میانگین اجرت تعویض کیت کلاچ چقدر است؟
هزینه تعویض کیت کلاچ یا دیسک و صفحه چقدر است؟ هزینه یا اجرت تعویض کلاچ در خودروهای چینی، یکی از نکات مهمی است که مالکین این وسایل نقلیه باید به آن توجه کنند. همانند تمام تعمیرات خودرو، هزینهای که برای تعویض کلاچ میپردازید به برند و مدل وسیله نقلیه شما بستگی دارد. به عبارت دیگر، هر چه خودرو شما پیشرفتهتر و یا از برند معروفتری باشد، ممکن است هزینهها نیز افزایش یابد. با این حال، ما در اینجا به میانگین هزینههای مربوط به خودروهای چینی موجود در ایران خواهیم پرداخت تا تصویر واضحتری از وضعیت داشته باشید.به طور متوسط، شما میتوانید انتظار داشته باشید که حدود 400 هزار تومان برای تعویض کلاچ خودرو خود بپردازید. این مبلغ ممکن است بسته به نوع وسیله نقلیه و تعمیرگاهی که انتخاب میکنید متغیر باشد؛ بنابراین هزینه میتواند بین 300 تا 600 هزار تومان نوسان داشته باشد. نکتهای که باید مد نظر قرار دهید این است که نمایندگیها تقریباً همیشه گرانتر از تعمیرگاههای مستقل هستند و دلیل آن معمولاً استفاده از قطعات اصلی و خدمات ویژهای است که ارائه میدهند.در فرآیند تعویض کلاچ، انجام کار معمولاً به یک مکانیک با تجربه چند ساعت زمان نیاز دارد تا بتواند مراحل را دقیق و صحیح انجام دهد. بنابراین، اجرت تعمیرکار برای این کار معمولاً بین 300 تا 500 هزار تومان تعیین شده است.همچنین باید توجه داشت که قطعات مورد نیاز برای تعویض کیت کلاچ در اکثر موارد حدود 1. 5 تا 3 میلیون تومان برای شما هزینه خواهد داشت. اگر کلاچ به شدت فرسوده شده باشد و موجب آسیب دیدن سایر قسمتها مانند گیربکس یا سیستم انتقال قدرت شود، طبیعتاً این موضوع باعث افزایش قابل توجهی در کل هزینهها خواهد شد. لذا توصیه میشود همواره نسبت به وضعیت عملکرد کلاچ خود حساس باشید و در صورت مشاهده علائم فرسودگی هرچه سریعتر اقدام کنید تا از صرف هزینههای بیشتر جلوگیری نمایید.
نحوه عملکرد کلاچ خودروهای چینی
اگر وسیله نقلیه شما دارای گیربکس اتوماتیک است، احتمالاً هرگز به نحوه عملکرد کلاچ فکر نکردهاید و تصور میکنید که این مکانیزم در چنین خودروهایی وجود ندارد. اما جالب است بدانید که حتی گیربکسهای اتوماتیک نیز به نوعی از کلاچ بهرهمند هستند. در واقع، با وجود اینکه رانندگان خودروهای اتوماتیک نیازی به کارکردن دستی کلاچ ندارند، این سیستم هنوز هم نقش حیاتی و اساسی در انتقال قدرت ایفا میکند.در سطح بالا، کلاچ یک مکانیزم پیچیده است که وظیفه آن انتقال قدرت از موتور به گیربکس شماست. این فرآیند دقیقاً همان چیزی است که اجازه میدهد چرخهای خودرو در حالی که موتور روشن است، بچرخند و حرکت کنند. حالا بیایید کمی عمیقتر به جزئیات بپردازیم تا بهتر متوجه شویم که چگونه این سیستم کار میکند.زمانی که موتور شما کار میکند، میل بادامک داخل آن به دور خود میچرخد و حرکات مختلف را ایجاد میکند. در قسمت بیرونی موتور، فلایویل وجود دارد که برای ایجاد تعادل و کاهش لرزشها طراحی شده و به چرخش ادامه میدهد. دیسک کلاچ خودرو محکم بر روی فلایویل فشار داده شده و با آن تماس برقرار میکند. هنگامی که دیسک تحت فشار قوی قرار گیرد، شروع به چرخش کرده و همین عملیات باعث انتقال قدرت موتور به گیربکس خواهد شد.این انتقال قدرت نه تنها موجب حرکت چرخها میشود بلکه تجربهای نرم و هماهنگ از رانندگی را برای شما فراهم میآورد. بنابراین، هر بار که پا بر روی پدال گاز فشار دهید یا زمانی که شتاب ماشین را احساس کنید، باید بدانید که همه چیز زیر سر همین مکانیزم حیاتی یعنی کلاچ است.
دلیل خرابی کیت کلاچ خودرو چیست؟
صفحه فشار بخشی کلیدی و اساسی از سیستم کلاچ شما است که وظیفه آن فشار دادن قوی و مؤثر دیسک کلاچ به سمت فلایویل میباشد. این صفحه، با دارا بودن فنرهای بزرگ و قدرتمند، قادر است دیسک را محکم در برابر فلایویل نگه دارد تا انتقال قدرت به بهترین شکل ممکن انجام شود. هنگامی که شما پدال کلاچ را فشرده میکنید، یاتاقان پرتابکننده نقش حیاتی در جدا کردن صفحه فشار ایفا میکند. با فشردن پدال، مایع هیدرولیک به سیلندر اصلی و سپس به سیلندر فرعی (slave) منتقل میشود؛ این فرآیند باعث ایجاد فشار لازم برای جداسازی صفحه کلاچ شده و بدین ترتیب امکان تعویض دنده فراهم میشود.زمانی که پدال را رها میکنید، دیسک دوباره با نیروی کافی به چرخ فلایویل فشرده میشود و انرژی منتقل میشود تا خودرو بتواند بدون مشکل حرکت کند. اما لازم به یادآوری است که دیسک کلاچ پس از مدتی شروع به فرسودگی کرده و دیگر قادر نخواهد بود تماس محکمی با فلایویل برقرار کند. در چنین شرایطی ممکن است فکر کنید که گیربکس شما دچار مشکل شده یا در حال لغزش است و نیازمند سرویس انتقال هستید. اما حقیقت این است که در واقع آنچه دچار مشکل شده، خود کلاچ شماست که به جای عملکرد صحیح خود شروع به لغزش کرده است.این زمانی است که زمان تعمیر یا تعویض کلاچ فرا رسیده است؛ چراکه بیشتر مواقع نیاز خواهید داشت تا کلاچ خود را تعویض کنید تا عملکرد خودرو مجدداً به حالت اولیه بازگردد. ممکن است نگرانیهایی درباره هزینههای بالای تعمیر گیربکس داشته باشید، اما باید توجه داشته باشید که هزینه واقعی مربوط به تعمیر یا تعویض کلاچ خواهد بود؛ بنابراین شناسایی سریع نشانهها و مشکلات مرتبط با سیستم کلاچ اهمیت بسیار زیادی دارد تا از هزینههای اضافی جلوگیری شود و خودرو با کارایی مطلوب خود ادامه دهد.
نشانه های خراب شدن کیت کلاچ خودروهای چینی
بنابراین، چگونه میتوانید متوجه شوید که آیا با مشکل کلاچ در وسیله نقلیهتان مواجه هستید؟ برای تشخیص این موضوع، شما میتوانید به چندین علامت و نشانه توجه کنید که معمولاً هنگام رانندگی به وضوح قابل احساس هستند. در واقع، کلاچ یکی از اجزای حیاتی سیستم انتقال نیروی خودرو است و عملکرد صحیح آن برای رانندگی ایمن و راحت ضروری است. در اینجا شایعترین علائم و نشانههای مربوط به مشکلات کلاچ آورده شده است که باید مراقب آنها باشید:
بوی لاستیک سوخته در اتاق خودرو
اگر بویی شبیه لاستیک سوخته را استشمام کردید، باید بدانید که این یکی از نشانههای جدی و قابل توجه در مورد وضعیت کلاچ خودرو شماست؛ احتمالاً کلاچ شما در حال اتمام است. دیسک کلاچ، که نقش کلیدی در انتقال قدرت از موتور به چرخها دارد، از مواد اصطکاکی مشابه لنت ترمز ساخته شده است. این مواد طراحی شدهاند تا بتوانند با ایجاد friction مناسب بین دیسک و فلایویل، عملکرد موثری را تضمین کنند.اما اگر دیسک کلاچ نتواند تماس کافی برقرار کند، اصطکاک نامناسب ایجاد میشود که میتواند منجر به افزایش دما و فرسودگی سریع دیسک گردد. در واقع، وقتی که این اتفاق میافتد، به دلیل حرارت زیاد ناشی از اصطکاک بیش از حد، بوی سوختن لاستیک به مشام میرسد. این بوی نامطبوع نه تنها آزاردهنده است بلکه نشانهای جدی از مشکلات رایج مرتبط با سیستم کلاچ خودرو محسوب میشود.بنابراین اگر متوجه چنین بویی شدید، بهتر است بیدرنگ اقدام کنید و خودرو خود را به یک تعمیرکار حرفهای یا کارگاه سرویس گیربکس ببرید. عدم توجه به این علامت ممکن است به آسیبهای بیشتری منجر شود و هزینههای تعمیرات را افزایش دهد. حفظ سلامت سیستم کلاچ نه تنها ایمنی رانندگی شما را تضمین میکند بلکه عملکرد کلی خودرو را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد. پس هرگز اهمیت این نشانهها را نادیده نگیرید و اقدامات لازم را در اسرع وقت انجام دهید تا ضمن جلوگیری از مشکلات بزرگتر، آرامش خاطر خود را نیز حفظ کنید.
لرزش پدال کلاچ در هنگام رانندگی
سیستم کلاچ شما باید به آرامی و بدون هیچ گونه لرزشی عمل کند، به خصوص زمانی که همه چیز به درستی کار میکند. این عملکرد مناسب نه تنها تجربه رانندگی شما را بهبود میبخشد بلکه ایمنی و کارایی خودرو را نیز تضمین میکند. بنابراین، اگر متوجه شدید که پدال کلاچ شما هنگام رانندگی دچار لرزش و ناپایداری میشود، این یک علامت هشدار دهنده است که نباید آن را نادیده گرفت.لرزش پدال کلاچ ممکن است ناشی از عوامل مختلفی باشد؛ یکی از دلایل رایج این مشکل میتواند خرابی بلبرینگ کلاچ باشد. بلبرینگها نقش حیاتی در عملکرد صحیح سیستم کلاچ ایفا میکنند و هر گونه نقص در آنها ممکن است منجر به اختلالاتی در انتقال قدرت شود. همچنین ممکن است مشکلی دیگر در مکانیزم پیچیدهی کلاچ وجود داشته باشد که نیازمند بررسی دقیقتری باشد.در هر صورت، اگر پدال کلاچ هنگام رانندگی دچار لرزش شده است، این موضوع نشاندهنده وجود یک مشکل جدیتری است که باید مورد توجه قرار گیرد. برای حفظ سلامت خودرو و جلوگیری از آسیبهای بیشتر، توصیه میشود هر چه سریعتر نسبت به بررسی و تعمیر این مشکل اقدام کنید. با انجام چنین بررسیهایی نه تنها کیفیت رانندگی خود را افزایش خواهید داد بلکه عمر مفید سیستم کلاچ خود را نیز طولانیتر خواهید کرد.
پدال کلاچ سفت یا نرم
جدا کردن صفحه کلاچ نیازمند دقت و توجه ویژهای است، زیرا این فرآیند فشار مناسبی را میطلبد. به همین دلیل، پدال کلاچ شما باید به طرز مناسبی محکم باشد تا بتوانید با اطمینان آن را فشار دهید، اما نه به اندازهای که فشار دادن آن غیرممکن یا دشوار گردد. اگر احساس کنید که پدال بدون هیچ مقاومتی فشرده میشود و خیلی نرم عمل میکند، این نشانهای واضح از وجود یک مشکل جدی در سیستم کلاچ شماست. در این حالت، ممکن است اجزای داخلی سیستم دچار فرسودگی یا آسیب شده باشند.از سوی دیگر، اگر پدال آنقدر سفت باشد که نتوانید به راحتی آن را فشار دهید، نشاندهنده وجود یک مشکل دیگر نیز هست که نمیتوان نادیده گرفت. وقتی همه چیز در حالت طبیعی کار میکند، مهم است که با ویژگیهای عادی پدال کلاچ آشنا باشید تا بتوانید هرگونه تغییر در حس و عملکرد آن را شناسایی کنید. بنابراین حتماً مراقب هرگونه تغییرات ناگهانی در احساس پدال باشید؛ چراکه این تغییرات میتوانند علامتهایی از بروز مشکلات جدیتر باشند.اگر متوجه شدید که پدال شروع به احساس متفاوت کرده است یا عملکردش دچار اختلال شده است، احتمالاً زمان آن فرا رسیده تا برای تعویض صفحه کلاچ اقدام کنید. نادیده گرفتن این علائم ممکن است منجر به مشکلات بیشتری شود و نیاز به تعمیرات گستردهتری داشته باشد. بنابراین هوشیار باشید و از خودرو خود مراقبت کنید تا همواره در شرایط ایدهآل باقی بماند.
حرکت های ناگهانی خودرو
همانطور که هنگام رانندگی با ماشین خود، با فشار دادن پدال گاز انتظار دارید حرکت خودرو به شکل نرم و بدون هیچ گونه وقفهای انجام شود، مشکلاتی مانند خراب شدن کلاچ میتوانند این تجربه را مختل کرده و احساس ناپایداری ایجاد کنند. به طور خاص، زمانی که دیسک کلاچ فرسوده شده و شروع به لیز خوردن میکند، ممکن است هنگام شتابگیری متوجه شوید که ماشین شما به طور ناگهانی دچار تکانهای غیرمنتظرهای میشود. این وضعیت به دلیل عدم تماس مناسب دیسک کلاچ با فلایویل رخ میدهد؛ چرا که این عدم تماس مانع از انتقال صحیح نیرو به چرخها میشود. در چنین شرایطی، اگر متوجه شدید که وسیله نقلیه شما در حین حرکت به سمت عقب حرکت کرده یا تکانهای غیرطبیعی دارد، بهتر است فوراً آن را نزد یک مکانیک ماهر ببرید تا مشکل را شناسایی و برطرف کند. این عمل نه تنها ایمنی شما را تضمین میکند بلکه از بروز مشکلات جدیتر و پرهزینهتر در آینده نیز جلوگیری خواهد کرد.
نحوه تعویض کلاچ خودرو در منزل
اکثر مردم برای انجام تعمیرات خودرویی، به ویژه تعویض کلاچ، تصمیم میگیرند که ماشین خود را به تعمیرگاه ببرند. اما واقعیت این است که تعویض کلاچ یک کار غیرممکن نیست و با کمی دقت و آگاهی میتوان این کار را به راحتی در خانه انجام داد. بسیاری از افراد ممکن است تعجب کنند که چگونه میتوان یک کلاچ را به درستی تعویض کرد، و میزان پیچیدگی این کار تا حد زیادی به نوع وسیله نقلیه شما بستگی دارد.به طور کلی، تعویض کلاچ در خودروهای قدیمی نسبتاً سادهتر است و نیاز به مهارتهای پیچیده مکانیکی ندارد. از سوی دیگر، خودروهای نسل جدید با فناوریهای پیشرفتهتر ممکن است فرایند دشوارتری داشته باشند. همچنین، خودروهای دیفرانسیل عقب نیز نسبت به خودروهای دیفرانسیل جلو کمی راحتتر هستند؛ زیرا طراحی و تنظیم قطعات آنها امکان دسترسی بهتر و سریعتر را فراهم میکند.قبل از هر چیز، مهم است که اطمینان حاصل کنید که ابزار مناسب را در اختیار دارید و تجربه کافی برای انجام این کار را دارید. تعویض کلاچ معمولاً نیازمند چندین ساعت کار فشرده و مقداری تجربه مکانیکی است تا بتوانید مراحل آن را با دقت دنبال کنید. اگر پس از بررسیهای لازم مطمئن شدید که میتوانید از عهده این پروژه برآیید، گام بعدی خرید یک کیت کلاچ متناسب با نوع وسیله نقلیه خودتان خواهد بود.این کیتها معمولاً شامل اجزای اصلی مانند دیسک کلاچ، صفحه کلاچ و بلبرینگ کلاچ هستند؛ حتی در برخی موارد بلبرینگ پمپی نیز در بستهبندی وجود دارد تا تمامی نیازهایتان برطرف شود. با داشتن تجهیزات مناسب و کمی تلاش، شما نیز میتوانید مانند یک حرفهای عمل کرده و هزینههای اضافی تعمیرگاهها را صرفهجویی کنید.
مراحل انجام تعویض دیسک و صفحه خودرو
شما باید میل پلوس را از گیربکس جدا کنید و در ادامه، گیربکس را از موتور جدا کنید تا به کلاچ دسترسی پیدا کنید. این فرایند میتواند بهویژه در برخی خودروها کمی پیچیدهتر باشد، زیرا برای رسیدن به گیربکس، ممکن است نیاز باشد موتور را نیز باز کنید! پس از اینکه به کلاچ دسترسی پیدا کردید، میتوانید قطعات قدیمی آن را با دقت جدا کرده و با قطعات جدید و مرغوب جایگزین نمایید. این کار نه تنها باعث بهبود عملکرد سیستم کلاچ خواهد شد بلکه میتواند عمر خودرو شما را نیز افزایش دهد.علاوه بر این، لازم است که تمام اجزای موجود در گیربکس را مورد بررسی قرار دهید تا مطمئن شوید که همه آنها در شرایط سالم و قابل استفاده هستند. گاهی اوقات ممکن است فلایویل شما نیز نیاز به تعویض یا تراش داشته باشد؛ بنابراین نباید از این مرحله غافل شوید.این کار بسیار سخت و زمانبر است و قطعاً به ابزار کافی و تجربه لازم نیاز دارد تا نتایج مطلوبی حاصل گردد. نحوهی دقیق تعویض کیت کلاچ خودروهای چینی و مراحل مربوطه در مطلب دیگری با جزئیات کامل توضیح داده شده است. همچنین در انتهای همین مطلب کلیپی آموزشی دربارهی تعویض کیت کلاچ برای شما تهیه شده که با مشاهدهی آن میتوانید با روند کار آشنا شوید.هزینه تعویض کیت کلاچ یکی از هزینههای جانبی خودرو محسوب میشود که متأسفانه نمیتوان از پرداخت آن اجتناب کرد؛ بنابراین توصیه میشود حتماً برای انجام این کار به یک تعمیرگاه مجاز و معتبر مراجعه نمایید تا مطمئن باشید که کار توسط افراد متخصص انجام خواهد شد و کیفیت کار تضمین شده خواهد بود. انتخاب یک تعمیرگاه مناسب نه تنها باعث صرفهجویی در زمان شما خواهد شد بلکه امنیت خودروی شما را نیز تأمین خواهد کرد.
خرید کیت کلاچ اصلی خودروهای چینی
ما همیشه دو نکته کلیدی را به مشتریان عزیز یادآور میشویم که رعایت آنها میتواند تأثیر بسزایی بر عملکرد و عمر خودروهایشان داشته باشد. نخستین نکته، خرید قطعات اصلی برای خودرو است که از اهمیت ویژهای برخوردار است. استفاده از قطعات غیراصلی یا طرح ممکن است در ابتدا هزینه کمتری داشته باشد، اما در بلندمدت میتواند به مشکلات جدیتری منجر شود؛ زیرا این قطعات معمولاً کیفیت و کارایی لازم را ندارند و ممکن است به سایر اجزای خودرو آسیب بزنند.دومین نکتهای که ما بر روی آن تأکید داریم، مراجعه به تعمیرگاههای معتبر و متخصص برای نصب و تعمیرات خودرو است. در بازار امروز، تعداد زیادی از فروشگاهها وجود دارند که انواع مختلفی از قطعات را ارائه میدهند، اما تشخیص کیفیت این محصولات برای خریداران عادی کار دشواریست. بهخصوص هنگامیکه صحبت از خرید کیت کلاچ اصلی خودروهای چینی میشود؛ چراکه بسیاری از فروشگاهها ممکن است قطعات فیک یا بیکیفیت را تحت عنوان اصلی به مشتریان عرضه کنند.برای اطمینان خاطر شما عزیزان، پیشنهاد ما این است که حتماً از فروشگاههای معتبر خرید کنید. اعتبار یک فروشگاه معمولاً با جستجو در اینترنت یا مشاوره با دیگر خریداران قابل سنجش و اعتبارسنجی است. همچنین برای نصب دقیق و اصولی قطعات نیز باید حتماً به تعمیرگاههای معتبر مراجعه کنید؛ چراکه بارها مشاهده شده تعمیرکاران بیتجربه نتوانستهاند یک قطعه اصلی را درست نصب کنند و ایراد را به گردن کیفیت خود قطعه انداختهاند. این موضوع نه تنها موجب ضرر مالی برای مشتری خواهد شد بلکه ممکن است آسیب جدی نیز به خودروی او وارد کند.در فروشگاه کارکیتس ما متعهد هستیم تا فقط قطعنامههای اصلی و با کیفیت بالا را ارائه دهیم تا مشتریانمان با خیالی آسوده بتوانند اقدام کنند. علاوه بر این، ما ضمانت اصالت کالا داریم تا شما اطمینان حاصل کنید که هر محصولی که خریداری میکنید واقعاً اصل بوده و مطابق استانداردهای لازم ساخته شده است.
مطب پایانی در رابطه با اجرت تعویض دیسک و صفحه خودرو
تمام کلاچها در نهایت فرسوده میشوند و این یک واقعیت غیرقابلانکار است که هر رانندهای باید با آن آشنا باشد. با این حال، نکتهای که نباید نادیده گرفته شود این است که سبک رانندگی شما میتواند تأثیر قابل توجهی بر طول عمر کلاچ داشته باشد. به عنوان مثال، رانندگی در ترافیک سنگین و مکرر توقف و حرکت، فشار بیشتری به کلاچ وارد کرده و ممکن است باعث فرسودگی سریعتر آن شود. به طور کلی، اکثر کلاچها دارای طول عمری در حدود 50 هزار کیلومتر هستند؛ اما برخی از آنها میتوانند به دلیل شرایط خاص یا استفاده نادرست، در فاصلهای بین 20 تا 30 هزار کیلومتر فرسوده شوند.زمانی که نشانههای خرابی کلاچ نمایان میشود و زمان تعویض آن فرا میرسد، لازم است آماده هزینههایی بین 2 تا 4 میلیون تومان برای تعمیر باشید. البته باید توجه داشت که این مبلغ بسته به نوع خودرو متفاوت خواهد بود. خودروهای معمولی مانند ام وی ام 110 یا 315 معمولاً هزینههای پایینتری برای تعویض کلاچ دارند و شما ممکن است کمتر از دیگر مدلها پرداخت کنید. از سوی دیگر، خودروهای پیچیدهتر مانند s5 یا j5 احتمالاً نیازمند سرمایهگذاری بیشتری خواهند بود؛ زیرا سیستمهای پیچیدهتر آنها نیازمند دقت بیشتر در تعمیرات هستند.به طور کلی توصیه میشود که کار تعویض را به یک مکانیک حرفهای بسپارید؛ مگر اینکه واقعاً مطمئن باشید که خودتان قادر به انجام آن هستید و تجربه کافی دارید. چراکه کار با کلاچ نیازمند دقت بالاست و اشتباهات کوچک ممکن است منجر به خرابیهای جدیتر شود. همچنین باید بدانید که میانگین اجرت تعویض معمولاً معادل یک سوم تا یک چهارم قیمت دیسک و صفحه جدید خواهد بود، بنابراین بهتر است قبل از هر اقدامی اطلاعات دقیقتری درباره هزینهها جمعآوری کنید تا تصمیم آگاهانهتری بگیرید.
پستها و توضیحات بسیار عالی است ،و نشاندهنده تعهد شما در مقابل انچه به مشتری تحویل می دهید است .
یک سوال داشتم ایا تعداد پره های دیسک هاتژی با تعداد پره های خورشیدی در نوع جیلی امگرند تفادت دارد وایا اصلا اهمیتی دارد ؟
ممنون از لطف شما انجام وظیفس
بله دقیقا یکسانه البته برای تشخیص کیفیت دیسک و صفحه بهتره به فنرهای روی صفحه دقت کنید میزان مقاوت ماین فنر ها هرچه بالاتر باشه لرزش در هنگام حرکت کمتره همچنین کمی در شتاب اولیه تاثیر داره که مارک هانژی ازین نظر بهترینه
والا تعمیرکار هم بلد نیست کلاچ و صفحه رو خوب تعویض کنه چه برسه به خودمون
درود بر شما
قصد ما از آموزش هایی که براتون میزاریم اینه که کمی نکات فنی رو بلد باشید تا نه تعمیرکار نا بلد بتونه حقتون رو بخوره نه لوازم فروش .همیشه تاکید کردیم که تعمیرکار و لوازم فروش هردو به یک اندازه در تعمیر درست خودرو نقش دارند.خیلی پیش اومده تعمیرکار قطعه اصلی رو درست نبسته و یا اجرت زیادی گرفته و تقصیر رو گردن لوازم فروش انداخته.خیلی هم اتفاق افتاده لوازم فروش قطعه تقلبی رو با قیمت اصلی به مصرف کننده داده.
من چندین بار دیسک و صفحه عوض کردم هر بار بعد تعویض ماشین بدتر میشه لرزش شدید پیدا میکنه وقتی کلاچ رو فشار میدم لرزش قطع میشه تعمیرکار هم همیشه میگن یا از جنس دیسک هست یا یه مدت کار کن خوب میشه به نظر شما درست میگن ؟
به هیچ عنوان چنین مطلبی که مکانیک میگه درست نیست.اگر قطعه اصلی باشه و درست نصب بشه از ابتدا باید درست کار کنه.نفرمودید ماشین چیه اما در خودروهای چینی مثل 620 چنین مشکلی وقتی رخ می ده که فرایویل ضعیف شده.باید برای بار اول فرایویل تراش داده بشه و یک لایه خیلی نازک از روش برداشته شه.اگر قبلا این کا رو انجام دادید باید فرایویل رو کامل تعویض کنید.البته دیسک و صفحه بی کیفیت و نصب نادرست هم دلیل این موضوع می تونه باشه.
سلام وقت بخیر
خودرو 207 است. هنگام تعویض دنده (کلاچ گیری و رها کردن کلاچ) صدای جیر و مانند زوزه می آید. البته بعد از کمی کار کردن و گرم شدن خودرو صدا از بین می رود. مشکل از چیست؟
سلام و ارادتمندم. با توجه به توضیحات شما، احتمالاً بلبرینگ کلاچ دچار خرابی شده است. این موضوع میتواند منجر به مشکلات بیشتری در خودرو شود که از جمله آنها میتوان به کاهش عملکرد کلاچ یا حتی آسیب بیشتر به گیربکس اشاره کرد. برای جلوگیری از چنین مشکلاتی و کاهش هزینههای اضافی، توصیه میشود که هر چه سریعتر به یک تعمیرگاه معتبر یا گیربکسکار ماهر مراجعه کنید. این اقدام نه تنها باعث حفظ سلامت خودرو شما میشود، بلکه از وقوع مشکلات جدیتر و پرداخت هزینههای بیشتر در آینده نیز جلوگیری خواهد کرد.