دانستنیهای مفید خودرویی کارکیتس

راهنمای نحوه ی تعویض وایر شمع خودرو برای افراد مبتدی

نحوه ی تعویض وایر شمع خودرو

در ادامه ی مباحث فنی که در این سایت بحث کردیم امروز می خواهیم درباره مشکلات برق خودرو بحث کنیم.بسیار اتفاق افتاده که خودرو را که استارت می زنیم به خوبی روشن نمی شود.حتی گاهی در حال حرکت هستیم و هنگامی که برای لحظه ای خودرو را خاموش می کنیم.دوباره روشن نمی شود .بسیاری از این مشکلات توسط خود راننده با چک کردن چند مورد قابل حل است.ما می خواهیم مانند مطالب قبل در سایت کارکیتس این موارد را به شما آموزش دهیم تا به راحتی بتوانید از پس این کار بر بیایید.راهنمای نحوه ی تعویض وایر شمع خودروهای چینی,برای افراد مبتدی نیز آموزش داده شد.

نحوه ی تعویض وایر شمع خودرو

نحوه ی تعویض وایر شمع خودرو

وایر شمع خودرو چیست ؟

در این مطلب می خواهیم مشکل برق ماشین که از وایر باشد را به راحتی شناسایی کنیم و این مشکل را حل کنیم در ابتدا باید بدانید وایر خودرو چیست و چه نقشی دارد.وایر خودرو بسته به نوع سیم کشی خودرو متفاوت می باشد.اما در اکثر خودرو ها وایر شامل چهار عدد سیم می باشد که وظیفه برق رسانی به خودرو و موتور خودرو را دارد.در سر این چهار رشته سیم یک حالت بست مانند وجود دارد که قطعه ای آهنی می باشد و رسانای برق است.

وایر شمع وظیفه مهم انتقال برق خروجی از سیستم جرقه زنی به شمع های موتور را دارد. در واقع وظیفه وایر‌ها  در خودرو، رساندن برق از کویل ‌در خودرو‌های جدید‌تر‌‌ یا دلکو ‌در خودرو‌های قدیمی ‌تر‌ به سر شمع ‌هاست.

برقی که از باطری خودرو تولید می شود دارای ولتاژ پایین می باشد . این ولتاز برای ماشین کافی نیست و باید بالا برود . افزایش ولتاژ کا کویل خودرو است که بعدا در باره کویل مطلب کاملی قرار می دهیم .اما وظیفه وایر رساند این برق ولتاژ بالا به موتور است .در  صورت خرابی وایر ها این برق به خوبی به موتور نمی رسد و باعث بد کار کردن موتور خودرو می شود .

نحوه ی تعویض وایر شمع خودرو

نحوه ی تعویض وایر شمع خودرو

شناسایی خرابی وایر شمع

در صورتی که موارد زیر را در خودرو مشاهده کردید مشکل از وایر شمع خودرو می باشد و با یک تعویض وایر به راحتی این مشکل برطرف می شود .

  1. افزایش مصرف سوخت خودرو
  2. استارت نخوردن موتور
  3. لرزش موتور خودرو در هنگام خاموش کردن آن
  4. وقتی موتور خودرو به اصطلاح خام سوزی می کند

البته توجه داشته باشید که وایر شمع خودرو در هر 100 هزار کیلو متر حتما باید تعویض شود . اگر یکی از وایر ها را از جایش کندید و سر آن مانند عکس فوق آسیب دیده بود زمان تعویض وایر شمع است .

نشانه های خرابی وایر شمع 530 و سایر خودروها

علائم زیر نشانه های رایجی است که نشان می دهد سیم های شمع شما مشکل دارند. باب ررسی این موارد به راحتی می توانید مشکل را تشخیص دهید و با کمترین هزینه خودرو را تعمیر کنید.

1. آسیب قابل مشاهده در سیم های شمع

سیم های شمع ممکن است با گذشت زمان شروع به خشک شدن کنند، بنابراین به دنبال ترک در عایق باشید. سیم‌ها به شمع‌هایی که روی سر سیلندر موتور قرار دارند وصل می‌شوند، بنابراین پیدا کردن آن‌ها نباید خیلی سخت باشد. سیم ها همچنین می توانند در صورت تماس با برخی از اجزای داغ موتور شروع به ذوب شدن کنند. ترک خوردگی یا ذوب شدن مشهود یکی از نشانه های بد بودن سیم های شمع است. اطمینان حاصل کنید که تمام طول هر سیم را بررسی کرده اید تا مطمئن شوید که علائم بد یا شل شدن سیم شمع را از دست ندهید.

2. لرزش و نوسان بیش از حد موتور در حالت ساکن

خودرو باید دور آرام و ثابتی داشته باشد، اما اگر سیم‌های شمع‌ها خراب باشند، ممکن است موتور در حالت آرام آرام ایجاد کند. نوسان زیاد دور موتور, لرزش خودرو در حال سکون، یا لرزش خودرو مشخص می شود. این یکی از رایج ترین علائم خرابی سیم های وایر خودروهای چینی است.

3. کپ موتور

این یکی از بارزترین علائم خرابی شمع و سیم وایر است و به طور کلی یکی از شایع ترین شکایات خودروها کپ کردن موتور است. هنگامی که به پدال گاز فشار می آورید، ماشین شما باید به آرامی شتاب بگیرد. اما، اگر موتور به دلیل معیوب بودن سیم‌های شمع، جریان برق ثابتی دریافت نکند، ممکن است در هنگام شتاب‌گیری دچار کپ شود.

4. اخلال در سیستم احتراق موتور

موتور خودرو بنزین را به انرژی تبدیل می‌کند که برای تامین انرژی خودرو در فرآیندی به نام احتراق داخلی استفاده می‌شود.وایر شمع خراب می توانند جریان الکتریکی را که به موتور می گذرد تداخل داشته باشند و تکمیل چرخه احتراق را برای موتور دشوار کنند. یک چرخه احتراق ناقص می تواند باعث از کار افتادن موتور شود، به این معنی که ماشین شما ممکن است تکان بخورد، زمین بخورد یا برای مدت کوتاهی قدرت را از دست بدهد.یکی از بارز ترین نشانه های خرابی وایر شمع همین موضوع میباشد.

نحوه ی تعویض وایر شمع

در ادامه کلیپی از نحوه تعویض وایر شمع خودروهای چینی برای شما قرار دادیم تا براحتی بتوانید این کار را انجام دهید . همچنین لینک خرید وایر شمع های موجود در فروشگاه لوازم یدکی کارکیتس را در زیر برای شما قرار دادیم تا به راحتی و از طریق درگاه امن بانک سامان بتوانید وایر شمع خودروی خود را تهیه کنید. از شما در خواست می کنیم تا نظرات خود را در رابطه با همین مطلب و خدمات سایت کارکیتس در انتهای همین مطلب بیان کنید. همچنین از شما دعوت می کنیم تا در شبکه های مجازی و سایت آپارات ما را دنبال کنید تا از مطالب مفید آن بهره مند شوید.

خرید وایر شمع اصلی خودروهای چینی

همان طور که فهمیدید وار شمع خودرو نقش اساسی در درست کار کردن موتور خودرو دارد. برای همین باید کیفیت بالایی داشته باشد. کیفیت وایر شمع بسته به جنس سیم داخلی استفاده شده در آن دارد. همچنین سر وایر ها باید رسانایی خوبی داشته باشد. برخی افراد حدس می زنند که وایر مشکل دارد. در صورتی که ایراد کار از مشکل برقی در سیم کشی است. پس قبل از اقدام به خرید قطعه ابتدا باید به یک برقکار ماهر مراجعه نمایید. برقکار با استفاده از دیاگ خودرو را عیب یابی می کند. اگر مشکل از وایر باشد باید آن را عوض کنید. برای خرید وایر شمع اصلی خودروهای چینی می توانید سفارش خود را در فروشگاه کارکیتس ثبت کنید.

[aparat id=’OdcB7′]

2 دیدگاه در “راهنمای نحوه ی تعویض وایر شمع خودرو برای افراد مبتدی

  1. محمد نوبهار گفت:

    ام وی ام 315 دارم وایرها داخل سیلندر چسبیده چگونه تعویض کنم که آسیب نخوره ماشین

    1. لوازم یدکی کارکیتس گفت:

      احتمالا خودروی شما مشکل برقی داره و حتما باید توسط برقکار خودرو دیاگ بخورهبعد وایر ها عوض شه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *