دانستنیهای مفید خودرویی کارکیتس

تنها راه جلوگیری از افت قیمت خودروهای چینی با رعایت سرویس دوره ای

در این مطلب قصد دارم تا به تمام سوالات شما در رابطه با سرویس های دوره ای خودروهای چینی پاسخ بدهم.بسیاری از افراد این مطالب را نمی دانند و فقط سوار ماشین می شوند و بنزین می زنند.تا وقتی که خودرو روشن نشود به تعمیرگاه مراجعه نمی کنند.به نظر من همان طور که شما یک پزشک مخصوص خود را دارید باید یک مکانیک ماهر و یک لوازم فروش مخصوص خود را داشته باشید.البته اگر صاحب خودرو هستید.بسیاری از دوستان علاقه ای به مسائل فنی خودرویی ندارند.فقط می خواهند زودتر خودروی خود را سوار شوند.اما این مطلب به شما کمک می کند بدون نیاز به مسائل فنی کمتر هزینه کنید و کمتر درگیر خرابی خودرو شوید. شما باید خود را موظف به رعایت سرویس دوره ای خودرو کنید.

ما در فروشگاه کارکیتس با توجه به چندین سال تجربه کاری و مراجعات زیادی که شده یک سری سرویس های دوره ای منظم طراحی کردیم.البته این دوره ها بیشتر مخصوص خودروهای چینی می باشد.ولی برای تمام خودروها کارایی دارد.ما این سرویس ها را برای مشتریانی آماده کردیم که به فکر خودروی خود هستند و اغلب افرادی هستند که از نظر فرهنگی سطح بالایی دارند.این افراد مشغله فکری و کاری زیادی دارند و نمی خواهند وقت خود را در تعمیرگاه یا بدون ماشین تلف کنند.تنها کاری که باید انجام دهید توجه به کیلومتر کارکرد خودرو است.در ادامه به توضیحات کامل سرویس دوره ای خودروهای چینی می پردازیم.

تیتر سر فصل های این مطلب

  • منظور از سرویس دوره ای لیفان x60 چیست؟
  • هزینه سرویس های دوره ای لیفان 620 چقدر است؟
  • آیا این سرویس ها برای خودروهای کارکرده هم موثر است؟
  • سرویس های دروه ای جک j5 به چه صورت انجام می شود؟
  • منظور از سرویس هزارتا جک s5 چیست؟
  • سرویس 5 هزارتا در ام وی ام 315 چقدر مهم است؟
  • چرا سرویس دوره ای 40 هزارتا برای جیلی سواری گران است؟
  • در سرویس 40 هزارتا چه قطعات تعویض می شود؟
  • سرویس دوره ای 45 هزارتا شتاب اولیه تیگو 5 را دوباره احیا می کند
  • تعویض شلنگ ها در سرویس دوره ای 50 هزارتایی ام وی ام 530
  • سرویس دوره ای 60 هزارتا مهمترین سرویس خودروهای چینی
  • سرویس موتوری کامل در 140 هزارتا به چه صورت است؟
  • مطلب پایانی در رابطه با سرویس های دوره ای

منظور از سرویس دوره ای لیفان x60 چیست؟

وقتی شما یک خودروی صفر از شرکت تحویل می گیرید باید بدانید چگونه از آن نگهداری کنید.به این روش, سیستم تعمیرات و نگهداری می گویند.مهندسان مکانیک و صنایع کاملا با این روش آشنا هستند.سیستم تعمیرات و نگهداری در کارخانجات به اندازه ای مهم است که یک فرد یا یک قسمت مخصوص این کار قرار دارد.شما باید به خودروی خود به چشم یک وسیله ای که به این سیستم نیاز دارد نگاه کنید.ما در انجام درست این سرویس ها شما را یاری می کنیم.تنها کاری که باید انجام دهید دقت کردن به کیلومتر خودرو می باشد.اگر خودروی شما به تعمبر موتور اساسی نیاز دارد حتما این مطلب را بخوانید.

هزینه سرویس های دوره ای لیفان 620 چقدر است؟

بیایید دید خود را نسبت به این مطلب تغییر دهید.تصور کنید شما می خواهید یک خودروی لیفان 620 کارکرده بخرید.با دو خودرو مواجه می شوید.خودروی اول سرویس های دوره ای را به موقع و منظم انجام داده.خودروی دوم با همان کارکرد است.اما کارشناس متوجه می شود به دلیل روغن کثیف موتور درست کار نمی کند.ظاهر خودروی اول مرتب است.خودروی دوم دارای رنگ کدر و ظاهری نا مرتب است.شما حاضرید کدام خودرو را بخرید؟ما در مطلبی دیگر نحوه ی خرید خودروی کارکرده را کامل شرح دادیم.ما در کارکیتس قصد داریم تا فرهنگ نگهداری خودرو را آموزش دهیم.این آموزش ها از روی سرویس های دوره ای خودروهای لوکس و کمپانی هایی مانند بنز و بی ام دبلیو نمونه برداری شده.در این دوران و با توجه به گرانی شدید قطعات و خودرو باید به خودروی خود به چشم یک سرمایه نگاه کنید.به گونه ای که هر لحظه آماده فروش خودرو باشید و با یک کارواش معمولی بتوانید خودرو را آگهی کنید.پس هزینه سرویس های دوره ای به نوعی حفظ سرمایه است و هزینه به حساب نمی آید.

آیا این سرویس ها برای خودروهای کارکرده هم موثر است؟

اگر تا به امروز به سرویس ها دقت نکردید اشکالی ندارد.شما ابتدا باید به مکانیک خود مراجعه کنید.چکاپ کلی خودرو باید انجام شود و ایرادات خودرو مشخص شود.بعد از این چکاپ و بر طرف کردن آن می توانید مانند یک خودرو صفر از هر کیلومتر کارکردی برای خودرو سرویس ها را انجام دهید.یک لیفان ایکس 60 که تا به حال سرویس منظم نداشته و 60 هزارتا کارکرده را مثال می زنیم.ابتدا باید مکانیک موتوری خودرو را بررسی کند.در ادامه به سرویس دوره ای موتور اشاره می کنیم.بعد از رفع نقص احتمالی باید به جلوبندی ساز مراجعه کنید.در ادامه به سرویس کامل جلوبندی هم می پردازیم.بهتر است نقایص بدنه هم بر طرف شود تا خودرو رخ خوبی داشته باشد.پس به یک صفر شویی نیاز دارید.بعد از انجام این کار ها کیلومتر خودرو را روی صفر قرار دهید.و ازاین پس طبق سرویس ها عمل کنید.برای بررسی مشکل جلوبندی خودروهای چینی یک مطلب مفید در سایت داریم.مطالعه این مطلب خالی از لطف نیست.

سرویس های دروه ای جک j5 به چه صورت انجام می شود؟

من سرویس های دوره ای را با توجه به کیلومتر کارکرد خودرو تنظیم کردم.این سرویس ها را برای شما در یک فرم قرار دادم.می توانید این فرم را پرینت بگیرید و در کیف مدارک داخل خودرو داشته باشید.با انجام هر سرویس می توانید یک علامت قرار دهید.اما به طور خلاصه شما در ابتدا سرویس هزارتایی اولیه دارید.سرویس منظم 5 هزارتایی دارید.سرویس 20 هزارتایی و سپس سرویس 40 و 60 هزارتا یک سرویس 150 هزارتای هم دارید.غیر از مورد آخر تمام سرویس ها باید به صورت سیکل منظم انجام شود.در ادامه به تک تک این سرویس ها اشاره می کنیم.

منظور از سرویس هزارتا جک s5 چیست؟

سرویس هزارتا یا همان سرویس اولیه خودروی صفر می باشد.این سرویس گارانتی خودرو را فعال می کند.این سرویس بسیار مهم است و می تواند آب ندی خودرو را درست انجام دهد.بعد از هزار کیلومتر کارکرد باید به نمایندگی مراجعه کنید.احتمالا ایرادی به چشم نخورد.اما برخی ایرادات ناشی کم کاری کمپانی باید بر طرف شود.اگر چراغ چک یا سایر چراغ ها روشن بود حتما یاداشت کنید در این سرویس به نمایندگی اعلام کنید.در این زمان باید جلوبندی خودروی شما توسط نمایندگی آچار کشی شود.بهتر است روغن را هم تعویض کنید.دلیل این موضوع وجود پلیسه های خیلی کوچک در موتور است که تازه ساخته شده.این پلیسه ها و ذرات می تواند برای سرسیلندر و رینگ موتور مهلک باشد.پس از تعویض روغن نو نترسید.سعی کنید سرویس هزارتایی را خیلی جدید بگیرید.هم گارانتی فعال می شود و هم آچارکشی اولیه خیلی مهم است.خودروهای ایرانی اغلب با مشکل به مشتری تحویل داده شده.خودم تجربه شخصی این موضوع را چند بار داشتم.اما انصافا خودروهای چینی بدون مشکل بوده.اگر شما مشکلی داشتید زیر این مطلب بگویید.

سرویس 5 هزارتا در ام وی ام 315 چقدر مهم است؟

به نظر بنده مهمترین سرویس که باید دائم انجام شود سرویس 5 هزارتا می باشد.البته خودم به این موضوع اعتقادی نداشتم و پشت گوش می انداختم.تا اینکه صدایی از موتور شنیدم که مانند زوزه ای خیلی یواش به گوش میرسید.خودرو رو با 17 هزارتا کار فروختم.در صورتی که مکانیک گفت مشکلی نیست.اما خودم میدانستم که این مشکل ادامه دارد.

سرویس دوره ای 5 هزارتا شامل دو مورد اصلی می باشد.مورد اول تعویض روغن و تمام فیلترهای خودرو می باشد.به این مورد خیلی دقت کنید.تمام فیلترها باید تعویض شود.برخی مکانیک ها فیلتر روغن و بنزین را تعویض نمی کنند.اما با توجه به کیفیت پایین بنزین و روغن موجود در ایران و حساس بودن موتور خودروهای چینی باید فیلترها کامل تعویض شود.ما در فروشگاه کارکیتس کیت تعویض فیلتر را برای خودروهای چینی قرار دادیم.کیفیت این فیلتر ها مشابه اصلی می باشد.

مورد دوم تنظیم فشار باد لاستیک ها می باشد.ما در مطلبی به طور کامل در رابطه با تنظیم فشار باد لاستیک خودروهای چینی بحث کردیم.حتما این مورد را به مکانیک خود گوش زد کنید.این کار عمر لاستیک را زیاد می کند.سواری خودرو را بهتر می کند.صدای کوبش را هم کاهش می دهد.البته مشکل کوبش خودروهای چینی از جایی دیگر است که در مطلب دیگری می توانید برای رفع این مشکل اقدام کنید.

چرا سرویس دوره ای 40 هزارتا برای جیلی سواری گران است؟

اولین سرویس دوره ای پر خرجی که برای شما اتفاق می افتد سرویس 40 هزارتا برای جیلی سواری و سایر خودروهای چینی می باشد.این سرویس برای خودروهای دنده دستی گران است.زیرا در این کیلومتر تقریبا عمر جلوبندی و دیسک و صفحه و لنت ها تمام است.شاید مکانیک به شما بگوید که لنتها فعلا کار می کند.یا دیسک و صفحه هنوز مقداری کار می کند.اما توصیه ما به شما این است.با خودروهای چینی ازاین شوخی ها نکنید.تصور کنید یک خودروی بنز به نمایندگی مراجعه کرده.کارشناس مکانیک فقط به کیلومتر نگاه می کند.اصلا به این صورت نیست که به شما بگوید لنت ها هنوز به آهن نرسیده.حتی برای قطعه طول عمر زمانی در نظر می گیرند.

حتی اگر شما از خودرو استفاده نکرده باشید باز هم باید قطعه را تعویض می کنند.البته اگر شما این مطلب را به مکانیک بگویید شاید به شما بخندد.اما این یک واقعیت است.به نظر من حالا که نمایندگی ها خدمات درست و مناسب و با احترام به شما نمی دهند شما باید خودتان این خدمات را به خودرو بدهید.مطمئن باشید هزینه ی این دوره در برابر هزینه های ناشی از خرابی اصلا به چشم نمی آید.

در سرویس 40 هزارتا چه قطعات تعویض می شود؟

در این سرویس عمر قطعات جلوبندی و دیسک و صفحه و لنت ها تمام شده.شما در این سرویس باید باید تمام قطعات جلوبندی را به طور کامل و جفت جفت تعویض کنید.شاید مکانیک به شما بگوید که مثلا سیبک فرمان یک سمت درست است و نیازی به تعویض سمت دیگر نیست.یک نکته اساسی در این بین است.آلیاژ قطعات و طول رزوه داخلی قطعات در هر تولیدی کمی متفاوت است.به نظر بنده قطعات با کیفیت معمولی اگر جفت باشد بهتر از قطعه با دو کیفیت متفاوت است.مطلب تشخیص خرابی جلوبندی خودروهای چینی خیلی به شما کمک می کند.

لنت ترمز هم باید کیفیت خوبی داشته باشد.درغیر این صورت برای دیسک چرخ مشکل ایجاد می کند.اگر روی دیسک چرخ خط بیفتد حتما باید تعویض شود.ما در مطلبی نشانه های لنت ترمز با کیفیت را برای شما توضیح دادیم.

شاید مهمترین بخش این سرویس تعویض دیسک و صفحه می باشد.البته قط شامل خودروهای دنده دستی می باشد.خودروهای دنده اتومات باید یک چکاپ کوچک انجام دهند.سرویس گیربکس اتوماتیک خیلی مفصل است.در مطلبی سرویس گیربکس اتوماتیک و فلش گیربکس اتومات را برای شما توضیح دادیم.حتما در انتخاب دیسک و صفحه خود دقت کنید.آموزش تشخیص دیسک و صفحه اصلی برای شما قرار داده شده.

ما در فروشگاه کارکیتس سعی کردیم در وقت و هزینه مشتری صرفه جویی کنیم.برای همین تمام پکیچ های مورد نیاز شما را در سرویس های دوره ای آماده کردیم.کیت کامل جلوبندی انواع خودروهای چینی ,دیسک و صفحه اصلی و لنت ترمز های با کیفیت جزو این محصولا است.تمام این پکیج ها با تخفیف برای شما قرار داده شده.

سرویس دوره ای 45 هزارتا شتاب اولیه تیگو 5 را دوباره احیا می کند

سرویس دوره ای 45 هزارتا برای خودروهای چینی بسیار مفید است.به دلیل بنزین بی کیفیت موجود در ایران بسیاری از خودروهای چینی کیفیت خود را از دست می دهند.اما در این دوره خودروی شما دوباره مثل روز اول استارت می خورد.در این سرویس شما باید شمع موتور وایرها را تعویض کنید.دوده هایی که سر شمع موتور شما گرفته باعث می شود خودرو درست استارت نخورد.البته عمر مفید شمع موتور در واقع همین 45 هزارتا می باشد.در مطلبی در رابطه با اهمیت شمع موتور خودرو کامل صحبت کردیم.همچنین وایر های جایگزین باید کیفیت سیم خوبی داشته باشد.رسانش برق خودرو رابطه مستقیم به جنس سیم دارد.البته کوئل ها هم باید بررسی شود.بهتر است سر کوئلی یا کوئل کامل دراین سرویس تعویض شود.

در فروشگاه کارکیتس پکیج شمع و وایر برای شما قرار داده شده.شمع موتور ها تماما سوزنی می باشد که طول عمر مفید بیشتری دارد و جرقه زنی بهتری دارد.جنس وایر ها هم تماما از بهترین کیفیت می باشد.از سر وایر ها بخوبی می توانید این کیفیت را مشاهده کنید.مطلب نشانه خرابی وایر شمع و تعویض شمع موتور خودرو را در همین سایت بخوانید.

تعویض شلنگ ها در سرویس دوره ای 50 هزارتایی ام وی ام 530

آب درون خودرواز طریق شلنگ ها در جریان است.اما شلنگها از یک سمت به موتور و از سمت دیگر به رادیات ها وصل است.حرارت رادیات و موتور خودرو سبب می شود پلاستیک ها و شلنگ ها بپوسد.این پوسیدگی باعث نشت آب و در بدترین حالت موتور سوزی می شود.برای همین تمام شلنگ ها باید تعویض شود.البته شلنگ آب رادیات ها دارای یک الیاف نخی است که باعث می شود در برابر گرما مقاوم باشد.باید چهار شلنگ رادیات آب و رادیات کولر حتما تعویض شود.شاید پوسیدگی ها زیا به چشم نیاید اما به زودی تمام آب داخل رادیات را تخلیه می کند. می توانید مطلبی که در رابطه با دلیل تعویض شلنگ رادیات خودروهای چینی برای شما منتشر کردیم را بخوانید.

پک کامل شلنگ رادیات های خودروهای چینی را برای شما در فروشگاه قرار دادیم.به راحتی می توانید این محصول را برای خودروی خود تهیه کنید و قبل از بروز مشکل تمام شلنگ های رادیات را تعویض کنید.

سرویس دوره ای 60 هزارتا مهمترین سرویس خودروهای چینی

شاید مهمترین سرویس برای هر خودرویی که از مکانیزم تسمه تایم استفاده می کند همین سرویس 60 هزارتا می باشد.تنها دوره ای که تمام صاحبان خودرو آن را می شناسند و به آن عمل نمی کنند.در همین سایت یکی در زیر مطلب بهترین زمان تعویض تسمه تایم در خودروهای چینی,یکی از دوستان ادعا کرده بود که ما قصد فریب داریم و با خودروی خود بالای 100 هزار کیلومتر رانندگی کرده بود و تسمه پاره نشده.

ادعای این دوستمون کمی ما را به فکر فرو برد.با یک حساب سر انگشتی حساب کردیم که هزینه تعویض کیت تایم در خودروهای چینی تقریبا 20 برابر کمتر از هزینه تعمیر موتور در اثر پارگی تسمه تایم بود.به نظر شما این هزینه ارزش دارد که برای چند کیلومتر کارکرد بیشتر کیت تایم تعویض نشود؟ بیشتر شبیه یک ماجراجویی است که آنقدر با خودرو رانندگی کنیم تا تسمه پاره شود.البته ما وقتی برای اثبات ادعای خود برای این افراد نداریم.مشتریان با این طرز فکر بیشتر به ما آسیب می زنند تا برای ما سود داشته باشند.

یک نکته اصلی که باید در تعویض کیت تایم داشته باشید, تعویض تمام تسمه ها و بلبرینگ ها به صورت یکجا می باشد.خودروی l90 را برای شما مثال میزنم.این خودرو به گونه ای است که فقط کیت تایم باید تعویض کنید.حتی تسمه های این خودرو را تکی پیدا نمی کنید.یا بلبرینگ ها در بازار تکی نیست.خودروهای چینی هم به همین صورت است.عمر کیت تایم خودروهای چینی به همین اندازه است.بیشتر از این قادر به کار کردن نیست.حتی گاهی بلبرینگ های تایم باعث پاره شدن تسمه می شود.در مطلبی در رابطه با پاره شدن تسمه تایم توسط بلبرینگ صحبت کردیم.

در سرویس 60 هزارتا دو کار دیگر هم باید انجام دهید.اول اینکه باید روغن گیربکس را تعویض کنید.باید به گیربکس کار ماهر برای تعویض روغن گیربکس مراجعه کنید.این مورد هم برای خودروهای اتومات و دنده دستی صدق می کند.می توانید مطلب سرویس گیربکس خودروهای چینی را در وبلاگ بخوانید.

در این سرویس شما باید تسمه های دینام و هیدرولیک و کولر هم تعویض کنید.پاره شدن این تسمه ها آسیب زیادی به خودروی شما نمی زند.البته در بدترین حالت امکان دارد تسمه دینام پاره شود و لای تسمه تایم گیر کند و خودرو در اصطلاح تایم رد کند.البته مطلب کاملی در رابطه با تعویض تسمه دینام و هیدرولیک برای شما منتشر می کنیم.

سرویس موتوری کامل در 140 هزارتا به چه صورت است؟

تا این مقدار کارکرد سرویس ها تکرار می شود.اما یک سرویس دوره ای مهم در 140 هزارتا کارکرد تا 160 هزارتا برای شما وجود دارد.این مرحله به نوعی نشان می دهد چقدر شما در انجام سرویس ها موفق بودید.در خودروهای کره ای مانند کمپانی کیا و هیوندای توصیه شده برخی لوازم موتوری برای جلوگیری از یاتاقان زدن باید تعویض شود.مثلا در خودروی سانتافه توصیه اکید کمپانی در تعویض اویل پمپ است.به بیان دیگر عمر مفید اویل پمپ تقریبا 140 تا 160 هزارتا می باشد.موتور خودروی شما توسط مکانیک مجرب باز می شود.کیت کامل واشر سرسیلندر شامل تمام واشر ها و کاسه نمد ها تعویض می شود.رینگ موتور و پیستون هم بهتر است تعویض شود.اویل پمپ جدید هم برای شما نصب می شود.و روغن و فیلتر ها کامل تعویض می شود.اگر تمام این مراحل با قطعه اصلی و با بهترین شکل انجام شود,هنگامی که با خودرو رانندگی می کنید احساس می کنید پشت فرمان یک خودروی صفر کیلومتر هستید.در سایت کارکیتس می توانید دلایل خرابی اویل پمپ خودرو را بخوانید.

مطلب پایانی در رابطه با سرویس های دوره ای

این مطلب یکی از بهترین و جامع ترین مطالب سایت کارکیتس می باشد.بعد از سالها تجربه در زمینه خودروهای چینی و مشورت با بهترین کارشناسان این مطلب برای شما جمع آوری و منتشر شده.تمام سعی ما برای انتشار چنین مطالبی اولا جلوگیری از اتلاف وقت شما در تعمیرگاه است.دوم جلوگیری از افت قیمت خودروی شما و سوم کاهش هزینه های جانبی ناشی از خرابی خودرو می باشد.

شما به عنوان صاحب خودرو باید مبالغی را صرف تعمیرات و نگهداری ذخیره کنید.البته این مبالغ در برابر هزینه های ناشی از خرابی اصلا به چشم نمی آید.مثلا شما یک خودروی جک اس 5 دارید.تصور کنید در کیلومتر 60 هزارتا باید کیت تایم را تعویض کنید.این کار با توجه به قیمت های امروز حدود 6 میلیون تومان برای شما خرج دارد.اما اگر پشت گوش بیندازید و تسمه تایم خودرو پاره شود فقط حدود 50 میلیون هزینه قطعات خودرو می شود.حدود سه هفته خودرو ندارید.هزینه ی زیادی هم باید بابت اجرت پرداخت کنید.پس کلی وقت و هزینه شما تلف شده.

در آخر این شما هستید که باید انتخاب کنید چگونه با خودرو رفتار کنید.باید فرهنگ سرویس دوره ای خودرو را برای خودتان جا بیاندازید.با قیمت های نجومی خودروها و قطعات خودرو باید خیلی مراقب باشید.فرهنگ رانندگی و فرهنگ سرویس های دوره ای برای خودرو باید در کشور جا بیفتد تا در هزینه ها صرفه جویی شود.فرقی نمی کند شما خودروی ایرانی یا چینی یا کره ای یا میلیاردی سوار شدید.فرهنگ رانندگی شما نشاندهنده شخصیت است.پس می توانید یک خودروی بنز میلیاردی داشته باشید و در خیابان ها سد معبر کنید و دوبله پارک کنید.هم می توانید یک خودروی ایرانی داشته باشید و مزاحمتی برای کسی ایجاد نکنید.در انتها از شما دعوت می کنم تمام سوالات خود را با رعایت احترام در انتهای همین مطلب بنویسید.کارشناسان ما با کمال میل و در کمترین زمان به سوال شما پاسخ می دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *