اویل پمپ یا پمپ روغن خودرو
5 نشانه خرابی اویل پمپ یا پمپ روغن و هزینه تعمیر و تعویض آن چیست؟اویل پمپ یا پمپ روغن موتور، یکی از اجزای حیاتی در سیستم عملکردی خودرو به شمار میآید و وظیفه اصلی آن ایجاد روانکاری مطلوب با استفاده از روغن در موتور است. این فرآیند روانکاری بهطور مؤثری از تماس و سایش قطعات فلزی موتور با یکدیگر جلوگیری میکند، که نهتنها عمر مفید موتور را افزایش میدهد بلکه کارایی آن را نیز بالاتر میبرد.پمپ روغن در حین فعالیت خود گرما را از اجزای مختلف موتور جذب کرده و به این ترتیب کمک میکند تا دما در حد نرمال باقی بماند. اگرچه ممکن است پمپ روغن به ظاهر شبیه یک ماشین سنگین و مقاوم به نظر برسد، اما واقعیت این است که این قطعه نیز مانند هر جزء دیگر خودرو مستعد خرابی و نقص عملکرد است. تشخیص علائم و نشانههای خرابی اویل پمپ بسیار حیاتی است، زیرا عدم عملکرد صحیح آن منجر به عدم روانکاری مناسب موتور خواهد شد.زمانی که پمپ روغن از کار بیفتد، شرایط بحرانی ایجاد شده ممکن است باعث آسیبهای جدی به موتور شود. بنابراین تعویض فوری آن برای جلوگیری از خسارتهای بیشتر امری ضروری است. برخی از نشانههایی که نشاندهنده خرابی پمپ روغن هستند شامل کاهش فشار روغن، صدای غیرمعمول در موتور یا روشن شدن چراغ هشدار مربوط به فشار روغن در داشبورد خودرو میباشد.در ادامه متن، ما درباره نشانههای اضافی خرابی اویل پمپ یا پمپ روغن بیشتر صحبت خواهیم کرد و همچنین هزینههای تقریبی برای تعویض این قطعه کلیدی را بررسی خواهیم کرد. علاوه بر این، شما میتوانید مطلب دیگری درباره مکانیزم کاری اویل پمپ خودروهای چینی را نیز در همین سایت مطالعه کنید تا اطلاعات بیشتری درباره نحوه عملکرد این سیستم کسب کنید.
علائم خرابی اویل پمپ خودرو چیست؟
هنگامی که پمپ روغن در یک خودرو خراب میشود، علائم و نشانههای متعددی وجود دارد که رانندگان باید به دقت به آنها توجه داشته باشند. برخی از علائم رایج که میتواند نشاندهنده مشکل در پمپ روغن باشد، شامل صدای غیرطبیعی میل سوپاپ، صداهای عجیب و غریبی که از بالابرهای هیدرولیک به گوش میرسد، کاهش قابل توجه فشار روغن، افزایش دما در موتور و همچنین سر و صدای غیرعادی از خود پمپ روغن است.معمولاً این تصور اشتباه وجود دارد که پمپ روغن تنها زمانی نیاز به بررسی یا تعمیر دارد که واقعاً از کار بیفتد؛ اما این موضوع کاملاً نادرست است. عدم رسیدگی به مشکلات اولیه میتواند منجر به آسیبهای جدی و پرهزینهای برای موتور شما شود. وقتی که پمپ روغن عملکرد خود را از دست میدهد، ممکن است آسیبهای irreparable ایجاد کرده و نهایتاً هزینه تعمیرات موتور بسیار بیشتر از هزینه تعمیر یا تعویض پمپ روغن باشد.به همین دلیل اهمیت زیادی دارد که در سرویسهای دورهای خودرو حتماً سطح روغن را بررسی کنید و همچنین کیفیت آن را مورد ارزیابی قرار دهید. وجود کثیفی یا آلودگی در روغن میتواند نشانهای واضح از مشکلات بالقوه باشد. بنابراین فراموش نکنید که با رعایت این نکات ساده ولی حیاتی، نه تنها عمر مفید خودرو خود را افزایش دهید بلکه هزینههای ناخواسته ناشی از تعمیرات سنگین را نیز کاهش دهید؛ زیرا هزینه تعمیر اویل پمپ نسبت به هزینه تعمیر موتور حقیقتاً ناچیز است.
شماره 1 – روشن شدن چراغ چک روغن
فشار روغن در سیستمهای موتوری به وسیله پمپ روغن تنظیم میشود که نقش حیاتی در عملکرد صحیح موتور دارد. هنگامی که پمپ روغن دچار خرابی میشود، فشار روغن به تدریج در حین کارکرد موتور کاهش پیدا میکند و این موضوع میتواند عواقب جدی برای سلامت و عملکرد موتور داشته باشد. معمولاً اولین نشانهای که ممکن است بر روی داشبورد خودرو شما مشاهده کنید، روشن شدن چراغ هشدار فشار پایین روغن است.این چراغ هشدار به عنوان یک زنگ خطر عمل کرده و نشاندهنده این نکته است که باید بلافاصله اقداماتی انجام دهید. هنگامی که این اتفاق رخ داد، اولین کاری که باید انجام دهید، بررسی سطح روغن موجود در مخزن است. اگر مشاهده کردید که سطح روغن بسیار پایین است، ضروری است تا فوراً روغن بیشتری اضافه کنید تا سطح آن به حالت نرمال برگردد.اما اگر پس از اضافه کردن روغن همچنان فشار روغن شما پایین باقی ماند، این مسئله نشاندهنده خرابی احتمالی پمپ روغن است. با توجه به اهمیت پمپ در حفظ فشار مناسب و عملکرد صحیح موتور، تأخیر در تعویض آن ممکن است منجر به آسیبهای جدیتر شود. بنابراین توصیه میشود قبل از اینکه وضعیت بدتر شود و مشکلات بیشتری برای خودرو ایجاد کند، سریعاً دست به کار شده و پمپ را تعویض کنید تا از خسارات احتمالی جلوگیری شود.
شماره 2 – افزایش بیش از حد دمای موتور
همانطور که روغن به داخل موتور پمپ میشود، به عنوان یک روانکننده حیاتی عمل کرده و با کاهش اصطکاک بین اجزای فلزی متحرک موتور، آنها را خنک میکند. تصور کنید که روغن در واقع مانند جریان نرمی است که از بین قطعات مختلف موتور عبور کرده و به آنها زندگی و کارایی میبخشد. اما هنگامی که موتور روغن کافی دریافت نمیکند، این اجزای فلزی به تدریج با یکدیگر ساییده شده و گرما تولید میکنند؛ گرمایی که اگر کنترل نشود میتواند به مشکلات جدی منجر شود.یک چراغ اخطار مخصوص روی داشبورد خودرو شما وجود دارد که وظیفهاش نشان دادن این است که دمای موتور شما پس از تولید گرما به حد خطرناکی رسیده است. وقتی این چراغ روشن شود، در واقع زنگ خطری برای شماست؛ نشانهای از اینکه موتور در حال تجربه کردن یک فشار شدید حرارتی است. اگر دما بیش از حد بالا برود، ممکن است آسیبهای جدی و غیرقابل جبرانی به موتور و اجزای آن وارد آید.با توجه به اینکه تعمیرات ناشی از چنین آسیبی ممکن است میلیونها تومان هزینه داشته باشد، بسیار مهم است که پس از روشن شدن چراغ هشدار، خودروی خود را فوراً به یک مکانیک معتبر تحویل دهید. این اقدام نه تنها میتواند جان خودرو را نجات دهد بلکه عملکرد آن را نیز حفظ خواهد کرد و هزینههای آینده را کاهش خواهد داد. بنابراین همیشه باید نسبت به علائم هشداردهنده حساس باشید تا بتوانید خودروی خود را در بهترین شرایط نگهدارید.
شماره 3 – صدای سوپاپ دود و هوا
اجزای حیاتی در سیستم سوپاپ، که به عنوان یکی از اصلیترین بخشهای موتور شناخته میشود، نقش بسزایی در ادامه کارکرد صحیح و بهینه موتور ایفا میکنند. این سیستم نه تنها شامل بالابرهای هیدرولیک است که وظیفه تنظیم حرکت سوپاپها را بر عهده دارند، بلکه حاوی میلههای فشار، مهر و مومهای مقاوم و راهنماهای اختصاصی سوپاپ نیز میباشد. هر یک از این اجزا به طرز عمیقی با جریان روغن موجود در آنها مرتبط هستند؛ زیرا برای عملکرد مناسب خود نیازمند روغنکاری منظم و کافی هستند.در واقع، عدم تأمین روغن کافی میتواند منجر به ایجاد مشکلات جدی شود. هنگامی که این اجزا به دلیل کمبود روغن نتوانند به درستی روغنکاری شوند، احتمال مسدود شدن یا حتی از کار افتادن کامل آنها وجود دارد که نه تنها باعث کاهش کارایی موتور خواهد شد بلکه ممکن است آسیبهای جدی به آن وارد کند. افزون بر این، با ادامه کاهش سطح روغن، صدای ناشی از فعالیت سوپاپهای دود و هوا نیز افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد؛ صدایی غیرطبیعی که نشانهای واضح از بروز مشکل در سیستم موتور است. بنابراین توجه دقیق به سطح روغن و کیفیت آن برای حفظ عملکرد مطلوب موتور ضروری است.
شماره 4 – صدای پمپ روغن یا اویل پمپ
پمپ روغن پر سر و صدا یک علامت نادر و هشداردهنده است که نباید به سادگی از آن گذشت. در واقع، پمپهای روغن معمولاً تنها زمانی صدای غیرعادی تولید میکنند که نشانههایی از خرابی در آنها بروز کرده باشد. هنگامی که چنین اتفاقی رخ میدهد، شما ممکن است صدای زوزه یا نالهای را بشنوید که حتی در زمان خاموش بودن ماشین نیز ادامه دارد. این صداهای آزاردهنده نشاندهنده این هستند که چرخدندههای داخلی پمپ روغن دچار فرسودگی شدهاند و کارایی خود را از دست دادهاند. فرسودگی چرخدندهها نه تنها میتواند منجر به افت کیفیت عملکرد پمپ شود، بلکه ممکن است عواقب جدیتری برای موتور خودرو نیز به همراه داشته باشد. بنابراین، توصیه اکید این است که در صورت شنیدن چنین صداهایی، هرچه سریعتر اقدام به تعویض کل پمپ کنید تا از آسیبهای بیشتر جلوگیری کرده و عمر مفید خودرو را افزایش دهید.
شماره 5 – صدای بالابرهای هیدرولیک
بالابرهای هیدرولیک به عنوان یکی از اجزای حیاتی در حفظ عملکرد صحیح میل سوپاپ خودرو، نقش بسیار مهمی ایفا میکنند. این بالابرها که در واقع به تنظیم دقیق حرکت و عملکرد سوپاپها کمک میکنند، تنها زمانی میتوانند به درستی کار کنند که تحت روغنکاری مناسب و کافی قرار گیرند. اگر پمپ روغن دچار مشکل شود یا معیوب گردد، فشار روغن به شدت کاهش پیدا کرده و این موضوع مانع از جریان یافتن روغن به بالابرهای هیدرولیک موتور خواهد شد.نتیجه این وضعیت نه تنها ایجاد سر و صداهای غیرعادی از سمت بالابرها است، بلکه فرسودگی سریع آنها را نیز به دنبال دارد. همانطور که میدانید، سر و صدای ناشی از عدم روغنکاری مناسب میتواند نشانهای باشد از مشکلات جدیتر که ممکن است در آینده برای موتور خودرو ایجاد شوند. علاوه بر این، نوع روغنی که شما برای خودروی خود انتخاب میکنید نیز تأثیر مستقیمی بر عملکرد بالابرها دارد؛ چراکه برخی روغنها ممکن است نتوانند خواص روانکاری لازم را ارائه دهند یا تغییرات دما را به خوبی تحمل نکنند.بنابراین اهمیت استفاده از پمپهای روغن با کیفیت و توجه به نوع روغنی که در سیستم استفاده میشود کاملاً واضح است. با انتخاب صحیح و نگهداری مناسب، شما نه تنها عمر مفید بالابرهای هیدرولیک خود را افزایش خواهید داد بلکه همچنین صدای ناشی از آنها را کاهش داده و تجربه رانندگی آرامتر و دلپذیرتری خواهید داشت.
روشهای تشخیص خرابی اویل پمپ: نکات کلیدی برای رانندگان
تشخیص خرابی اویل پمپ یکی از مهارتهای ضروری و حیاتی برای هر رانندهای است که میخواهد از سلامت خودروی خود اطمینان حاصل کند و در مسیرهای طولانی و روزمره با خیالی آسوده رانندگی کند. اویل پمپ نقش بسیار مهمی در سیستم روغنکاری موتور دارد و به نوعی قلب تپنده سیستم روانکاری خودرو محسوب میشود. یکی از روشهای اولیه و ابتدایی برای تشخیص مشکل، توجه دقیق به صدای موتور است. اگر صدای موتور شما غیرعادی، ناهمگون یا بیش از حد بلند باشد، این ممکن است نشانهای واضح از خرابی اویل پمپ باشد که باید جدی گرفته شود.استفاده از ابزارهای خاص نیز میتواند در این زمینه بسیار مؤثر و کمککننده باشد. ابزارهایی مانند فشارسنج روغن به شما این امکان را میدهند تا فشار روغن را اندازهگیری کرده و متوجه شوید که آیا اویل پمپ دچار مشکل شده است یا خیر. اگر فشار روغن کمتر از حد نرمال باشد، این موضوع میتواند نشاندهنده اختلال در عملکرد اویل پمپ باشد. علاوه بر این، مراجعه به مکانیک متخصص همیشه یک گزینه مطمئن و عاقلانه است؛ زیرا آنها با تجربه فراوان و دانش عمیق خود قادرند مشکلات را سریعتر شناسایی کنند و راهکارهای مناسبی ارائه دهند.برای خودروهای مختلف همچون پراید، 405، لیفان، جک، جیلی، فونیکس و کی ام سی نیز نکات مشابهی وجود دارد که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد. هر کدام از این خودروها ویژگیها و نیازهای خاص خود را دارند که ضروری است رانندگان با آنها آشنا شوند. انجام آزمایش فشار روغن نه تنها به شناسایی مشکلات کمک میکند بلکه باعث افزایش عمر مفید خودرو نیز خواهد شد؛ چراکه یک اویل پمپ سالم به کاهش سایش قطعات داخلی موتور کمک کرده و مصرف سوخت را نیز کاهش میدهد.بنابراین بهتر است همواره در نگهداری مناسب و بررسی وضعیت اویل پمپ خودروی خود کوشا باشید تا از بروز مشکلات جدی جلوگیری کنید. با توجه به هزینههای بالای تعمیرات ناشی از خرابی اویل پمپ یا سایر مشکلات مربوطه، پیشگیری بهتر از درمان خواهد بود؛ بنابراین اهمیت دادن به سلامت سیستم روانکاری خودرو نه تنها امنیت سفر شما را تضمین میکند بلکه سرمایهگذاری هوشمندانهای برای آیندهی خودروی شما محسوب میشود.
عوامل مؤثر بر خرابی اویل پمپ چیست؟
عوامل مؤثر بر خرابی اویل پمپ میتواند تأثیرات عمیق و قابل توجهی بر عملکرد کلی موتور خودرو داشته باشد. یکی از مهمترین این عوامل، کیفیت روغن موتور است. روغن بیکیفیت یا نامناسب نه تنها میتواند به اجزای داخلی موتور آسیب جدی وارد کند، بلکه ممکن است باعث کاهش کارایی سوخت و افزایش مصرف آن نیز شود. در واقع، روغن مرغوب، مانند یک محافظ قوی عمل کرده و با کاهش اصطکاک بین قطعات متحرک، به روانکاری صحیح و جلوگیری از سایش آنها کمک میکند. در نتیجه، عدم استفاده از روغن مناسب میتواند عمر اویل پمپ را به طرز چشمگیری کاهش دهد و هزینههای تعمیرات را افزایش دهد.زمان تعویض روغن نیز از دیگر عوامل کلیدی در حفظ سلامت اویل پمپ محسوب میشود. اگر روغن به موقع تعویض نشود، رسوبات و آلودگیها میتوانند تجمع یافته و باعث ایجاد نقص فنی در قطعات مختلف شوند که این امر مستقیماً بر روی عملکرد اویل پمپ تأثیر خواهد گذاشت. به همین دلیل توصیه میشود که مالکان خودرو برنامهای منظم برای تعویض روغن داشته باشند تا اطمینان حاصل کنند که سیستم های داخلی خودرو همیشه با بهترین شرایط کار میکنند.علاوه بر این، عوامل محیطی مانند دما و رطوبت نیز نقش بسیار مهمی در خرابی اویل پمپ ایفا میکنند. به عنوان مثال، استفاده از اویل پمپهای مختلف مانند اویل پمپ پراید یا 405، لیفان، جک، جیلی، فونیکس و کی ام سی باید با توجه به شرایط محیطی خاص هر خودرو انجام شود تا اطمینان حاصل گردد که این قطعات بتوانند بهترین عملکرد خود را تحت شرایط مختلف آبوهوایی ارائه دهند. انتخاب نادرست نوع اویل پمپ یا عدم تطابق آن با نیازهای خاص خودرو ممکن است منجر به خرابیهای احتمالی گردد که نه تنها هزینههای تعمیر را بالا خواهد برد بلکه ایمنی رانندگی را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد.در نهایت، توجه دقیق به نگهداری صحیح و بررسی منظم وضعیت اجزای موتور نه تنها میتواند به افزایش عمر مفید اویل پمپ کمک کند بلکه تجربه رانندگی را لذتبخشتر نماید. انجام چکاپهای دورهای توسط مکانیک متخصص همچنین تضمینکننده عملکرد مطلوب سیستم سوخترسانی خواهد بود که همگی دستبهدست هم داده تا شما تجربهای مطمئنتر و دلپذیرتر داشته باشید.
چگونه میتوان از خرابی اویل پمپ جلوگیری کرد؟
برای جلوگیری از خرابی اویل پمپ، نگهداری منظم و دقیق خودرو امری ضروری و غیرقابل انکار است. این عمل نه تنها به افزایش طول عمر اویل پمپ کمک میکند، بلکه به بهبود عملکرد کلی خودرو نیز میانجامد. اولین قدم در این راستا، بررسی سطح روغن بهطور مرتب و در فواصل زمانی مشخص است. اطمینان حاصل کنید که روغن به میزان کافی و در شرایط مناسب قرار دارد، زیرا هرگونه کمبود یا آلودگی در روغن میتواند عواقب جدی برای سیستم موتور داشته باشد.استفاده از روغن با کیفیت نیز نقش بسزایی در افزایش عمر اویل پمپ دارد؛ چرا که روغنهای بیکیفیت ممکن است حاوی مواد افزودنی نامناسب باشند که باعث آسیب به اجزای داخلی پمپ شوند. بنابراین، انتخاب یک برند معتبر و مطمئن برای روغن موتور نه تنها اهمیت دارد بلکه میتواند تأثیرات مثبتی بر کارایی خودرو بگذارد.علاوه بر این، بررسی سیستم خنککننده و اجزای مرتبط با آن نیز اهمیت ویژهای دارد. دماهای بالا میتوانند فشار زیادی بر روی اویل پمپ وارد کنند و موجب خرابی آن شوند؛ بنابراین باید از عملکرد صحیح رادیاتور، ترموستات و دیگر اجزا اطمینان حاصل کنید.برای خودروهایی مانند پراید یا ۴۰۵، لیفان، جک، جیلی، فونیکس و کی ام سی توجه به جزئیات فنی و رعایت نکات نگهداری میتواند تضمینکننده عملکرد صحیح اویل پمپ باشد. همچنین توصیه میشود تا هنگام سرویس دورهای خودرو به مکانیک متخصص مراجعه کنید تا تمامی جزئیات را مورد بررسی قرار دهد.با رعایت این نکات ساده اما مؤثر میتوانید از بروز مشکلات جدی جلوگیری کرده و عمر مفید اویل پمپ خود را افزایش دهید. سرمایهگذاری در نگهداری مناسب نه تنها هزینههای تعمیراتی را کاهش خواهد داد بلکه احساس آرامش خاطر را هنگام رانندگی فراهم خواهد کرد.
نشانه های گرفتگی توری اویل پمپ
در کنار اویل پمپ، یک توری ملاقهای شکل قرار دارد که به عنوان توری اویل پمپ شناخته میشود. این قطعه مهم از داخل کارتل روغن بهطور استراتژیک جایگذاری شده و وظیفه اصلی آن جمعآوری ذرات کثیفی و آلودگیهای موجود در روغن موتور است. این توری با جلوگیری از ورود این ذرات ریز و مضر به سیستم روغنکاری موتور، از آسیبهای احتمالی به قطعات حساس موتور جلوگیری میکند.اگر برای مدت طولانی روغن را تعویض نکنید، توری اویل پمپ ممکن است دچار گرفتگی شود. این گرفتگی میتواند باعث کاهش جریان روغن شده و در نتیجه فشار روغن نیز کاهش یابد. یکی از نشانههای رایج این مشکل، مشاهده چراغ چک موتور یا چراغ چک روغن است که ممکن است خاموش و روشن شود. دلیل اصلی این امر، همانطور که گفته شد، گرفتگی توری و کم شدن فشار روغن ناشی از آن است.در برخی خودروهای پیشرفتهتر مانند مدل ایکس 60، قطعهای به نام شیر OCV یا شیر فشار روغن جایگزین توری اویل پمپ شده است. بنابراین اگر در حین حرکت خودرو، به ویژه در ابتدای حرکت چراغ مربوط به سطح روغن ناگهان خاموش و روشن شد، احتمال زیادی وجود دارد که توری اویل پمپ یا شیر OCV دچار گرفتگی شده باشد. در چنین شرایطی توصیه میشود تا هرچه سریعتر نسبت به تعویض این قطعه اقدام کنید و همچنین مطمئن شوید که روغن جدید با کیفیت مناسب وارد موتور شود تا عملکرد صحیح آن حفظ گردد و از بروز مشکلات جدیتر جلوگیری شود.
هزینه تعویض پمپ روغن یا اویل پمپ خودرو چقدر است؟
دو هزینه اصلی که هنگام تعویض اویل پمپ یا پمپ روغن با آن مواجه خواهید شد، شامل هزینه قطعات و سپس هزینه کار برای تعویض پمپ قدیمی است. این دو عامل بهطور مستقیم بر مجموع هزینههای شما تأثیر میگذارند و نیازمند توجه ویژهای هستند. اگرچه میتوانید برای صرفهجویی در هزینهها، خودتان اقدام به نصب این قطعه کنید، اما باید در نظر داشته باشید که یک اشتباه کوچک ممکن است عواقب جبرانناپذیری به همراه داشته باشد و در نهایت باعث افزایش مشکلات فنی خودرو شود.به عنوان مثال، یک پمپ روغن جدید بسته به نوع و مدل ماشین شما بین 1 تا 5 میلیون تومان قیمت دارد. این مبلغ با توجه به برند و کیفیت قطعه متفاوت خواهد بود، بنابراین انتخاب هوشمندانه و مناسب میتواند تأثیر زیادی بر عملکرد خودرو داشته باشد.در مورد هزینههای نیروی کار نیز معمولاً قیمت نصب بین 500 تا 800 هزار تومان متغیر است، چرا که مکانیکها معمولاً چند ساعت وقت لازم دارند تا این نوع کار را به درستی انجام دهند. لذا باید در نظر داشت که زمان صرف شده برای انجام صحیح کار میتواند بر کیفیت نهایی تأثیر بگذارد.بنابراین، با احتساب تمامی این عوامل، کل قیمتی که ممکن است برای تعویض پمپ روغن بپردازید بین 1. 500 تا 6 میلیون تومان خواهد بود. این امر نشاندهنده اهمیت بررسی دقیق گزینهها و انتخاب بهترین روش برای کاهش هزینهها بدون افت کیفیت خدمات است.
نکات تعمیر و نگهداری و سرویس دوره ای اویل پمپ
پمپ روغن به گونهای طراحی و ساخته شده است که بادوام و مقاوم باشد، بنابراین انتظار میرود که سالها برای شما به عنوان یک جزء کلیدی در سیستم موتور خودرو دوام بیاورد. با این حال، همانند تمام قطعات خودروهای تولیدی، در نهایت با افزایش سن و استفاده مداوم فرسوده میشوند. این واقعیت نهتنها طبیعی است بلکه نشاندهنده نیاز به مراقبت و توجه مستمر از سوی مالکین خودرو نیز میباشد. به همین دلیل است که باید همیشه به فشار روغن و دمای موتور خود توجه ویژهای داشته باشید.هیچگاه نباید فرض کنید که گرمای بیش از حد ناشی از رادیاتور بدون بررسی دقیق قابل توجیه است. این نوع نگرش میتواند منجر به مشکلات جدیتری شود که ممکن است هزینههای تعمیرات را به شدت افزایش دهد. صدایی که از موتور شما خارج میشود، یک علامت هشدار واضح و غیرقابل انکار است که نشاندهنده وجود مشکلی در پمپ روغن دارد. این صدا معمولاً نشانهایست مبنی بر اینکه روغن نمیتواند به اجزای مهم موتور جریان یابد تا آنها را به خوبی روانکاری کند.در صورتی که علائم ذکر شده را مشاهده کردید، هرگز تردید نکنید؛ باید فوراً پمپ روغن خود را تعویض کنید تا از آسیبهای احتمالی بیشتر جلوگیری نمایید. بدلایل اقتصادی یا زمانی ممکن است وسوسه شوید تا تعویض پمپ را به تعویق بیندازید، اما عواقب ناگوار آن میتواند بسیار گرانتر از صرف هزینه برای تعویض باشد. سلامت و کارکرد صحیح خودرو شما بستگی زیادی به عملکرد درست پمپ روغن دارد؛ بنابراین اهمیت دادن به این موضوع امری حیاتی محسوب میشود.
خرید اویل پمپ اصلی خودروهای چینی
در هنگام تعویض اویل پمپ خودروهای چینی، رعایت دو نکته اساسی و کلیدی میتواند تأثیر بسزایی در عملکرد بهینه و طول عمر موتور خودرو داشته باشد. نکته اصلی اول، خرید اویل پمپ اصلی و اورجینال برای خودرو است. در این راستا، حتماً باید به این موضوع توجه کنید که قطعهای که خریداری میکنید، باید از کیفیت بالا برخوردار باشد و اصل باشد. استفاده از قطعات درجه دو یا غیر اصل برای اجزاء موتوری نه تنها میتواند باعث بروز مشکلات جدی در عملکرد موتور شود، بلکه ممکن است هزینههای بیشتری را نیز به شما تحمیل کند. بنابراین، ضروری است که از فروشگاههای معتبر و شناختهشده خرید کنید تا اطمینان حاصل نمایید که اویل پمپ انتخابی شما واقعاً اصلی و با کیفیت است.نکته دوم مهم این است که مراجعه به یک مکانیک معتبر و متخصص امری حیاتی در فرآیند تعمیرات خودروهای چینی محسوب میشود. باید بدانید هر مکانیکی قادر نیست تا موتور خودروهای چینی را با دقت تعمیر کند؛ چراکه ویژگیها و پیچیدگیهای خاص این نوع خودروها ممکن است برای تعمیرکارانی که عموماً با برندهای دیگری مانند ژاپنی یا آلمانی آشنا هستند، چالشبرانگیز باشد. لذا پیش از انتخاب مکانیک خود، حتماً اعتبار آن را بررسی کرده و از داشتن جواز کار مناسب اطمینان حاصل کنید.اگر شما قصد خرید اویل پمپ اصلی برای خودروی چینی خود دارید، فروشگاه کارکیتس یکی از گزینههای مطمئن برای ثبت سفارشات شماست؛ جایی که میتوانید با خاطری آسوده بهترین قطعات را تهیه کنید تا تجربهای بدون مشکل را در رانندگی خود داشته باشید.
خیلی قطعه خطرناکیه باید جدی گرفت
بله فقط باید قطعه اصلی استفاده کرد
سلام ماشین من پراید مدل ۹۵ هستش یک ساله خریدم صاحب اصلیش دور روغن عوض کرده صدای چرچر داخل ماشین میاد اسبکی نو کردم بازم صدا ول نشد روغن که عوض میکنم صدا تا یه ساعت ول میشه بازم صدا بر میگردی ولی چراغ روغن اصلا روشن نمیشه به همین منوال طی یکسال روندمش خواهشن کسی میدونه عیب از کجای ماشینه
دوستانی که این مشکل براشون پیش اومده و راه حل دارن جواب بدن ممنون می شم
سلام،احتمال 90درصدا از میل سوپاپه
با سلام خودرو بنده مزدا سه نیو هست بعد روشن کردن خودرو ۳ دقیقه بعد از گرم شدن صدای لق ریز میدهد وکامل که گرم میشد صدا می افتد و وقتی کولر وارد مدار میشود بازهم صدای لق لق دارد بین صدای تایید و یاتاقان هست و روی دور موتر یک و بیست و پن یعنی زیر یک و نیم این صدا رد داره یا دنده رو تو دی میزارم وقتی خلاص میکنم قطع میشه البته وقتی خودرو گرم گرم هست میتونید راهنمایی کنید
با سلام وقت بخیر خودروی من اسپورتیج 2015میباشد کیلومتر 150هزارتا کارکرد دارد ماشن سالم سالم فقط وقتی روشن میکنم صدای موتور خیلی زیاده ولی تا بندازم تو دنده صدا قطع میشود چندین مکانیک بردم همه نظرشون تعویض پمپ روغن میباشد لطفا راهنمایی کنید با تشکر 09163018901
حسن هستم از اهواز
سلام ارادت
در این رابطه نمیشه نظر قطعی داد و باید مکانیک متخصص موتوری نظر قطعی بده اما باتوجه به اطلاعاتی که دادید و ایراد فنی در خودروهای کیا و هیوندای مخصوصا خودروی اسپورتیج و حتی خودروی سانتافه باید در 150 هزار کیلومتر حتما اویل پمپ تعویض شود.در غیر این صورت موتور یاتاقان میزنه.حتی برای خودروی سانتافه از طرف کمپانی تاکید شده در این کیلومتر اویل پمپ باید تعویض بشه.با توجه به شباهت موتوری این خودرو با اسپورتیج امکان داره این مشکل هم برای شما صادق باشه.در کل توصیه میشه حتما به تعمیرگاه مجاز و معتبر مراجعه کنید.
خودرو من سانتافه است بعد از تعویض پمپ صدای موتورش بیشتر شده قبلا خاموش و روشن بودنش مشخص نبود الان شده تراکتور
سلام ارادت مطمئننا یا قطعه خراب بوده یا مکانیک درست قطعات رو نبسته خیلی سریع به یک مکانیکی معتبر دیگه مراجعه کنید.خودروی سانتافه مشکل اویل پمپ داره خود کمپانی هم گفته بعد از 150 تا کار اویل پمپ باید عوض شه وگرنه موتور یاتاقان میزنه .
سلام دوست عزیز لطفا بریدپیش مکانیک وبپرسین صدای بلبرینگ کلاچ نیست چون باعلائمی که شماگفتین بیشتر به خرابی بلبرینگ کلاچ میخوره تا خراب شدن اویل پمپ راستی من نظرم گفتم نه عیب دقیق خودرو خدانگهدار
ممنون از نظر شما بهنام جان
البته این دوستمون گفتن وقتی روغن عوض می کنند مدتی صدا قطع میشه.صبح ها وقتی موتور سردا صدا میده.ما هم یه مطلب کامل در رابطه با دلیل صدای بلبرینگ کلاچ برای شما تو سایت منتشر کردیم.می تونید اون مطلب رو هم بخونید.به هر حال بعید نیست از بلبرینگ کلاچ هم باشه.
سلام ماشين من سمند ef7 هست هشدار فشار روغن پايين هست و يكي ديگه هم ميگه ترمز دستي يا روغن ترمز چك شود مننون ميشم راهنمايي كنيد
این دو مشکل متفاوت است.شما باید در ابتدا در زمانی که خودرو سرد است سطح روغن موتور و روغن ترمز را چک کنید.اگر هر دو در محدوده مجاز روغن بود باید موارد دیگه ای چک بشه.دلیل اصلی کاهش فشار روغن فشنگی روغن و گرفتگی شلنگ های فشار ضعیف و فشار قوی روغن و توری اویل پمپ و در آخر خود اویل پمپ است.برای روغن ترمز هم باید شلنگ های روغن و خود پمپ ترمز چک بشه .در هر صورت بهتره خیلی زود به تعمیرگاه مجاز مراجعه کنید.در صورت کاهش فشار روغن احتمال خرابی در واشر سر سیلندر هست.
به عقیده من اون صدا وقتی میاد که ماشینو استارت میزنی بعد از چند ثانیه صدا متوقف میشه ایراد از سیویتی هستش
بله دقیقا امکانش هست از علائم خرابی cvt خودرو صدایی شبیه صدای کشیدن زنجیر یا صدای زنجیر شل میده بعد که گرم میشه این صدا از بین میره.
سلام خدمت دوستان گلم پرایدمدل 85روغن ریزی کم ازکاسه نمدطرف تسمه تایم داره چندبارکاسه نمداروعوض کردم ولی همون نشتی روداره.نشتی همیشه هم یه اندازه هست.جالبتراینه که بعضی موقع ها3الی4ماه کاملانشتی خودبه خود برطرف میشه وبعددوباره شروع میشه راهنمایی کنی ممنونم
سلام دوست عزیز سال نوتون مبارک
وقتی استادان میفرمایند باید انجام بشه، بشه بهتره
مثل این میمونه بری پیش دکتر
دکتر دارو واستون مینویسه!!
بجای اینکه بلافاصله داروخانه، دارو استراحت تا درمان بشین.
اون هم میتونه دکتر ماشینتون باشه و….
سلام ارادت ممنون از نظرتون
با سلام. خودرو سمند معمولی با تعمیر اساسی و تعویض سیلندر و کارکرد نهایتا هزار کیلومتر یاتاقان زده و بعد رفع عیب با سمباده و…. بعد سیصد کیلومتر زنجیر اویل پمپ پاره میشه. ایا مشکل از مکانیک هست یا من که اصلااا شار نیاوردم به ماشین . یا استفاده از کلمه شانس ؟
روغن و فیلتر خوب هم کار شده .
سلام ارادت
این مشکل شما چند دلیل اساسی داره که باعث بروز این همه هزینه و مشکل شده.
دلیل اول رعایت نکردن قانون سرویس دوره ای خودرو که ما چندین مطلب در این باره منتشر کردیم.سرویس دوره ای 5 هزارتا به اندازه ای مهم است که عدم رعایت آن هزینه ی زیادی داره.
مشکل دوم که ما اکثرا با مکانیک ها داریم به این صورت است.مکانیک برای کم کردن هزینه های مالک تصمیم میگیره برای تعمیر موتور از قطعات قبلی و یا قطعات غیر اصلی استفاده کنه.مثلا در تعمیر موتور به جای تعویض کیت کامل واشر سر سیلندر که شامل تمام واشرها و کاسه نمد هاست فقط واشر سر سیلندر رو تعویض میکنه و قطعات قبلی رو مجدد استفاده میکنه. ما همیشه تاکید بر تعویض تمام قطعات در تعمیرات داریم.شما باید واشر کامل رو تعویض کنید و باید از قطعات نو و اصلی استفاده کنید.
نکته سوم مراجعه به تعمیرکار بی تحربه است.حتما قبل از مراجعه به اعتبار و تجربه تعمیر کار دقت کنید.مثلا باید برای تعمیر جلوبندی به باطری ساز مراجعه کنید.چون این مورد اتفاق افتاده تذکر می دهیم.
در آخر مقصر اصلی تمام این هزینه و اتفاقات خود صاحب خودروست.عدم رعایت سرویس دوره ای و رانندگی بد دلیل این همه اتفاق است.مثلا این دوستمون بعد از این همه هزینه تازه روغن خوب استفاده کرده.در تعویض دنده نباید دور موتور بالا باشد.کار کردن خودرو در دور موتور بالا باعث یاتاقان زدن میشه .در مطلب جدید در این رابطه کامل بحث می کنیم.
سلام لطفاً راهنمایی بفرمایید
من تیبا مدل ۱۴۰۰ دارم موتورش صدای چق وقت میده بعضی وقتا قطع میشه اما دوباره شروع میکنه صدا دادن اما وقتی روغن عوض می کنم روز اول خوب کار می کنه اما دوباره صدا شروع میشه
مدتی هست که صبح ها وقتی ماشین رو روشن می کنم چراغ روغن روشن میمونه وقتی گاز میدم و موتور گرم میشه چراغ خاموش میشه
تایپیت ها رو دادم میکانیک نگاه کرد گفت ایرادی نداره
علت چیه؟؟؟لطفا راهنمایی کنید
سلام ارادت
این مدل صدا ها در موتور عادی نیست به احتمال زیاد می تونه مشکل از یاتاقان ها باشه البته باید مکانیک چک کنه به نظر من زودتر به تعمیرگاهببرید تا موتور رو چک کنه.البته دوستان اگر نظر کارشناسی دیگه ای دارید این دوستمون رو راهنمایی کنید.
میل سوپاپ لازم داری فرار روغن داره
بله امکانش هست
منم ساینا مدل۹۶ دارم منم تا وقتی که موتور ماشین سرده خوبه ولی وقتی گرم بکنه صدای استکانی تایبیت میده تعمیرکار نگاه کرد گفت مشکل نداره..اگه مشکلشو پیدا کردی به منم خبر بده۰۹۱۸۶۱۷۶۲۰۸ ممنون
دوستان عزیز اگر کسی تونست راه حل پیدا کنه به اشتراک بگذارید تا سایر دوستان هم استفاده کنند.
سلام و عرض ادب
من سمند دوگانه LX مدل 91 دارم اخیرا وقتی درجا کار میکنه چراغ روغن و استوپ ریز چشمک میزند ولی با کوچکترین گازی خاموش میشند آیا میتونه از اوایل پمپش باشه لطفاً راهنمایی کنید
سلام ارادت نه به اویل پمپ ربطی نداره .وقتی ماشین سرده قبل از استارت زدن سطح روغن ماشین رو چک کنید.احتمالا روغن کم کرده اگر کم کرده باشه باید به مکانبک نشون بدید. می تونید یکم روغن اضافه کنید.اگر مشکل حل شد که هیچ اگر نشد احتمالا ماشین روغن سوزی داره.اگزوز رو هم چک کنید که دود نده
سلام اخيراً مسافرت بودم هنگام برگشت تواتوبان وقتی ایستادم چراغ روغن روصفحه روشن شد زنگ زدم امداد آمد وفشگی روغن تعویق کرد چراغ خاموش شد بعد گفت باید ماشین چک کنم گفتم چطوری گفت مسافت از اتوبان تاشهرستان برو اگه چراغ روشن شد بايد ماشین حمل کنید تا تعمیر گاه اگه چراغ روشن نشد ایراد از فشنگی روغن بوده ایرادی نداره خوشبختانه چراغ دیگه روشن نشد و به شهرستان که رسیدم بردم تعمیر گاه مکانیک گفت ایرادی ندارد وهمین فشگی که عوض کردی خراب بوده حالا دل چرکینم که مبادا دوباره روشن بشه راستی من سرعت میرم حدودا 120یا 140 روغن فیلتر روغن سروقت شاید زودتر تعويض مکنم میشه لطفا راهنمایی بفرمایید مچکرم ماشين سمند معمولی
سلام خرابی فشنگی روغن خیلی اتفاق میوفته و احتمالا مشکل از همون فشنگی روغن بوده که بر طرف شده.اما وقتی ماشین برای مدت طولانی جایی پارک شده قبل از اسستارت حتما زیر ماشین رو چک کنید روغن نزده باشه همچنین قبل استارت سطح روغن ماشین هم چک کنید کم نکرده باشه.
سلام. ماشین ۲۰۶ بعد از نیم ساعت رانندگی که گرم میشه تو دور پایین چراغ روغن و استپ شروع میکنه چشمک زدن و با گاز دادن و دور موتور بالا خاموش میشه. مشکل از چی میتونه باشه؟
سلام ارادت اگر همچین مشکلی دارید حتما باید فوری به مکانیکی مراجعه کنید.شاید با تعویض فشنگی روغن مشکل حل بشه اما اگر مشکل روغن سوزی داشته باشید با تعمیر موتور انججام بدید.توری اویل پمپ هم باید چک بشه اگر توری اویل پمپ کثیف باشه با همچین مشکلی روبرو می شید.
سلام من یک پراید مدل 90 دارم که چند ماه است که صدایی سمت اویل پمپ روغن میاد صدایی شبیه به فورفور کردن وقتی که موتور روشن است باگازدادن صدا ناپدید میشود وقتی که ماشین سلو کار میکند صدا واضح است صدایی شبیه هوهو کردن و وینگ وینگ داخل کابین ماشین میاد وقتی که موتور روشن است وحرکت نکردم هرمکانیکی یه نظری میدهد یکی میگه بخاطر سفتی تسمه تایم است که تعویض کردی یکی میگه صدای هرز گرد تایم هست یکی میگه صدای اویل پمپ روغن است درصورتی که نه چراغ روغن روشن است نه چراغ چک یکی میگوید صدای یاتاقان است شما چه نظری دارید
سلام ارادت تمام مواردی که می فرمایید احتمال داره خراب باشه.اگر تازه اویل پمپ تعویض شده یا تعمیر موتور اساسی انجام دادید یک احتمال بیشتر نیست.در تعمیر موتور خودرو از قطعات غیر اصلی استفاده کردید.استفاده از قطعات غیر اصلی و با طرح اگرچه ارزان تر است اما در آینده چنین مشکلاتی را برای صاحب خودرو به وجود می آورد.احتمال بعدی نصب غیر اصولی قطعات جدید است.مکانیک نا بلد حتی قطعات اصلی را هم درست نصب نمی کند.دلیل چنین صداهایی آب بندی نادرست و نصب غیر اصولی قطعات عم می تواند باشد.در این سایت مطلبی در رابطه با دلیل صدای تق تق در خودرو به طور کامل صحبت شده.
دقیقا منم پراید مدل ۹۰ دارم و همین مشکل برای ماشینه من پیش اومده.شما تونستین مشکل رو برطرف کنید؟
دوستانی که تجربه چنین مشکلی رو دارن بقیه رو هم راهنمایی کنن ممنون می شم.
خودرو ال۹۰ مدل ۸۹ دارم
چراغ روغن بعد طی مسافتی کوتاه روشن میشه ولی بصورت دایم روشن نیست پر گاز خاموش میشه حرکت آهسته روشن .. روغن عوض کردم وای تاثیر نداشت
اکثرا همین مشکل رو دارن به احتمال زیاد یا توری اویل پمپ کثسف شده یا احتمال داره فشنگی روغن خراب شده باشه.اما بهتره ببرید پیش مکانیک حتما کاسه نمد ها و واشر های سر سیلندر و اویل پمپ رو چک کنه
سلام. من ام وی ام ایکس۳۳دارم مدتی هست روغن کم. میکنه ومنم روغن سرریزمیریزم. درحالیکه روغنش خیلی هم. کم. نمیشه تاحالادوبارآمپرروغنش روشن شده وبعدازچندتاچشمک زدن واستاده. بنظرشماازسطح روغنشه یااویل پمپش خراب شده؟ متشکرم
دلیل کم شدن سطح روغن مربوط به خرابی اویل پمپ یا واشر ها و کاسه نمد های سر سیلندر میشه.احتمال داره به دلیل خرابی رینگ و پیستون روغن سوزی هم داشته باشید.حتما خیلی زود ببرید پیش مکانیک.یا وقتی ماشین مدت زیادی پارک شده زیرش رو نگاه کنید روغن ریزی داره یا نه.اگر روغن ریزی داره باید ببنید روغن از چه محلی نشت کرده.اگر روغن ریزی نداره احتمالا باید سر سیلندر و موتور باز شه تعمیر شه.
سلام سوناتا ۲۰۰۹ دارم وقتی پامو از گاز برمیدارم موتور خاموش میشه . تو حالت دور آرام که پا رو پدال نیست دور موتور میاد دقیقا رو پنصد الا شیشصد دور چراغ روغن سو سو میکنه بعد یه چند ثانیه خاموش میشه. یه شب تا صبح یا یه ساعت موتور خاموشه استارت میزنم درست میشه تا پنجاه الا صد کیلومتر باز این عیب پیش میاد نظر شما؟
به نظر می رسه ماشین بیشتر یه مشکل برقی داره باید خیلی زود به مکانیک مراجعه کنید.
سلام ۲۰۶ اسدی دارم . ماشین صحیح و سالم شب پارک کردم . صبح اول وقت استارت زدم صدای در ناحیه تسمه ها میآید مشابه این است که دو چیز با هم درگیر شدند.امکان داره راهنمایی فرمایید سپاسگزارم
سلام دلایل زیادی داره یک مطلب در سایت موجوده با تیتر ” دلیل صدای تق تق در خودرو” اون مطلب رو حتما بخونید.ممنون
سلام وقت یخیر. من سانتافه ۲۰۱۵ دارم درحال ایست کامل یهو چراغ روغن شروع کرد به چشمک زدن و نگاه کردم روغن ماشین فول بود و رفتم تا منزل که ماشین جوش اورد خلاصه با اب گرفتن به رادیاتور دما رو پایین اوردم و خاموش کردم متاسفانه اویل ماژول ماشین اب و روغن را قاطی کرده بود اما به موتور نرسیده بود و تا رادیاتور اومده بود، ترموستات فیلتر روغن و اویل ماژول و فشنگی روغن رو عوض کردم و اویل پمپ هم به تست میکانیک سالم و پرقدرت هست اما ماشین زمانی که داغ میشه در ایست کامل چراغ روغن روشن میشه
مشکل چی هست به نظر شما ممنون میشم راهنمایی کنید
سلام
اشتباه اساسی شما آب گرفتن روی رایداتور بود.هیچ وقت این کارو نکنید خودروی سانتافه بعد از 150 هزارتا کار باید تعمیر موتور اساسی بشه.تعویض اویل پمپ یکی از این کارهایی که حتما باید تعویض بشه حتی اگر درست باشه .ختما به مکانیک متخصص که کار کیا هیوندای میکنه نشون بدید
سلام وقت بخیر ، ماشینم 206 همیشه دربپوش فیلتر روغن پاره میکنه به صورتی که تو یه مسیر تهران شمال 4 بار عوض کردم ، بنظرتون میتونه از خرابی آوریل پمپ باشه؟
سلام و وقت خدا قوت
استاد محترم من یه سمند ef7 دوگانه کارخونه دارم که صبح ها وقتی استارت میزنم و ماشین روشن میشه تا چند ثانیه چراغ روغن و استپ روشن میمونه و بعد یه صدا شبیه چرخیدن روغن از موتور میاد و تو این لحظه چراغ ها خاموش میشه و تا آخر روز دیگه این اتفاق نمیافته.خواستم بپرسم امکان داره از ضعیف شدن اویل پمپ باشه ؟
به نظر میاد مشکل از اویل پمپ یا فشنگی روغن باشه اختمالا توری اویل پمپ گرفته باشه.حنما به تعمیرگاه مراجعه کنید و بعد از تعمیر روغن و فیلتر ها رو کامل تعویض کنید البته این مشکل در خودروهای دوگانه سوز طبیعیه اما حتما باید چک بشه.
سلام استاد خسته نباشی
من سمند 1800 مدل 92 دارم اول صبح که ماشینو روشن میکنم انگار از توی سرسیلندر صدای خشک میاد مثل اینکه دوتا ظرف چینی رو روی هم می سابن، بعد از 2 دقیقه که موتور گرم شد کلا صدا قطع میشه، حالا درب موتور رو باز کردم متوجه شدم مثل قبل روغن به حالت قطره ای، به بیرون نمی پاشه اما تا یه کم گاز میدم روغن میپاشه به نظر شما ایراد از اویل پمپه؟
سلام استاد خسته نباشی
من سمند 1800 مدل 92 دارم اول صبح که ماشینو روشن میکنم انگار از توی سرسیلندر صدای خشک میاد مثل اینکه دوتا ظرف چینی رو روی هم می سابن، بعد از 2 دقیقه که موتور گرم شد کلا صدا قطع میشه، حالا درب موتور رو باز کردم متوجه شدم مثل قبل روغن به حالت قطره ای، به بیرون نمی پاشه اما تا یه کم گاز میدم روغن میپاشه به نظر شما ایراد از اویل پمپه؟
سلام قبل از روشن کردن خودرو وقتی موتور سرده باید سطح روغن رو چک کنید.احتمالا روغن کم کرده که دیگه بیرون نمیریزه حتما باید به مکانیک مراجعه کنید.اگر روغن کم کردید یه مقدار روغن بریزید تا بدون روغن کار نکنه فوری هم به مکانیک مراجعه کنید.این صدای یاتاقان هم میتونه باشه
سلام وقت بخیر
حدودا ۳ سال قبل سراتو سایپا مدل ۹۵ با کارکرد ۵۰ تا خریدم ، تو جاده موتور داغ کرد و چراغ چک روشن شد که نمایندگی واتر پمپ عوض و مشکل حل شد ، منتهی صبح ها موقع روشن کردن ، ماشین صدای تراکتور میده ، نمایندگی اون زمان میگفت سیستم این ماشین شیم لس هستش و صداش طبیعیه
الان حدود ۱۰۰ تا کارکرده مشکلی بجز صدا نداشته تا الان ، به نظرتون اویل پمپ مشکلی داره ، الان باید اقدام کنم برای تعویضش؟
با تشکر
سلام ارادت
صدای اضافه در هیچ خودرویی عادی نیست مگر اینکه خیلی حساس باشید به صداهای خیلی کم .ام این صدایی که می فرمایید در زمان روشن شدن فقط شنیده می شه چند دلیل می تونه داشته باشه.یکی از دلیل هایی که داره مشکل در کیت تایم یا دنده های cvt هست.در خودروهایی که cvt داره و مکانیزم زنجیر تایم داره این صدا در زمان روشن شدن خودرو شنیده میشه و بعد از مدتی قطع میشه.حتما به یک مکانیک مجاز و مجرب مراجعه کنید.
با سلام
چند وقته چراغ استوپ ماشینم تو سرعت و سربالایی روشن میشه لطفآراهنمایی کنید
رادیاتور رو سیخ زدم
ترموستات عوض کردم
فن هارو چک کردم
تست واشرسلیندر بردم
تنظیم موتور بردم
بازم مشکل ماشینم حل نشد !!!!!
پژو ۴۰۵ مدل ۸۵
ماشینم سنسور حرارتی هم داره
یادم رفت بنویسم وقتی کولر میزنم سریعتر آمپر میاد بالا.باد کولر هم گرم میشه
خودم همین مشکل رو داشتم نمایندگی بردم مشکل از رله فن آب و کولر بود تعویض کرد درست شد.شاید به احتمال کم نیاز به هواگیری هم داشته باشید.
هواگیری شده
رله فن سالمه
دوستان اگر کسی نظری داره بگه ما هم بفهمیم مشکل از کجاست خودتون هم اگر متوجه شدید بفرمایید لطفا.
سلام ماشین من دوبار بردم کل قطعات عوض کردم ولی دوباره یاتاغان زدعلتش شاید اویل پمپ روغنه یاوانر پمپ
سلام ارادت
این موضوع دو دلیل اساسی داره.یکی استفاده از قطعات غیر اصلی و مکانیک بی تجربه.اگر از قطعات غیر اصلی و نامرقوب استفاده کنید خیلی سریع دوباره به تعمیرگاه برید.اگر مکانیک قطعات رو درست نصب نکنه حتی اگر قطعات اصلی باشه دوباره باید به تعمیرگاه مراجعه کنید.البته در تعمیر موتور بهتر است تمام قطعات موتوری کامل تعویض شود.جون هرکدام عمر مفید خود را کرده
سلام وقت بخير من سمند ef7 دارم هشدار فشار روغن پايين است ميده وهيچ چراغي هم روشن نميشه رو غنش روهم تازه عوض كردم كسي دليلشو ميدونه
دوستان اگر دلیل دیگه ای به نظرتون می رسه بگید
سلام ماشین پژو۴۰۵ دارم چراغ روغن و استپ موقع ایستادن یا سلو کارکردن بعد از مسافتی روشن می شن فشنگی عوض کردم فیلتر عوض کردم . ولی فشار روغن پایینه مشکل کجاست ازپمپ روغن
احتمال داره مشکل از اویل پمپ باشه اما به احتمال دیگه هست که از قطعه غیر اصلی استفاده کردید یا ماشین مشکل برقی داره. این موارد رو حتما چک کنید. سطح روغن رو وقتی ماشین سرده چک کنید که کم نکرده باشه.
سلام وقت بخیر
۴۰۵ تازه تعمیر ولی چراغ روغن -استپ روشن گاز ک میدم خاموش میشه فرشنگیم عوض کردم ولی بازم همونه ممنون میشم راهنمایی کنید
در زمانی که تعمیر موتور کامل انجام میدید برخی چراغ های چک روشن میشه.برای همین ما توصیه کردیم در زمان تعمیر موتور کامل تا 5 هزارتا با خودرو رانندگی کنید.اما اصلا به موتور فشار نیارید.احتمال داره برخی ازین ارور ها بر طرف شه.اما اگر بعد از 5 هزارتا هنوز چراغ چک روشن بود حتما به مکانیک مراجعه کنید.
آیا خرابی اویل پمپ باعث دل دل زدن ماشین هنگام ابتدایی حرکت میشه؟
من ماشین ساینا دارم ۲۵۰هزار کیلومتر باهاش راه رفتم مشکل ندارم ، خیلی کم در ابتدای حرکت دل دل میزنه میتونه از اویل پمپ باشه؟
ریپ زدن ماشین بیشتر دلیل برقی دارهوامکان داره پمپ بنزین درست کار نکنه یا فیلتر ها و لوله هاش گرفته باشه.به نظر نمیاد از اویل پمپ باشه.اما خوب بهتره به مکانیک مراجعه کنید.
سلام من ماشین سمند موتور پژو ۴۰۵ دارم صبح که هوا سرده روشن می کنم یک صدای تق تق از داخل موتور شنیده میشه بعد از چند دقیقه، صدا قطع میشه و موتور نرم و بی صدا است به چند مکانیک بردم یکی علت از استکان تایپیت می دونست ،دیگری از رینگ وپیستون، یکی هم از اویل پمپ،
در حالیکه چراغ روغن موتور در هنگام روشن بودن موتور اصلا روشن نمیشود،
اگر اویل پمپ ضعیف باشه ایا نباید چراغ روغن روشن بشه
به نظر شما مشکل از چیه ،چون هر مکانیک علت متفاوتی را می گویند
این صدا از این موتور یه امر عادیه.پیشنهاد می کنم اگر ماشین بیشتر از 150 هزارتا کارکده موتور رو اورهال کنید و رینگ پیستون و واشر کامل رو برای ماشین تعویض کنید. کل فیلترها و روغن هم باید تعویض شود.بعد می تونید نسبت به صدای موتور اقدام کنید.
سلام
سلام ماشین پژو۴۰۵ دارم چراغ روغن و استپ موقع ایستادن یا سلو کارکردن بعد از مسافتی روشن می شن فشنگی عوض کردم فیلتر عوض کردم . ولی فشار روغن پایینه مشکل کجاست ازپمپ روغن
باسلام یه تیبا ۹۱ دارم صبح که میخواستم برم بیرون از تاحیه نوتور صدای تق تق خیلی بلند میومد حتی تا اتاق ماشینم صدا میومد، حرکت که کردم و راه افتادم بعد یکی دو دیقه صدا قطع شد، اگه کسی میدونه مشکل از کجاست راهننایی کنه لطفا – مچکرم
سلام من چند وقت صبح پراید۸۹ روشن میکنم صدای تق تق میده بعد ۱ دقیقه کامل صداش قطع میشه وماشین گرمهست خوبه ولی چند ساعت که خاموش سرد میشه باز همین تق تق داره باز دوباره ۱ دقیقه طول میکشه قطع میشه نه چراغ روغن روشن میشه
نه ماشین داغ میکنه.. راهنمایی میکنید ممنون
درضمن روغن ماشین کم نمیکنه روغن هم من ۶ماه خریدم هر ۵ هزار تا عوض میکنم