خط تولید kmc t9 و سایر خودروها
شاید در بین خودروساز های مطرح دنیا این موضوع را دیده باشید.بیشتر خودروسازان بزرگ دنیا خودروهای اقتصادی و خودروهای لوکس خود را در دو لاین جداگانه تولید می کنند.حتی اسم برند لوکس آنها متفاوت است.مثلا تویوتا یک خط تولید خودروهای لوکس به نام لکسوس دارد.یا نیسان خودروهای لوکس خود را با نام اینفینیتی تولید می کند.مونتاژ کاران ایرانی برای خودروهای چینی از همین روش استفاده کردند.کرمان موتور خودروهای لوکس تر خود را از جک موتورز با نام تجاری kmc (کی ام سی ) وارد می کند.یا مدیران خودرو به تازگی خط تولید فونیکس را راه اندازی کرده.برای همین این نام ها برای چینی ها ناشناخته است.این نام ها توسط ایرانی ها گذاشته شده.در این مطلب قصد داریم تا در رابطه با خودروی جدید کرمان موتور به نام kmc t9 (کی ام سی تی 9 ) با شما صحبت کنبم.در این مطلب به بررسی مشخصات و معایب kmc t9 اشاره می کنیم.همچنین kmc t9 و t8 را با هم مقایسه می کنیم.تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.نظر خود را در رابطه با این مطلب در انتها بنویسید.اگر قصد خرید خودروی چینی بالای یک میلیارد در ایران را دارید حتما مطلب دیگر ما را بخوانید.
مشخصات فنی kmc t9 چیست؟
خودروی کی ام سی t9 به تازگی وارد ایران شده.این خودرو با هدف پوشش دادن نقاط ضعف kmc t8 تولید شده.ابعاد این خودرو بزرگ تر است.موتور نصب شده تقریبا با همان مشخصات تی 8 است.اما گیربکس تغییران اساسی کرده و اتومات شده.زیربندی این خودرو بهبود داشته.در ادامه موتور و گیربکس این خودرو را بررسی می کنیم.
این خودرو به سفارش آفریقای جنوبی تولید شده.در زمان عرضه، JAC T9 2023 با موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر توربو دیزل عرضه می شود که 125 کیلووات قدرت و 410 نیوتن متر گشتاور تولید می کند.اگرچه حجم موتور در مقایسه با اکثر رقبای دیزلی تک توربو کمتر است، خروجی ها رقابتی هستند.JAC همچنین ظرفیت یدک کشی ترمزدار 3500 کیلوگرمی را برای آفریقای جنوبی وعده داده است، بنابراین ایران نیز باید از این روش پیروی کند.در آفریقای جنوبی، یک موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر توربو بنزینی با قدرت 168 کیلووات و 380 نیوتن متر در دسترس خواهد بود، اگرچه ما انتظار داریم که در هنگام عرضه در ایران همین مدل بیاید.
قیمت kmc t9 در ایران چقدر است؟
در چین، قیمتها از 157800 یوان (34250 دلار آمریکا) شروع میشود، در حالی که شبیهترین مدل به لاکچری با قیمت 177800 یوان (38600 دلار آمریکا) شروع میشود. با این حال، نسخههای چینی با سیستمهای پیشرفته کمک راننده (ADAS) که برای بازار ایران مهم باشد، عرضه نمیشوند.کرمان موتور قبلاً روشن کرده بود که JAC T9 در کنار رقبای هموطن 4×4 دو کابین، کی ام سی t8 و یا پیکاپ های دیگر چینی قیمت رقابتی خواهد داشت.این خودرو همچنین در برابر خودروهایی قدیمی مانند هایلوکس، مناسب تر خواهد بود. به نظر میرسد نسخه مربوط به ایران با قیمت کمپانی نزدیک به دو میلیار باشد.البته در ابتدا قیمتی تا حدود 1 میلیارد و پانصد به نظر منطقی باشد.به نظر میرسد کرمان موتور شرایط فروش خوبی برای این خودرو قرار دهد.البته باید بتواند از سد و موانع موجود در مافیای خودروهای داخلی بگذرد.
آپشن های ایمنی در کی ام سی t9
کی ام سی t9 هنوز تحت آزمایش تصادف مستقل قرار نگرفته است، اما مدیران مطمئن هستند که این خودروی دو کابین رتبه 5 ستاره ایمنی را از شرکت هایی مانند ANCAP کسب خواهد کرد.از جمله سیستمهای ایمنی فعال استاندارد نصبشده عبارتند از: کشش الکترونیکی و کنترل پایداری، در حالی که فناوری پیشرفته کمک راننده شامل ترمز اضطراری خودکار (AEB)، هشدار برخورد از جلو، هشدار ترافیک عقب، نظارت بر نقاط کور، کمک حفظ خطوط، کروز کنترل تطبیقی و فشار باد لاستیک است. علاوه بر هشدار برای برخورد از جلو و عقب، هشدار باز شدن درب و سیستم نظارت بر خستگی راننده وجود دارد.در صورت برخورد، هفت ایربگ برای محافظت از سرنشینان جلو و عقب وجود دارد که شامل یک کیسه هوای مرکزی جلو و ایربگ های جانبی و پرده ای می شود.کمربند ایمنی سه نقطه ای برای هر پنج موقعیت در نظر گرفته شده است و نقاط لنگر ISOFIX در نیمکت عقب برای صندلی های کودک وجود دارد.
آپشن های داخلی t9 چیست؟
kmc T9 2023 همچنین با مقدار قابل توجهی از فناوری به روز از جمله یک دسته ابزار دیجیتال 7.0 اینچی و یک صفحه نمایش لمسی مرکزی 10.4 اینچی سیستم اطلاعات سرگرمی همراه است.دومی اتصال Apple CarPlay و Android Auto را به همراه بلوتوث ارائه می دهد.ما پیمایش صفحه و سیستم منوی آن را فرآیندی ساده و روان یافتیم.مدل لوکس یک دوربین دید فراگیر 360 درجه برای پارک راحت تر در مقایسه با دوربین دید عقب ساده در مشخصات پایه اضافه می کند.
تست رانندگی جک t9
اولین تست درایو ما در JAC T9 محدود به یک مرکز آزمایشی بود، اما بینش خوبی در مورد آنچه میتوانیم در هنگام ورود کابین دوگانه به محیط تست انتظار داشته باشیم، ارائه داد.اول از همه، سه حالت رانندگی اصلی وجود دارد: Eco، Normal و Sport، به علاوه یک حالت Snow اضافی، اما تنظیمات آفرود اختصاصی برای Mud، Ruts، Sand و غیره وجود ندارد.
با بالا رفتن حالتها، میزان پاسخدهی موتور به وضوح افزایش مییابد، اما حتی در اسپورت نیز فراخوانی جک T9 سریع کار دشواری است.با توجه به جرم سنگین حدود 2000 کیلوگرمی آن (بدون بار) و بدنه بزرگ آن که طول آن 5330 میلی متر، عرض 1965 میلی متر و ارتفاع 1920 میلی متر است، چندان تعجب آور نیست. بر روی فاصله بین دو محور 3110 میلی متری قرار دارد.
این موتور بهتر است به جای پرانرژی کافی توصیف شود، موتور جک T9 را همراه با کمترین سر و صدا در هنگام خالی بودن فشار می دهد، و گیربکس (با نسبت های گسترده آن) در صورت درخواست از کار می افتد. صدای تق تق دیزل در دورهای پایین وجود دارد، اما هیچ چیز غیرعادی نیست.هنگامی که در گوشه ها پرتاب می شود، ute به وضوح کاشته می شود و نه چرخش نامناسب بدنه و نه مشکلی در خراشیدن لاستیک ها برای گرفتن وجود ندارد.
در قسمت جلویی، سیستم تعلیق مستقل دو جناغی با فنرهای مارپیچ وجود دارد، در حالی که در عقب یک محور محکم با فنرهای ورقه ای وجود دارد. دایره چرخش 12.4 متر مفید است و ترمزهای دیسکی در هر چهار گوشه تعبیه شده است.همه اینها بسیار مدنی است و JAC به وضوح کارهای زیادی را روی کاهش سطوح نویز، لرزش و سختی (NVH) انجام داده است.در واقع، حتی هنگام سفر در مسیر آزمایشی با سرعت 140 کیلومتر در ساعت، صدای کابین بسیار کم بود.
آیا جک t9 برای آفرود مناسب است؟
ما این فرصت را نداشتیم که جک T9 را در خارج از جاده انتخاب کنیم، اما دوره ارائه شده در مرکز آزمایش JAC، به سطوح مختلف راه یافت.اینها شامل امتداد جاده های ناهموار، سنگ ها، راه راه های سنگین و کوهان های نزدیک بود. با سرعت ثابت 45 کیلومتر در ساعت، جک T9 موفق شد این موارد را با سیستم تعلیق کافی و راحتی سواری کنار بگذارد و به همان اندازه کابین نیز آرامش آرام خود را حفظ کرد.مطمئناً برداشت های اولیه نشان می دهد که T9 باید بتواند به خوبی از پس کارهای خشن و روان برآید.فاصله 210 میلی متری از زمین توسط زاویه نزدیک شدن 27 درجه پشتیبانی می شود که با رقبای خود برابری می کند، اما زاویه خروج 23 درجه ناامید کننده است.
فضای داخلی kmc t9
پلاستیکهای بالای درها، جایی که آنها با پنجرهها برخورد میکنند، سخت هستند، اما این شاید در زمانی که کار سخت میشود، چیز بدی نباشد.تناسب و پرداخت خوب است، همانطور که در جعبه دستکش و درب کنسول مرکزی که به راحتی باز می شود، نشان می دهد. دومی شامل یک سیستم تهویه برای خنک نگه داشتن وسایل است.همچنین در کنسول مرکزی دو جای نوشیدنی و دو کانکتور USB-A وجود دارد، در حالی که یک پریز 12 ولت در زیر لبه ای قرار دارد که در داشبورد ادغام می شود. این همچنین محل قرارگیری پد شارژ تلفن بی سیم است.صندلی های جلو ساپورت و قابل تنظیم الکتریکی هستند.
دستگیره های جلو و پله های جانبی برای کمک به جابجایی خود به سمت صندلی راننده، جایی که ماهیت سودمند وسیله نقلیه با بسیاری از لمس های ماشین مانند ترکیب می شود، ارائه شده است.پلاستیک های نرم در بالای داشبورد و مواد بالشتکی که روی صفحه نمایش مرکزی 10.4 اینچی لمسی قرار گرفته است.
پلاستیکهای بالای درها، جایی که آنها با پنجرهها برخورد میکنند، سخت هستند، اما این شاید در زمانی که کار سخت میشود، چیز بدی نباشد.تناسب و پرداخت خوب است، همانطور که در جعبه دستکش و درب کنسول مرکزی که به راحتی باز می شود، نشان می دهد. دومی شامل یک سیستم تهویه برای خنک نگه داشتن وسایل است.همچنین در کنسول مرکزی دو جای نوشیدنی و دو کانکتور USB-A وجود دارد، در حالی که یک پریز 12 ولت در زیر لبه ای قرار دارد که در داشبورد ادغام می شود. این همچنین محل قرارگیری پد شارژ تلفن بی سیم است.صندلی های جلو ساپورت و قابل تنظیم الکتریکی هستند.
با مقایسه جک t9 و t8 می فهمید کدام بهتر است؟
در رابطه با جک t8 و معایب این خودرو در مطلب دیگری صحبت شده.می توانید این مطلب را در همین سایت بخوانید.اما در این قسمت قصد داریم تا در چند ویژگی این دو خودرو را مقایسه کنیم.برای کسانی که قصد خرید یکی از این دو خودرو را دارند خیلی مفید است.در انتها می توانید تصمیم بگیرید جک t8 یهتر است یا t9؟اگر درباره مقایسه t9 و t8 نظری دارید در انتها یان مطلب بیان کنید.
از لحاظ ابعادی خودروی t9 بزرگ تر از مدل t8 است.در نتیجه شما فضای کابین بیشتری دارید.از این رو می توان گفت در تی 9 4 نفر می توانند به راحتی جا شوند و سرنشین عقب فضای پای بیشتری دارد.از لحاظ آپشن های داخلی خودروی تی 9 تعداد آپشن های بیشتری دارد.اما این آپشن ها اساسی نیست و آپشتن های اساسی روی تی 8 هم نصب شده.
ارتفاع کی ام سی تی 9 بلند تر از کی ام سی تی 8 است.در نتیجه می توان نتیجه گرفت وزن بیشتری را می تواند حمل کند.همچنین از مسیر های رودخانه ای بهتر عبور می کند.فضای بار عقب در جک تی 9 بیشتر از تی 8 است.پس وسایل بیشتری به سفر می برید.
گیربکس اتومات جک تی 9 بهینه شده و هم خوانی بیشتری با موتور دارد.اما همچنان نمی توانید فشار زیادی به آن بیاورید.البته نسبت به jac t8 که با کوچکترین فشار صفحه می سوزد خیلی بهتر است.
لوازم یدکی تی 9 گرانتر از مدل t8 است.اما می توان گفت اگر استقبال خوب باشد لوازم این خودرو هم در بازار زیاد می شود.در کل می توان گفت در بین خودروهای کره ای قدیمی و پیکاپ های چینی موجود در ایران انتخاب خوبی است.
مطلب پایانی
با توجه به علاقمندان زیاد به آفرود در ایران می توان گفت بازار خودروهای آفرودی هنوز تشنه است.مخصوصا خودروهای پیکاپ که برای سفرهای سخت بسیار مناسب است.خودروهای چینی هنوز به کیفیت خودروهای کره ای مانند هایلوکس نرسیده.اما اگر به دنبال یک سفر آفرودی با راه های نسبتا ملایم و کمی سخت هستید چینی ها گزینه خوبی است.پیشرفت چینی ها در خودروسازی در این ده سال نشان داده تا نهایتا یک سال دیگر نمی توان ایرادی به ضعف آنها گرفت.البته بیشتر کشور های جهان سوم بازار خودروهای چینی شده.این خودروها ضعف خود را در بازار این کشورها برطرف می کنند.اما بعد از مدتی مطمئنا بازار های بیشتری به دست می آورند.در پایان اگر نظری راجع به خودروهای جک t9 و t8 دارید برای ما بنویسید.لوازم یدکی جک t9 و t8 را می توانید از فروشگاه کارکیتس بخرید.به زودی تمام قطعات این خودروها در فروشگاه موجود می شود.در این سایت علاوه بر مقایسه t9 و t8 خودروهای دیگر هم مقایسه می شود.
بادرود با مطالبی که فرمودید t9بهتر به نظر میرسد قیمت گرانتری هم دارد فقط یک سوال گیر بکس اتومات در این خودرو جواب میدهد
به نظر میرسه چینی ها کم کم دارن با سلیقه و خواست ایرانی ها آشنا می شن. باید این خودرو به خیابان ها و مسیرهای سخت بره تا تستشو پس بده. اما به نظر میرسه خنک کن گیربکس تو این خودرو خیلی مصرفی باشه. چون احتمالا به فشاری که به گیربکس میاد خیلی زود داغ میکنه و خنک کن خراب میشه. پس خیلی باید مراقب حرارت گیربکس باشید.