آیا باید نگران صدای بلبرینگ کلاچ خودرو باشیم ؟

سر و صدای بلبرینگ کلاچ خودرو


آیا صدایی از گیربکس خودروی خود را میشنوید؟ این صدای بسیار عجیبی است که نمی دانید واقعاً چه اتفاقی می افتد زیرا دنده به راحتی عوض می شود. اما اجازه دهید به شما بگویم که احتمالاً صدای صفحه کلاچ یا بلبرینگ کلاچ خودروی شما می باشد. در این مطلب قصد داریم تا در رابطه با گیربکس دستی و مشکلات این مدل گیربکس صحبت کنیم. از مشکلات شایع در گیربکس دستی صدای بلبرینگ کلاچ می باشد. در مطلب دیگری در رابطه با تعویض بلبرینگ کلاچ کامل صحبت کردیم.

منظور از گیربکس دستی چیست؟


همانطور که از نام آن مشخص است، گیربکس دستی یک جعبه دنده خودرویی است که اگر می خواهید با دنده بالاتر یا پایین تر بروید، باید دنده ها را به صورت دستی عوض کنید.

اینتفاوت گیربکس دستی با گیربکس اتوماتیک است. در مدل اتومات شما دو پدال دارید – یکی گاز و یک پدال ترمز. در خودروهای گیربکس دستی، شما سه پدال دارید. منظور از این سه پدال گاز، پدال ترمز و پدال کلاچ می باشد. پدال کلاچ چیزی است که وظیفه تعویض دنده را انجام می دهد.

مکانیزم تعویض دنده فشار دادن و رها کردن پدال کلاچ می باشد. با فشار دادن و رها کردن پدال کلاچ، کلاچ خودرو را درگیر و آزاد می‌کنید. این برخلاف خودکارهایی است که در آنها مبدل گشتاور دارید. در گیربکس های دستی، صفحه کلاچ، فلایویل، دیسک و بلبرینگ کلاچ دارید.

کیت کلاچ چیزی است که با هم درگیر و جدا می شود. این قطعات با گذشت زمان یا استفاده نادرست دچار فرسودگی می شود. اگر دنده را بد تعویض می کنید، احتمالاً به زودی صفحه کلاچ خود را می سوزانید. همچنین بسیار اتفاق افتاده که بلبرینگ کلاچ دچار مشکل می شود و صدای بدی را ایجاد می کند.

رانندگی با گیربکس دستی

به همین دلیل است که برای افزایش طول عمر دیسک صفحه خود هنگام یادگیری رانندگی با گیربکس دستی، همیشه باید سعی کنید کلاچ و بلبرینگ خود را بیش از حد داغ نکنید. این می تواند سایر قطعات را خراب کند.

کلاچ ها معمولاً زمانی که نو هستند ۵۰ هزار کیلومتر طول عمر دارند. اما اگر از آنها برای مسابقه یا با تعویض نادرست سو استفاده کنید، این طول عمر را به چند هزار مایل کاهش خواهید داد.

هزینه تعویض کیت کلاچ بالاست. این هزینه بالا به این دلیل است که برای تعویض باید کل گیربکس خودرو باز و بسته شود. هزینه تعویض بلبرینگ کلاچ هم به همین دلیل بالاست.

صدای بلبرینگ کلاچ


مزایا و معایب گیربکس دنده دستی


گیربکس های دستی بسیار جالب تر از مدل اتومات می باشد. زیرا شما آزادی تعویض دنده ها را در هر دور موتوری که می خواهید دارید. می‌توانید دنده‌های کوتاه، دنده را پایین بیاورید و از عملکرد ماشین خود لذت ببرید. من شخصاً یک گیربکس دستی دارم و لذت بیشتری از رانندگی می برم.

اما به همین دلیل است که گیربکس های دستی دارای قطعات بیشتری هستند که برای کار ضروری هستند مانند کلاچ، فلایویل، صفحه فشار و بلبرینگ کلاچ.

اگر پدال کلاچ را فشار دهید کلاچ جدا می شود. هنگامی که پدال کلاچ را رها می کنید، کلاچ درگیر می شود و دنده های شما را به سمت بالا یا پایین تغییر می دهد. خیلی ساده است. به همین دلیل گیربکس های دستی بهترین هستند زیرا بسیار ساده هستند. شما مبدل گشتاورمکانیزم پیچیده ندارید. این باعث می شود قیمت قطعات بسیار مقرون به صرفه باشند و رانندگی واقعاً سرگرم کننده باشند.

بسیاری از مردم از آنها متنفرند زیرا یادگیری آنها دشوار است، اما در زندگی باید از چالش ها لذت ببرید. یادگیری رانندگی دستی یکی از آنهاست. حتی اگر یادگیری آن بسیار پیچیده است، در تلاش دوم متوجه آن خواهید شد.این امر از معایب گیربکس های دستی می باشد.

بلبرینگ کلاچ گیربکس چیست؟


بلبرینگ کلاچ یکی از ضروری ترین بخش های فرآیند تعویض دنده است. این بلبرینگ تعویض دنده و شفت ها را ممکن می کند و شما می توانید بدون زحمت دنده عوض کنید.بلبرینگ کلاچ سالم باعث می شود که رهاسازی کلاچ بسیار آسان به نظر برسد.

بلبرینگ رها کننده کلاچ یا همان بلبرینگ کلاچ معمولاً یک بلبرینگ تماس زاویه ای از نوع رانش است و روی یک صفحه قرار می گیرد.

این بلبرینگ کلاچ بر روی توپی یا پوسته گیربکس نصب می شود. این بلبرینگ کاملاً متناسب با دو شاخ کلاچ گیربکس شما ساخته شده است. دو شاخ کلاچ قسمتی است که از داخل پوسته گیربکس بیرون زده است.

این بلبرینگ روی چنگال آزاد کننده یا همان دو شاخ نصب می شود. بنابراین، هنگامی که کلاچ را درگیر و باز می کنید. این چنگال به داخل و خارج حرکت می کند.

تعویض بلبرینگ کلاچ

هنگامی که کلاچ را درگیر می کنید، دو شاخ کلاچ را به انگشتان فنر دیافراگم می برد. این عمل باعث می شود که صفحه کلاچ می چرخد ​​و حرکت چرخشی انگشتان فنر را در برابر حرکت خطی چنگال جذب می کند.

اگرچه توضیح آن پیچیده به نظر می رسد، ابتدا باید ببینید که این بلبرینگ چگونه عمل می کند. در آپارات، تعداد زیادی فیلم آموزشی در مورد این موضوع وجود دارد و می توانید به وضوح عملکرد صفحه کلاچ را با جزئیات ببینید و درک کنید.در انتهای این مطلب یک کلیپ کامل قرار دادیم.

این بلبرینگ اساساً تمام کارهای سخت درگیر کردن و جدا کردن کلاچ را انجام می دهد. این باعث می شود که آن را به یک بخش اساسی که ماشین شما را به جلو می برد تبدیل کند. به همین دلیل است که وقتی صدای بلبرینگ کلاچ را می شنوید، باید فورا به گیربکس کار ماهر مراجعه نمایید. اگر این کار را به تعویق بیندازید، می تواند به کل گیربکس شما آسیب برساند. در پایان، اگر فوری اقدام نکنید ممکن است برای رفع این مشکل بسیار گران تمام شود.

علائم خرابی و صدای بلبرینگ کلاچ


مانند سایر قطعات خودروی شما، بلبرینگ کلاچ نیز در هنگام خراب شدن علائمی را ایجاد می کند. همه ما در مورد صدای بلبرینگ کلاچ می دانیم. اما در این قسمت، ما قصد داریم تمام علائمی را که در هنگام بروز مشکل درصفحه کلاچ و بلبرینگ در خودروی خود خواهید داشت، پوشش دهیم.

سر و صدای آزاردهنده بلبرینگ کلاچ


صدای بلبرینگ کلاچ رایج‌ترین علامت خرابی بلبرینگ است که نشان می دهد مشکل در گیربکس خود دارید. این صدا معمولاً زمانی ظاهر می شود که کلاچ را درگیر می کنید. وقتی پا را روی زمین می گذارید، بلبرینگ صداهای عجیب و غریب تولید نمی کند. سپس کلاچ را رها می کنید، این صداها دوباره ظاهر می شوند. به این ترتیب می توانید این موضوع را تشخیص دهید.

صدای بلبرینگ کلاچ مانند صدای جیرجیر است که به سرعت خاموش و روشن می شود. ما در اینجا در مورد میلی ثانیه صحبت می کنیم. با شنیدن آن، تشخیص آن بسیار آسان است.

این مشکل برای شما بسیار آزاردهنده است. و شما فکر خواهید کرد که مشکلی جدی در گیربکس شما وجود دارد. اما نباید وحشت کنید و روی رانندگی تمرکز کنید. اجازه ندهید چیزی مانند صدای بلبرینگ کلاچ حواس شما را پرت کند.

صدای بلبرینگ کلاچ

احساس لرزش در هنگام رانندگی


این یک علامت فوری است که نشان می دهد مشکل صفحه کلاچ یا بلبرینگ دارید. وقتی کلاچ را فوراً فشار می دهید، لرزش و صدا ایجاد می شود. این لرزش ها و صداها تا زمانی که پدال کلاچ را با شدت بیشتری فشار دهید و شروع به درگیر شدن کلاچ کنید ادامه می یابد.

هنگامی که فشار بیشتری به پدال کلاچ وارد می کنید و آن را به سمت زمین فشار می دهید، تمام ارتعاشات به طور همزمان از بین میرود. این لرزش ادامه دارد تا زمانی که کلاچ را با پای خود رها کنید. هنگامی که کلاچ را رها می کنید، دوباره صدای صفحه و لرزش شروع به ظاهر شدن می کند.

اینها می توانند کمی آزاردهنده باشند. با این حال، این نشانه ها به شما می گویند که با وسیله نقلیه خود مشکل دارید و این مستلزم حل آن در سریع ترین زمان ممکن است. اطمینان حاصل کنید که برای بررسی بیشتر این موضوع و پیدا کردن مشکل، با مکانیک گیربکس کار ماهر صحبت کنید

مشکلات تعویض دنده


مشکلات تعویض دنده ممکن است زمانی که یاتاقان پرتاب بدی دارید نیز ظاهر شود. این مشکل زمانی آشکارتر خواهد شد که صفحه تقریباً تمام شده باشد و کار خود را به درستی انجام ندهد. این مشکل می تواند باعث شود وقتی اهرم دنده خود را در دنده حرکت می دهید احساس مقاومت کنید.

برخی از صداهای عجیب و غریب ممکن است ظاهر شوند مانند چیزی در داخل گیربکس در حال شکستن یا همه چیز خراب است. اما این مقاومت و صداهای فلزی به این دلیل ظاهر می شوند که کلاچ شما کاملاً درگیر نمی شود. این سردرگمی بیشتری ایجاد می کند، زیرا فکر می کنید همه چیز در داخل خراب است. اما شما نباید وحشت کنید. اگرچه اگر به زودی به این مشکل رسیدگی نکنید، ممکن است برخی از مشکلات تعویض دنده ظاهر شود و ممکن است به گیربکس خود آسیب برسانید.

به همین دلیل است که وقتی با برخی از این مشکلات دست و پنجه نرم می کنید، بهترین کار این است که این مشکل را در اسرع وقت حل کنید. شما نمی خواهید در پایان قیمت دو برابری بپردازید

سفت شدن کلاچ خودرو


کلاچ سفت نیز می‌تواند یکی از علائمی باشد که در صورت شکستگی بلبرینگ کلاچ شما می‌توانید آن را تجربه کنید. این به این دلیل است که بلبرینگ داخل آن شکسته است و روغن کاری مشابهی ندارد. این بدان معنی است که اصطکاک زیادی دارد و صفحه کلاچ بیشتر آسیب می بیند. این باعث می شود کلاچ شما سفت تر و سفت تر شود.

وقتی بلبرینگ فرسوده دارید فشار دادن پدال کلاچ بسیار سخت تر خواهد بود. و در نهایت وقتی بلبرینگ کاملاً از بین می‌رود، به نقطه‌ای می‌رسید که دیگر نمی‌توانید کلاچ را جدا کنید. از آنجایی که نمی‌توانید کلاچ را جدا کنید، نمی‌توانید ماشین را برانید و دنده را عوض کنید. احتمالا، و اگر بتوانید گیربکس خود را وارد دنده دوم کنید، ممکن است بتوانید با سرعت ۴۰ کیلومترتعمیرگاه بروید.

اگر قادر به رانندگی با ماشین خود نیستید، باید با یدک کش تماس بگیرید تا ماشین شما را به تعمیرگاه ببرد. رانندگی با چنین خودرویی بسیار خطرناک است.

صدای بلبرینگ کلاچ

خرابی کلاچ


همانطور که گفتیم. نباید پای خود را دائم روی پدال کلاچ فشار دهید. در بدترین حالت، کلاچ شما شروع به دود می کند و فرسوده می شود. وقتی کلاچ از کار می‌افتد، می‌توانید این موضوع را با ابر دودی که ایجاد می‌کند و ناتوانی خودرو در حرکت هنگام سوار کردن آن به دنده تشخیص دهید.همچنین بوی بدی به مشام میرسد.

بوی وحشتناکی مانند تخم مرغ فاسد است. اما خیلی بدتر هنگامی که با خرابی کلاچ مواجه می شوید دیر یا زود متوجه آن خواهید شد. قبل از اینکه بدتر شود و باعث شود ماشین شما قادر به حرکت نباشد، باید آن را اصلاح کنید.

اگر بلبرینگ کلاچ خراب است و صفحه کلاچ شما تقریباً تمام شده است، بهتر است این کار را به طور کامل انجام دهید. یعنی دیسک و صفحه و بلبرینگ را کامل عوض کنید.از آنجایی که گیربکس کامل باید بیرون کشیده شود. بهترین کار این است که همه این قطعات را به یکباره تعویض کنید. در پایان روز برای شما بسیار ارزان تر خواهد بود. اینگئنه شما یک بار اجرت پرداخت می کنید.

خرید بلبرینگ کلاچ و کیت کلاچ اصلی

در مطالب دیگر سایت در رابطه با بهترین زمان تعویض دیسک و صفحه صحبت کردیم.اما نکته مهم خرید کیت کلاچ اصلی و بلبرینگ کلاچ اصلی برای خودرو می باشد.همانطور که می دانید اجرت تعویض دیسک و صفحه و بلبرینگ بالاست. پس باید از قطعات اصلی استفاده کنید. چون امکان دارد دوبار پول اجرت بدهید.ما در فروشگاه کارکیتس فقط قطعات اصلی شرکتی یا وارداتی با کیفیت اصلی به مشتری ارائه می دهیم.برای خرید قطعه به فروشگاه ما مراجعه نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *