یاتاقان ثابت و متحرک استاندارد کی ام سی kmc t8
در موتور خودرو قطعات زیادی جهت راه اندازی و حرکت موتور قرار داده شده است. که هر کدام از این قطعات وظیفه خاصی را بر عهده دارند. موتور از جهت فنی شاخه اصلی می باشد. از اینرو رسیدگی و نگهداری متفاوتی را در بر می گیرد. یاتاقان یکی از این اجزا می باشد. یاتاقان از دو جزء ثابت و متحرک تشکیل شده است. یاتاقان استاندارد t8 به همین صورت می باشد. یاتاقان ثابت یاتاقانی هست که روی شاتون قرار میگیرد. البته هلالی داخل شاتون منظور می باشد. و همچنین یاتاقان متحرک قسمتی است که روی میل لنگ قرار میگیرد. در روی یاتاقان سوراخی وجود دارد که راه نفوذ روغن می باشد. از این جهت که یاتاقان ها مدام باید در حال روغن کاری باشد. چراکه اگر لحظه ای روغن به روی یاتاقان نرسد موجب ساییدگی می شود. که این امر برای موتور خودرو بسیار پر مخاطره می باشد. بنابراین برای جلو گیری از این موضوع همیشه از روغن خوب و با کیفیت استفاده کنید. و اینکه همیشه سرویس های دوره ای خودرو را به موقع انجام دهید تا از گرفتگی اویل پمپ جلو گیری شود. و روغن رسانی به موقع انجام شود. در جک تی 8 یاتاقان در صورت نرسیدن روغن و خراب شدن روی آن خط هایی ایجاد می شود. که باید به اینکته توجه داشت که اگر این خط ها خیلی عمیق باشد تعمییر نمی شود. برای همین شرکت های سازنده برای یاتاقان سایزهای تعمیری در نظر گرفته اند. که سایز اول همان استاندارد و فابریک می باشد. و سایز بعدی سایزه 0.25 که تعمییر اول می باشد. سایزه نهایی 0.50 می باشد. که در صورت خرابی میل لنگ توسط تراشکار ساعت خورده و میل لنگ و شاتون ها تراش می خورند. تا به سایزه مورد نظر برسند. به نظر شما روش تشخیص خرابی و یا ضعیف شدن یاتاقان استاندارد t8 چیست.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.