیک نیز در داخل خود کلاچ دارند. با گیربکس دستی، راننده باید کلاچ را به صورت دستی کار کند. در سطح بالا، کلاچ مکانیزمی است که قدرت را از موتور به گیربکس شما منتقل می کند. این همان چیزی است که به چرخ‌های خودرو اجازه می‌دهد در حین کار کردن موتور بچرخند. حالا بیایید کمی عمیق تر به جزئیات بپردازیم.

همانطور که موتور شما کار می کند، میل بادامک در داخل می چرخد. در قسمت بیرونی موتور، فلایویل وصل شده است تا بچرخد. دیسک کلاچ خودرو محکم به چرخ فلایویل فشار می دهد. از آنجایی که دیسک به شدت روی فلایویل فشرده می شود، هنگام درگیر شدن کلاچ نیز می چرخد. هنگامی که دیسک می چرخد، این قدرت موتور را به گیربکس منتقل می کند و باعث می شود چرخ ها بچرخند.

هزینه تعویض کیت کلاچ

دلیل خرابی کیت کلاچ

صفحه فشار بخشی از کلاچ شما است که دیسک کلاچ را محکم روی فلایویل فشار می دهد. دارای فنرهای بزرگ و قدرتمندی است که دیسک را محکم در برابر فلایویل نگه می دارد. هنگامی که پدال کلاچ را فشار می دهید، یاتاقان پرتاب کننده وظیفه جدا کردن صفحه فشار را بر عهده دارد. هنگامی که پدال را فشار می دهید، مایع هیدرولیک به سیلندر اصلی و سیلندر slave جریان می یابد و فشار برای جدا کردن صفحه استفاده می شود. این به شما امکان تعویض دنده را می دهد زیرا دیسک کلاچ را آزاد می کند. هنگامی که پدال را رها می کنید، دیسک یک بار دیگر به چرخ فلایویل فشار داده می شود و انتقال انرژی انجام می شود.

در نهایت دیسک کلاچ شروع به فرسودگی می کند و دیگر تماس محکمی با فلایویل برقرار نمی کند. وقتی این اتفاق می افتد، ممکن است فکر کنید که گیربکس شما در حال لغزش است و به سرویس انتقال نیاز دارید. با این حال، در واقع این کلاچ شماست که به جای آن می لغزد. این زمانی است که زمان تعمیر کلاچ فرا می رسد و در بیشتر مواقع، کلاچ شما نیاز به تعویض دارد که این اتفاق می افتد. ممکن است فکر کنید که هزینه های تعمیر گیربکس را متحمل خواهید شد، اما در عوض هزینه تعمیر کلاچ خواهید داشت.

نشانه های خراب شدن کلاچ خودروهای چینی

بنابراین، چگونه می توانید متوجه شوید که مشکل کلاچ دارید؟ شما می توانید مراقب چندین چیز باشید و بیشتر آنها را هنگام رانندگی احساس خواهید کرد. در اینجا شایع ترین علائم مشکل کلاچ ذکر شده است.

بوی لاستیک سوخته در اتاق خودرو


اگر بویی شبیه لاستیک سوخته را استشمام کردید، احتمالاً کلاچ شما در حال اتمام است. دیسک کلاچ خود از مواد اصطکاکی مشابه لنت ترمز ساخته شده است. اگر دیسک تماس کافی برقرار نکند، اصطکاک بین دیسک و فلایویل ایجاد می شود. این باعث می شود دیسک به سرعت فرسوده شود و احتمالاً با داغ شدن دیسک بوی آن را حس خواهید کرد. بوی سوختن لاستیک نشانه ای از مشکلات رایج کلاچ است، بنابراین باید به زودی ماشین خود را به یک گیربکس کاربرای سرویس گیربکس نشان دهید.

لرزش پدال کلاچ در هنگام رانندگی


سیستم کلاچ شما زمانی که همه چیز به درستی کار می کند باید به آرامی کار کند. بنابراین، اگر متوجه شدید که پدال شما هنگام رانندگی می لرزد، ممکن است مشکل داشته باشید. ممکن است بلبرینگ کلاچ خراب شده باشد، یا ممکن است در مکانیزم کلاچ مشکل دیگری وجود داشته باشد. در هر صورت، پدال هنگام رانندگی نباید لرزش داشته باشد، بنابراین باید این مشکل را بررسی کنید.

پدال کلاچ سفت یا نرم


جدا کردن صفحه کلاچ فشار مناسبی را می طلبد، بنابراین پدال کلاچ شما باید محکم باشد اما نه به اندازه ای که فشار دادن آن غیرممکن باشد. اگر پدال بدون هیچ مقاومتی فشرده شود و خیلی خیلی نرم، قطعاً مشکل دارید. به همین ترتیب، اگر پدال آنقدر سفت باشد که نتوانید آن را فشار دهید، مشکل نیز وجود دارد. وقتی همه چیز به طور معمول کار می کند، باید بدانید پدال کلاچ چه حسی دارد، بنابراین مراقب هرگونه تغییر در احساس پدال باشید. اگر شروع به احساس متفاوت کرد، ممکن است به زودی به یک کلاچ جدید نیاز داشته باشید.

حرکت های ناگهانی خودرو


همانطور که ماشین خود را رانندگی می کنید، با فشار دادن پدال گاز، حرکت باید خوب و روان باشد. مشکلات کلاچ گاهی اوقات باعث می شود که ماشین شما در هنگام شتاب گیری احساس کند که دارد تکان می خورد. این اغلب زمانی اتفاق می افتد که دیسک فرسوده می شود و شروع به لیز خوردن می کند. از آنجایی که تماس محکمی با فلایویل برقرار نمی کند، نیرو به طور مداوم آنطور که باید منتقل نمی شود. اگر در حین رانندگی متوجه شدید که وسیله نقلیه خود به سمت عقب حرکت می کند یا تکان می خورد، بلافاصله آن را نزد مکانیک ببرید.

نحوه تعویض کلاچ خودرو در منزل

اکثر مردم برای این کار تصمیم می گیرند ماشین خود را به تعمیرگاه ببرند، اما تعویض کلاچ خود کار غیر ممکن نیست. بسیاری از مردم تعجب می کنند که چگونه یک کلاچ را تعویض کنند، و پیچیدگی کار تا حد زیادی به نوع وسیله نقلیه شما بستگی دارد. تعویض کلاچ درخودروهای قدیمی بسیار ساده تر از خودروهای نسل جدید است. به همین ترتیب، خودروهای دیفرانسیل عقب به دلیل تنظیم قطعات، کمی راحت تر از خودروهای دیفرانسیل جلو هستند.

ابتدا مطمئن شوید که خودتان ابزار مناسب و تجربه کافی برای انجام این کار دارید. این کار به چندین ساعت کار و کمی تجربه مکانیکی نیاز دارد. اگر مطمئن هستید که می توانید از عهده آن برآیید، سپس اقدام کنید و یک کیت کلاچ برای وسیله نقلیه خود خریداری کنید. این کیت ها معمولا شامل دیسک کلاچ، صفحه کلاچ، وبلبرینگ کلاچ حتی در برخی موارد بلبرینگ کلاچ پمپی می شود.

مراحل انجام کار

شما باید میل پلوس را از گیربکس جدا کنید و سپس گیربکس را از موتور جدا کنید تا به کلاچ برسید. حتی برخی از خودروها برای رسیدن به گیربکس باید موتور را نیز باز کنید! شما قطعات کلاچ قدیمی را جدا کرده و با قطعات جدید جایگزین خواهید کرد. همچنین باید تمام قطعاتی که در گیربکس وجود دارد را بررسی کنید تا از سالم بودن آنها مطمئن شوید. در برخی موارد، فلایویل شما نیز ممکن است نیازبه تعویض یا تراش داشته باشد.

این کار بسیار سخت است و به ابزار کافی نیاز دارد. نحوه تعویض کیت کلاچ خودروهای چینی در مطلب دیگری به طور کامل توضیح داده شده. در انتهای همین مطلب کلیپی از تعویض کیت کلاچ برای شما به نمایش در می آید. با دیدن این کلیپ با نحوه تعویض کیت کلاچ آشنا می شوید.هزینه تعویض کیت کلاچ خودرو از هزینه های جانبی خودرو است که باید بپردازید. پس سعی کنید به یک تعمیرگاه مجاز و معتبر مراجعه نمایید.

خرید کیت کلاچ اصلی خودروهای چینی

ما همیشه دو مورد را به مشتری گوش زد می کنیم. اولی خرید قطعات اصلی برای خودرو و دومی مراجعه به تعمیرگاه معتبر می باشد. در بازار قطعات طرح اصلی زیادی وجود دارد که مشتری قادر به تشخیص آن نیست. برای همین برای خرید کیت کلاچ اصلی خودروهای چینی باید از فروشگاه های معتبر خرید کنید. اعتبار یک فروشگاه به راحتی قابل استعلام است.برای نصب هم باید به تعمیرگاه معتبر مراجعه کنید. بسیار مشاهده شده تعمیرکار بی تجربه قطعه اصلی را نتوانسته درست نصب کند و ایراد را به گردن قطعه انداخته. همچنین ضرر زیادی به خودرو زده و مسئولیت هم قبول نمی کند. ما در فروشگاه کارکیتس قطعات اصلی را به مشتری ارائه می دهیم.برای همین ضمانت اصالت کالا داریم.

مطب پایانی در رابطه با اجرت تعویض دیسک و صفحه


تمام کلاچ ها در نهایت فرسوده می شوند، اگرچه سبک رانندگی شما می تواند نقش مهمی در طول عمر کلاچ شما داشته باشد. اکثر کلاچ ها طول عمری در حدود 50 هزار کیلومتر دارند، اگرچه برخی از آنها می توانند به سرعت بین 20 تا 30 هزارتا فرسوده شوند. وقتی زمان تعویض فرا می رسد، می توانید انتظار داشته باشید که حدود 2 تا 4 میلیون تومان برای تعمیر بپردازید. خودروهای معمولی مانند ام وی ام 110 یا 315 معمولا ارزان‌تر خواهند بود، در حالی که خودروهای پیچیده‌تر مانند s5 یا j5 قیمت بالاتری خواهند داشت. به طور کلی ایده خوبی است که یک مکانیک حرفه ای کار را انجام دهد، مگر اینکه بسیار مطمئن باشید که می توانید آن را خودتان انجام دهید.به طور میانگین اجرت تعویض یک سوم تا یک چهارم قیمت دیسک و صفحه است.

 

نوشته های مشابه

6 دیدگاه در “اجرت تعویض کیت کلاچ یا دیسک و صفحه چقدر است؟

  1. رامین گفت:

    پستها و توضیحات بسیار عالی است ،و نشاندهنده تعهد شما در مقابل انچه به مشتری تحویل می دهید است .
    یک سوال داشتم ایا تعداد پره های دیسک هاتژی با تعداد پره های خورشیدی در نوع جیلی امگرند تفادت دارد وایا اصلا اهمیتی دارد ؟

    1. alinaderi گفت:

      ممنون از لطف شما انجام وظیفس
      بله دقیقا یکسانه البته برای تشخیص کیفیت دیسک و صفحه بهتره به فنرهای روی صفحه دقت کنید میزان مقاوت ماین فنر ها هرچه بالاتر باشه لرزش در هنگام حرکت کمتره همچنین کمی در شتاب اولیه تاثیر داره که مارک هانژی ازین نظر بهترینه

  2. ناشناس گفت:

    والا تعمیرکار هم بلد نیست کلاچ و صفحه رو خوب تعویض کنه چه برسه به خودمون

    1. alinaderi گفت:

      درود بر شما
      قصد ما از آموزش هایی که براتون میزاریم اینه که کمی نکات فنی رو بلد باشید تا نه تعمیرکار نا بلد بتونه حقتون رو بخوره نه لوازم فروش .همیشه تاکید کردیم که تعمیرکار و لوازم فروش هردو به یک اندازه در تعمیر درست خودرو نقش دارند.خیلی پیش اومده تعمیرکار قطعه اصلی رو درست نبسته و یا اجرت زیادی گرفته و تقصیر رو گردن لوازم فروش انداخته.خیلی هم اتفاق افتاده لوازم فروش قطعه تقلبی رو با قیمت اصلی به مصرف کننده داده.

    2. شهداد گفت:

      من چندین بار دیسک و صفحه عوض کردم هر بار بعد تعویض ماشین بدتر میشه لرزش شدید پیدا میکنه وقتی کلاچ رو فشار میدم لرزش قطع میشه تعمیرکار هم همیشه میگن یا از جنس دیسک هست یا یه مدت کار کن خوب میشه به نظر شما درست میگن ؟

      1. alinaderi گفت:

        به هیچ عنوان چنین مطلبی که مکانیک میگه درست نیست.اگر قطعه اصلی باشه و درست نصب بشه از ابتدا باید درست کار کنه.نفرمودید ماشین چیه اما در خودروهای چینی مثل 620 چنین مشکلی وقتی رخ می ده که فرایویل ضعیف شده.باید برای بار اول فرایویل تراش داده بشه و یک لایه خیلی نازک از روش برداشته شه.اگر قبلا این کا رو انجام دادید باید فرایویل رو کامل تعویض کنید.البته دیسک و صفحه بی کیفیت و نصب نادرست هم دلیل این موضوع می تونه باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *