مقایسه خودروها

معایب تیگو 7 که زیاد به چشم نمی آید

بررسی معایب چری تیگو 7 اکسلنت

گران ترین محصول کارخانه ی چری بلاخره به خیابان های ایران رسید.دراین مطلب به بررسی و نکات فنی چری تیگو 7 اکسلنت محصول جدید مدیران خورو می پردازیم. در این مطلب با بررسی معایب تیگو 7 اکسلنت به این نتیجه میرسیم که این خودرو ارزش خرید دارد یا نه؟ این مطلب برای کسانی مناسب است که قصد خرید این خودرو را دارند. برای همین از شما دوستان عزیز درخواست دارم تا تجربیات خود را از سواری با این خودرو در انتهای مطلب بیان کنید. اگر به مشکل فنی با این خودرو برخوردید برای ما بنویسید. کارشناس فنی کارکیتس پاسخ شما را می دهد. این تجربیات به سایر دوستان کمک می کند تا با دید بازتری یک خودروی چینی با کیفیت انتخاب کنند.

 

معایب تیگو 7

بهترین محصول چری نصیب ایران شد

چری تیگو 7 اکسلنت در ظاهر از طراحی مدرن برخوردار است که آن هم طبق اصول جدید و استفاده از طراحان خبره ی چینی ساخته شده است.در نمای جلوی ماشین،چراغ‌های با طرح جدید و به روز دنیای خودرو سازی و جلو پنجره‌ی ذوزنقه‌ای قرار گرفته‌اند که طراحی هماهنگی با چراغ‌ها دارد.یک زه از جنس کروم نیز از میان جلوپنجره رد شده و به زیر چراغ‌ها کشیده شده است.در مجموع درنمای جلوی تیگو 7 اثری از کپی‌برداری مشاهده‌‌ نمی‌شود اما در نمای عقب آن،از نسل جدید کیا اسپورتیج ایده هایی گرفته اند. این کپی برداری از کره ای ها به مذاق خیلی ها خوش نیامد. یکی از معایب تیگو 7 اکسلنت طراحی کپی برداری شده است. اما به نظر بنده تیگو 7 از این خودروها الهام گرفته و طراحی خاص خود را دارد. به نظر می رسد در این زمان چینی ها به یک بلوغ و نو آوری در طراحی خودرو رسیده اند. جالب اینجاست که از بعد تولید تیگو 7 خودروهای چینی ساخت چری سبک سیاق طراحی خود را پیدا کردند. دیگر نمی توانید بگویید فلان مدل چری شبیه فلان خودروی کره ایست. البته امروزه خودروهای چینی را با خودروهای غول دنیا مقایسه می کنند. به نظر می رسد تا چند سال دیگر خودروسازی چین رتبه اول تولید خودرو در دنیا را از آن خود کند.

طراحی نمای داخلی چری تیگو 7 اکسلنت

در طراحی نمای داخلی چری تیگو 7 تصمیم گرفته شده,که از هر گونه استفاده بی مورد از ادوات فیزیکی و اجزایی که باعث شلوغ به نطر رسیدن آن شود دوری نمایند.به همین خاطر با ورود به اطاق تیگو 7،با سادگی بیش از حد که تا حدی هم آزار دهنده است مواجه خواهیم شد.صفحه نمایش بزرگ بکار رفته در مرکز داشبورد و فرمان خوش ترکیب و همچنین استفاده از پشت آمپر دیجیتالی از نکات جذاب کابین تیگو 7 محسوب می شوند. همچنین این کمپانی در مدل های فول  تیگو 7 از دو رنگ در روکش صندلیها،روکش درب ها و حتی داشبورد استفاده کرده که تا حدودی باعث شده جذاب تر به نظر برسد. یکی از معایب تیگو 7 اکسلنت سادگی در طراحی داخلی است. اما از طرفی این یک مزیت است. طراحی داخلی شیک و ساده باعث شده شما در خودرو احساس سردرگمی نداشته باشید. حتی باعث می شود هزینه های تعمیر نگه داری کمتر شود. چون هرچه آپشن برقی بیشتر داشته باشید احتمال خرابی بیشتر است. به شخصه طراحی داخلی تیگو 7 اکسلنت را می پسندم و نیازی به مانیتور های تسلایی بزرگ نیست. همان طور که می دانید به تازگی کمپانی بنز هم اعلام کرده دیگر از مانیتور بزرگ در خودروهایش استفاده نمی کند.

معایب تیگو 7

زیر درب موتور چری تیگو 7 چه چیزی قرار دارد؟

تیگو 7 در بازار چین دو پیشرانه 4 سیلندر دارد که مشخصاتشان را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.باتوجه به ضعیف‌تر بودن نسخه 2.0 لیتری،احتمال زیادی وجود دارد که مدیران خودرو، تیگو 7 را با پیشرانه توربو راهی بازار کند. این مشخصات روی موتور تیگو 7 اکسلنت نشان از یک قدرت بالا روی یک suv سبک است. البته این موتور می توانست قوی تر باشد. ولی به دلیل شرایط و قوانین واردات مدیران خودرو از یک موتور مجهز به توربو شارژ استفاده کند. شاید واژه توربو روی خودروهای چینی کمی تزیینی باشد. چون به نظر کارشناسان اعداد گفته شده در بازدهی موتور کمی غیر واقعی است. یا شاید به مرور زمان این اعدد درست نباشد. یکی از معایب تیگو 7 اکسلنت مجهز بودن به توربو شارژ است. توربو شارژ در خودرو باعث می شود موتور به بنزین روغن حساسیت بیشتری نشان دهد. برای همین اکثرا از خودروهای چینی انتقاد می کنند. البته هر خودروی توربو داری ساخت هرجایی باشد همین مشکل را دارد.

اما به نظر می رسد موتور تیگو 7 یک کیفیت دیگری دارد. به نظر می رسد با سایر خودروهای چینی فرق دارد. انگار یک روح دیگری در این خودرو دمیده شده که چینی نیست. کیفیت موتور و گیربکس و هم خوانی این دو با هم به اندازه ای بود که روی چن خودروی چینی دیگر نصب شد.عدم هم خوانی موتور و گیربکس از معایب بیشتر خودروهای چینی است که در تیگو 7 اکسلنت مشاهده نمی شود.

پیشرانه1.5L-Turbo1.5L-Turbo2.0L
گیربکس6 سرعته دستی6 سرعته دوکلاچه7 سرعته CVT
قدرت105hp145hp120hp
گشتاور205nm210nm180nm
وزن1,390kg1,440kg1,432kg
سرعت185km/h185km/h170km/h
مصرف ترکیبی6.3L-6.7L6.7L

معایب چری تیگو 7

آپشن ها و امکانات چری تیگو 7 چیست؟

چری تیگو 7 اکسلنت، نسبتا کامل بوده و از امکانات خوبی برخوردار است.از جمله آپشن های چری تیگو 7می‌توان به رینگ‌های آلیاژی، چراغ‌های اتوماتیک، آینه‌های برقی،سانروف پانوراما،کروز کنترل،سیستم ورود بدون کلید(key less)،حالات رانندگی مختلف،سیستم صوتی با پورت USB و 6 باند،صفحه نمایش 9 اینچ لمسی با GPS و بلوتوث،کامپیوتر سفری 4.8 اینچی،DVD player،ایربگ‌های جلو و جانبی،دوربین دید 360 درجه و تهویه اتوماتیک دو منطقه‌ای اشاره کرد. شاید بگویید این آپشن ها روی تمام خودروها نصب شده. اما توجه کنید تیگو 7 اکسلنت درست در زمانی وارد بازار شد که فقط خودروهای اروپایی و کره ای این آپشن ها را داشتند. شاید این آپشن ها از معایب چری تیگو 7 اکسلنت به نظر برسد. اما از حق نگذریم می توانیم تیگو 7 را خودرویی با ایمنی بالا بدانیم.

تست رانندگی چری تیگو 7

در این قسمت قصد داریم در رابطه با تست رانندگی چری تیگو 7 برای شما صحبت کنیم.این قسمت مخصوص طرفداران این خودرو می باشد.چری تیگو 7 دو بار تست رانندگی گذراند.بار دوم سعی شد از مشتریان این خودرو برای مشاهده قابلیت ها استفاده شود.در این مطلب نتیجه تست رانندگی چری تیگو 7 اکسلنت را برای شما شرح می دهیم.هم چنین کمی در رابطه با قیمت لوازم یدکی چری تیگو 7 هم صحبت می کنیم.

استقبال از تیگو 7 در پیست آزادی

شرکت مدیران خودرو برای دومین بار تست درایو عمومی تیگو ۷ را با حضور بیش از ۱۵۰ مشتری از چند نمایندگی تهران در پیست اتومبیلرانی آزادی برگزار کرد.

معایب چری تیگو 7

 

به گزارش اخبار خودرویی سایت کارکیتس،تیگو 7 که به عنوان سومین محصول با برند چری در ایران شناخته می شود. این خودرو از یک موتور ۱٫۵ لیتری توربوشارژر بهره می برد که قدرتی در حدود ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. این قدرت و گشتاور را از طریق یگ گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک دوکلاچه به چرخ های جلو منتقل می کند. خبرنگار ما با این پیشرانه مجهز به سیستم پرخوران توانست شتاب ۱۰٫۲ ثانیه ای را در پیست آزادی به ثبت برساند که عدد قابل توجهی در شهر تهران به شمار می رود.

تست درایو چری تیگو 7 اکسلنت

در میان برنامه تست درایو عمومی که از ساعت ۱۶ تا ۱۹ روز جمعه در پیست آزادی برگزار شد. یک مسابقه درگ بین تیگو۷ و اپتیما ۲۰۱۴ انجام شد که در ۴ راند مسابقه رفت و برگشتی هر چهار بار تیگو۷ توانست با اختلاف فاحش از اپتیما پیش بیافتد. البته که این نتیجه برای ما هم تعجب آور بود. اما این خودرو توانست قابلیت های خود را به رخ بکشد. چری تیگو 7 در بازار هم توانسته نظر ها را به خود جلب کند. با این موفقیت در بازار باید شاهد ورود سایر خودروهای لاکچری کمپانی چری مانند چری تیگو 7 لاکچری در بازار ایران باشیم. در این بین نظر مصرف کنندگانی که برای تست آمده بودند را پرسیدیم. در این قسمت نظر تعدادی از مصرف کنندگان در رابطه با تیگو 7 منتشر می کنیم.

نفر اول

این خودرو طراحی ظاهری خوبی دار. اگر آرم چری روی آن نبود به زحمت می توانستیم بفهیم چینی است. یک suv شهری با کیفیت به نظر می رسد. گیربکس آن کمی کند است. اما در مسیر های کفی خیلی خوب شتاب میگیرد.

نفر دوم

داخل تیگو 7 اکسلنت ساده به نظر میرسد. اما به جرات می توان گفت کیفیت ساخت و متریال اجزای داخلی خیلی بهتر از چینی های دیگر است. صندلی راحتی دارد. آپشن های لاکچری ندارد. اما سادگی شیک و سنگینی دارد.

نفر سوم

کمی صدای کوبش داخل اتاق به گوش میرسد. اما به نظر می رسد قابل حل است. این خودرو به درد آفرود نمی خورد. اما می توان در شهر و مسافرت های بین شهری روی آن کاملا حساب کرد.

قیمت لوازم یدکی چری تیگو 7

در این قسمت قصد داریم تا مقداری در رابطه با قیمت لوازم یدکی چری تیگو 7 در بازار برای شما صحبت کنیم. این خودرو از لحاظ آپشن دست کمی از خودروهای اروپایی و کره ای ندارد.اما نکته اصلی و مهم اینجاست. شما برای حفظ کیفیت این خودرو باید از قطعات اصلی استفاده کنید.قیمت لوازم یدکی چری تیگو 7 با توجه به کیفیت آن متفاوت است.اما کیفیت اصلی و شرکتی دارای استاندارد بالاتری می باشد.البته در مطلبی کامل درباره دلیل استفاده از لوازم اصلی برای تیگو 7 صحبت کردیم.

تامین قطعات چری تیگو 7

خودروی چری تیگو 7 آخرین مدل از خودرو های وارداتی چینی شرکت مدیران خودرو به ایران بود که البته با استقبال زیادی رو یرو شد . حتی وقتی در برهه ای از زمان قیمت خودرو به شدت افزایش یافت این خودرو بیشترین افزایش را در بین خودروهای چینی داشت.هنگامی که با صاحبان این خودرو صحبت می کنیم کمتر از این خودرو شکایت دارند.تنها اعتراضی که صاحبان این خودرو دارند بحث لوازم و قطعات یدکی این خودرو می باشد.البته این امر به دلیل عدم واردات قطعات چری تیگو 7 از طریق مدیران خودرو می باشد.اما کم کم وارد کنندگان لوازم یدکی این کمبود را جبران می کنند.مثلا شاید شما برای سپر جلوی چری تیگو 7 یا سپر عقب چری تیگو 7 یا لوازم بدنه چری تیگو 7 و یا لوازم جلو بندی چری تیگو 7 و یا لوازم موتوری چری تیگو 7 در نمایندگی ها به مشکل بخورید.اما خوشبختانه مجموعه ی کارکیتس موفق شدخ برخی لوازم مصرفی مربوط به این خودرو را برای مشتریان خود تامین کند.

کلام پایانی

ما در هر مطلبی قصد در آگاه سازی و فرهنگ سازی برای چینی سواران هستیم. تمام دوستانی که همراه ما هستند می دانند خودروهای چینی به مراقبت زیادی نیاز دارند. سرویس های دوره ای منظم از واجبات است. باید این سرویس ها را به درستی و مرتب انجام دهید. خودروی چری تیگو 7 اکسلنت مجهز به توربو شارژ است. روغن موتور مناسب برای این خودرو با سایر خودروها فرق دارد. به نظر شما از چه درجه روغنی باید برای این خودرو استفاده کرد؟ همچنین باید در این خودرو از بنزین سوپر استفاده کنید. اگر در دسترس نبود باید از مکمل سوخت با کیفیت استفاده کنید. در مطلبی در رابطه با چک لیست سرویس دوره ای خودروهای چینی صحبت می کنیم. اگر خودروی تیگو 7 دارید تجربه خود را از این خودرو در انتهای همین مطلب بیان کنید. این نظرات ما را در بهبود کیفیت خدامت یاری می کند. همچنین سایر دوستان از این نظرات استفاده می کنند. با دید بازتری خودروی مورد نظر خود را انتخاب می کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *