مقایسه خودروها

بررسی و معرفی خودروی جک S5 به همراه کلیپ تست رانندگی در ایران

معرفی خودروی جک S5

در حال حاضر بازار خودرو ایران در کلاس کراس اوور به دو قسمت تقسیم می شود بخش بالایی آن در تسلط انواع وارداتی های بالای 100 میلیو تومان و بخش دیگر نمونه های مونتاژ می‌باشد که زیر سلطه بازار چین قرار دارندکه به یقین می‌توان گفت که در چند سال اخیر، بازار کراس‌اوورهای زیر 100 میلیونی ایران،در اختیار این دسته بوده است. اگرچه این خودرو ها از لحاظ ویژگی‌های تنها نمایی شبیه به یک SUV دارند و از نطر آفرودی ضعیف هستند.در حال حاضر شاید بتوان جیلی X7 را از نخستین کراس‌اوورهای چینی دانست اما اکنون این خودرو با رقیبی روبه رو هست که به مراتب از نظر ظاهری زیبا تر و از نظر آپشن به مراتب در رده های بالاتر از جیلی قرار میگدرد.در این بخش از بررسی کارکیتس (carkits) به بررسی و معرفی خودرو جک S5 که محصولی از کرمان موتور هست می پردازیم.

بررسی و معرفی خودرو جک اس 5

خودروی S5جک  یکی از محصولات شرکت JAC می‌باشد که توسط شرکت خودرو سازی کرمان موتور مونتاژ می شود. قبل از آنکه شرکت JAC به مونتاژ خودروهای MPV ساخت هیوندای پایان دهد، لااقل دو مدل از خودروهایش را بر مبنای فنّاوری هیوندای تولید می‌کرد که مهم‌ترین آن کراس‌اوور REIN بوده است که شرکت هیوندای تا مدت‌ها به دونبال این بود که با شرکت JAC اقدام به مشارکت نماید ولی این طرح به دلایل نا معلوم به اجرا در نیامد. اکنون در ساخته های این شرکت مدل‌های سواری چون J2،J3،J4،J5،J6 و J7 و کراس‌اوورهای S1،S3،S2 و چند مدل MPV تولید می‌شود.

نمای خارجی و طراحی ظاهری s5

نمای خارجی این خودرو یعنی در قسمت جلو شباهت بسیاری با هیوندای IX35 دارد.این طرح الهام گرفته بی نقص از این خودرو است.این در حالی است که قسمت پشت آن بسیار شبیه به کراس‌اوورهای آئودی می‌باشد.این امر در نمای داخل خودرو هم به چشم می خورد و موارد مشابه زادی را می توان یافت که با هیوندای IX35 مشابهت دارد.

پیشرانه نصب شده روی اس 5

این مدل با پیشرانه‌ای 2 لیتری در بازار کشور عرضه شده است که از سیستم توربو شارژر بهره مند است.توان موتور این خودرو معادل 174 اسب بخار بوده و گشتاور خوروجی آن هم برابر با 235 نیوتن متر است.این ارقام تا حد زیادی مشابه با همتایان کره‌ای آن از جمله کیا اسپورتیج و هیوندای IX35 است. در سیستم انتقال قدرت هم از گیربکس 6 دنده دستی سود می‌برد.تکنولوژی به کار رفته در آن متعلق به کشور آلمان است.این خودرو به صورت گیربکس اتومات هم در بازار به مشتریان عرضه می شود.

بررسی جک S5

بررسی جک S5

خودرو اس 5 از لحاظ ایمنی بنا به نقل و به ادعای وب‌سایت شرکت خودروسازی JAC– توانسته است که آزمون‌های موجود در موسسه ایمنی US-CNAP و نیز انستیتو بیمه ایمنی بزرگراه‌های آمریکا (IIHS) و همچنین سازمان استانداردهای ایمنی وسائل نقلیه فدرال آمریکا (FMVSS) را به خوبی پشت سر بگذارد. نمونه‌های وارد شده به بازار ایران  به‌طور استاندارد به 2 کیسه هوای ایمنی مجهز است، در حالی که برخی مدل‌های عرضه شده در چین مجهز به 4 ایربگ می‌باشند.

بررسی جک S5

بررسی جک S5

مشخصات فنی پیشرانه s5

بررسی و معرفی خودرو جک S5 را از نظر پیشرانه برای شما بررسی کردیم.نوع موتور: 4 سیلندر خطی و بنزینی، توربو شارژر (DOHC-16V),حجم موتور: 1997 سی‌سی,توان: 174 اسب بخار در 5200 دور/دقیقه,گشتاور: 235 نیوتن متر در 2000 الی 4000 دور/ دقیقه,جعبه‌دنده: 6 سرعته دستی,سرعت: 180 کیلومتر,مصرف سوخت ترکیبی: 7.7 لیتر,استاندارد آلایندگی: یورو 5,سیستم تعلیق جلو: مک فرسون استرات با فنر حلقوی,سیستم تعلیق عقب: مستقل

بررسی نکات ایمنی s5

دو عدد کیسه هوای ایمنی,یستم ترمز ABS,سیستم ترمز اضطراری EBA,سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD,سیستم کنترل کشش TCS,سیستم کنترل سرعت خودرو در سرپایینی HDC,سیستم کنترل ایستایی در سربالایی HAC,مجهز به سیستم ISOFIX برای صندلی کودک,

تامین قطعات خودروی جک S5

ما در فروشگاه لوازم یدکی کارکیتس قصد داریم تا با بالا بردن اطلاعات فنی رانندگان به گونه ای عمل کنیم,که راننده در هنگام مواجهه با مشکلی در خودرو بتواند آن را عیب یابی کند.در صورت امکان بتواند مشکل را برطرف کند.در ضمن با ارائه ی محصولات با کیفیت درجه یک قصد داریم تا ضمن کاهش هزینه های مربوط به استفاده از لوازم بی کیفیت اطمینان مشتری را چه از لحاظ کیفیت چه از لحاظ قیمت جلب کنیم.ما قصد داریم تا مشتریان از سراسر کشور لوازم مورد نیاز خود را با قیمتی یکسان دریافت کنند.به این صورت در وقت و هزینه صرفه جویی شود.در ادامه کلیپی از تست فنی خودروی جک S5 برای شما به نمایش در می آوریم.همچنین تست فنی اس 5 را در مطلب جداگانه منتشر کردیم.

چرا جک S5 بخریم؟

در این مطلب قصد داریم تا راجع به خودروی جک S5 صحبت کنیم. در پایان این مطلب متوجه می شوید که چرا جک S5 بخریم. البته راجع به قیمت لوازم یدکی جک S5 در تهران نیز توضیح می دهیم. اما در ابتدا باید درباره جک S5 بیشتر بدانید. اگر درباره خودرو یا مطلب فنی اطلاعاتی لازم داشتید می توانید زیر همین پست بنویسید. در اولین فرصت راجع به آن مطلب کاملی منتشر می کنیم.در این مطلب در رابطه با معایب جک S5 نیز کمی صحبت میکنیم.

اما سوال بسیاری این است که چرا جک S5 بخریم.جمع بندی مطالب منتشر شده در رابطه با این خودرو این موضوع را بیان می کند که اس 5 خودرویی هم طراز با خودروهای اروپایی می باشد. البته خودروهای چینی نگه داری خاص خود را دارد. باید حتما سرویس های دوره ای این خودروها مرتب انجام شود. در غیر این صورت هزینه های زیادی روی دست صاحب خودرو می گذارد. در ادامه راجع به قیمت لوازم یدکی جک S5 بحث می کنیم.

درباره جک S5

خودروی جک S5 از جمله خودروهای موفق چینی است که توانست نظر خیلی از منتقدان خودروهای چینی را به خود جلب کند. این خودرو در ابتدا در زمانی وارد بازار شد که کسانی که علاقه مند به یک خودروی شاسی بلند با آپشن های به روز بودند باید حداقل دویست میلیون هزینه ی یک خودروی شاسی بلند کارکرده می کردند. اما جک S5 توانست با یک قیمت بسیار مناسب و با آپشن های فراوان نیاز طرفداران خودروهای شاسی بلند را برطرف کند. این خودرو بر خلاف خودروهای چینی دیگر زیاد شباهتی به خدروهای دیگر نداشت و می توان گفت در طراحی آن مقداری از نو اندیشی چینی دیده می شود. از لحاظ فنی هم می توان گفت از سایر خودروهای چینی یک سرو گردن بالا تر است.لوازم جانبی جک اس 5

چرا جک S5 بخریم

در این سایت مطالب در رابطه با خودروی اس 5 منتشر کردیم. اما سوال بسیاری این است که چرا جک S5 بخریم.جمع بندی مطالب منتشر شده در رابطه با این خودرو این موضوع را بیان می کند که اس 5 خودرویی هم طراز با خودروهای اروپایی می باشد. البته خودروهای چینی نگه داری خاص خود را دارد. باید حتما سرویس های دوره ای این خودروها مرتب انجام شود. در غیر این صورت هزینه های زیادی روی دست صاحب خودرو می گذارد. در ادامه راجع به قیمت لوازم یدکی جک S5 بحث می کنیم.

معایب جک S5 چیست؟

اگر قصد خرید S5 را دارید باید کامل در رابطه با این خودرو بدانید.ما در سایت کارکیتس در رابطه با مشخصات فنی S5 تست فنی این خودرو برای شما منتشر کردیم.اما در این قسمت در رابطه با معایب S5 بحث می کنیم.خودروی S5 دارای یک توربو می باشد.این توربو رسیدگی زیادی لازم دارد.رسیدگی به معنی اینکه حتما باید هر 5 هزار تا روغن و فیلتر روغن کامل عوض شود.در ضمن باید بنزین سوپر به این خودرو بزنید.گیربکس این خودرو بسیار حساس است.روی 50 هزارتا باید روغن گیربگس سنسور گیربکس عوض شود.خنک کن گیربکس این خودرو خیلی زود خراب می شود.در کا رسیدگی به این خودرو هزینه زیادی دارد.اگر این سرویس ها انجام نشود هزینه تعمیر بالایی خواهید داشت.خودرو هم باید برای مدت زیادی بخوابد.چون لوازم گیربکس و توربوی S5 سخت پیدا می شود.در هنگام نصب توربو حتما به این نکات دقت داشته باشید.

مزایای جک S5 چیست؟

با توجه به همه هزینه های نگهداری جک S5 به نظر می رسد,با توجه به بازار خودروی امروز داخل ایران این خودرو همچنان ارزش خرید دارد.می توان از این خودرو به عنوان یک SUV شهری نام برد.برای مسیر های صاف و نچندان سخت می توانید روی این خودرو حساب کنید.s5 اصلا به درد آفرود نمی خورد.اما به راحتی می توانید با این خودرو مسافرت های جاده ای بروید.با توجه به مدل جدید این خودرو می توان گفت مشتریان این خودرو در ایران هنوز وجود دارد.افت قیمت پایین این خودرو از مزایای دیگر s5 است.لوازم یدکی جک s5 در بازار به راحتی یافت می شود.البته قیمت لوازم s5 با کیفیت بالاست. در همین سایت می توانید تست فنی s5 را ببینید.

آپشن های جذاب جک s5

از آنجایی که خودروی جک s5  در بازار ایران طرفداران زیادی دارد و هم چنین فروش خوبی در بازار ایران داشته,لازم دانستیم در رابطه با آپشن های جذاب جک s5 و قیمت لوازم یدکی جک اس 5 اطلاعاتی را به شما بدهیم. در این مطلب به بررسی کامل این خودرو می پردازیم.البته در مطالب قبلی تست فنی s5 و تمام نکات فنی s5 را برای شما قرار دادیم.در ضمن نکات زیادی در رابطه با توربوی جک s5 برای شما منتشر کردیم.

طراحی ظاهری جک اس 5

طراحی ظاهری جک اس 5 ترکیبی از جذابیت و سادگی است.خطوط متعدد روی دماغه خودرو در کنار سپر و ورودی های بزرگ هوا ظاهری خاص را برای جک اس 5 به ارمغان آورده اند اما در عین حال طراحی نمای جلو این خودرو آنچنان متمایز نیست که در نگاه نخست بتوان از روبرو آن را شناخت اما نکته بارز این طراحی آن است که کاستی های یک محصول چینی را به خود نمی بیند.

نمای جانبی جک اس 5

در نمای جانبی تلاش برای نزدیک کردن این شاسی بلند به حالتی مشابه کوپه محسوس است به گونه ای که این تلاش در فرم شیشه های عقب و کوچک تر شدن آن ها بی تاثیر نبوده است . در نمای عقب نیز فرم چراغ ها و دو محفظه بزرگ خروجی اگزوز با قاب های کرومی از اصلی ترین المان های تمایز جک اس 5 با دیگر شاسی بلند های 4 سیلندر موجود در بازار است .

بررسی جک S5

بررسی جک S5

ابعاد بیرونی جک اس 5

برای لمس ابعاد بدنه و کابین جک اس 5 بهتر است بدانید که این خودرو در مقایسه با دو رقیب کره ای یعنی اسپورتیج و توسان ، طول و عرض کاملا مشابهی دارد و در ارتفاع حدود 2 سانتیمتر از آن ها بلند تر است. این موضوع زمانی که این سه خودرو در کنار هم قرار بگیرند کاملا محسوس است. فاصله بین دو محور نیز در هر سه خودرو 2.6 متر را نشان می دهد که از فضای مشابه سرنشینان در جک اس 5 و اسپورتیج و توسان خبر می دهد.در حالی که همه اعداد و ارقام برای این سه خودرو یکسان پیش می رود جک اس 5 سعی می کند ظاهرش را بیش تر به شاسی بلند ها نزدیک کند و به همین جهت ارتفاع آن از سطح زمین به 210 میلیمتر می رسد. در مقایسه با ارتفاع 174 میلیمتری اسپورتیج ابهت بیش تری به ظاهر این خودرو می بخشد.

 

شگفتانه ای در دل جک اس 5

شاید پیش خودتان بگویید جک اس 5 نیز مانند دیگر شاسی بلند های چینی موتوری معمولی دارد که تنها ظاهر و نام یک شاسی بلند را یدک می کشد. اما در حقیقت اگر بدون آگاهی از موتور ، گیربکس و مشخصات فنی پشت فرمان جک اس 5 بنشینید و کوچک ترین اشاره ای به پدال گاز کنید مطمئنا شگفت زده خواهید شد. چرا که در این شاسی بلند جدید شما با یک پیشرانه 2 لیتری توربو روبرو هستید.

اطلاعات فنی جک اس 5

قلب تپنده S5 با کد HFC4GA3 توسط کمپانی JAC بر پایه یک پیشرانه 134 اسب بخاری 2 لیتری طراحی شده و با اضافه شدن توربو به این مجموعه حداکثر قدرت این شاسی بلند به 174 اسب بخار رسیده است. قدرتی که در شاسی بلند های کره ای با پیشرانه 2.4 لیتری کسب خواهید کرد. البته با قیمتی حدود دو برابر جک اس 5! حداکثر گشتاور S5 نیز از دور موتور 2000 تا 4000 روی عدد 235 نیوتون متر ثابت است.

گیربکس جک اس 5

انتقال قدرت در جک اس 5 به محور جلو صورت می گیرد. و این وظیفه بر عهده گیربکسی است که به عنوان دیگر شگفتی فنی S5 شناخته می شود؛ گیربکس 6 سرعته دستی . در مقایسه با گیربکس های 5 دنده معمول ، دنده ششم در این گیربکس موجب می شود تا در سرعت های بالا امکان کاهش مصرف سوخت با ضریب سبک تر گیربکس فراهم شود و رانندگی در سرعت بالا روی دور موتور پایین تر صورت گیرد به گونه ای که در این شرایط مصرف ترکیبی این کراس اوور توربو حدود 7.7 لیتر اعلام شده است.

بررسی جک S5

بررسی جک S5

ترمز جک اس 5 در باران

هر تصوری که از آپشن های یک شاسی بلند زیر 100 میلیون تومان دارید را کنار بگذارید. چرا که بررسی جک S5 در نگاه نخست تمام آن ها را تغییر می دهد. این خودرو برای اولین بار در بین خودرو های چینی با سامانه کنترل الکترونیکی پایداری ESC به بازار کشورمان عرضه خواهد شد. علاوه بر آن سیستم ترمز ABS،EBDو EBA به صورت استاندارد روی 4 ترمز دیسکی جک اس 5 انجام وظیفه می کنند.کنترل لحظه به لحظه فشار باد تایرها نیز بر عهده سامانه TPMS است. تا به صورت الکترونیکی در صورت نیاز مشکل فشار باد تایر را به شما اطلاع دهد. تمام این تکنولوژی های ایمنی مواردی هستند که به سختی در خودروهای بالای 150 میلیون تومان یافت می شوند. چه برسد به بازار زیر 100 میلیونی ها !

آپشن های جذاب جک s5

همانند تکنولوژی های متعدد وقتی در کابین جک اس 5 قدم بگذارید با مجموعه ای کامل و کاربردی از آپشن ها مواجه خواهید شد. به گونه ای که چه برای سفر های درون شهری و چه سفر های طولانی کمبودی را احساس نخواهید کرد. طراحی کابین با ه رنگ مشکی، نقره ای و قهوه ای به هیجان انگیز و دلنواز است و ریسک جک اس 5 در این طراحی کاملا به چشم می خورد. روی داشبورد خطوط منظم و اصلی قرار گرفته اند و فرم ها چشک نواز هستند. برای یک رانندگی بلند مدت و جلوگیری از خستگی نمایشگر اطلاعات پشت فرمان از نوع سوپر ویژن با روشنایی شب و روز است و در کامپیوتر سفری این نمایشگر اطلاعات کاملی مربوط به مصرف سوخت متوسط، زمان حدود خروج از پمپ بنزین و … نشان داده می شود.

سایر آپشن های جک s5

نمایشگر های درجه آمپر و میزان سوخت موجود در باک 55 لیتری آن نیز به صورت دیجیتالی به نمایش در می آیند. تنظیم برقی آینه های مجهز به گرم کن از طریق کلیدهای سمت چپ فرمان امکان پذیر است. علاوه بر آن راننده می تواند سیستم بلوتوث را برای مکالمه تلفنی از روی فرمان کنترل کند. صندلی راننده تنظیمات کاملی برای تسلط روی خودرو و جاده را به صورت دستی فرهم می کند . از مهمترین ان ها می توان به تنظیم کاربردی ارتفاع اشاره کرد.

سیستم تهویه جک اس 5

سیستم تهویه مطبوع با مکانیزمی دیجیتال به صورت دستی تنظیم می شود و دریچه های بزرگ آن به خوبی سطح کابین را تحت پوشش قرار می دهند. روکش صندلی ها، دسته دنده و فرمان از جنس چرم است و علاوه بر بهره گیری از مه شکنهای جلو و عقب، سامانه روشن و خاموش شدن اتوماتیک شب چراغ ها بر اساس نور محیط نیز در زمره آپشن های S5 به چشم می خورد.

قیمت لوازم یدکی جک اس 5

قیمت خرید لوازم یدکی جک اس 5 در بازار نسبت به کیفیت آن متفاوت می باشد. کیفیت وارداتی مشابه اصلی که با نام تجاری AQBP شناخته می شود. این کیفیت همان قطعه اصلی ولی با قیمت کمتر می باشد. سوم کیفیت وارداتی درجه دو می باشد. این کیفیت برای خودرو بسیار نا مناسب است. در ادامه لینک خرید لوازم جک اس 5 قرار دارد.حالا که با آپشن های s5 آشنا شدید می توانید برای خرید این خودرو راحت تر تصمیم بگیرید.

قیمت خرید لوازم یدکی جک S5

تا اینجا به این نتیجه رسیدیم که جک اس 5 ارزش خرید دارد. البته اگر بتوانید سرویس های دوره ای را انجام دهید. قیمت خرید لوازم یدکی جک S5 در بازار نسبت به کیفیت آن متفاوت می باشد. کیفیت های موجود شاملا کیفیت اصلی شرکتی که در بسته بندی جک موتورز می باشد. کیفیت وارداتی مشابه اصلی که با نام تجاری AQBP شناخته می شود. این کیفیت همان قطعه اصلی ولی با قیمت کمتر می باشد. سوم کیفیت وارداتی درجه دو می باشد. این کیفیت برای خودرو بسیار نا مناسب است.

خرید قطعات با کیفیت

با توجه به بررسی جک S5 که در قبل گفتیم,باید بدانید که جک s5 باید از لوازم یدکی اصلی استفاده کند.اصلی به معنای کیفیت شرکتی یا مارک aqbp اصلی می باشد.برای خرید لوازم یدکی اصلی s5 بید از فروشگاه معتبر خرید کنید.ما در کارکیتس تمامی جواز ها برای کسب و کار را دریافت کردیم و همگی قابل استعلام است.نماد تجارت الکترونیک سایت هم اثباتی بر این ادعا می باشد.

 

[aparat id=”nJQG7″]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *