دانستنیهای مفید خودرویی کارکیتس

چند واقعیت که باید درباره شمع موتور خودروهای چینی بدانید

چند واقعیت که باید درباره شمع موتور خودروهای چینی بدانید.

با توجه به سوالات زیاد شما دوستان عزیز در رابطه با شمع موتور مناسب خودرو امروز قصد داریم در رابطه با شمع موتور خودروهای چینی مطلبی منتشر کنیم تا اطلاعات کاملی در رابطه با این قطعه به دست بیاورید .اولین مورد این است که باید با نقش شمع موتور در خودرو آشنا شویم. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

شمع موتور چیست

شمع خودرو از سه قسمت اصلی تشکیل شده. قسمت اصلی که الکترود نام دارد. یک قسمت دیگر عایق از جنس چینی و دیگر قسمت آن واشر ها می باشد. نقش اساسی شمع موتور در استارت زدن و فعال کردن موتور و ایجاد احتراق در بنزین  یا سوخت ورودی به پیشرانه می باشد.

شمع موتور خودروهای چینی

وظیفه ی اصلی شمع

هنگامی که سوخت به موتور خودرو وارد می شود این سوخت باید با یک جریان برق یا یک جرقه ی کوچک فعال شود تا پیستون ها را به حرکت در بیاورند. این جرقه ی لازم برای موتور برعهده شمع خودرو است. شمع موتور انواع مختلفی دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

انواع شمع موتور

شمع خودرو اقسام متفاوتی دارد که از لحاظ کیفیت وقیمت تفاوت دارد که به آنها اشاره می کنیم.

  • شمع موتور پلاتینیوم:   

به خاطر جنس الکترود که از عنصر پلاتینیوم می باشد به این نام شناخته میشوند. از ویژگی های بارز این نوع شمع می توان به تحمل دمای بالا و طول عمر مفید بالا که به 100 هزار کیلومتر میرسد اشاره کرد.

  • شمع موتور ایریدویم:

این مدل نیز به علت استفاده شدن عنصر ایریدیوم در الکترود مثبت به این نام شناخته شده. از ویژگی مثبت نسبت به مدل قبلی طول عمر بالا تر است ولی قیمت بالاتری دارد.

  • شمع موتور نیکلی:

این نوع شمع که بسیار در خودروها استفاده می شود و طول عمر کوتاهی دارد.این مدل را در کمتر 30 هزار کیلومتر باید تعویض کرد. دسته بندی دیگر شمع ها به دو صورت سوزنی و معمولی می باشد. شمع های سوزنی دارای ویژگی های مثبت بسیاری می باشد و باعث به سوزی سوخت داخل پیشرانه می شود. در ضمن در کاهش مصرف بنزین و افزایش بازدهی موتور تاثیر بالایی دارد. دو مدل اول شمع ها یعنی ایریدیوم و پلاتینیومی ها از این دسته هستند. مدل نیکلی از جمله شمع های با کیفیت پایین و ارزان محسوب م شود.

شمع موتور خودروهای چینی

علائم خرابی شمع موتور

همان طور که در تعریف شمع موتور مناسب گفتیم وطیفه ی اصلی ایجاد احتراق و روشن شدن خودرو بر عهده ی این قطعه می باشد.اگر خودروی شما استارت بدی خورد و یا زیاد بنزین مصرف کرد و یا شتابگیری لازم را نداشت حتما شمع ها را چک کنید. پیشنهاد ما این است که اگر قصد تعویض شمع موتور رادارید تمامی آنها را با هم عوض کنید. راندمان پیشرانه خودرو به حد زیادی بالا می رود.

خرید شمع موتور مناسب

ما در فروشگاه لوازم یدکی خودروهای چینی کارکیتس شمع موتور مناسب با درخواست مشتری را ارسال می کنیم. چون برخی از دوستان دنبال شمع موتور با قیمت پایین هستند و برخی دیگر دنبال افزایش بازدهی پیشرانه خودرو. بر همین اساس با توجه به درخواست مشتریان ما اجناس خود را ارائه می دهیم و توضیحاتی در رابطه با کیفیت و قیمت لوازم برای مشتری ارائه می دهیم و در نهایت با توجه به این توضیحات اقلام برای مشتری ارسال می شود.همچنین دعوت می کنیم تا مطالب ما را در شبکه های اجتماعی ما مانند کانال آپارات عضو شوید و از کلیپ های آموزشی و فنی که برای شما قرار دادیم دیدن فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *