دیسک و صفحه کی ام سی kmc t8
در همه محصولات خودرویی، بعد از موتور خودرو، مجموعه جعبه دنده یا همان گیربکس خودرو از ارکان اصلی هر کمپانی خودروسازی میباشد. این مسئله به قدری مهم است که اگر خودرویی ظاهری زیبا داشته باشد ولی موتور و گیربکس خوبی نداشته باشد، از سوی مشتریان نقد شده و بازار خوبی پیدا نمیکند. بنابراین، بحث پیشرانه حرکتی بسیار حائز اهمیت است.
خودروی KMC T8 توسط کرمان خودرو وارد بازار ایران شد. این خودروی زیبا برای رقابت با خودروهای آفرودی مانند هایلوکس به بازار آمد، اما متأسفانه نتوانست قدرت فنی مناسبی را ارائه دهد. مشکل اصلی در گیربکس ضعیف T8 نهفته است. البته باید توجه داشت که رانندگی ناشیانه با این خودرو نیز میتواند باعث بروز مشکلات بیشتری شود.
اگر بخواهیم این موضوع را فنی بررسی کنیم، باید بدانیم که T8 دارای توربوشارژ است و به همین دلیل در دور موتور بالا دور فرایویل زیاد میشود. دور بالای فرایویل فشار زیادی بر روی دیسک و صفحه و بلبرینگ وارد میکند که در نهایت منجر به سوختن فرایویل خواهد شد. همچنین بلبرینگ کلاچ نیز در نیم کلاچها تحت فشار قرار گرفته و ممکن است بسوزد.
این مشکلات مخصوصاً در سفرهای آفرودی، به ویژه در کویر، نمود بیشتری پیدا میکنند زیرا فشار زیادی بر روی ماشین وارد میشود. رانندگی با T8 نسبت به سایر خودروهای آفرودی متفاوت بوده و نیازمند توجه خاصی است.
به طور کلی دیسک و صفحه T8 از ضعفهای جدی برخوردار است که حتی منجر شده تا برخی مشتریان این خودرو مجبور شوند در کیلومترهای پایینتر این قطعه را تعویض کنند. البته در مصارف شهری مشکلی مشاهده نمیشود؛ اما هنگام استفاده تحت فشار باید مراقبتهای لازم انجام شود.
هنگام تعویض دیسک و صفحه T8 حتماً توجه داشته باشید که بلبرینگ پمپی نیز به صورت مجموعه کامل تعویض گردد و حتماً از قطعه اصلی استفاده کنید. حال سوال اینجاست: بهترین مارک دیسک و صفحه T8 چیست؟
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.