دانستنیهای مفید خودرویی کارکیتس

چند واقعیت که درباره کیلومتر تعویض تسمه تایم نمیدانید

کیلومتر تعویض تسمه تایم

در موتور بسیاری از خودروهای موجود در بازار از تسمه تایم استفاده شده.نزدیک به 10 درصد آنها از زنجیر تایم استفاده می کنند که نیازی به تعویض ندارد.در مطلبی جداگانه در رابطه با زنجیر تایم صحبت می کنیم.اما در خودروهایی که از تسمه تایم در موتور آنها استفاده شده باید بعد مدتی کارکرد تسمه تایم را عوض کرد.سوال بسیاری از رانندگان این است که کیلومتر تعویض تسمه تایم چه قدر می باشد.در ادامه به زمان تعویض تسمه تایم و اطلاعات مفیدی در رابطه با پاره شدن تسمه تایم می پردازیم.همچنین اطلاعاتی در رابطه با کیت تایم خودروهای چینی و هزینه یا اجرت تعویض تسمه تایم به شما عزیزان میدهیم.

کیلومتر تعویض تسمه تایم

کیت تایم خودروهای چینی

در ابتدا باید بدانید کیت تایم درخودروهای چینی چیست و و شامل چه قسمت هایی می شود.کیت تایم شامل مجموعه ی تسمه تایم و بلبرینگ تایم ها و سفت کن تایم می باشد.این مجموعه با هم کیت تایم را تشکیل می دهد.بسیاری از رانندگان برای کاهش هزینه های تعویض تسمه تایم خود البته به سفارش تعمیرکار این بلبرینگ ها را تعویض نمی کنند.فقط تسمه تایم را عوض می کنند.اما بهتر است بدانید از عواملی که باعث پاره شدن تسمه تایم می شود همین بلبرینگ تایم و سفت کن تایم می باشد.چون این بلبرینگ ها دائم در حال کار می باشد و فرسوده می شود.با کمی فرسایش در این بلبرینگ ها و تیز شدن لبه بلبرینگ ها باعث پاره شدن تسمه می شود.

کیلومتر تعویض تسمه تایم

خودروهای صفر که از کارخانه تحویل مشتری می شود,به دلیل نو بودن تمامی قطعات موتوری و تسمه تایم اصلی فابریک کارخانه تا 70 هزار کیلومتر لازم به تعویض تسمه تایم نیست.البته باید دقت کنید که این مقدار برای کسانی می باشد که سرویسهای دوره ای خودرو را به موقع انجام می دهند.بهتر است تا 60 هزار کیلومتر تسمه را عوض کنید.البته اگر بار اول باشد که تسمه را عوض می کنید شاید تعمیر کار بگوید که نیازی به تعویض کیت کامل نیست.اما شما کیت کامل را عوض کنید. از سری دوم به بعد باید تا 40 هزار کیلومتر و یا نهایتا 50 هزارتا کیت کامل را عوض کنید.

هزینه و اجرت تعویض تسمه تایم

اجرت تعمیرکار ها با توجه به سابقه ی مجموعه تعمیرگاه و سایر خدماتی که مشتری می دهند متغیر است.بهتر است این کار را به تعمیرکاری که موتور خودرو را تعمیر می کند بسپارید.ما در مطالب دیگر نحوه ی تعوی تسمه تایم را برای شما توضیح  داده ایم.حتی کلیپ آموزشی نیز برای شما قرار دادیم اما منظور ما این نبوده که خود تسمه را تعویض کنید.بیشتر به این خاطر بوده که با سازوکار و مراحل انجام این کار آشنا شوید.مثلا نباید به جلوبندی ساز برای تعویض تسمه تایم مراجعه نمایید مخصوصا برای خودروهای چینی.هزینه یا اجرت تعویض تسمه تایم و خرید کیت تایم در مقایسه با هزینه هی ناشی از پاره شدن تسمه تایم بسیار ناچیز می باشد.

کیلومتر تعویض تسمه تایم

خرید تسمه تایم و کیت تایم

در ادامه کلیپی از زمان تعویض تسمه تایم برای شما به نمایش در می آید این کلیپ در کانال آپارات ما و به همراه سایر کلیپهای فنی قرار داده شده. با عضویت در کانال ما می توانید تمامی این کلیپها را مشاهده نمایید. همچنین قطعات مربوط به تایمینگ خودرو مانند تسمه تایم ها و کیت تایم ها و بلبرینگ ها که در فروشگاه موجود می باشد به همراه لینک آنها برای شما قرار داده شده. از شما درخواست داریم تا در شبکه های اجتماعی ما یعنی اینستاگرام و تلگرام نیز عضو شوید و نظرات خود را در رابطه با خدمات ما در این سایت در انتهای این مطلب به اشترک بگذارید.

[aparat id=’9r4ZK’]

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *