دانستنیهای مفید خودرویی کارکیتس

دلیل کوبش گیربکس اتومات که باعث روشن شدن چراغ چک گیربکس می شود

روشن شدن چراغ چک گیربکس

با توجه به سوالات زیادی که در رابطه با دلیل روشن شدن چراغ گیربکس در خودروهای چینی داشتید, لازم دانستیم نکاتی را در رابطه با این مشکل بیان کنیم. یکی از رایج ترین مشکلات مربوط به خودروهای چینی دنده اتومات در بازار ایران, مشکلات مربوط به گیربکس می باشد. در این مطلب قصد داریم راجع به تقه زدن یا کوبش گیربکس اتومات و دلیل روشن شدن چراغ چک گیربکس  صحبت کنیم. در مطالب دیگر سایت “نکات طلایی برای افزایش طول عمر گیربکس خودروهای چینی“و “چند واقعیت که درباره گیربکس منومتیک خودروهای چینی نمی دانید” گفته شده.

دلیل روشن شدن چراغ چک گیربکس

مدل گیربکس خودروهای چینی

اکثرخودروهای چینی در مدل اتومات یک گیربکس اتومات 7 سرعته cvt دارد.از ویژگی های این گیربکس تعویض نرم و بی صدای دنده ها می باشد. از طرفی می توان گفت این گیربکس بسایر ظریف است و نمی توان زیاد به آن فشار آورد.برای همین حتما باید سرویس های دوره ای این خودرو منظم انجام شود.البته در مدل های جدید تر از مدل ارتقا یافته این گیربکس استفاده شده.

مشکل گیربکس خودروهای چینی

همان طور که گفتیم گیربکس چینی از مدل cvt می باشد. از مشکلات این گیربکس می توان به صدای زیاد تعویض دنده یا تقه زدن گیربکس اشاره کرد. مشکل بعدی عدم تعویض دنده می باشد.یعنی خودرو در یک دنده گیر می کند.تعویض دنده انجام نمی شود.برای همین حتما باید به صدای گیربکس دقت کنید.نباید از کوچکترین صدا به سادگی عبور کنید.

دلیل روشن شدن چراغ گیربکس تیگو 5

دلیل صدای تقه گیربکس اتومات

داخل گیربکس اتومات یک زنجیر گیربکس قرار دارد.این زنجیر وظیفه انتقال قدرت از گیربکس به چرخ ها را دارد.اگر این زنجیر پاره شود این انتقال صورت نمیگیرد.خودرو با یک دنده به حرکت ادامه می دهد.دلیل صدای تقه یا کوبش گیربکس اتومات نیز همین مسئله می باشد. همچنین دلیل روشن شدن چراغ چک گیربکس نیز ایراد در این قسمت می باشد.

خرید لوازم گیربکس خودروهای چینی

برای خرید لوازم گیربکس می توانید به لینک قطعات موجود در فروشگاه مراجعه نمایید. اگر قطعه ی مورد نظر را پیدا نکردید می توانید با فروشگاه تماس بگیرید. البته به این نکته توجه داشته باشید کیفیت قطعات موجود شرکتی و وارداتی می باشد در هنگام سفارش کیفیت مد نظر خود را به ما قید کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *