دانستنیهای مفید خودرویی کارکیتس

چرا چری تیگو 5 در بازار کم است

کیفیت چری تیگو 5

خودروی چری تیگو 5 از جمله اولین محصولات لاکچری کمپانی چری می باشد.این خودرو در سال 95 وارد بازار ایران شد.فروش این خودرو خیلی خوب بود. مدیران خودرو تصمیم گرفت مدل جدید را در سال 96 وارد کند.اما سوال اینجاست که چرا چری تیگو 5 در بازار کم است؟شاید بگویید به دلیل بالا بودن قیمت خرید لوازم یدکی چری تیگو 5 می باشد.به چه دلیل تیگو 5 لقب پر فروش ترین خودروی شاسی بلند چینی را دارد.اما دلیل این نیست.کیفیت این خودرو به اندازه ای بالاست که صاحبان این خودروها مایل به فروش نیستند.به همین دلیل بیشتر افزایش قیمت را دربین خودروهای چینی دارد.در ادامه به بررسی فنی این خودرو می پردازیم.

نکات فنی چری تیگو 5

هر آنچه که باید درباره تیگو 5 بدانیم,در این مطلب گنجانده شده. شما می توانید در این مطلب با نکات فنی و ظاهری چری تیگو 5 بیشتر آشنا شوید. فروشگاه لوازم یدکی کارکیتس تامین کننده ی لوازم یدکی مورد نیاز چری تیگو 5 در بازار می باشد.در انتهای همین مطلب می توانید لوازم موجود در فروشگاه را همراه با لینک مشاهده فرمایید.

چرا چری تیگو 5 در بازار کم است

پیشرانه و توانایی فنی تیگو 5

پیشرانه‌ی تنفس طبیعی ۲ لیتری به حجم دقیق ۱۹۷۱ سی‌سی برای تیگو ۵ در نظر گرفته شده است. در دور موتور ۵۷۰۰ دور در دقیقه حداکثر توان ۱۳۶ اسب بخار تولید می‌کند و ۱۸۲ نیوتن‌متر گشتاور هم در دور موتور ۴۵۰۰ دور در دقیقه به همراه دارد.جعبه‌دنده‌ی این خودرو در مدل پایه، ۵ سرعته دستی و در نسخه بالاتر به نمونه‌ی CVT مجهز است که با این دو نوع گیربکس به ترتیب ۸.۵ و ۹ لیتر بنزین در ۱۰۰ کیلومتر مصرف می‌کند؛که از سوی دارندگان ایرانی،متوسط مصرف سوخت ۹.۵ لیتر برای آن اعلام شده است.

چرا چری تیگو 5 در بازار کم است

تیگو ۵ با پیشرانه‌ی ۲ لیتری موجود در ایران، بیش از ۱۳ ثانیه برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت، زمان لازم دارد. نهایت سرعت ۱۶۵ کیلومتر در ساعت ارائه می‌دهد. این خودرو در کشورمان، صرفا دیفرانسیل جلو است. نوع دنده‌اتوماتیک تیگو ۵ به جعبه‌ دنده‌ی CVT‌ مجهز است که در صورت استفاده در حالت تیپ ترونیک، ۷ ضریب دنده‌ی تعیین‌شده در اختیار راننده قرار می‌گیرد تا بتواند شرایط مشابهی با گیربکس‌های خودکار معمولی تجربه کند.

طراحی ظاهری و فضای داخلی تیگو 5

چری در بیشتر خودروهای تولیدی خود از برندهای دیگری،خصوصا تویوتا الهام گرفته است و همان‌طور که تیگو ۳ قدیمی (که در ایران به نام نسل اول X۳۳ شناخته می‌شود) را بسیار شبیه به تویوتا راو۴ مدل ۲۰۰۱ عرضه کرد،در تیگو ۵ هم به‌وضوح تلاش کرده است.خودرویی مشابه تویوتا فورچونر ۲۰۰۸ در اندازه‌‌ای کوچک‌تر بسازد و البته در جلوپنجره و نمای مقابل،نگاهی هم به رنجروور داشته باشد.در مجموع و با توجه به سابقه‌ی نه‌چندان طولانی برند چری در ساخت خودرو و البته اصالت چینی آن،تیگو ۵ در نمای روبرو،چهره‌ی مناسبی دارد.هرچند دلفریب و در حد کره‌ای‌ها چشم‌نواز نیست،نمی‌توان آن را زشت به‌حساب آورد.در نمای جانبی و خصوصا در نگاه اول، تیگو ۵ اصلا خودرویی چینی با طراحی پیش‌پاافتاده نیست و برعکس نوعی پختگی در طراحی آن دیده می‌شود.

چرا چری تیگو 5 در بازار کم است

طراحی ظاهری تیگو 5

شاید بتوان گفت در این بخش، مهندسین چری دست به کپی‌برداری‌های هوشمندانه ای از کراس اوورهای مطرح ژاپنی زده‌اند؛ اما باید قبول کرد این حرکت را هنرمندانه و با ظرافت زیادی انجام داده‌اند. یک خط هدایت‌کننده از چراغ‌ عقب تا روی دستگیره‌ها ادامه‌ یافته که همراه با خطوط روی گلگیر، به‌خوبی بدنه را حجم داده و جذاب کرده است. از سویی دیگر، سقف دارای شیبی ملایم به سمت عقب است و پنجره‌ها، شبیه آنچه در نیسان ایکس‌تریل جدید دیده‌ایم، دارای قابی فلزی و براق هستند.

فضای داخلی تیگو 5

اگر آن را شبیه به فضای داخلی سانتافه در سایز کوچک‌تر بدانیم، برای مبلغی که برای آن پرداخت می‌شود، بسیار راضی‌کننده است.تیگو ۵ به‌درستی خلاقیت را کنار گذاشته و از زبان طراحی حاکم بر فضای داخلی بسیاری از شاسی‌بلندهای جهان الگو گرفته است.صندلی‌ها چرم هستند و داخل داشبورد هم از پلاستیک بی‌کیفیتی که در اکثر تولیدات چری (خصوصا انواع MVM) دیده می‌شد،استفاده نشده است.فلزکاری‌های کابین واقعا خوب انجام شده و چیدمان نمایشگر و دکمه‌ها کاملا مد روز است.داشبورد دارای دو بخش بالا و پایین است که در نمونه‌ی واردشده به ایران،به ترتیب سیاه و کرم روشن هستند که تا حدودی لوکس جلوه می دهد.

آپشن‌ها و امکانات رفاهی تیگو 5

صندلی‌های تیگو 5 همان‌طور که اشاره کردیم،چرم و در ردیف جلو برقی هستند.مانیتور ۷.۵ اینچی لمسی از طریق USB با گوشی‌های هوشمند ارتباط برقرار می‌کند و عملکرد مناسب آن با دوربین دید عقب خیلی در ساده‌تر کردن پارک این خودرو نقش داشته است.فرمان تلسکوپی و برقی تیگو ۵ به‌خوبی تنظیم می‌شود.آینه‌های بغل‌ هم به‌صورت خودکار، قابل جمع شدن هستند.سانروف برقی و تهویه مطبوع خودکار،استارت بدون کلید،آینه‌ی وسط ضد بازتاب و سنسور پارک از دیگر ویژگی‌های این خودرو محسوب می‌شود.

مقایسه چینی و کره ای

شاید در مقایسه با کره‌ای‌ها نتوانیم آن‌ها را امکانات رفاهی قابل توجهی بنامیم.اما به هر حال این امکانات در هیچ یک از محصولات تولید داخل دیده نمی‌شوند.تیگو دارای آپشن‌های سنسور پارک، فرمان برقی تلسکوپی، چراغ رانندگی در روز و آینه‌های برقی جمع‌شونده است. مدل کامفورت علاوه بر آپشن‌های گفته‌شده و جعبه‌دنده اتوماتیک با استارت بدون کلید، کروزکنترل، نمایشگر ۷ اینچ، دوربین پارک و صندلی‌های چرمی همراه است.آپشن‌های صندلی جلوی برقی، تهویه مطبوع اتوماتیک و سانروف برقی در مدل‌های لاکچری و اکسلنت ارائه می‌شود و تفاوت نسخه اکسلنت با لاکچری در داشتن گرم‌کن داخل صندلی، تعداد بیشتر ایربگ‌ها و فناوری کنترل پاید

چرا چری تیگو 5 در بازار کم است

ایمنی و آپشن‌های حفاظت از سرنشینان

به گفته‌ی شرکت چری،این خودرو دارای ۵ ستاره از سازمان رسمی استاندارد ایمنی خودروی اروپا (Euro NCAP) است.البته ما هرچه در سایت رسمی این سازمان،جستجو کردیم فیلم رسمی تست تصادفات تیگو ۵ را پیدا نکردیم.البته نتایج این تست‌ها هم برای ما مشخص نشد.ولی به هر حال مطمئن هستیم که خودروساز بزرگی در حد و اندازه چری،حتما محصولی را که نه‌تنها در ایران و چین،که به شکلی گسترده در روسیه و آمریکای جنوبی عرضه می‌کند.در NCAP تست کرده و ۵ ستاره بودن آن واقعی است.

در بخش ایربگ،تیگو ۵ در حالت پایه فقط ۲ ایربگ برای سرنشینان جلو دارد.از هیچ بهتر است.اما در حد استانداردهای روز دنیا نیست.فقط در مدل فول‌آپشن که اکسلنت نام‌ دارد،چهار ایربگ وجود دارد.سامانه‌های کنترل پایداری شامل ترمز ABS و EBD ASR HHC،EBA می‌شود.جهت اطلاع دوستانی که با این عبارات آشنا نیستند.باید گفت که EBD مکمل ترمز ABS است و به‌صورت الکترونیکی فشار ترمز بر روی هر یک از چرخ‌ها را کنترل می‌کند.

خرید لوازم یدکی تیگو 5

برخی لوازم یدکی موجود برای خودروی چری تیگو 5 در فروشگاه کارکیتس به شرح زیر است.شما می توانید تلفنی یا حضوری سفارش دهید.در صورتی که قطعه ی مورد نظر خود را در فروشگاه پیدا نکردید می توانید با فروشگاه تماس بگیرید.حتی میوانید از طریق چت آنلاین در خارج از ساعت کاری با ما در ارتباط باشید.برای خرید لوازم تیگو 5 می توانید در قسمت چت آنلاین مشاوره بگیرید.برای رفع کوبش تیگو 5 و حل این مشکل می توانید مطالب ما را بخوانید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *