دانستنیهای مفید خودرویی کارکیتس

بهترین زمان تعویض دیسک و صفحه خودروهای چینی

تعویض کیت کلاچ خودرو

در این قسمت می خواهیم به مطالبی درباره ی افزایش طول عمر صفحه کلاچ خودرو و عوامل موثر در طول عمر آن و چکونگی زمان تعویض دیسک و صفحه خودرو خودرو اشاره کنیم.همچنین باید بدانید در خودروهای چینی این امر خیلی حساس است.عمر مفید قطعه در خودروهای چینی مشخص است.در همان زمان باید قطعه را با قطعه ی اصلی جایگزین کنید.مثلا در خودروهای لیفان x60 یا 620 یا جیلی امگرند خرابی گیربکس بسیار شایع است.اما دلیل اصلی این امر عدم رسیدگی راننده به خودرو است.معمولا گیربکس این خودروها ابتدا در دنده 2 به مشکل می خورد و بعد از مدتی کل گیربکس درگیر می شود.تنها راه جلوگیری از این مشکل تعویض و سرویس دیسک و صفحه در زمان مناسب است.در ادامه توضیح دادیم که چرا باید از دیسک و صفحه اصلی برای خودرو استفاده کنید.می توانید از فروشگاه کارکیتس دیسک و صفحه اصلی خودروهای چینی را سفارش دهید.

چگونه زمان تعویض دیسک و صفحه خودرو  را تشخیص دهیم؟

این نکته اساسی را درنظر داشته باشید که گیربکس خودروهای چینی با تمام خودروها تفاوت دارد.مهمترین نکته در حفظ سلامت گیربکس انجام سرویس دوره ای منظم و تعویض دیسک و صفحه خودروهای چینی در بهترین زمان است.شاید بگویید خودروهای ایرانی زمانی دیسک و صفحه تعویض می کنند که دیگر قادر به حرکت نباشد.اما کافی است یک بار با خودروهای چینی این کار رابکنید.مطمئن باشید کار شما به تعویض گیربکس کامل می رسد.ما همیشه به چینی سواران تاکید داریم سرویس های دوره ای را جدی بگیرند.یکی از این سرویس ها همین تعویض به موقع دیسک و صفحه است.صفحه کلاچ خودروهای چینی  یک قطعه مصرفی است و دیر یا زود به اتمام می رسد که عوامل زیر عمر آن را کمتر می کند.

  •  رانندگی کردن با شتاب بالا
  •  فشار زیاد به موتور در سر بالایی
  • تعداد بالای سرنشینان خودرو
  • گذاشتن مداوم پا روی پدال کلاچ در حین رانندگی.

نکته: در هنگام رانندگی، هرگز پای خود را روی پدال کلاچ نگذارید،پس از تعویض دنده، پای خود را از روی پدال بردارید. حتی تماس اندک پای شما با پدال کلاچ، عمر صفحه کلاچ را کاهش می دهد.

علائم نشان دهنده ضعیف شدن دیسک و صفحه خودروی 315

  • پدال کلاچ سفت و خشک شده و حالت ارتجاعی و فنری خود را از دست داده باشد.
  • هنگام رها کردن کلاچ، پای شما سریعاً به عقب پرتاب می شود.
  •  دنده ها هنگام جا زدن صدا می کنند.
  • در هنگام حرکت، دور موتور افزایش می یابد ولی سرعت، به آن نسبت افزایش نمی یابد.
  •  پله پله شدن کلاچ ممکن است به دلیل خشکی و خرابی سیم کلاچ نیز باشد.
زمان تعویض دیسک و صفحه خودرو

زمان تعویض دیسک و صفحه 110, 530, x33, x60, 620:

  • یکی از نشانه‌های زمان تعویض دیسک و صفحه موقعی است که ما ماشین را در دنده 1 گذاشته وپدال کلاچ را رها می‌کنیم موتور و اتاق خودرو شروع به لرزش می کند و که این لرزش متفاوت است.
  • راه حلی ساده برای تشخیص زمان تعویض صفحه کلاچ خودرو این است که وقتی ماشین در حال سکون است دنده را در 2 قرار داده و کلاچ را رها می‌کنیم اگر خودرو به حرکت درآمد و خاموش نشد دیسک و صفحه تمام شده است. ولی اگر خودرو خاموش شد، هنوز زمان تعویض صفحه کلاچ فرا نرسیده است.
  •  در سر بالایی هایی با شیب ملایم، اگر نیاز به تعویض دنده به دنده های سنگین ترمشهود بود، نشانه‌ای برای تعویض صفحه کلاچ است.
  •  موقعی که ماشین گاز می خورد ولی شتاب خوبی ندارد در واقع ماشین با دور موتور بالا و با شتاب کم حرکت می کند.
  • گاهأ که دنده‌های خودرو، مخصوصأ دنده یک و دنده عقب خوب جا نمی رود یا به سختی این اتفاق می‌افتد.که این امر در ترافیک های سنگین به چشم می خورد.

در صورت بروز مشکل چه قطعاتی را باید جایگزین کنید؟

اکنون که علائم خرابی کیت کلاچ را می‌دانید، در اینجا مواردی است که باید در مورد قطعاتی که باید تعویض شوند، بدانید. خودرویی که به درستی و در شرایط ترافیکی عادی رانندگی می‌کند، معمولاً برای حداقل 50 هزار کیلومتر نیازی به توجه به کیت کلاچ نخواهد داشت. اما خودرویی که توسط راننده‌ای هدایت می‌شود که معمولاً در حال دنده عوض کردن است، و در ترافیک سنگین شهری دائم در حال نیم کلاچ است، بیشتر شاهد تعویض دیسک و صفحه خواهد بود.

مورد اول

اگر دچار لغزش کلاچ هستید، باید کل صفحه کلاچ را تعویض کنید. این معمولاً 2 تا 5 میلیون هزینه دارد. 2 میلیون برای یک ماشین کوچک مانند 110 که دارای سیستم کلاچ اتصال مستقیم یا Rs است. 5 میلیون برای خودروی بزرگتر با سیستم کلاچ هیدرولیک مانند جک s5 دنده ای. این هزینه ها می تواند تا 1  میلیون تومان افزایش یابد. 3 میلیون برای برخی خودروهای دیسک و صفحه شرکتی آن در بازار کم است. البته مقدار زیادی از این هزینه نیز صرف هزینه های گیربکس کار می شود زیرا تعویض کلاچ “زمان بر” است و هزینه نیروی کار بالایی را به همراه دارد.

زمان تعویض دیسک و صفحه

مورد دوم

اگر خودروی شما  میلرزید، ممکن است نیاز به تعویض صفحه کلاچ تکی داشته باشید. هزینه های مشابهی برای تعویض مجموعه کامل کلاچ (که شامل بلبرینگ کلاچ، دوشاخ کلاچ، فنر آزاد کننده، کابل و پمپ کلاچ در صورت نیاز وجود دارد) متحمل خواهید شد. پس بهتر است مجموعه کامل کیت کلاچ تعویض شود.

مورد سوم

اگر صدای صوت یا جیر جیر می‌شنوید، فقط بلبرینگ کلاچ است که نیاز به تعویض دارد. در چنین شرایطی، هزینه یا اجرت نیروی کار بالاتر از خود قطعه خواهد بود، زیرا برای دسترسی به مجموعه کلاچ، کل گیربکس باید از موتور جدا شود، اما خود قطعه در اکثر خودروها آنقدر گران نیست.

مورد چهارم

مشکل تعویض دنده معمولاً تعمیر جزئی است. اگر این مکانیزم کلاچ کابلی است، فقط تنظیم سیم تعویض دنده می تواند این مشکل را حل کند. اگر مکانیزم هیدرولیکی است، سطح مایع کلاچ را بررسی کنید و در صورت نیاز روغن هیدرولیک را تعویض کنید. اگر در نزدیکی پمپ کلاچ نشتی وجود داشته باشد، ممکن است نیاز باشد پمپ کلاچ  را تعویض کنید – قطعه خیلی گران قیمتی نیست، اما هزینه های کار دوباره بسته به ماشین ممکن است بالا باشد. در برخی خودروها پمپ کلاچ بسته خارج از محفظه کلاچ است و دسترسی به آن آسان است، اما در برخی در داخل محفظه کلاچ است که هزینه های زیادی را به خود جذب می کند.

زمان تعویض دیسک و صفحه

مطلب پایانی

همانگونه که در بالا اشاره شد، بسته به نوع رانندگی کردن می‌توان تمامی موارد بالا را ازود یا دیرتر از حد استاندارد عمر مفید یک خودرو مشاهده کرد. ولی این امر در ترافیک های خیابان های ایران عمر صفحه کلاچ خودرو را به 45 هزار کیلومتر کاهش میدهد. پس با یک رانندگی کم شتاب و منطقی می‌توان تا 70 هزار کیلومتر عمر صفحه کلاچ خود را افزایش دهیم. در حال حاضر و در بازار امروزی خودرو  دیسک و صفحه‌های چینی بازار را در دست گرفته اند.

نکته بسیار مهم

تا جایی که امکان دارد برای تعویض دیسک و صفحه خودروی خود از جنس مرغوب و تعمیر کار خوب و آشنا به کار جهت بازدید و تعویض استفاده کنید چون با تعویض نشدن و چشم پوشی از یک کاسه نمد در سیستم کلاچ خودرو شاید صفحه کلاچ خودروی شما 20 هزار کیلومتر هم کار نکند! زمان تعویض صفحه کلاچ خودرو بستگی به رانندگی و کیفیت قطعه دارد.

استفاده از لوازم درجه یک در زمان تعویض صفحه کلاچ خودرو

عمر لوازم یدکی مورد استفاده در خودروعلاوه بر اینکه به رانندگی فرد بستگی دارد به همان اندازه به کیفیت و جنس قطعات نیز بستگی دارد . ما در فروشگاه لوازم یدکی کارکیتس سعی بر این داریم تا جایی که ممکن است بهترین کیفیت قطعه را به دست مشتریان برسانیم تا علاوه بر جلب رضایت هزینه های ناشی از قطعات بد را کاهش دهیم . شما می توانید چند نمونه از دیسک و صفحه های موجود در فروشگاه را برای خودروهای چینی که با کیفیت بسیار بالا می باشد مشاهده کنید .در حال حاضر بهترین مارک دیسک و صفحه برای خودروهای چینی برند هانژی می باشد.البته شما نیاز به بلبرینگ کلاچ پمپی در برخی خودروها هم دارید.مانند خودروهای جک اس 5 و لیفان ایکس 60 و ام وی ام 530.در این خودرو ها همراه با کیت کلاچ بلرینگ کلاچ پمپی هم تعویض می شود.بهترین برند برای بلرینگ کلاچ مارک لوک است که هم اکنون در فروشگاه موجود می باشد.در ادامه لینک خرید دیسک و صفحه برخی خودروها قرار دارد.اما به راحت می توانید کیت کلاچ مورد نیاز خود را از ما سفارش دهید.

در فروشگاه کارکیتس می توانید کیت کلاچ لیفان ایکس 60 و لیفان 620 و جیلی سواری امگرند را با برند هانژی اصلی سفارش دهید.

کلیپ آموزشی

در ادامه کلیپی از نحوه ی عملکرد دیسک و صفحه در خودرو که در سایت آپارات در کانال کارکیتس هم موجود می باشد برای شما به نمایش در می آید تا بیشتر با ساز و کار دیسک و صفحه آشنا شوید . ضمنا از شما درخواست داریم تا نظرات خود را در زیر همین مطلب راجع به مطالب منتشر شده و مطالبی که نیاز دارید بیان کنید تا بتوانیم خدمات بهتری ارائه کنیم.

[aparat id=”B9IgF”]

نوشته های مشابه

5 دیدگاه در “بهترین زمان تعویض دیسک و صفحه خودروهای چینی

  1. سوالات آزمون آیین نامه گفت:

    ممنون از آموزش هایی که قرار می
    دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *