مقایسه خودروها

کدام مدل لیفان 620 را بخریم

کدام مدل لیفان 620 را بخریم

در این مطلب قصد داریم تا با توجه به درخواست ها و سوال های زیاد شما عزیزان به مقایسه دو مدل خودروی لیفان 620 بپردازیم. سوال های زیادی از شما دوستان در رابطه با اینکه کدام مدل لیفان 620 را بخریم یا لوازم یدکی لیفان 620 در تهران موجود هست یا نه و یا قیمت لوازم یدکی لیفان 620 در تهران به چه صورت می باشد دریافت می کنیم. در این مطلب به صورت اجمالی به این موضوع پرداخته می شود.در مطالب قبلی در رابطه با تست فنی لیفان 1600 صحبت کردیم.

کدام مدل لیفان 620 را بخریم

انواع مدل های لیفان 620

خودروی لیفان مدل 620 در دو سری وارد بازار ایران شد البته این دو سری از لحاظ ظاهری کاملا شبیه هم می باشد اما از لحاظ موتوری باهم فرق دارد . اولی با موتور 1600 و دیگری با موتور 1800 می باشد . البته که مدل 1800 طرفداران بیشتری داشت و پر فروش تر از مدل 1600 بود . خودروی لیفان 620 در مجموع خودروی خوبی برای کسانی که می خواهند امور روزمره شهری را انجام دهند می باشد.البته باید در نظر داشته باشید در کل نباید زیاد از خودروهای چینی توقع تحمل فشار بالا را داشت و باید با این خودرو ها با ملایمت برخورد شود.

بررسی لیفان 620 مدل 1800

خودروی لیفان 620 مدل 1800 را می توان یک خودروی چینی اقتصادی در ایران دانست.این خودرو یک نمونه کپی از خودزوی تویوتا کرولای 2005 است.پیشترانه نصب شده روی 1800 دقیقا مشابه کرولا می باشد.جلوبندی 620 هم از روی کرولا کپی برداری شده.برای همین می توان گفت شما یک کرولای چینی سوار شده اید.

مشخصات فنی 620 مدل 1800 در مطلب دیگری بررسی شده.می توانید این مطلب را کامل بخوانید.اما در کل اگر به دنبال یک خودروی به قیمت با آپشن هایی بیشتر از خودروهای ایرانی می باشید 620 یک پیشنهاد خوب است.تنها نکته ای که در این خودرو باید رعایت کنید انجام سرویس های دوره ای منظم است.در غیر این صورت درگیر تعمیرات اساسی موتور می شوید.هر خودروی دیگری هم که باشد نیاز به رسیدگی دارد.اما این موضوع برای خودروهای چینی واجب است.

معایب لیفان 620 مدل 1800 چیست؟

خودروهای چینی سری اول که به ایران وارد شد انتقادات زیادی به همراه داشت.خشکی سواری این خودروها خیلی ناراحت کننده بود.البته این مشکل را به راحتی می توانید حل کنید.در مطلبی در رابطه با رفع کوبش لیفان 620 صحبت کردیم.برخی لوازم بدنه این خودرو در بازار کم است و قیمت بالایی دارد.این قیمت بالا به دلیل نبود بعضی قطعات در چین است.خبر خوب این است که تعدادی از قطعات این خودرو در ایران تولید می شود.نبود مکانیک ماهر برای خودروهای چینی از دیگر معضلات است.مکانیک بی تجربه خرابی خودرو را درست تشخیص نمی دهد.اغلب مکانیک ها بعد از تشخیص غلط و رفع نشدن ایراد تقصیر را به گردن نمیگیرند و مشکل را به قطعه فروش ربط می دهند.

مزایای لیفان 620 مدل 1800 نسبت به مدل 1600 چیست؟

مدل 1800 مزایای بیشتری نسبت به مدل 1600 دارد.از امکانات رفاهی مدل 1800 می توان بهفرمان هیدرولیکی  تلسکوپی قابل تنظیم، کمربند سرنشینان جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، کمربند  سرنشینان عقب، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع، سیستم تنظیم چراغها،  روشن شدن اتوماتیک چراغهای جلو بر حسب نور محیط، قفل مرکزی به همراه ریموت کنترل، سیستم تهویه مطبوع، سیستم هشدار دهنده وضعیت لنت ترمز،  گرم کن شیشه عقب، صندلی عقب تاشو، سنسور دنده عقب، رینگ آلومینیومی اسپرت، چراغ مه شکن جلو، چراغ خطر لادری(۴ درب)، شیشه بالابر برقی جلو و عقب، آئینه های جانبی برقی همراه راهنما، چراغ جلو هالوژن عقب LED، صندلی چرمی،  کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان، تنظیم نور صفحه کیلومتر Illumination،  مجهز به سیستم Power Windows اشاره کرد.بعضی از این امکانات را می توان در 1600 دید.اما در کل خرید 1800 تمیز به قیمت خیلی بهتر از مدل 1600 است.

مشکلات رایج در لیفان 620 چیست؟

خودروی 620 یک سری مشکلات رایج دارد.این خودرو کیفیت خوبی دارد اما نباید از مشکلات و ایرادات غافل شد.بیشترین مشکل به صدای کوبش داخل اتاق بر می گردد.این مشکل به اندازه ای آزار دهنده است که برخی خودروی خود را فروخته اند.اما این مشکل یک راه حل اساسی دارد.ما در کارکیتس مشکل کوبش 620 را کامل بر طرف کردیم.

برخی لوازم یدکی این خودرو در بازار کم است یا کیفیت لازم را ندارد.مثلا فن آب و کولر این خودرو در بازار خیلی سخت پیدا می شود.فن موتور اصلی این خودرو 7 پره دارد.اما فن های موجود در بازار 5 پره می باشد.فن 5 پر نمی تواند موتور را خنک کند برای همین سر سیلندر می سوزد.پس در هنگام خرید فن این خودرو دقت کنید.

بد فروش بودن این خودرو در بازار از دیگر معضلات است.قیمت این خودرو در بازار گم است.البته برای دلال خودرو سود خوبی دارد.چون با هر قیمتی می تواند این خودرو را بفروشد.

مکانیک متخصص خودروهای چینی کم است.مخصوصا در شهرستانها این یک معضل شده.البته در حال حاضر مکانیک های ماهری در سطح کشور هستند.

اما باید سعی کنید به مکانیک خوب مراجعه کنید.باید بدانید سیستم خودروهای چینی با تمام خودروهای ایرانی و وارداتی دیگر متفاوت است.پس اگر مکانیکی گفت من 40 سال سابقه دارم اصلا به این فرد مراجعه نکنید.

کدام مدل لیفان 620 بهتر است؟

با توجه به دو مدل لیفان 620 یعنی موتور 1800 و 1600 حالا سوال اینجاست که کدام مدل لیفان 620 بهتر است. موتور 1800 که روی این خودرو نصب شده روی دو خودروی جیلی امگرند یورو 4 و لیفان ایکس 60 نیز نصب شده. البته موتور پر قدرتی است. و به همین دلیل لوازم یدکی مدل 1800 در بازار زیاد است. اما آپشن های این مدل نیز مانند سانروف و چند آپشن های دیگر نسبت به مدل 1600 بیشتر است. سواری مدل 1800 بهتر از مدل 1600 می باشد. هزینه تعمیر موتور 1800 یک سوم مدل 1600 می باشد.

در کل می توان نتیجه گرفت خرید خودروی 1800 به صرفه تر از مدل 1600 است.هم هزینه کمتری دارد هم آپشن بیشتر دارد.همچنین در بازار خیلی خوش فروش تر است.کسانی که 1600 دارند یک خودروی چینی با خرج بی ام دبیلیو سوار شده اند.این یک واقعیت است.

مزایای لیفان مدل 1600 در ایران چیست؟

پذیرفتنی و در مقایسه با خودروهای تولید داخل زیباتر است و از کیفیت قابل قبولی برخوردار است. امکانات آن شامل 4 شیشه برقی، آینه های برقی، ترمز ABS، فرمان هیدرولیک، پخش CD با پورت USB و سنسور دنده عقب و … می شود. همچنین صندلی ها دارای روکش چرم مصنوعی بوده و دارای زیر آرنجی برای صندلی جلو و عقب است. میزان فضای داخل خودرو بزرگتر از پژو 206 و کمی کوچکتر از پژو 405 است ولی جای گله ای باقی نمی گذارد. با این حال بزرگترین صندوق بار را در بین سدان های تولید داخل دارد که حجم آن بیش از 650 لیتر است.

خرید لوازم یدکی لیفان 620

با توجه به مطالب بالا باید فهمیده باشید کدام مدل لیفان 620 بهتر است. با توجه به قیمت خرید لوازم یدکی لیفان 620 مدل 1800 و موجود بودن آن در بازار مدل 1800 بسیار به صرفه تر از مدل 1600 می باشد. اما در فروشگاه کارکیتس لوازم این خودرو با بالا ترین کیفیت به مشتریان ارائه می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *