دانستنیهای مفید خودرویی کارکیتس

بهترین مارک بلبرینگ کلاچ پمپی در بازار چیست؟

بلبرینگ کلاچ پمپی چیست؟

اگر با خودروی لیفان x60 یا ام وی ام 530 یا جک s5 با گیربکس دستی رانندگی می کنید، حتما با قطعه ای به نام بلبرینگ کلاچ پمپی برخورد می کنید. این یک قطعه کمتر شناخته شده است که کار بسیار مهمی دارد. اما وقتی در جابجایی دنده دچار مشکل می شوید، این یکی از اولین جاهایی است که باید به آن نگاه کنید.اما بلبرینگ کلاچ پمپی چه کاری انجام می دهد، در کجا قرار دارد و زمان تعویض بلبرینگ کلاچ پمپی چه موقع است؟ هزینه تعویض آن چقدر خواهد بود؟ما در این مطلب قصد داریم تا شما را با بهترین برند و مارک بلبرینگ کلاچ پمپی خودروهای لیفان x60 ام وی ام 530 و جک s5 در بازار آشنا کنیم.استفاده از بلبرینگ کلاچ پمپی اصلی جابجایی دنده را در خودرو به طرز چشمگیری نرم می کند.همچنین عمر مفید بلبرینگ اصلی بیشتر است.

عملکرد بلبرینگ کلاچ پمپی در لیفان x60 ام وی ام 530 و s5

بلبرینگ کلاچ پمپی محفظه ای است که وسیله نقلیه شما مایع کلاچ را فشار می دهد تا به شما کمک کند تا راحت تر دنده تعویض کنید. در یک سر سیلندر یک میله فشاری وجود دارد و هنگامی که کلاچ را فشار می دهید، این میله را به مایع کلاچ فشار می دهید که آن را به سیلندر برده و در نهایت به دوشاخ کلاچ در گیربکس فشار می دهد.بلبرینگ کلاچ پمپی چیزی است که نیروی فشار دادن شما به پدال کلاچ را به گیربکس منتقل می کند.بلبرینگ کلاچ پمپی در خودروهای ایکس 60 و 530 و اس 5 باید بهترین کیفیت را داشته باشد.در غیر این صورت به سختی دنده تعویض می شود.

بهترین مارک و برند بلبرینگ کلاچ پمپی در بازار چیست؟

در بازار لوازم یدکی قطعات با برندهای زیادی وجود دارد.اما کیفیت این قطعات یکسان نیست.شاید در ابتدا تفاوتی به چشم نیاید.اما در طول زمان تاثیر کیفیت را در قطعات مشاهده می کنید.خرید قطعات با کیفیت شاید گران تر باشد اما در کل باعث کاهش هزینه های شما می شود.قطعاتی با کیفیت بد باعث ایجاد هزینه های تعویض و خرید قطعه برای شما می شود.در ضمن وقت زیادی از شما می گیرد.در این قسمت شما را با بهترین برند بلبرینگ کلاچ پمپی لیفان x60 ام وی ام 530 و جک اس 5 آشنا کنیم.این مطلب می تواند شما در خرید قطعه اصلی راهنمایی کند.برندهایی که در بازار موجود است یکی برند هانژی و دیگری برند لوک (luk) و FTE میباشد.البته برندهای متفرقه هم در بازار موجود است.اما کدام بهتر است؟

بلبرینگ کلاچ پمپی

آشنایی با برند لوک یا LUK

برند لوک LUK را می توان بهترین کمپانی در زمینه قطعات گیربکس دانست.این کمپانی برای تمام خودروهای سبک و سنگین قطعه تولید می کند.خودروهای روز اروپایی و آمریکایی از قطعات این کمپانی استفاده می کنند.اما کمپانی لوک برای خودروهای چینی هم قطعه ساخته.با بهترین کیفیت در اختیار چینی قرار می دهد.البته کارخانه هایی در چین برای تولید قطعات گیربکسی انواع خودرها را احداث کرده.اما کیفیت این قطعات استاندارد بالایی دارد.بسته بندی لوک همان طور که در تصوی می بینید برای تمام قطعات یکسان است.خوشبختانه فعلا نمونه تقلبی این برند تولید نشده و قطعات موجود اصلی هستند.بهترین برند و مارک بلبرینگ کلاچ پمپی لیفان ایکس 60 یا x60 و ام وی ام 530 جک s5 و kmc t8 همین برند لوک luk است.

علائم خرابی بلبرینگ کلاچ پمپی x60

صدای بلبرینگ کلاچ در خودرو باعث بروز نگرانی می شود.اما دقت داشته باشید به تمام نشانه های خرابی باید توجه کرد. در ادامه به نشانه های خرابی بلبرینگ کلاچ پمپی دقت کنید.

کم شدن روغن کلاچ

نرمی بیش از اندازه کلاچ

بالا و پایین گرفتن کلاچ

تیره شدن روغن کلاچ

سفت بودن پدال کلاچ خودرو

پدال کلاچ به زمین چسبیده است

در ادامه تک تک این موارد را بررسی  میکنیم.

کم شدن روغن کلاچ

مایع کلاچ یک چیز ضروری است. و اگر به مخزن مایع کلاچ نگاه می کنید، مایع باید همیشه در همان ارتفاع باشد. در غیر این صورت، شما در جایی از سیستم مشکل دارید و محتمل ترین مقصر نشتی از بلبرینگ کلاچ پمپی است.در بسیاری از مدل های خودرو، سیلندر اصلی کلاچ از روغن ترمز استفاده می کند، بنابراین آنها از یک مخزن مشترک استفاده می کنند. بنابراین اگر نمی توانید مخزن مایع کلاچ را پیدا کنید، این احتمال وجود دارد که از روغن ترمز استفاده کند.

بلبرینگ کلاچ پمپی

نرمی بیش از اندازه کلاچ

روغن کلاچ شما مانند روغن ترمز شماست، زیرا اگر حالت اسفنجی یا نرمی داشته باشد، آب یا هوا در در مکانیزم وجود دارد. رطوبت در یک سیستم هیدرولیک خیلی مخرب است، و با مایع کلاچ، هیچ دلیلی وجود ندارد که همیشه وجود داشته باشد.بنابراین، اگر یک پدال کلاچ نرم یا اسفنجی دارید، در جایی از سیستم نشتی وجود دارد. یکی از محتمل ترین دلیلها بلبرینگ کلاچ پمپی اصلی است.

بالا و پایین گرفتن کلاچ

پدال کلاچ را فشار دهید.اگر مایع کلاچ شما به طور چشمگیری کاهش یافته است، احتمالاً کلاچ شما نیز در نقطه دیگری درگیر می شود. نتیجه معمول این است که باید پدال کلاچ را به طور کامل فشار دهید تا کلاچ را جدا کنید، که معمولاً با نقطه درگیری معمول شما تفاوت زیادی دارد.نه تنها می تواند نقطه نامزدی را تغییر دهد، بلکه می تواند آن را در مدت زمان کوتاهی نیز انجام دهد. این بدان معناست که ممکن است در مسیر برگشت از محل کار به خانه مشکلی نداشته باشید، اما وقتی صبح روز بعد سوار ماشین می‌شوید، ممکن است در حالی که سعی می‌کنید بفهمید چه خبر است، چند بار آن را متوقف کنید.اگر این اتفاق می افتد، به مایع کلاچ خود نگاهی بیندازید و مطمئن شوید که هنوز به اندازه کافی مایع دارید.

تیره شدن روغن کلاچ

مایع کلاچ فرسوده و خراب می شود، بنابراین اگر وسیله نقلیه ای با بیش از 50 تا 80 مایل مسافت طی کرده باشید و متوجه می شوید که مایع کلاچ کمی تیره است، این کاملا طبیعی است. ادامه دهید و مایع را بشویید و ببینید که آیا مشکل شما برطرف می شود یا خیر.

اما اگر مایع خود را 5 هزار کیلومتر پس از تعویض آن بررسی کنید و در حال حاضر تیره تر شده است، این نشانه مشکل بزرگ‌تری است. به طور معمول، واشر و مهر و موم در سیلندر اصلی کلاچ خراب می شوند. این آلاینده ها نه تنها مشکل ایجاد می کنند، بلکه به احتمال زیاد بلبرینگ کلاچ پمپی شما نیز نشتی دارد.

بلبرینگ کلاچ پمپی

سفت بودن پدال کلاچ خودرو

تمام هدف سیلندر اصلی کلاچ این است که به شما کمک کند کلاچ را جدا کنید. بنابراین، منطقی است که اگر بلبرینگ کلاچ پمپی شما نشتی داشته باشد، فشار دادن کلاچ سخت تر می شود. در واقع، اگر نشتی به اندازه کافی بد باشد، به هیچ وجه نمی توانید کلاچ را جدا کنید!

پدال کلاچ به زمین چسبیده است

اگر متوجه شدید که پدال کلاچ شما به زمین چسبیده است، هیدرولیک سیستم کلاچ خود را از دست داده اید. محتمل ترین علت نشتی عظیم در سیلندر اصلی کلاچ شما است. اگر این اتفاق بیفتد، باید فوراً تعمیرات را انجام دهید زیرا نمی‌توانید با پدال کلاچ گیر کرده دنده را عوض کنید.

هزینه تعویض بلبرینگ کلاچ پمپی 530 و جک اس 5

میانگین هزینه تعویض 1500 تا 2 میلیون است. اما اگر فنی هستید، می توانید خودتان این کار را با قیمتی بین 1 تا 1.5 میلیون انجام دهید.با این حال، این هزینه ها بسته به نوع وسیله نقلیه ای که رانندگی می کنید و جایی که آن را برای تعمیر می برید، متفاوت خواهد بود.برای شروع، باید بلبرینگ کلاچ پمپی لوک اصلی خریداری کنید. بلبرینگ پمپی لوک پس از فروش معمولا بین 1 تا 1.5 میلیون قیمت دارد. با این حال، یک قطعه جک موتورز یا لیفان اصلی معمولاً هزینه بیشتری دارد، که اگر آن را برای تعمیر به نمایندگی ببرید، بسیاری از هزینه‌های اضافی از آنجا ناشی می‌شود.

همچنین باید مایع کلاچ را که معمولاً از روغن ترمز تشکیل شده است، تعویض کنید. این هزینه کمی است، اما باید آن را در نظر بگیرید.در نهایت، اگر خودتان تعمیرات را تکمیل نمی کنید، باید نیروی کار را در نظر بگیرید. سیلندر کلاچ در وضعیت بدی قرار ندارد، اما هنوز هم معمولاً بین 300 تا 500 تومن برای هزینه های نیروی کار هزینه خواهد داشت.

در حالی که می‌توانید با تکمیل تعمیرات خود کمی در هزینه خود صرفه‌جویی کنید، اما اگر از نظر مکانیکی هوشیار نباشید، خطر وارد کردن هوا یا سایر آلاینده‌ها به سیستم را دارید که می‌تواند بر عملکرد کلی شما تأثیر بگذارد.

خرید بلبرینگ پمپی لوک LUK اصلی

ما در فروشگاه کارکیتس تاکید زیادی روی کیفیت داریم.برای همین قطعاتی که کیفیت خوبی ندارد را موجود نداریم.بلبرینگ پمپی لیفان x60 جک اس 5 و ام وی ام 530 و kmc t8 با برند لوک موجود می باشد.کیفیت این قطعه به اندازه ای بالاست که در نمایندگی ها هم همین قطعه مصرف می شود.اما نکته اصلی بعد از خرید,تعویض آن در مکانیکی معتبر و مجرب است.در غیر این صورت قطعه خراب می شود.برای خرید بلبرینگ کلاچ پمپی 530 اصلی و یا بلرینگ پمپی لیفان x60 و یا بلبرینگ پمپ جک s5 می توانید به فروشگاه کارکیتس مراجعه کنید و قطعه مورد نظر را سفارش دهید.ما بهترین مارک بلبرینگ کلاچ پمپی x60 , s5 و 530 را موجود داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *