خلاصه مطلب معایب x33 s
معایب x33 s اسپرت و مقایسه با خودروهای هم رده چیست؟ محصولی دیگر از کارخانجات اتومبیل سازی چین وارد ایران شد و این بار نوبت به X33 S رسیده است. این سومین نسخه از شاسی بلند شهری محبوب است که پس از رونمایی در نمایشگاه مشهد، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. پسوند “S” در نام آن نشاندهنده اسپرتتر بودن خودرو میباشد، اما باید اشاره کنیم که تغییرات بیشتری نسبت به نسخه دوم داشته و چهرهای جذابتر را ارائه داده است.
شرکت مدیران خودرو، تولید کننده رسمی محصولات چری یا همان ام وی ام، با عرضه X33 S نشان داد که اهمیت تست و آزمایش را به خوبی درک کرده است. این خودرو طبق برنامهریزیهای قبلی برای تست درایو به دست خبرنگاران خودرویی سپرده شد تا نظرات کارشناسان را نیز دریافت کند.
اما هر محصول جدیدی با معایب خاص خود همراه است و X33 S نیز از این قاعده مستثنی نیست. یکی از نکات قابل توجه درباره این خودرو، عملکرد متوسط آن در مقایسه با سایر رقباست. اگرچه طراحی بیرونی آن جذابیت زیادی دارد، اما برخی کاربران گزارشهایی مبنی بر کیفیت ساخت پایینتر نسبت به رقبا دادهاند.
در ادامه قصد داریم تا معایب X33 S را بیشتر بررسی کرده و مقایسه کوچکی با سایر خودروهای همرده انجام دهیم. اگر تجربه استفاده از ایکس ۳۳ اس را دارید، لطفاً در پایان همین مطلب برای ما بنویسید تا سایر دوستان نیز بتوانند از تجربه شما بهرهمند شوند.
نتیجه اولین تست درایو از x33 اس
نتیجه اولین تست درایو از x33 اس نشان میدهد که این خودرو تغییرات ظاهری چشمگیری را تجربه کرده است. در حالی که برخی از خریداران تیگو 5 با تعویض جلوپنجره آن را به رنجروور شبیهسازی میکردند، جلوی x33 اس کاملاً جدید و منحصر به فرد طراحی شده است. حتی اگر ساعتها به طراحی آن فکر کنید، نمیتوانید آن را به خودروی دیگری نسبت دهید.
چراغهای قبلی که حالتی متعجب و باز داشتند، اکنون جای خود را به چراغهایی با اخمی مردانه دادهاند که حس قدرت بیشتری القا میکنند. یکنواختی کنارههای خودرو و دربها که در نسخه اول دیده میشد، اکنون با افزودن قطعات ضربهگیر مشابه نسخه دوم برطرف شده است.
اگر نگاهی بالاتر از دربها بیندازیم، سقف خودرو مانند رنو کپچر با رنگی متفاوت از بدنه طراحی شده است. هرچند تا کنون تنها رنگ مشکی برای این سقف عرضه شده و هنوز رنگ جدیدی مشاهده نشده است، اما همین تفاوت رنگ باعث جذابیت بیشتر نمای خارجی x33 اس گردیده است.
نمای ظاهری ایکس 33 اس
ظاهر ایکس 33 اس به گونهای طراحی شده که سپر جلوی آن کمی خشونت اتومبیلهای آمریکایی را برای ما تداعی میکند و حتی شباهت ناخواستهای به محصولات 2017 فورد دارد. مدیران خودرو اعلام کردهاند که نزدیک به 200 مورد تغییر در این مدل اتفاق افتاده است و با مشاهدهی داخل اتاق، به صحت این ادعا پی میبریم. با این حال، یکی از معایب X33 S کیفیت ساخت قطعات داخلی اتاق است.
در اینکه این خودرو دارای آپشنهای داخلی متعددی است شکی نیست، اما سوال اصلی اینجاست: آیا این آپشنها میتوانند تا 10 سال کار کنند؟ یکی از ایرادات شناختهشده خودروهای چینی عمر مفید پایین قطعات آنهاست. البته، ظاهراً سیاست این غول خودروسازی همین است: تولید قطعات با عمر مفید پایین و عرضه خودروی ارزانقیمت.
اما باید به یک نکته مهم توجه کنید: شما میتوانید با انجام سرویس دورهای منظم، عمر مفید خودروی خود را تا 10 سال افزایش دهید. در مطلبی دیگر درباره اهمیت انجام سرویس دورهای منظم خودرو صحبت کردیم؛ دلیل عمر بالای خودروهایی مانند بنز نیز همین انجام سرویسهاست. بنابراین، اگر قصد خرید ایکس 33 اس را دارید، حتماً برنامهریزی مناسبی برای نگهداری و سرویسهای دورهای آن داشته باشید تا بتوانید از امکانات و قابلیتهای آن بهرهمند شوید.
حس رانندگی با مدل ایکس 33 اسپرت
حس رانندگی با مدل X33 اسپرت تجربهای منحصر به فرد و هیجانانگیز است که ترکیبی از ویژگیهای خودروهای کرهای، آمریکایی و بریتانیایی را ارائه میدهد. طراحی کیلومترشمار و صفحه پشت آمپر بیشتر به خودروهای بریتانیایی شباهت دارد، در حالی که ترکیب رنگ مشکی با نشانگرهای یخی جلوهای مدرن ایجاد کرده است. اطلاعات ضروری مانند میزان بنزین نیز به وضوح قابل مشاهدهاند.
کیفیت قطعات داخلی کابین نسبت به مدلهای قبلی ارتقا یافته، اما هنوز جای پیشرفت دارد. جنس داشبورد و دربها بهتر شدهاند، اما همچنان کمبود استحکام حس میشود. اضافه شدن رنگ قرمز در بخشهایی از دربها و کنارههای ورودی تهویه مطبوع، حس خوبی را القا میکند.
یکی از نقاط قوت این مدل، استفاده از صفحه چندرسانهای 8 اینچی است که برای اولین بار در X33 ارائه شده است. این سیستم علاوه بر اتصال بلوتوث و USB، به دوربین دنده عقب نیز مجهز است که کاربری آن را بسیار آسانتر کرده است.
در مجموع، تغییرات ظاهری X33 اسپرت آن را به یکی از گزینههای جذاب نسل جدید خودروهای چینی تبدیل کرده است. هماهنگی طراحی آن حتی بهتر از برخی رقبا با قیمتهای بالاتر دیده میشود. حال باید دید آیا این خودرو ارزش خرید بیشتری نسبت به رقبای ایرانی خود دارد یا خیر؟ نظرات خود را درباره معایب X33 S و ارزش خرید آن در مقایسه با خودروهای ایرانی در انتهای همین مطلب بیان کنید.
تفاوت x33 s اسپرت و معمولی چیست ؟
همانطور که در بخشهایی توضیح داده شد، X33 S شامل دو تیپ تجهیزاتی با نامهای نرمال (معمولی) و اسپرت است. تفاوتهای این دو مدل شامل تغییرات ظاهری در بدنه دو رنگ، سپر جلو و عقب و ورکاب طرفین خودرو میشود. در نسخه اسپرت، این تغییرات بیشتر به چشم میآید. اگر اهل کاهش و مدیریت سوخت هستید، با دکمه ECO بیشتر سر و کار خواهید داشت که به X33 افزوده شده است. رانندگی در حالت ECO باعث میشود پیشرانه دور موتور را برای مدیریت مصرف سوخت کنترل کند؛ اما اگر قصد رانندگی پر شتابتری دارید، انتخاب حالت اسپرت شرایط را بهینه خواهد کرد و میتوانید رانندگی با دور موتور بالاتر را تجربه کنید.
البته درست است که پسوند S برای X33 جدید انتخاب شده، اما نباید از آن انتظار یک خودروی اسپرت و بسیار سریع را داشته باشید. یکی از معایب X33 S همین آپشنهای بیکیفیت است؛ شما از این آپشنها استفاده میکنید اما تفاوتی که مد نظر شماست اتفاق نمیافتد. نکته بدتر اینکه اگر دائم از این آپشنها استفاده کنید ممکن است خودروی شما خراب شود یا آپشنها از کار بیفتند. بنابراین هنگام انتخاب بین مدل معمولی یا اسپرت باید دقت بیشتری داشته باشید تا انتظاراتتان برآورده شود بدون اینکه دچار مشکلات فنی شوید.
جعبه دنده نصب شده روی x33 s
جعبه دنده نصب شده روی X33 S به عنوان یک خودروی میان قیمت و اقتصادی به درستی وظیفه خود را انجام میدهد. این خودرو با موتور 2.0 لیتری 136 اسب بخاری و گیربکس CVT طراحی شده است، که مناسب رانندگی توام با آرامش و امنیت است. اگرچه ممکن است برخی افراد به دنبال شتاب و سرعت بیشتر باشند، اما باید توجه داشت که برای یک خودرو 1.4 تُنی، تمرکز بر تجربه رانندگی راحتتر منطقیتر است.
با وجود سیستم تعلیق مولتی لینک در عقب و مک فرسون در جلو، کنترل X33 تا پیش از شرایط ویژه ساده و کاملاً منطقی است. اما باید توجه داشت که عدم استفاده از ESP در این خودرو میتواند شرایط رانندگی را در آب و هوای لغزنده کمی دشوار کند و نیازمند دقت بیشتری باشد.
یکی از معایب قابل ذکر X33 S عدم تطابق کامل بین گیربکس و موتور آن است. این مسئله باعث تأخیر در تعویض دندهها میشود که ممکن است برای برخی کاربران ایراد محسوب شود. شما چه نظری دارید؟ آیا این تأخیر را مشکلی جدی میبینید یا اینکه مزایای دیگر خودرو جبرانکننده آن هستند؟
نتیجه تست فنی x33 s
نتیجه تست فنی X33 S نشان میدهد که این خودرو با وجود قیمت مناسب خود، به عنوان یک شاسی بلند شهری اسپرت، عملکرد قابل قبولی دارد. اگرچه برخی معایب در مدلهای گذشته مشاهده شده بود، اما X33 S قصد دارد تا با بهبودهای جدید، تجربهای متفاوت ارائه دهد. حتی اگر در گذشته تجربهای با سواری X33 داشتهاید، حالا توصیه میکنیم که به این مدل شانس دوبارهای بدهید و آخرین نسخه آن را محک بزنید.
در کل باید این شرایط در مدت زمان بلندتری دوباره تست شود تا بتوان به نتیجهای کاملتر رسید. اما در یک نتیجهگیری کلی میتوان گفت که X33 S اسپرت نسبت به قیمت خود گزینه مناسبی است. تجربههای شما از تمامی مدلهای ایکس 33 برای ما بسیار ارزشمند است و دوستانی که قصد خرید این خودرو را دارند از نظرات شما استفاده خواهند کرد.
اگر سوال فنی یا نظری درباره معایب X33 S دارید، لطفاً آن را با ما به اشتراک بگذارید تا بتوانیم اطلاعات مفیدی برای علاقهمندان فراهم کنیم. هدف ما ارائه بهترین راهنماییها برای انتخاب مطمئنترین خودروها است.
مطلب پایانی
نتیجه تست فنی x33 s نشان میدهد که این خودرو با وجود مزایای فراوان، دارای معایب خاص خود نیز هست. در مطلبی جامع در سایت کارکیتس، به بررسی معایب x33 s و همچنین مدلهای جدید ایکس 33 at و ایکس 33 کراس از محصولات مدیران خودرو پرداختهایم. مطالعه این مطالب میتواند به شما کمک کند تا با دیدی بازتر نسبت به انتخاب خودروی مناسب اقدام کنید.
فروشگاه لوازم یدکی کارکیتس با همکاری بیش از 10 تامینکننده دست اول بازار، آماده است تا نیازهای شما را در زمینه لوازم یدکی x33 برطرف کند. برای سفارش قطعات مورد نیاز خود میتوانید به راحتی با فروشگاه ما در ارتباط باشید.
از شما دعوت میکنیم تا به کانال ما در فضای مجازی و سایتهای ایرانی مانند آپارات بپیوندید و کلیپهای آموزشی فنی قرار داده شده را مشاهده کنید. این کلیپها آموزشهای مفیدی را برای رانندگان ارائه میدهند که کمک شایانی به افزایش دانش فنی آنها خواهد کرد. همچنین، مطالب مفید دیگری نیز در سایت کارکیتس موجود است که مطالعه آنها خالی از لطف نیست.