دانستنیهای مفید خودرویی کارکیتس

قطعات مصرفی در خودروهای چینی که باید بشناسید

در این مطلب در رابطه با خودروهای چینی و قطعات مصرفی در خودروهای چینی بحث می کنیم.در ابتدای ورود این خودروها به دلیل عدم آگاهی افراد با نحوه رانندگی با این خودروها انتقادات زیادی به آن شد.اما حقیقت چیز دیگریست.باید بدانید رانندگی با خودروهای چینی با تمام خودروهای دنیا فرق دارد.در اصل سیستم تعمیرات و نگهداری این خودروها فرق دارد.ما در یک مطلب مفصل به نحوه سرویس های دوره ای خودروهای چینی پرداختیم.با رعایت اصول نگهداری عمر مفید این خودروها خیلی بیشتر می شود.اما در خودروهای چینی قطعاتی مصرفی می باشد که شاید در خودروهای دیگر نباشد.در این مطلب به طور کامل با این قطعات آشنا می شوید.کمی هم به علائم خرابی قطعات مصرفی می پردازیم.اما باز هم تاکید می کنم.رعایت سرویس های دوره ای منظم برای خودروهای چینی هزینه های شما را به حد چشمگیری افزایش می دهد.

تاریخچه خودروهای چینی در ایران

خودروهای چینی چندین سال است که وارد بازار ایران شده.این خودروها در ابتدا با انتقدات زیادی رو برو بود.البته کیفیت پایینی هم داشت.خودروهای ام وی ام و خودروهایی مانند چری کویین و چری ویانا که امروزه اثری از آنها نیست.کیفیت ساخت پایین طراحی ظاهری دزدی و سواری افتضاح از ویژگی های این خودروها بود.اما کم کم مدل های به روز تر وارد شد.خودروهای چینی با وجود مافیای خودرو در ایران و کیفیت پایین خودروهای داخلی طرفدار پیدا کرد.البته چینی ها پیشرفت خیلی خوبی کرد.چینی ها از کپی کاری به نو آوری در خودرو رسیدند.امروزه خودروهای چینی بروز ترین آپشن ها دارند.البته هنوز خودروهای چینی درجه یک وارد بازار ایران نشده.قیمت میلیاردی خودروهای چینی در ایران خنده دار است.خودروهایی که نه مشکلی در تولید تیراژ دارند و نه قیمت جهانی بالایی دارند نیباید این قیمت باشد.مدیران خودرو و کرمان خودرو و گروه بهمن جزو بزرگترین وارد کنندگان خودروهای چینی به ایران می باشند.

بهترین راه جلوگیری از افت کیفیت و قیمت خودروهای چینی

ما در سایت کارکیتس بیشتر روی افزایش آگاهی مصرف کننده تاکید داریم.افزایش آگاهی شما باعث کاهش هزینه های جانبی و افت قیمت خودروهای چینی می باشد.ما در سایت در رابطه با تک تک قطعات صحبت کردیم.همچنین در رابطه با علائم خرابی و خرید قطعه اصلی توضیحات کاملی دادیم.بیشتر این مطالب همراه با فیلم آموزشی و نحوه ی تعویض می باشد.شما با رعایت سرویس های دوره ای منظم می توانید جلوی بسیاری از هزینه ها را بگیرید و سواری خوبی از خودرو بگیرید.امروزه با بالا بودن قیمت قطعات و قیمت نجومی خودروها رعایت سرویس دوره ای امری واجب است.اما برخی قطعات به طور اتفاقی خراب می شود.این یک امر عادی است.در ادامه به قطعات مصرفی در خودروهای چینی اشاره می کنیم.

قطعات مصرفی در خودروهای چینی چیست؟

شاید برای شما هم پیش آمده که برای تعمیر یک خرابی ساده به تعمیرگاه مراجعه کردید.اما تعمیرگاه یک بیست از قطعات مورد نیاز به شما می دهد.شما باید به نشانه خرابی قطعات در خودرو دقت بیشتری کنید.تعمیر به موقع قطعات جلوی خسارات بیشتر را میگیرد.اما مثل همیشه دونکته اساسی را در نظر بگیرید.نکته اول جایگزین کردن قطعه خراب با قطعه اصلی است.نکته دوم مراجعه به تعمیرگاه مجهز و معتبر است.بسیاری دیده شده تعمیرگاه قطعه اصلی را هم خراب کرده.

 

خرابی بلبرینگ کلاچ در خودروهای چینی

خودروهای چینی در ابتدا به صورت گیربکس دستی وارد بازار ایران شد.الان هم برخی خودروهای اقتصادی همچنان به صورت دنده دستی وارد بازار می شود.بلبرینگ کلاچ از جمله قطعات مصرفی است.با توجه به ترافیک سنگین برخی شهرها و استفاده مداونم از کلاچ امکان دارد دیسک و صفحه شما ضعیف شود.وقتی به گیربکس کار مراجعه می کنید به شما گفته می شود دیسک و صفحه هنوز سالم ست.در این زمان شما باید بلبرینگ کلاچ را تعویض کنید.در بعضی خودروها بلبرینگ کلاچ پمپی وجود دارد.مزیت این بلبرینگ ها نرم تر بودن کلاچ خودرو می باشد.در مطلب دیگری در رابطه با علائم خرابی بلبرینگ کلاچ کامل صحبت کردیم.

عملکرد بلبرینگ کلاچ پمپی در لیفان x60 ام وی ام 530 و s5

بلبرینگ کلاچ پمپی محفظه ای است که وسیله نقلیه شما مایع کلاچ را فشار می دهد تا به شما کمک کند تا راحت تر دنده تعویض کنید. در یک سر سیلندر یک میله فشاری وجود دارد و هنگامی که کلاچ را فشار می دهید، این میله را به مایع کلاچ فشار می دهید که آن را به سیلندر برده و در نهایت به دوشاخ کلاچ در گیربکس فشار می دهد.بلبرینگ کلاچ پمپی چیزی است که نیروی فشار دادن شما به پدال کلاچ را به گیربکس منتقل می کند.بلبرینگ کلاچ پمپی در خودروهای ایکس 60 و 530 و اس 5 باید بهترین کیفیت را داشته باشد.در غیر این صورت به سختی دنده تعویض می شود.

بهترین مارک و برند بلبرینگ کلاچ پمپی در بازار چیست؟

در بازار لوازم یدکی قطعات با برندهای زیادی وجود دارد.اما کیفیت این قطعات یکسان نیست.شاید در ابتدا تفاوتی به چشم نیاید.اما در طول زمان تاثیر کیفیت را در قطعات مشاهده می کنید.خرید قطعات با کیفیت شاید گران تر باشد اما در کل باعث کاهش هزینه های شما می شود.قطعاتی با کیفیت بد باعث ایجاد هزینه های تعویض و خرید قطعه برای شما می شود.در ضمن وقت زیادی از شما می گیرد.در این قسمت شما را با بهترین برند بلبرینگ کلاچ پمپی لیفان x60 ام وی ام 530 و جک اس 5 آشنا کنیم.این مطلب می تواند شما در خرید قطعه اصلی راهنمایی کند.برندهایی که در بازار موجود است یکی برند هانژی و دیگری برند لوک (luk) و FTE میباشد.البته برندهای متفرقه هم در بازار موجود است.اما کدام بهتر است؟در مطلبی در رابطه با بهترین برند و کیفیت بلبرینگ کلاچ پمپی در بازار صحبت کردیم.

قطعات مصرفی

نقش فیلتر در خودرو را جدی بگیرید

در سرویس های 5 هزارتایی خودروهای چینی تمام فیلتر ها و روغن خودرو باید تعویض شود.این سرویس به اندازه ای مهم است که عمر مفید خودروی شما به این موضوع بستگی دارد.باید بدانید که فیلتر ها بازده موتور خودروی شما را زیاد می کند.در مطلب جداگانه در رابطه با نقش فیلتر هوا در خودرو و انواع فیلتر روغن در خودروهای چینی صحبت شده.بهتر است این دو مطلب را کامل مطالعه کنید.آشنایی با کیفیت و نقش فیلتر ها شما در خرید قطعات راهنمایی می کند.

خرابی ترموستات در خودروهای چینی

با توجه به تفاوت اقلیمی ایران و چین برخی خودرو ها با مشکل بالا بودن دمای آمپر آب موجه می شوند.90 درصد مواقع این مشکل با تعویض ترموستات خودرو برطرف می شود.تعویض ترموستات بسیار راحت است.البته در خودروهایی مانند ایکس 22 ترموستات همراه با هوزینگ و به صورت کامل تعویض می شود.در ادامه به عملکرد ترموستات در خودروهای چینی می پردازیم.

نحوه عملکرد ترموستات در خودروهای چینی

وظیفه ترموستات خودرو حفظ دمای موتور در بهینه ترین حالت آن است. این قطعه کوچک بین موتور و رادیاتور قرار می گیرد و جریان مایع خنک کننده را بین دو قسمت تنظیم می کند. وقتی ترموستات بسته می شود، مایع خنک کننده نمی تواند جریان یابد. وقتی باز است، مایع خنک‌کننده برای دفع گرما جریان می‌یابد.

اکثر موتورهای خودرو از چند سال گذشته در محدوده دمایی یکسانی کار می کنند تا حداکثر عملکرد را تضمین کنند. به طور کلی موتور خودرو باید حدود 79 تا 82 درجه باشد. وقتی مطابق این دستورالعمل‌های دما کار نمی‌کند، کارآمد نیست.

قطعات مصرفی

وقتی مایع خنک کننده به سمت رادیاتور جریان پیدا نکند، دمای موتور به سرعت افزایش می یابد. از طرف دیگر، با جریان یافتن مایع خنک کننده به داخل رادیاتور، گرما به سرعت دفع می شود.

ترموستات خودرو به عنوان دروازه بان عمل می کند. یا اجازه می دهد یا مانع از جریان مایع خنک کننده از موتور به رادیاتور خودرو می شود. وظیفه ترموستات این است که دمای موتور را بخواند و تعیین کند که مایع خنک کننده باید جریان داشته باشد یا نه. اگر موتور داغ باشد، ترموستات باز می شود و به مایع خنک کننده اجازه حرکت می دهد. در غیر این صورت، وقتی موتور سرد می ماند، ترموستات بسته می ماند.می توانید در مطلب “علائم خرابی ترموستات ” همه چیز را در رابطه با این قطعه مصرفی بدانید.

خرابی کویل چه مشکلاتی را برای خودرو به وجود می آورد؟

در این قسمت، ما در مورد یک کویل احتراق تکی صحبت خواهیم کرد، اما اکثر خودروهای چینی حداقل دارای چهار کویل احتراق هستند که گاهی اوقات در یک بسته کویل با هم قرار می گیرند. اگر با کویل های احتراق خودروی خود مشکل دارید، می تواند بر عملکرد خودرو شما تأثیر بگذارد. به همین دلیل مهم است که نسبت به نشانه و علائم خرابی کویل خودرو دقت کنید. اکنون با جزئیات بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

قطعات مصرفی

فکر می کنید ممکن است کویل احتراق خودروی شما خراب شده؟ در مطلب، “مشکلات رایج خرابی کویل احتراق خودرو“، علائم و راه حل ها را بررسی می کنیم تا بتوانید مطمئن شوید که وسیله نقلیه شما به درستی کار می کند. چندین علامت احتمالی برای مشکل کویل جرقه زنی وجود دارد. این قطعه خیلی دیر خراب می شود.اما به دلیل مدت زیاد مصرف یا مشکلات برقی خودرو امکان دارد کویل خراب شود.توصیه اکید می کنم قبل از خرید این قطعه حتما با دستگاه دیاگ توسط برقکار خودروی ماهر از مشکل این قطعه مطمئن شوید.زیرا قطعات برقی به دلیل رعایت حقوق مصرف کنندگان به هیچ عنوان تعویض یا مرجوع نمی شود.

در رابطه با نقش میل تعادل در خودرو بیشتر بدانید

در این قسمت عملکرد میل تعادل (یا میله ها) روی خودروهای چینی شما را توضیح خواهیم داد. اصطلاحات دیگری که ممکن است برای این قسمت شنیده باشید عبارتند از میله تثبیت کننده، میله ضد نوسان یا میله ضد غلت. میل تعادل با میل موجگیر متفاوت است. اکثرا ان دو قطعه را اشتباه می گیرند. همه این اصطلاحات از هدف میل تعادل و اینکه چگونه می تواند برای رانندگی و هندلینگ وسیله نقلیه شما مفید باشد، ناشی می شود. در مطلب دیگری می توانید علائم و نشانه خرابی میل تعادل خودروهای چینی و هزینه تعمیر و تعویض میل تعادل را بدانید.

این قطعات مصرفی به دلیل ضعیف بودن زیربندی خودروهای چینی و نا مناسب بودن راه ها برای خودروهای چینی بسیار مصرفی است.اگر خودروی شما ضربه کوچکی از زیر خورده و در سرعت زیاد احساس گیجی می کنید حتما این قطعه را بررسی کنید.

قطعات مصرفی

نقش سنسور اکسیژن چیست ؟

در طول دهه 1970، خودروسازان داخلی شروع به تجهیز وسایل نقلیه خود به مجموعه ای از اجزای جدید و نوآورانه کردند که هدف آن کاهش انتشار گازهای گلخانه ای بود. این امر در پاسخ به نظارت دولت جدید در آن دوره، که شامل اجرای چندین دستورات آگاهانه از محیط زیست بود، رخ داد. با پیشرفت چنین فناوری، تعدادی سنسور برای ارائه بازخورد مستقیم در مورد کارایی عملیاتی سخت افزار آلایندگی خودرو طراحی شد. این مهم شامل معرفی سنسورهای اکسیژن یا O2 بود. حسگرهایی از این نوع این امکان را برای ECM/PCM خودرو ایجاد می‌کنند تا بین شرایط ناب/غنی تمایز قائل شوند. با این حال، حتی امروزه، بسیاری از رانندگان با سوالاتی در مورد جهت گیری و عملکرد حسگرهای اکسیژن متعدد خودرو مواجه می شوند. در این مطلب نقش سنسور اکسیژن درخودروهای چینی و محل قرار گرفتن سنسور اکسیژن را بررسی می کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه مکان یابی سنسورهای اکسیژن و همچنین نقش آن، ادامه مطلب را بخوانید.

قطعات مصرفی

شاید شما برای گرفتن معاینه فنی به این مشکل خورده باشید که خطای سنسور اکسیژن دارید.شاید هم احساس می کنید موتور خودرو درست کار نمی کند و یا چراغ چک خودروی شما روشن است.تمام این موارد می تواند به دلیل خرابی سنسور اکسیژن باشد.خودروهای چینی یک سنسور اکسیژن بالا روی منی فولد و یکی روی کاتالیزور یا سنسور پایین دارند.فقط با دیاگ می توانید خطای سنسور را تشخیص دهید.سنسور اکسیژن هم از جمله قطعات مصرفی برقی بدون ضمانت مرجوعی و تعویض است.پس در خرید خود دقت کنید.

علت از کار افتادن سنسور کیلومتر چیست؟

هر قسمتی از خودرو که خراب می شود دلیل خاصی دارد. رایج ترین آن فرسودگی قطعات است. عمر مفید قطعه که تمام شود باید آن را تعویض کنید. در خودروهای چینی مانند لیفان x60 لیفان 620 520 یا خودروهای جک j5 s5 s3 این قطعه بسیار مصرفی است. البته باید دقت کنید در برخی خودروها مانند لیفان 620 سنسور کیلومتر مدل 1800 با مدل 1600 متفاوت است. در خودروی جک j5 سنسور کیلومتر مدل اتومات با مدل دنده دستی متفاوت است. پس در هنگام خرید سنسور کیلومتر حتما به این موضوع دقت کنید.

برخی سنسور ها چرخ دنده ای هستند و روی گیربکس نصب می شود.این چرخ دنده ها در اثر فرسایش خراب می شود.برای همین از کار می افتد.اما در خودروهایی مانند ایکس 60 سنسور کیلومتر مگنتی است.به دلیل نوسانات برقی خودرو این سنسور می سوزد.در این مدل خودروها قبل از خرید سنسور کیلومتر جدید باید مشکل برقی را حل کنید.در غیر این صورت سنسور جدید خیلی سریع می سوزد.این کار توسط برقکار ماهر با دستگاه دیاگ انجام می شود.برای شناخت علائم خرابی سنسور کیلومتر خودروهای چینی این مطلب را بخوانید.

هر چند وقت یک بار باید سرویس دریچه گاز انجام شود ؟

دریجه گاز در خودروهای چینی قطعه زیاد مصرفی نیست.اما به دلیل بی کیفیت بودن بنزین در کشور درچه گاز کثیف می شود.البته گاهی به دلیل نوسانات برقی در خودرو امکان دارد سنسور دریچه گاز بسوزد.سرویس دریچه گاز خودروهای چینی کار سختی نیست.ما در مطلبی سرویس دریچه گاز خودروهای چینی را به شما آموزش دادیم.

برخی از افراد توصیه می کنند که بدنه دریچه گاز هر 50 هزار کیلومتر سرویس شود، اگرچه اکثر تولید کنندگان فاصله زمانی توصیه شده ای را تعیین نمی کنند. در عوض، مهم است که هر زمان که متوجه علائم کثیف بودن دریچه گاز شدید، سرویس را در نظر بگیرید. در مطالب دیگر در این رابطه توضیح دادیم. یک بازرسی فیزیکی هرگونه تجمع کثیفی را که باید سرویس شود مشخص می کند. همچنین باید به برخی علائم خرابی توجه کنید زیرا دریچه گاز را به کل خراب می کند. خودرو همچنین ممکن است در شتاب گرفتن دچار مشکل شود. وقتی موتور درست کار نمی کند، چراغ چک موتور روشن می شود و همچنین می توانید متوجه افزایش مصرف سوخت شوید.

قطعات مصرفی

زمان تعویض بلبرینگ چرخ خودرو ؟

بلبرینگ چرخ ها بخش مهم سیستم تعلیق خودرو هستند. بلبرینگی که معمولاً در توپی چرخ، روتور یا سیلندر ترمز قرار دارند، به چرخش روان چرخ هنگام حرکت خودرو کمک می‌کنند. اگر در حین رانندگی متوجه صدای زوزه یا ساییدگی شدید یا چراغ ABS روشن شد، ممکن است وقت آن رسیده باشد که بلبرینگ چرخ خود را عوض کنید. شما می توانید با تعویض بلبرینگ چرخ خود به جای مراجعه به مکانیک در هزینه خود صرفه جویی کنید، اما اگر این کار را انجام می دهید، احتیاط کنید چون این کار به ابزار و مهارت بالا نیاز دارد. اما در مطلبی سازو کار کلی تعویض بلبرینگ چرخ را بری شما توضیح می دهیم. در مطالب دیگر در رابطه با دلیل و نشانه خرابی بلبرینگ چرخ و مکانیزم کلی توپی و بلبرینگ چرخ توضیح کامل دادیم.

قطعات مصرفی

در برخی خودروهای چینی مانند لیفان 620 بلبرینگ چرخ به صورت تکی تعویض می شود و نیازی به تعویض توپی چرخ خودرو نیست.اما در خودرویی مانند جک جی 5 توپی و بلبرینگ باید باهم تعویض شود.دلیل این امر پرس شدن توپی به بلبرینگ است و امکان جداسازی نیست.

دلیل خرابی واتر پمپ

خرابی واتر پمپ در خودرو دو دلیل اصلی دارد. دلیل اول اینکه این قطعات مصرفی دائم در حال حرکت است. برای همین مصرفی است. بعد از مدتی دچار فرسودگی می شود و باید عوض شود.دلیل دوم استفاده از واتر پمپ بی کیفیت است. قطعات بی کیفیت طول عمر کمی دارد.احتمال اینکه سایر قطعات را خراب کند هست.تسمه تایم به دو غربیلک واتر پمپ می افتد و واتر پمپ را به حرکت در می آورد.اگر واتر پمپ بی کیفیت باشد و ناگهان قفل کند امکان پارگی تسمه تایم هم هست.پس از اهمیت استفاده از قطعه با کیفیت در خودرو غافل نشوید.

قطعات مصرفی

در خودروهای چینی این قطعه بسیار مصرف دارد.در اصل عمر مفید این قطعه کم است.بهتر است در سرویس های دوره ای حتما واتر پمپ را چک کنید.گاهی امکان دارد واتر پمپ نشتی آب داشته باشد.اگر به موقع تشخیص داده شود تنها با تعویض واشر واتر پمپ مشکل بر طرف می شود.اما اگر چرخ دنده خراب شود باید کل واتر پمپ را تعویض کنید.در مطلب در رابطه با تست خرابی واتر پمپ در خودروهای چینی کامل صحبت کردیم.

تعویض واشر سر سیلندر در خودروهای چینی

واشر سرسيلندر از ورقه های فلز نرم یا پنبه نسوز و فلز نرم ساخته می شود.واشر سرسیلندر انواع مختلف دارد.یک لایه که از آلیاژ آلومینیوم و کروم،دو لایه که از فلزات نرم و پنبه نسوز،سه لایه که از لایه های مسی به خاطر نرمی آن و بهتر شدن عمل آب بندی،مقوا یا پنبه نسوز جهت مقاومت در مقابل حرارت زیاد و لایه فولادی جهت مقاومت زیادتر در مقابل فشار و حرارت تشیکل شده است.پنبه نسوز یا آزبست یک ماده معدنی است که نقطه ذوب آن 1550 درجه سانتی گراد است.واشر سرسیلندر یک بار مصرف است و زمانی که بسته شد بعد از باز کردن سرسیلندر دیگر قابل استفاده نخواهد بود.لذا قبل از تعویض واشر سرسیلندر حتما سرسیلندر را از لحاظ تاب دیدگی باید آزمایش کرد.ضمنا سطح سرسیلندر نباید ناصاف باشد.

این قطعه در حالت عادی نیازی به تعویض ندارد.اما به دلیل رانندگی بد و یا ایراداتی در موتور خودرو باعث می شود واشر سر سیلندر بسوزد.اصطلاح سوختن واشر سر سیلندر به این معنی است که این واشر قابلیت خود را از دست داده.برای همین سر سیلندر درست آب بندی نمی شود.نشانه سوختن واشر سر سیلندر خروج دود از اگزوز است.اما رنگ دود خو نشانه از میزان خرابی موتور است.در کل با دیدن دود اگزوز باید فوری به تعمیرگاه مراجعه کنید.در مطلبی در رابطه با علائم خرابی واشر سر سیلندر خودروهای چینی صحبت کردیم.

دلیل تعویض رینگ و پیستون چیست؟

در موقع های که سر سیلندر طدمه می بیند اگر اجزای سر سیلند نیاز بعه تعویض داشته باشد باید تعویض شود که اصطلاحا به آن تعمییری میگویند که این سایز ها 25/0 و 50/0 و یا استاندارد هستند که در حالت استاندارد حالت معمولی میباشد که اگر این ادوات تغییر کند یا باید همه 25/0 باشند یا 50/0 و یا استاندارد. رینگ موتور با توجه به تراش خوردن سر سیلندر خودرو سایز کم می کند.پیستون هم به همین ترتیب.تشخیص سایز تخصص تراشکار است که سرسیلندر را تراش داده.

البته در سرویس دوره ای بعد از 150 هزارتا بهتر است رینگ پیستون تعویض شود.توضیحات کاملی در رابطه با دلیل تعویض رینگ موتور خودرو دادیم. می توانید مطلب کامل را بخوانید.همچنین می توانید دلیل خرابی سر سیلندر را بدانید.

خرابی دسته موتور در خودروهای چینی

در هر خودرویی تعداد سه یا چهار عدد دسته موتور وجود دارد.این دسته موتور ها وظیفه در جای خود قرار دادن موتور خودرو و گیربکس خودرو را دارند.هر دسته موتور به واسطه ی پایه های فلزی به بدنه آهنی خودرو یا رام زیر موتور وصل می شود.ما در این مطالب قصد داریم علایم و دلایل خرابی دسته موتور در خودروهای چینی را بررسی کنیم.این خرابی در دسته موتور بیشتر به دلیل پارگی دسته موتور در خودروهای چینی می باشد.منظور از پارگی ترکیدن بوش پلاستیکی داخل دسته موتور می باشد.همچنین از قیمت خرید دسته موتور خودروهای چینی صحبت می کنیم.در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.در انتها متوجه می شوید چرا نباید با دسته موتور خراب رانندگی کنیم.

قطعات مصرفی

نقطه ضعف در طبق خودروهای چینی

همانطور که گفتیم طبق دارای چندین قطعه می باشد. وجود نقص یا خرابی در این قطعات باعث بروز مشکل در کل طبق و جلوبندی می شود. بیشتر نقطه ضعف طبق در قسمت بوش ها می باشد. در این قسمت ها دچار پارگی می شود و باید تعویض شود. البته سعی کنید از بوش طبق بزرگ لبه دار برای تعویض استفاده کنید. سیبک طبق یا همان سیبک زیر کمک هم از جمله قطعات طبق می باشد. باید به این نکته توجه کنید در جلوبندی اگر قطعه ای را عوض می کنید هم سمت چپ را عوض کنید هم راست.

حتما به این نکته توجه داشته باشید تنها یکبار می توانید بوش طبق ها را تعویض کنید.برای بار بعد باید طبق ها هم تعویض شود.دلیل این امر گشاد شدن جای بوش ها در زیر پرس می باشد.اگر دو بار این کار انجام شود بوش طبق درست در جای خود چفت نمی شود.برای همین سریع خراب می شود.پس وقت و هزینه خود را برای تعویض بوش طبق دوباره تلف نکنید.

قطعات مصرفی

کمپرسور کولر و فن های کولر و آب

کمپرسور کولر در خودروهای چینی قطعه ای مصرفی است.به دلیل نبود بلبرینگها و فولی کمپرسور جداگانه در صورت خرابی باید کل کمپرسور تعویض شود.لوله های رفت برگشتی کمپرسور کولر و فن خنک کن رادیاتور کولر و آب هم خیلی مصرفی است.دلیل این امر یکسره کار کردن این فن هاست.چون موتور فن خودروهای چینی در بازار موجود نیست باید فن کامل تعویض شود.باید سرویس کمپرسور و لوله های کولر سالی یک بار انجام شود تا عمر آن بیشتر شود.برای آشنایی با مکانیزم کمپرسور کولر خودروهای چینی می توانید مطلب ما را بخوانید.

قطعات

مطلب پایانی

هزینه های جانبی در خودرو غیر قابل اجتناب است.اما شما می توانید با انجام به موقع سرویس های دوره ای عمر مفید قطعات را تا حد زیادی افزایش دهید.باید دقت کنید که برای انجام سرویس ها حتما به مکانیک مجرب مراجعه کنید.حتما از قطعات مصرفی با کیفیت برای جایگزینی استفاده کنید.حتما سعی کنید از بنزین سوپر یک باک در میان استفاده کنید.لازم نیست هر باک را بنزین سوپر بزنید.روغن مرغوب برای خودرو استفاده کنید.هر برند روغن خارجی لزوما کیفیت خوبی ندارد.روغن ایرانی اصلی و با کیفیت از بعضی روغن های خارجی غیر اصلی بهتر است.در پایان اگر سوالی دارید می توانید در پایان همین مطلب بیان کنید تا کارشناسان ما و یا سایر دوستانی که تجربه کافی دارند به آن پاسخ بدهند.همچنین می توانید مطلب رفع نقایص خودروهای چینی را در سایت بخوانید.

در این سایت دو مطلب فنی مفید در رابطه با علت روشن نشدن خودروهای چینی و دلایل صدای تق تق در خودروهای چینی , دلیل صدای کوبش گیربکس اتومات خودروهای چینی برای شما منتشر کردیم.با مطالعه این مطلب و دو مطلب دیگر تقریبا می توانید به راحتی تمام ایرادات خودروی خود را بفهمید.دوستان عزیز دقت کنید قبل از خرید از فروشگاه کارکیتس قوانین فروشگاه را مطالعه کنید تا حقی از شما ضایع نشود.

[aparat id=’dIVv3′]

 

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “قطعات مصرفی در خودروهای چینی که باید بشناسید

  1. محمودقائمی گفت:

    متسکرم خیلی کارامد بود

    1. alinaderi گفت:

      ممنون از لطف شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *