سوپاپ دود و هوا کی ام سی t8
همه موتور های احتراقی از اجزای مشترک اما در شکل مختلفی و متفاوتی تشکیل شده است. این قطعات اجزای تشکیل دهنده اصلی موتور هستند. که هر کدام وظیفه مشخصی دارند. سوپاپ یکی از این قطعات می باشد. سوپاپ یک قطعه درست شده از آلیاژ آهنی می باشد. این قطعه در داخل قطعه ای به نام سر سیلندر قرار می گیرد. تعداد سوپاپ در خودرو های مختلف بسته به حجم موتور و چیدمان سوپاپ فرق می کند. مثلا در خودرو های با حجم پایین 8 عدد و یا در بعضی خودرو های 4 سیلندر تعداد به 16 عدد می رسد. در خودرو ها با حجم انجین بالاتر تعداد سوپاپ بیشتر می شود. مثلا به 32 عدد میرسد. سوپاپ t8 چون خودرو 4سیلندر می باشد 16 عدد می باشد. وظیفه این قطعه ورود و خروج هوا از داخل سر سیلندر می باشد. سوپاپ به دو دسته دود و هوا تقسیم می شود. که سوپاپ دود در زمان احتراق باز می شود. و سوپاپ هوا در زمان قبل احتراق باز می شود. این قطعه معمولا خرابی خاصی ندارد. ولی در زمان هایی که احتراق نامناسب می باشد. که معمولا علت این قضیه بنزین با اکتان پایین می باشد. سبب دوده گرفتن سوپاپ می شود. که در نهایت ادامه این روند خورده شدن سوپاپ می شود. البته در خودرو جک کی ام سی تی 8 هم که دارای موتور توربو دار می باشد. باید از بنزین با اکتان بالا استفاده کرد. البته در مواردی هم که خیلی خسارنت به سوپاپ و قسمت سر سیلندر وارد می شود. پاره شدن تسمه تایم می باشد. البته علت این قضیه ضربه شدید پیستون به انتهای سوپاپ می شود. که سبب کج شدن سوپاپ می شود. سوپاپ ها در صورت خرابی باید به صورت کامل عوض شود. به نظر شما روش تشخیص خرابی سوپاپ t8 چگونه می باشد.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.